De vraag is waarom dat nu opeens moet.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:14 schreef lbeew het volgende:
Studenten zijn niet de rijkste, maar 10 euro?
Het slaat nergens op dat je 10 euro op een kaartje moet zetten terwijl je als student gratis mag reizen.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:14 schreef lbeew het volgende:
Er staat feitelijk dat je altijd minimaal 10 euro op je kaart moet hebben, dus ook bij je allerlaatste rit met het OV.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:14 schreef lbeew het volgende:
Hoeft niet als je gratis reizen hebt. Alleen dus in en uit checken, saldo is niet nodig.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:13 schreef Satijn het volgende:
Op http://www.ns.nl/reizigers/campagnes/student
"Vanaf 1 januari 2012 checken alle studenten bij NS verplicht in- én uit met hun Studentenreisproduct op de OV-chipkaart."
Tot zo ver prima.
Maar dan dit:
"Zorg voor voldoende saldo (minimaal ¤ 10,-) en check altijd in- én uit, óók in je vrij-reizen periode;"
Waarom 10 euro? Als je gratis mag reizen? In het weekend maak ik geen gebruik van het ov, dus dan staat er 10 euro op die pas, die ik nooit meer terug zal krijgen.
quote:Wordt er saldo van mijn OV-chipkaart afgehaald wanneer ik in- en uitcheck tijdens mijn vrij-reizen periode?
Nee, de apparatuur bepaalt afhankelijk van dag en tijdstip het tarief. In de vrij-reizen periode wordt er geen instaptarief van je saldo op de OV-chipkaart ingehouden. Dat gebeurt wel buiten de vrij-reizen periode. Het instaptarief ad ¤ 10,- wordt ingehouden bij de check in en bij de check uit verrekend met het tarief van de reis.
Nee.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:17 schreef vosss het volgende:
Waar het feitelijk om gaat; werkt het kaartje nog als je er minder dan 10 euro op hebt staan?
Ja dan is het dus een kutstreek van die vuige hommo'squote:
Dat staat anders nergens, hoor. Er staat alleen dat er geen saldo wordt ingehouden.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:22 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Hoeft niet als je gratis reizen hebt. Alleen dus in en uit checken, saldo is niet nodig.
[..]
Nogal inderdaad. Complete onzinregel imo. Puur en alleen maar om de reisinfo en om meer geld te genereren. Sneaky bastards.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja dan is het dus een kutstreek van die vuige hommo's!
Dit dus.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:25 schreef Kinderboerderij het volgende:
Wat een grappenmakerij, ik geef de bakker toch ook niet eerst ¤10,- borg voordat ik een
brood mag kopen...
"Zorg voor voldoende saldo (minimaal ¤ 10,-) en check altijd in- én uit, óók in je vrij-reizen periode;"quote:Op zondag 1 januari 2012 20:23 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Dat staat anders nergens, hoor. Er staat alleen dat er geen saldo wordt ingehouden.
Jij bent ook gewoon zo'n persoon die hier niet mee om kan gaan.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:18 schreef Meloewa het volgende:
Ik heb me al zo vaak niet in of uit gecheckt.
OV chipkaart
Dat hele systeem is verfucked
Precies. Het is gewoon 10 euro maal aantal chipcards met grote kans dat veel mensen het nooit terughalen. Das een hoop gratis geld waar je ook nog eens volgas rente op kan trekkenquote:
Lekker logisch. Gratis kunnen reizen, maar wel borg moeten betalen.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:43 schreef Satijn het volgende:
Hoeveel saldo moet ik op mijn kaart hebben staan bij NS?
Je kunt alleen reizen op saldo als je voldoende saldo hebt voor het instaptarief. Met een Studentenreisproduct is dat ¤ 10,-. Wil je hier geen omkijken naar hebben, dan kun je kiezen voor automatisch saldo laden.
Wat alsnog nergens op slaat. Het hele in- en uitchecken is compleet zinloos. De enige reden die ik kan bedenken, is dat de overheid/NS/et cetera een controle uit wil voeren op het aantal reizigers per traject.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:48 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het is een borg tegen de ik heb toch overal schijt aan mentaliteit van studenten
Is dat niet relevant dan?quote:Op zondag 1 januari 2012 20:49 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:
[..]
Wat alsnog nergens op slaat. Het hele in- en uitchecken is compleet zinloos. De enige reden die ik kan bedenken, is dat de overheid/NS/et cetera een controle uit wil voeren op het aantal reizigers per traject.
Wellicht, maar een beetje transparantie had wel gemogen. Nergens staat aangegeven waarom we als student in en uit moeten checken, terwijl wel veel mensen zich dat afvragen.quote:
Zo kun je de reizigersstroom goed in peilen inzet van materieel etc, toch zoon kleine 700000 studenten, en dan vooral op de vrijdag en zondag.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:52 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:
[..]
Wellicht, maar een beetje transparantie had wel gemogen. Nergens staat aangegeven waarom we als student in en uit moeten checken, terwijl wel veel mensen zich dat afvragen.
Niet voor de studenten, die hebben er niks aan (al helemaal vergeleken met vroeger, toen je 'm alleen hoefde te laten zien.quote:
Jup maar daar proberen ze denk ik op die manier na toe te werken, 2013 geen kaartjes meer en dan gaan ze huilen etc.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:53 schreef finsdefis het volgende:
Je zal die 10 euro echt niet nodig hebben als je gratis mag reizen, dat hoeft nu ook niet namelijk.
Overigens begrijp ik dus dat je alsnog gewoon met een papieren kaartje kan reizen? Dan hoef je natuurlijk alsnog niet in- en uit te checken want dat kaartje is je vervoersbewijs en je ov-chipkaart geldt enkel als kortingskaart.
Niet voor de studenten maar wel voor de NS natuurlijk die hun mensen en materieel zo doelmatig mogelijk moeten inzetten.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:54 schreef Satijn het volgende:
[..]
Niet voor de studenten, die hebben er niks aan (al helemaal vergeleken met vroeger, toen je 'm alleen hoefde te laten zien.
Ik had een jaar geleden dit in de tram:
meneer van de tram: 'mevrouw ik zie dat u vrij mag reizen, maar u heeft niet in-gecheckt dus u reist nu zwart'
ik: 'u kunt toch zien dat ik vrij mag reizen, dan reis ik toch nooit zwart'
meneer van de tram: ......
Wat erop neerkomt dat ze nog kortere treinen gaan inzetten wanneer het ze goed uitkomt. De rest is dan wel weer 'langer' dus kunnen ze zeggen dat ze langere treinen inzettenquote:Op zondag 1 januari 2012 21:02 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Niet voor de studenten maar wel voor de NS natuurlijk die hun mensen en materieel zo doelmatig mogelijk moeten inzetten.
En vertel nu maar eens wat daar zo onlogisch aan is..quote:Op zondag 1 januari 2012 21:04 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Wat erop neerkomt dat ze nog kortere treinen gaan inzetten wanneer het ze goed uitkomt. De rest is dan wel weer 'langer' dus kunnen ze zeggen dat ze langere treinen inzetten
Dan gaan ze pronken met 'kijk wij zetten allemaal langere treinen in!'quote:Op zondag 1 januari 2012 21:08 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
En vertel nu maar eens wat daar zo onlogisch aan is..
Ik heb eigenlijk maar 2x hoeven te staan. Vaak is er ruimte zat maar mensen gaan zich middenin de trein verzamelen, of ze zijn bang om naast iemand anders te zittenquote:Op zondag 1 januari 2012 21:14 schreef Satijn het volgende:
[..]
Dan gaan ze pronken met 'kijk wij zetten allemaal langere treinen in!'
Maar ik heb nog niet eerder meegemaakt dat mijn reis verbeterd is, sinds de OV-chipkaart. Ik heb zelfs vaker moeten staan sinds de invoering! (Afgelopen week nog alle keren in een overvolle trein gestaan in de middag, in de kerstvakantie...)
Als je op saldo reist en recht hebt op korting is de borg 10 euro, anders is de borg 20 euro. Hoe het werkt voor de reizen die duurder zijn dan de borg weet ik eerlijk gezegd niet, ik reis alleen in m'n vrij-reizen-periode.quote:Op zondag 1 januari 2012 21:16 schreef Mozy het volgende:
Dus als ik geen vrij reizen heb is 10 euro genoeg voor inchecken? Eerst was dat namelijk nog 20 euro.en meestal kost een treinkaartje meer dan 10 euro. Dus als ik dan nooit uitcheck, reis ik dan niet goedkoper?
Korting is 40%, volgens jouw berekening zou de korting voor borg 50% zijn.quote:Op zondag 1 januari 2012 21:20 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Als je op saldo reist en recht hebt op korting is de borg 10 euro, anders is de borg 20 euro. Hoe het werkt voor de reizen die duurder zijn dan de borg weet ik eerlijk gezegd niet, ik reis alleen in m'n vrij-reizen-periode.
Dat is niet mijn "berekening", dat is gewoon hoe het werkt.quote:Op zondag 1 januari 2012 21:20 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:
[..]
Korting is 40%, volgens jouw berekening zou de korting voor borg 50% zijn.
20 euro is alleen voor een anonieme kaart, persoonlijke kaart 10,- enja niet uitchecken is soms goedkoper maja na paar keer blokkeert de kaart(persoonlijke kaart dus ze kunnen je terug vinden), of keer een boete.quote:Op zondag 1 januari 2012 21:20 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Als je op saldo reist en recht hebt op korting is de borg 10 euro, anders is de borg 20 euro. Hoe het werkt voor de reizen die duurder zijn dan de borg weet ik eerlijk gezegd niet, ik reis alleen in m'n vrij-reizen-periode.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |