abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107003076
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:07 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ja ok algemeen, maja dan snap ik weer niet als het zo slecht is dat er meer dan een miljoen mensen een persoonlijke ov kaart hebben.
Die krijg je bij vrijwel ieder abonnement. NS voordeelurenkaart en de nieuwere abonnementen ziten allemaal op een persoonlijke OV chipkaart. Abonnementen voor het GVB Amsterdam zitten op een persoonlijke chipkaart. Enz.

En hij was natuurlijk ook heel lang veel goedkoper dan een anonieme kaart. E 2,50 ipv E 7,50.

quote:
Wat ik vaak merk is dat mensen zoon persoonlijke kaart bestellen, dus akkoord gaan met de voorwaarde, en daarna gaan klagen dat het niet werkt.

Sja,je koopt toch ook geen auto en na een ongeluk sorry meneer ik wist niet hoe dat ding werkte.
Klagen over kapotte systemen, het overstappen tussen verschillende vervoerders wat na vijf jaar nog steeds niet goed geregeld is, batches met pasjes die plotsklaps onleesbaar worden, een lachwekkende beveiliging enz. enz. is mijns inziens niet onterecht ;)

Klagen over "oh, moest ik er geld opzetten dan" of "inchecken ? Wat is dat" daarentegen... tsja.
pi_107003543
quote:
3s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:17 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Die krijg je bij vrijwel ieder abonnement. NS voordeelurenkaart en de nieuwere abonnementen ziten allemaal op een persoonlijke OV chipkaart. Abonnementen voor het GVB Amsterdam zitten op een persoonlijke chipkaart. Enz.

En hij was natuurlijk ook heel lang veel goedkoper dan een anonieme kaart. E 2,50 ipv E 7,50.

[..]

Klagen over kapotte systemen, het overstappen tussen verschillende vervoerders wat na vijf jaar nog steeds niet goed geregeld is, batches met pasjes die plotsklaps onleesbaar worden, een lachwekkende beveiliging enz. enz. is mijns inziens niet onterecht ;)

Klagen over "oh, moest ik er geld opzetten dan" of "inchecken ? Wat is dat" daarentegen... tsja.
Idd dat snap ik ook niet mee eens, ja klopt bij heel veel abbo''s krijg je die al maar hoef je niet te gebruiken ;) je kunt ook gewoon nog een kaartje kopen, en toch zijn er meer dan een miljoen reizigers die inchecken en uitchecken.

Daarbij zitten ook business ov kaarten bij waarbij je op een kaart auto's of een fiets kan "lenen".
En nieuwe abbo's elke week zie ik er meer en meer :Y dan wel met een kaartje derbij.

Gvb etc bussen heb ik geen verstand van, ook zo stom bij de bussen metro's kun je je pers kaart zo gebruiken bij ons moet het weer apart geactiveerd worden.
pi_107019625
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 19:04 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:

[..]

Het systeem hoeft niet te falen. De technologie is voor 90% goed. Het enige negatieve punt is de gevoeligheid van de apparatuur. Zo gaan die OV-kaarten erg snel stuk door kleine scheurtjes.

Daarentegen lijken de bedrijven die gezag hebben over het OV hun positie te misbruiken door, ogenschijnlijk, zinloze regels op te stellen die als enig doel het potentieel naaien van klanten heeft. Desalniettemin ben ik van mening dat, met een goed bedrijf aan het roer, deze hele OV-chipkaart malaise opgelost kan worden.
Ik heb het ook niet perse over de technologie. Ik heb het gewoon over het systeem op zich. Hoe het zich in de praktijk manifesteert. Compleet met techniek maar ook met procedures en mensen die er achter zitten. Het geheel werkt gewoon niet.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  vrijdag 20 januari 2012 @ 09:14:38 #154
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_107019772
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 09:04 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik heb het ook niet perse over de technologie. Ik heb het gewoon over het systeem op zich. Hoe het zich in de praktijk manifesteert. Compleet met techniek maar ook met procedures en mensen die er achter zitten. Het geheel werkt gewoon niet.
In Japan werkt het anders prachtig. 't is dat abonnementengedoe dat zo triest is. Teveel produkten, geen goede programmatuur die al die verschillende combinatie's aankan, en nog altijd het versnipperd zijn van het OV in meerdere bedrijven, waarbij de ene wel en de ander geen produkten en kortingen voert.
Laat elk OV bedrijf alles hetzelfde doen, aan abonnementen en kortingen, en je hebt al een flink deel van de problemen gefixt.
pi_107020080
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 09:14 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

In Japan werkt het anders prachtig. 't is dat abonnementengedoe dat zo triest is. Teveel produkten, geen goede programmatuur die al die verschillende combinatie's aankan, en nog altijd het versnipperd zijn van het OV in meerdere bedrijven, waarbij de ene wel en de ander geen produkten en kortingen voert.
Laat elk OV bedrijf alles hetzelfde doen, aan abonnementen en kortingen, en je hebt al een flink deel van de problemen gefixt.
Japans heeft dan ook een ander systeem dan dat wij hier hebben ;) Zowel in technologie als in mensen die er achter zitten etc
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  vrijdag 20 januari 2012 @ 09:56:16 #156
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_107020616
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 09:29 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Japans heeft dan ook een ander systeem dan dat wij hier hebben ;) Zowel in technologie als in mensen die er achter zitten etc
Ow. Ik dacht dat we hetzelfde hadden maar dan slecht geïmplementeerd? De overheid denkt het dus weer beter te kunnen doen. Het zal ook weer niet. Het zoveelste faalproject.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 10:27:56 #157
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_107021275
OH NEE IK HEB GEEN TIEN ERUO EROP STAAN WAT NU??!??!?!?!
  vrijdag 20 januari 2012 @ 10:29:30 #158
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_107021311
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 10:27 schreef ZuidGrens het volgende:
OH NEE IK HEB GEEN TIEN ERUO EROP STAAN WAT NU??!??!?!?!
Opladen!
  vrijdag 20 januari 2012 @ 10:32:08 #159
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_107021370
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 10:29 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Opladen!
jaaaah maar hoe mnoet dat dan en waar kan dat ben niet zo slim:P:P:P:P
pi_107021866
quote: