http://m.spiegel.de/international/germany/a-806719.htmlquote:Barely a week goes by without a neo-Nazi attack on politicians from Germany's far-left Left Party. Extremists smash the windows of offices or private homes, daub graffiti on walls, cut car brake cables and make anonymous death threats. In response, authorities are beefing up security for senior party officials.
Gregor Gysi, the parliamentary group leader of the opposition far-left Left Party, feels surrounded by neo-Nazis whenever he visits his constituency office in the Berlin district of Niederschöneweide. The area is a bastion of right-wing extremists who have been renting more and more office space and shops nearby. "They want this to become 'their' street," says Gysi, adding that they damage or daub graffiti on the windows of his office almost every night. "But I won't let them drive me out," he vows.
Right-wing extremists have set their sights on left-wing politicians. Left Party members and the police have been counting at least four or five attacks a month nationwide, and it's often more than that. Windows keep getting smashed, fireworks explode in letter boxes, and cars, offices and apartments are damaged in arson attacks.
The most recent example was a smashed window in the Hamburg district of Hamm. Unknown assailants hurled stones at the office of Hamburg politician Tim Golke during the night of Dec. 25.
In addition, the lists of addresses found among the possessions of the suspected neo-Nazi terrorists known as the Zwickau cell contained many names of Left Party officials.
Extremists have also been attacking members of other parties, as well as foreigners, homosexuals, homeless people and police officers. But they have been targeting the Left Party with striking frequency, and with particular aggression.
It isn't just because both sides are to some extent competing for the same voters -- disenchanted people who feel they have been let down by society. Many neo-Nazis evidently can't forgive the Left Party for mobilizing resistance against far-right demonstrations and propaganda.
The security policy spokeswoman of the Left Party in the Bundestag, the lower house of the German parliament, Ulla Jelpke, has for years been submitting regular questions to the government, such as why there are so many holes in the statistics on victims of far-right crimes. She also asks where skinheads hold their concerts, and what the domestic intelligence service, the Office for the Protection of the Constitution, is doing about the far-right threat.
Steel Balls Fired Though The Window
Jelpke's archive in is high demand as a source of information, and the neo-Nazis are aware of this. Attackers have fired steel balls through the window of her constituency office in Dortmund, hurled a paving stone through the door, smeared graffiti on the walls and sprayed acid into the office. There were four such attacks last year alone. Jelpke has long since given up trying to find an insurance company that will cover her premises.
Figures compiled by the Left Party show there were well over 100 attacks on Left Party politicians and offices in the period from January 2010 to summer 2011, mostly in North Rhine-Westphalia and eastern Germany. Anonymous threats ("We'll get you all") are the most harmless cases.
Jörn Wunderlich, a Left Party Bundestag member from the town of Limbach-Oberfrohna in Saxony, was at home when neo-Nazis smashed his ground floor windows with iron bars. Luckily for him, they left without entering.
In the night of Feb. 18, 2010, the car of another Left Party official, Lutz Richter, who represents the party in the Sächsische Schweiz region of eastern Germany, was set on fire. The homes of his mother and his partner were daubed with threatening graffiti.
The car of Evrim Sommer, a member of the Berlin regional assembly, went up in flames outside her apartment almost two years ago. In the south-western town of Göppingen, someone tampered with the brakes on local councilor Christian Stähle's car and set fire to his letter box. The office of Left Party national treasurer Raju Sharma in Eutin, northern Germany, has been attacked seven times since February 2010.
Security Being Beefed Up
The Left Party leadership is disappointed at the lack of response from other parties. They are annoyed that the Left Party is to be left out of plans by the conservatives and the center-left Social Democrats to set up a commission to investigate mistakes made in the hunt for far-right terrorists.
"We of all people are being treated as parliamentary lepers in the fight against the far right," said Left Party MP Petra Pau, vice president of the Bundestag.
However, security precautions for senior Left Party politicians are being increased. Several dozen officials were informed that they were on the lists of the Zwickau cell. But their names were not made public, in order to prevent copycat attacks.
It is impossible to provide comprehensive protection. In most cases the police just take down the details and eventually drop the investigation. Regional and local party officials in particular will have to go on living with the threat.
Arson and Severed Brake Cables
Bodo Ramelow, Left Party parliamentary group leader in the state of Thuringia, has seen it all. Arson attacks against his office, a burglary, severed brake cables, loosened nuts on the car wheels of his deputy, death threats. Ramelow has been talking about far-right networks in Thuringia, where the Zwickau cell trio grew up, since the 1990s. "I would like to have been wrong," he says today.
His name is on the Zwickau list. "I would like to have spared my children the need to be trained in security measures by government agents," says Ramelow. He says he has nightmares and wakes up at night seeing the faces of Uwe Mundlos and Uwe Böhnhardt, two of the alleged members of the Zwickau cell who died on Nov. 4, 2011.
He already met the two neo-Nazis in the 1990s, before they went underground. They attended the trial of a neo-Nazi at which Ramelow had been called to testify as a witness for the prosecution.
The two men had posted themselves at the entrance to the courtroom like bodyguards to show their support for their friend Manfred Roeder, who was in the dock. When they sat down in the public gallery behind Ramelow, he recalls feeling that they "were a silent threat breathing down my neck."
Zie hier het grootse gevaar op de wereld maar Amerika vindt terroristen gevaarlijker maar terroristen bestaan nietquote:Extremists have also been attacking members of other parties, as well as foreigners, homosexuals, homeless people and police officers
Hoi Meki.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:05 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
Zie hier het grootse gevaar op de wereld maar Amerika vindt terroristen gevaarlijker maar terroristen bestaan niet
Heel even las ik in jouw reactie Zwitserland en ik dacht 'dit kan niet waar zijn 'quote:Op maandag 2 januari 2012 21:54 schreef gogosweden het volgende:
hier in Zweden gaat het ook die kant op.
waar gaat het heen met europa
Waarom rapporteert der Spiegel in Engels?quote:Op maandag 2 januari 2012 21:22 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
http://m.spiegel.de/international/germany/a-806719.html
Een zeer zorgelijke ontwikkeling. Ook homoseksuelen en buitenlanders moeten het ontgelden en er zijn gebieden in Duitsland waar deze idioten grote invloed hebben.
Eens. Vind het ook best allemaal zorgwekkend maar ligt denk ik ook allemaal in de gevolgen van de crisis en dan krijgen zulke idioten nou eenmaal meer aanhang. Extreem links zijn trouwens ook idioten.quote:Op maandag 2 januari 2012 21:54 schreef gogosweden het volgende:
hier in Zweden gaat het ook die kant op.
waar gaat het heen met europa
Dat idee had ik al wat langer idd.quote:
Worden er ook mensen vermoord door neonazis vanwege hun Turkse achtergrond ?quote:Op maandag 2 januari 2012 22:19 schreef blek het volgende:
In Nederland worden ook regelmatig joden, vrouwen en homo's aangevallen.
Ze hebben ook een internationale editie.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:17 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Waarom rapporteert der Spiegel in Engels?
Hier worden politici en regisseurs vermoord.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:20 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Worden er ook mensen vermoord door neonazis vanwege hun Turkse achtergrond ?
NUance kan geen Duitsquote:Op maandag 2 januari 2012 22:17 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Waarom rapporteert der Spiegel in Engels?
Ik vind Die Linke trouwens totaal onvergelijkbaar met de NPD, maar extreme figuren zijn inderdaad altijd idioten.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:18 schreef Hidz het volgende:
[..]
Eens. Vind het ook best allemaal zorgwekkend maar ligt denk ik ook allemaal in de gevolgen van de crisis en dan krijgen zulke idioten nou eenmaal meer aanhang. Extreem links zijn trouwens ook idioten.
Door gestoorde eenlingen.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hier worden politici en regisseurs vermoord.
Niet goed genoeg als Engels inderdaadquote:
Je bedoelt eenlingen die een gestoord geloof aanhangen.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:23 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Door gestoorde eenlingen.
Totaal overgelijkbaar met de organisatiegraad van deze neonazi's en ook is het dodental overgelijkbaar.
Ik weet het, het is een schandalig falen van de overheid.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:23 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Door gestoorde eenlingen.
Totaal overgelijkbaar met de organisatiegraad van deze neonazi's en ook is het dodental overgelijkbaar.
Fijn dat je aan zo'n extreme vorm van moslimhaat haat leidt dat je als klein kind begint te jij-bakken.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:25 schreef blek het volgende:
[..]
Je bedoelt eenlingen die een gestoord geloof aanhangen.
en ook niet alle neonazi's moorden, dus mag je ze niet over 1 kam scheren. er zijn genoeg "gematigden "
Waarom loop je dan te jij-bakken ? De situatie van Nederland is niet vergelijkbaar. Erg jammer dit.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik weet het, het is een schandalig falen van de overheid.
Overigens is Pim niet vermoord door een moslim, onnozele.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:25 schreef blek het volgende:
[..]
Je bedoelt eenlingen die een gestoord geloof aanhangen.
Voel je niet zo aangevallen,quote:Op maandag 2 januari 2012 22:29 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Waarom loop je dan te jij-bakken ? De situatie van Nederland is niet vergelijkbaar. Erg jammer dit.
