True, ik pakte het hele plaatje er even bijquote:Op maandag 2 januari 2012 21:28 schreef p_iglet het volgende:
uhm marmar, ingrid heeft het over 's nachtsDan gaat dat potje en blote kont in de tuin wat lastig.
Ingrid je zou via de huisarts of thuiszorgwinkel een plaswekker kunnen proberen. Vaak wordt dat vergoed door de ziektekosten verzekering.
Daar doelde ik idd op, ik hoor dat vaak, maar bij onze dochters hebben we daar geen last van gehad. Ben nu wel benieuwd of iemand het ook daadwerkelijk zo ervaren heeft?quote:Op maandag 2 januari 2012 21:40 schreef p_iglet het volgende:
juist dat naar het toilet brengen als je zelf gaat slapen schijnt niet goed te werken, eerder tegengesteld omdat je dan aanleert om (half)slapend te plassen.
Ligt aan de aanvullende verzekering. Op die van mij als het voorgeschreven is, voor zover ik kon vinden geen andere eisenquote:Op maandag 2 januari 2012 21:53 schreef ik80lll het volgende:
Plaswekkers worden pas vergoed vanaf 7 jaar?
Lotte is ook nog niet zindelijk 's nachts dus ik lees evenmee.
We zijn haar nu wel wat regelamtiger op de wc aan het zitten in de loop van de avond. Ze heeft nu een paar keer een droge luier gehad. Maar niet elke dag.
Ze slaapt dan ook wel erg die.
We wachten af,
Hier werkte het prima, en was half slapend al een hele verbetering op in z'n slaap plassen... ik heb het idee dat juist dat 's nachts even (half) wakker moeten worden om te plassen hem hielp.quote:Op maandag 2 januari 2012 21:40 schreef p_iglet het volgende:
juist dat naar het toilet brengen als je zelf gaat slapen schijnt niet goed te werken, eerder tegengesteld omdat je dan aanleert om (half)slapend te plassen.
De mevrouw van de wekker, gaf ons als tip aan om een soort wachtwoord in te stellen om zo te controleren of Fleur wakker genoeg was om te gaan plassen. Zo konden we controleren of het halfslapend of halfwakker was. Ze mocht pas gaan plassen als ze het wachtwoord zei. Dat kun je natuurlijk ook zonder plaswekker doen.quote:Op maandag 2 januari 2012 21:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hier werkte het prima, en was half slapend al een hele verbetering op in z'n slaap plassen... ik heb het idee dat juist dat 's nachts even (half) wakker moeten worden om te plassen hem hielp.
Dit zorgde bij Fleur juist voor heel veel frustratie, omdat die dus echt niet het signaal kreeg dat ze moest plassen. Het is dus wel belangrijk dat je weet of dat gebeurt, anders krijg je een heel verdrietig kindje dat het heeeeeel erg graag wilt, maar er dus echt zelf niets aan kan doen om het te veranderen.quote:Op maandag 2 januari 2012 21:57 schreef Stiemie het volgende:
Je kunt haar ook zo'n luierbroekje aandoen 's nachts en haar laten proberen om die droog te houden door op tijd te gaan plassen. Elke droge nacht krijgt ze een sticker of na zoveel keer droog bijvoorbeeld? Dat ze er zelf ook wat in kan gaan geloven dat ze het kan?
Dat lijkt me een goede tip. Helemaal laten slapen hebben we idd nooit gedaan, altijd wel even een zo wakker gemaakt tot er een reactie kwam. Dat zal vast schelen. Was wel vaak zo dat ze het zich de volgende dag helemaal niet meer herinnerden tho.quote:Op maandag 2 januari 2012 21:56 schreef chacama het volgende:
[..]
De mevrouw van de wekker, gaf ons als tip aan om een soort wachtwoord in te stellen om zo te controleren of Fleur wakker genoeg was om te gaan plassen. Zo konden we controleren of het halfslapend of halfwakker was. Ze mocht pas gaan plassen als ze het wachtwoord zei. Dat kun je natuurlijk ook zonder plaswekker doen.
Bij mijn oudste was het juist de oplossing omdat ze bang was dat het niet ging lukken en ze zonder luier eerst niet wilde slapenquote:Op maandag 2 januari 2012 22:00 schreef chacama het volgende:
[..]
Dit zorgde bij Fleur juist voor heel veel frustratie, omdat die dus echt niet het signaal kreeg dat ze moest plassen. Het is dus wel belangrijk dat je weet of dat gebeurt, anders krijg je een heel verdrietig kindje dat het heeeeeel erg graag wilt, maar er dus echt zelf niets aan kan doen om het te veranderen.
Luierbroekjes nemen over het algemeen wel minder vocht op dan luiers. Mochten de 'gewone' luiers niet meer passen, dan zijn er nog wel andere opties. Via de huisarts en apotheek is hier wel informatie over te vinden. (oa Tena incontinentiemateriaal of Hartmann). Als de huisarts een recept uitschrijft worden ze (als het goed is) vergoed door de verzekeraar.quote:Op woensdag 4 januari 2012 11:43 schreef _Ingrid_ het volgende:
Luierbroekje is wel een idee, de gewone luier past maar met moeite nog. Misschien hebben ze bij kruidvat wel een grotere maat.
Gisteren is de 2e tand eruit gegaan en zowaar hebben we die nog! Nu zei Djeez dat de tandenfee zou komen. Had hij beter niet kunnen zeggen, ze was zwaar in paniek.
Dank je!quote:Op woensdag 4 januari 2012 12:02 schreef loezzie het volgende:
[..]
Luierbroekjes nemen over het algemeen wel minder vocht op dan luiers. Mochten de 'gewone' luiers niet meer passen, dan zijn er nog wel andere opties. Via de huisarts en apotheek is hier wel informatie over te vinden. (oa Tena incontinentiemateriaal of Hartmann). Als de huisarts een recept uitschrijft worden ze (als het goed is) vergoed door de verzekeraar.
echt leukquote:Op donderdag 5 januari 2012 09:50 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, leuk he.Elk kind heeft zijn eigen plantje op zijn tafeltje staan.
montessori onderwijs?quote:Op donderdag 5 januari 2012 07:23 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb hier een glunderend jongetje naast me. Oscar is naar het KDV en Sasha is nog één dagje samen met mij alleen thuis voor mij maandag voor het echie naar school gaat.
We gaan strakjes samen naar de stad, het lijstje voor school afwerken: gymspullen, pasfoto's en een plantje om zelf te verzorgen.
En dan gaan we daarna maar samen een tosti eten denk ik.
Zoals hij tegen papa zei: 'en dan gaan mama en ik van alles doen samen!'
oh BE, smeltquote:Op donderdag 5 januari 2012 12:01 schreef Brighteyes het volgende:
Kijk hem nou!
[ afbeelding ]
Groot! *slik*
ik las pootjesquote:Op donderdag 5 januari 2012 12:02 schreef Brighteyes het volgende:
Cooki, ik hoorde van mijn vriendin wel over gebroken potjes. Dus ik ga voor zink.
Oh wow, wat heeft ie een 'groot' koppie gekregen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:01 schreef Brighteyes het volgende:
Vanwege het plantje?
Kijk hem nou!
[ afbeelding ]
Groot! *slik*
Wat een lekker mannetjequote:Op donderdag 5 januari 2012 12:01 schreef Brighteyes het volgende:
Vanwege het plantje?
Kijk hem nou!
[ afbeelding ]
Groot! *slik*
Voor zolang als het duurt wel... Bij de andere school staat hij nu op de wachtlijst en verder hebben wij, vinden we, binnen redelijke afstand geen goeie opties.quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:11 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oh wow, wat heeft ie een 'groot' koppie gekregen.
En dus toch de voorgenomen school?
(haha jij keek ook waarom Rewimo gefeliciteerd wordt zeker he? Ik ookquote:Op donderdag 5 januari 2012 19:15 schreef livelink het volgende:
En ik zie net dat Tijn jarig is vandaag. Gefeliciteerd
Dank je welquote:
Moeder-en-zoon-dagjes zijn heerlijkquote:Op donderdag 5 januari 2012 16:33 schreef lady-wrb het volgende:
wat een lekker joch, be
leuk is dat he? samen iets gaan doen in de stad.
L is nu 12,5 en hij vindt het nog steeds heerlijk om met zijn moeder in de stad iets te gaan doen.
vooral warme choco met slagroom bij de hema is zwaar favoriet.
Ja, hij is nog altijd gek op knuffelbeesten. En deze heeft hij helemaal bij elkaar gespaard van zijn zakgeldquote:Op donderdag 5 januari 2012 22:12 schreef lady-wrb het volgende:
ja ik had al zitten googlen, maar ik kon me niet voorstellen dat christan zelf een teddybear in elkaar zou zetten. dus wel?
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 18:03 schreef Brighteyes het volgende:
Zo, op een klapstoel in de gang met de iPad op schoot. Ik kan niet meer...
Vanaf 06.30 vanmorgen is het maar 2 uur stil geweest, dat was toen Oscar sliep, maar zodra de heren samen in 1 kamer zijn is het één grote bak herrie. Niet eens uit ruzie ofzo, maar gewoon, hun spel is altijd luidruchtig, er moet altijd herrie bij gemaakt worden, gegil/gekrijs met van die hoge stemmen alsof ze half waanzinnig zijn ofzo.
Is er iemand die daar een oplossing/remedie voor heeft? Ik trek die constante pokkeherrie echt niet.
quote:
Ik heb van mijn dochter nooit geluidsoverlast, in mijn gezin is dat gillen en stemmetjes typisch jongensgedrag.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:28 schreef Cooki het volgende:
buurvrouw, dat hebben we maar mazzel met allemaal jongens... duurt t voor meisjesmoeders nóg langer
Juist!quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:30 schreef debuurvrouw het volgende:
Meisjes zijn veeeeeeeeeeeelrustiger wordt mij altijd verteld, dus meisjesmoeders kennen dit probleem helemaal niet joh!tenminste, er reageren ook alleen jongensmoeders, dus ik zie wel een verband
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:30 schreef debuurvrouw het volgende:
Meisjes zijn veeeeeeeeeeeelrustiger wordt mij altijd verteld, dus meisjesmoeders kennen dit probleem helemaal niet joh!tenminste, er reageren ook alleen jongensmoeders, dus ik zie wel een verband
Dat dus idd. Een soort kramp/kippevel onderin op mijn achterhoofd. Echt helemaal gespannen kan ik dan dus niks meer hebben.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 20:22 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik trok dan bijvoorbeeld ook de meeste tv en films niet.
Weet je wat leuk is? Geef ze een oude computer/föhn/kruimeldief/insert willekeurig kapot apparaat en een set schroevendraaiers/sleutels en laat ze maar slopen/uit elkaar halen. Ik doe het elk jaar weer met mijn groep en ze vinden het ge-wel-dig!quote:
das idd een tof boek ja klikquote:Op zaterdag 7 januari 2012 10:32 schreef debuurvrouw het volgende:
Heb ik je: jongens, hoe voed je ze op van steve Biddulph al eens aangeraden
quote:Op zaterdag 7 januari 2012 11:20 schreef ik80lll het volgende:
Het belangrijkste advies, veeeeel bewegen, springen, rollen, bewegen, buiten spelen enz. Dat was wel duidelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |