abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:30:41 #1
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_106354464
De gegevens in het kader hieronder worden automatisch up-to-date gehouden. De inhoud ervan is in ontwikkeling.

Bedenk dat alle informatie in deze OP onder voorbehoud is en dat de meest actuele informatie altijd op de website van de bank te vinden is.

Alle banken in het rijtje staan onder toezicht van De Nederlandse Bank (DNB) en vallen onder het Depositogarantiestelsel (TS kan niet aansprakelijk gehouden worden voor fouten in deze post, zelf even controleren natuurlijk!). Alle spaartegoeden worden door De Nederlandsche Bank gegarandeerd tot 100.000 euro per rekeninghouder per bank (bij EN/OF rekeningen geldt het dubbele). In de euro-landen geldt nu een minimale garantie van 50.000 euro (in Nederland en België dus 100.000 euro). Inmiddels is in Europa afgesproken dat eind 2010 alle lidstaten verplicht een dekking bieden van 100.000 euro.

Uitzonderingen:
Argenta valt onder het Belgische Garantiestelsel. Ook in België wordt nu 100.000 euro volledig gegarandeerd door de Belgische overheid.
Bank of Scotland valt onder het Britse depositograntiestelsel. De maximale dekking per 31 december 2010 is 85.000 pond. Deze limiet is gebaseerd op de limiet die geldt in de Eurozone (100.000 euro) en wordt in 2015 opnieuw bepaald op basis van de dan geldende wisselkoersen, waarbij omgerekend het garantiebedrag circa 100.000 euro moet zijn. Als de koers van het Britse pond tussentijds daalt, is de garantie omgerekend in euro's lager. Als de koers van het pond stijgt is de garantie omgerekend in euro's hoger.

Voor hele grote bedragen (waarbij spreiden over meerdere banken lastig wordt) kun je staatobligaties overwegen. Nederlandse staatsobligaties behoren tot de veiligste ter wereld. Je hebt dan wel het nadeel van transactie- en bewaarkosten, maar voor grote bedragen zijn die in verhouding laag.

Yield-curve voor Staatsobligaties per 3 november 2011**:

** Bovenstaande yield-curve wordt niet automatisch geüpdate. De meest aktuele grafiek is hier te vinden: www.bloomberg.com -> market data -> rates & bonds -> Germany

Actuele rente van de Europese Centrale Bank:

12 maands Euribor

Handige links:
http://www.spaarinformatie.nl
http://www.rekeninginfo.nl
http://www.dividendpagina.nl/sparen.asp
http://www.overgeld.nl
http://mistermoney.rtl.nl/sparen.asp
http://www.geldenrecht.nl
http://www.renteplaza.com

Voor meer informatie over verwerkingstijden tussen verschillende banken:
http://forum.spaarinforma(...)=5923&p=55932#p55932

Hou dit AUB een spaartopic.
Discusseren over speculeren en beleggen kan hier: Beleggen & aandelen (deel 31)

De kleine lettertjes:
TS is niet aansprakelijk voor verkeerde of onjuiste informatie in de OP
pi_106354865
Ook interesse hier :)
Mbt het afbetalen van mijn IB-groep lening, kan ik het beter op LPB 1j deposito zetten :)

Maar voor nu helaas:
quote:
Geachte heer/mevrouw,

Op dit moment is het helaas niet mogelijk een nieuwe rekening aan te vragen. Probeer het op een later tijdstip nog eens. Onze excuses voor het ongemak.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 14:38:54 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_106354907
LPB is hier weer goed bereikbaar.
censuur :O
pi_106358638
Ik heb m'n spaarloonrekening geplunderd.
pi_106358836
Doet bij iemand anders de link het al? https://sparen.leaseplanb(...)rerekeningopenen.htm
pi_106359209
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:01 schreef Maart85 het volgende:
Doet bij iemand anders de link het al? https://sparen.leaseplanb(...)rerekeningopenen.htm
jah, maar ik kreeg eerst een melding dat het niet mogelijk was een rekening te openen en toen ik het weer probeerde kreeg ik de melding dat er al een rekening met mn gegevens was.. beetje vaag
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_106365570
Hmm zojuist toch nog maar geld naar LPB overgemaakt en hopelijk binnen dezer dagen een 1 jaars deposito openen. Heb op dit moment nog een 3 maands deposito lopen bij LPB die begin maart afloopt.. wordt de rente hier direct uitgekeerd of pas aan het einde van het jaar/ begin nieuwe jaar?
Fantasie is belangrijker dan kennis, want kennis is begrensd.
pi_106365748
Rente volgt bij aflopen deposito, wanneer die datum ook is. Zou wat zijn als je daar dan nog maanden na je deposito op moet wachten :D
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:17:25 #10
145663 Duiker_21
Daar word ik niet vrolijk van
pi_106366464
Hmm, kreeg net een melding bij Achmea dat de server het te druk heeft...zouden ze last hebben van concurrentie _O-
Ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom?
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:20:36 #11
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_106366609
Onverwachte verrassing van LPB trouwens: van een 2-jarig deposito kreeg ik 1 januari al de rente tot dat moment bijgeschreven, ondanks dat het eerste jaar nog lang niet om is! Ik had dat verwacht 1 jaar na het openen ervan.
censuur :O
pi_106366708
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:20 schreef RemcoDelft het volgende:
Onverwachte verrassing van LPB trouwens: van een 2-jarig deposito kreeg ik 1 januari al de rente tot dat moment bijgeschreven, ondanks dat het eerste jaar nog lang niet om is! Ik had dat verwacht 1 jaar na het openen ervan.
Nee, LPB doet dat anders dan andere banken:
quote:
Hoe ontvang ik de rente van mijn termijndeposito?
Bij termijndeposito’s van een jaar of korter, wordt de rente bijgeschreven op uw internetspaarrekening aan het einde van de looptijd. Bij termijndeposito’s met een looptijd van meer dan een jaar wordt de rente bijgeschreven op uw internetspaarrekening aan het begin van ieder nieuw kalenderjaar en tenslotte aan het einde van de looptijd.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_106367135
Een beetje verlaat maar toch. Het deposito van vanmiddag had nummer 733xx dus het lijkt mee te vallen met de snelheid dat de deposito's er doorheen gaan.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_106368776
Vorige week donderdag een rekening geopend en zojuist een mail gekregen dat deze is geactiveerd, met een beetje mazzel morgen een deposito openen :)
  dinsdag 3 januari 2012 @ 21:30:33 #15
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_106372605
Ik ga toch maar geen deposito openen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_106372908
Als je bij het rekeningoverzicht bij LPB een periode kiest zijn jaren vanaf 1912 t/m 2112 te kiezen :')
  dinsdag 3 januari 2012 @ 21:41:20 #17
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_106373111
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 21:36 schreef Aether het volgende:
Als je bij het rekeningoverzicht bij LPB een periode kiest zijn jaren vanaf 1912 t/m 2112 te kiezen :')
:D
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_106373192
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 21:41 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

:D
Vind het wel prettig dat een bank 200 jaar mutaties bewaart ;)
pi_106386865
Pfff, ik probeer inmiddels al een aantal dagen een rekening te openen bij Leaseplanbank. Tot op heden heb ik nog steeds geen mogelijkheid om een rekening te openen vanwege een defecte server. Ik neig er inmiddels naar om m'n spaargeld vast te zetten bij de ING tegen 2,85%. Door het wachten op Leaseplanbank verlies ik namelijk rente :S

Het rentepercentage bij de ING is best aardig, maar het is jammer dat de rente daar niet maandelijks wordt bijgeschreven.
  woensdag 4 januari 2012 @ 09:38:44 #20
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_106387050
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 09:27 schreef Lucky_Lovely het volgende:
Pfff, ik probeer inmiddels al een aantal dagen een rekening te openen bij Leaseplanbank. Tot op heden heb ik nog steeds geen mogelijkheid om een rekening te openen vanwege een defecte server. Ik neig er inmiddels naar om m'n spaargeld vast te zetten bij de ING tegen 2,85%. Door het wachten op Leaseplanbank verlies ik namelijk rente :S

Het rentepercentage bij de ING is best aardig, maar het is jammer dat de rente daar niet maandelijks wordt bijgeschreven.
Wat maakt het uit of het maandelijks wordt bijgeschreven? Dat gebeurt bij LPB overigens ook niet als je je geld vastzet (deposito).

En dat verlies is echt verwaarloosbaar, zeker als je het geld zo lang nog op een andere spaarrekening hebt staan. Dat heb je zo ingehaald als je een hogere rente hebt.
pi_106387138
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 09:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat maakt het uit of het maandelijks wordt bijgeschreven? Dat gebeurt bij LPB overigens ook niet als je je geld vastzet (deposito).

En dat verlies is echt verwaarloosbaar, zeker als je het geld zo lang nog op een andere spaarrekening hebt staan. Dat heb je zo ingehaald als je een hogere rente hebt.
Ik was niet van plan om gebruik te maken van de 1-jaarsdeposito van Leaseplanbank. Ik moet namelijk de mogelijkheid hebben om direct de beschikking te hebben over mijn geld in verband met mijn woning. Ik zou gebruik maken van het rentepercentage van 3,15%.

Ik vind het overigens fijn om de rente maandelijks bijgeschreven te krijgen, want dan heb ik hier ook direct de beschikking hierover (en hoef ik dus niet een jaar lang te wachten).
  woensdag 4 januari 2012 @ 10:15:26 #22
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_106387627
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 09:44 schreef Lucky_Lovely het volgende:

[..]

Ik was niet van plan om gebruik te maken van de 1-jaarsdeposito van Leaseplanbank. Ik moet namelijk de mogelijkheid hebben om direct de beschikking te hebben over mijn geld in verband met mijn woning. Ik zou gebruik maken van het rentepercentage van 3,15%.

Ik vind het overigens fijn om de rente maandelijks bijgeschreven te krijgen, want dan heb ik hier ook direct de beschikking hierover (en hoef ik dus niet een jaar lang te wachten).
Aha, je zei nl. "m'n spaargeld vast te zetten" vandaar dat ik dacht aan een deposito ;)

Lees wel de voorwaarden bij ING even goed trouwens, volgens mij heb je het niet helemaal goed.

Bij de ING is alleen de eerste 3 maanden de rente 2,85%.

En verder:

quote:
De Rekeninghouder kan de Toprekening te allen tijde opheffen. Het saldo van de Toprekening en de rente van het lopende rentejaar wordt overgemaakt naar de
Tegenrekening
pi_106388945
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 10:15 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Aha, je zei nl. "m'n spaargeld vast te zetten" vandaar dat ik dacht aan een deposito ;)

Lees wel de voorwaarden bij ING even goed trouwens, volgens mij heb je het niet helemaal goed.

Bij de ING is alleen de eerste 3 maanden de rente 2,85%.

En verder:

[..]

Dank voor je bericht. Ik ben ervan op de hoogte dat de actie van de ING slechts 3 maanden geldt :)

Mijn idee is om het geld eerst een maand op de Toprekening/Profijtrekening van de ING te zetten en vervolgens naar Leaseplanbank over te stappen. Tegen die tijd zullen de serverproblemen vast zijn verholpen!
pi_106389689
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 16:01 schreef Maart85 het volgende:
Bij mij doet de link het nog steeds niet :(
pi_106390382
Ze hebben t ook druk bij LPB..

Gisteren had ik ze een mail gestuur, kreeg ik ref nr: 00408944 24 uur later maar weer een mail waarom ik geen antwoord krijg op een simpele vraag, krijg ik ref nr: 00411082

mijn logica zegt: in 24 uur 2138 mailtjes via het standaard formulier :')
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')