Fanatiek vegetarisme en dierenactivisme is net zo goed een gestoord geloofquote:Op maandag 2 januari 2012 22:30 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Overigens is Pim niet vermoord door een moslim, onnozele.
Heb trouwens een deel van het rapport ook gezien zojuist , een enorm fiasco vanuit de overheid gezien inderdaad..quote:Op maandag 2 januari 2012 22:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Voel je niet zo aangevallen,
Ik bevestig je alleen maar
Waarom probeer jij er een moslimtopic van te maken? Die neo-nazi's zijn rasechte Duitsers. Bovendien vergoelijkt het een het ander niet.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:19 schreef blek het volgende:
In Nederland worden ook regelmatig joden, vrouwen en homo's aangevallen.
Maar zo bedoelt hij het niet, het is uit zijn Posts af te leiden waar hij heen wil.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Fanatiek vegetarisme en dierenactivisme is net zo goed een gestoord geloof
Het bekritiseren van de islam, en dat mag niet.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:34 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Maar zo bedoelt hij het niet, het is uit zijn Posts af te leiden waar hij heen wil.
Wat heeft dat met dit onderwerp te maken?quote:Op maandag 2 januari 2012 22:35 schreef blek het volgende:
[..]
Het bekritiseren van de islam, en dat mag niet.
Het blijft terreur op basis van een overtuiging, welkom in het nieuwe Weimar.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom probeer jij er een moslimtopic van te maken? Die neo-nazi's zijn rasechte Duitsers. Bovendien vergoelijkt het een het ander niet.
En waarom spring jij steeds voor blek in de bres? Laat hem zelf met argumenten komen.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het blijft terreur op basis van een overtuiging, welkom in het nieuwe Weimar.
Ik zie wel overeenkomsten tussen nazi's en moslims. Niet alleen de historische link maar ook in hun optreden.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat heeft dat met dit onderwerp te maken?
Ik zie overeenkomsten tussen extremisten. Van wat voor ideologie dan ook.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:37 schreef blek het volgende:
[..]
Ik zie wel overeenkomsten tussen nazi's en moslims. Niet alleen de historische link maar ook in hun optreden.
Open er een topic over.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:37 schreef blek het volgende:
[..]
Ik zie wel overeenkomsten tussen nazi's en moslims. Niet alleen de historische link maar ook in hun optreden.
Dat mag zeker , maar je zit hier te jij bakken in een neonazi topic , en probeert moslims gelijk te stellen met neonazi's , alsof je het goed probeert te praten of graag de aandacht wil afleiden.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:35 schreef blek het volgende:
[..]
Het bekritiseren van de islam, en dat mag niet.
Jij ook schijnbaar. Gezien je gedrag in dit topic.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:38 schreef blek het volgende:
Veel moslims bewonderen ook Hitler bijvoorbeeld.
Dat was uiteraard geen serieuze opmerking !quote:Op maandag 2 januari 2012 22:39 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Jij ook schijnbaar. Gezien je gedrag in dit topic.
Volgens mij wel, want je doet alle mogelijke moeite de aandacht van dit nieuws over neo-nazi's te verleggen naar moslims.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:40 schreef blek het volgende:
[..]
Dat was uiteraard geen serieuze opmerking !
Daarom zijn nazi's in Duitsland inmiddels verantwoordelijk voor de moord op tientallen vrijwel allemaal islamitische Turken.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:37 schreef blek het volgende:
[..]
Ga dan maar ergens anders trollen.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:40 schreef blek het volgende:
[..]
Dat was uiteraard geen serieuze opmerking !
mijjn opmerking over gematigde nazi's was een opmerking die net zo dom is als het onderscheid tussen gematigde en nietgematigde moslims.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:41 schreef Disana het volgende:
[..]
Volgens mij wel, want je doet alle mogelijke moeite de aandacht van dit nieuws over neo-nazi's te verleggen naar moslims.
Dit, ideologie is dan van onderschikt belang.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:42 schreef Disana het volgende:
Het is inderdaad een beangstigende ontwikkeling als groeperingen het niet meer met woorden aandurven maar naar intimidatie en geweld grijpen.
Wat zul jij spugen op de Palestijnen dan...quote:Op maandag 2 januari 2012 22:42 schreef Disana het volgende:
Het is inderdaad een beangstigende ontwikkeling als groeperingen het niet meer met woorden aandurven maar naar intimidatie en geweld grijpen.
Tientallen in Duitsland lees ik in je reply, maar hadden we deze dicussie niet al eens gehad en waren het er 9?quote:Op maandag 2 januari 2012 22:20 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Worden er ook mensen vermoord door neonazis vanwege hun Turkse achtergrond ?
Hiermee bewijs je dus hoe verknipt je bent. In jouw ogen zijn alle moslims extreem. Internet-Breivikje was dus een terechte opmerking.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:42 schreef blek het volgende:
[..]
mijjn opmerking over gematigde nazi's was een opmerking die net zo dom is als het onderscheid tussen gematigde en nietgematigde moslims.
Geweld uit moslimhoek is niet zorgwekkend ???quote:Op maandag 2 januari 2012 22:43 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Dit, ideologie is dan van onderschikt belang.
Wat ontopic is echter, is dat geweld uit de neo-nazihoek in Duitsland weer lijkt toe te nemen. Een zorgwekkende ontwikkeling.
De beerput blijkt tamelijk grootquote:Op maandag 2 januari 2012 22:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Tientallen in Duitsland lees ik in je reply, maar hadden we deze dicussie niet al eens gehad en waren het er 9?
Dat is dan ook wat ik bedoel. Kennelijk voelt men zich tegelijkertijd zo bedreigd en zo gerechtvaardigd dat men naar geweld grijpt.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:43 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Dit, ideologie is dan van onderschikt belang.
Wat ontopic is echter, is dat geweld uit de neo-nazihoek in Duitsland weer lijkt toe te nemen. Een zorgwekkende ontwikkeling.
de islam is extreem .quote:Op maandag 2 januari 2012 22:45 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Hiermee bewijs je dus hoe verknipt je bent. In jouw ogen zijn alle moslims extreem. Internet-Breivikje was dus een terechte opmerking.
Dan heb jij wel een heel slecht geheugen.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Tientallen in Duitsland lees ik in je reply, maar hadden we deze dicussie niet al eens gehad en waren het er 9?
PVV troll alertquote:
Je zegt dat gematigde moslims niet bestaan, dat is een ronduit gevaarlijke stelling.quote:
Jawel , mag altijd .quote:Op maandag 2 januari 2012 22:48 schreef blek het volgende:
[..]
Ik heb niks met de PVV te maken.
Maar kritiek op de islam mag zeker niet.
Gevaarlijk ?quote:Op maandag 2 januari 2012 22:48 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Je zegt dat gematigde moslims niet bestaan, dat is een ronduit gevaarlijke stelling.
Over de islam mag je van mij alles zeggen, in het kader vrijheid van meningsuiting lijkt me dat gewenst en normaal.
Waarom moet dat in dit topic? Zodat het niet meer over neo-nazi's gaat?quote:Op maandag 2 januari 2012 22:48 schreef blek het volgende:
[..]
Je gelooft niet in de blonde fascist redder van het volk?quote:Op maandag 2 januari 2012 22:48 schreef blek het volgende:
[..]
Dat is mijn bedoeling niet. Ik haat die lui.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom moet dat in dit topic? Zodat het niet meer over neo-nazi's gaat?
Lekker boeiend wat Erdogan in geheel andere context op een geheel andere wijze zegt.quote:
Maar er is verder niets aan de hand hoor. allemaal de schuld van de moslims.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Een van de aanslagen was een paar honderd meter van mijn huis in Düsseldorf
Dit dus. Open je eigen topique. Dit is te offtopic.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom moet dat in dit topic? Zodat het niet meer over neo-nazi's gaat?
Je haat vooral moslims blijkt uit je postgedrag.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:50 schreef blek het volgende:
[..]
Dat is mijn bedoeling niet. Ik haat die lui.
Waarom verknal je nu je eigen topic?quote:Op maandag 2 januari 2012 22:51 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Maar er is verder niets aan de hand hoor. allemaal de schuld van de moslims.
Heb het daar dan over i.p.v. de discussie steeds naar moslims te verleggen.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:50 schreef blek het volgende:
[..]
Dat is mijn bedoeling niet. Ik haat die lui.
Nee simpele ziel.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:51 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Je haat vooral moslims blijkt uit je postgedrag.
Doe ik niet, probeer enkel te voorkomen dat figuren hier een moslimdiscussie van maken.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom verknal je nu je eigen topic?
Bwoah... sommigen zijn er ook erg goed in alles een Wilders topic te maken.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:54 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Doe ik niet, probeer enkel te voorkomen dat figuren hier een moslimdiscussie van maken.
Is dat geen neo nazi?quote:Op maandag 2 januari 2012 22:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Bwoah... sommigen zijn er ook erg goed in alles een Wilders topic te maken.
Ofnie Nuance?
Oh vast.quote:
Nee natuurlijk niet.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |