Bedoel je deze?quote:Op dinsdag 24 mei 2016 10:47 schreef Szikha2 het volgende:
En dan heb je nog de Aramese genocide, en die wordt door geen enkel land erkend.
Zijn er ook argumenten die je niet uit een column uit 1920 haalt? Als het een langspeelplaat was was die al een tijdje doorgesleten.quote:Op donderdag 19 mei 2016 16:41 schreef polderturk het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat het jaren erna zou zijn? Het is allemaal in 1915 gebeurd. De Armeniėrs zijn in 1915 begonnen met het uitroeien van Turkse dorpen en steden in het oosten van Turkije. In dat zelfde jaar waarschuwden de Turken de Armeniėrs te stoppen met hun vijandelijkheden. De Armeense bendes luisterden niet. Hierop besluiten Turken alle Armeniėrs in 1915 te verhuizen vanuit Oost Turkije naar Syrie. In Oost-Turkije waren Turken aan het vechten met de Russen en in dit gebied waren de Armeniėrs vooral actief. Tijdens de gedwongen verplaatsing zijn de meeste Armeniėrs omgekomen aan de gevolgen van honger en ziekten. Dit zeggen de Armeniėrs zelf ook. Er zijn ook Armeniėrs omgekomen door aanvallen van irreguliere bendes. Dit hele gebeuren wordt genocide genoemd. Er zijn trouwens niet 1,5 miljoen Armeniėrs omgekomen. Uit Turkse en buitenlandse tellingen in die tijd blijkt dat er tussen de 1,3 miljoen en 1,5 miljoen Armeniėrs in het Ottomaanse rijk leefden. Deze cijfers had ik in een ander topic aangeleverd. Na de oorlog waren er nog 1 miljoen Armeniėrs in leven. Nu wordt er gezegd dat er tot een miljoen Armeniėrs omgekomen zijn. Sommige historici houden het aantal doden tussen de 500.000 en 1 miljoen.
Lees ook het volgende stuk uit het Nederlands Handelsblad van 1920. Over de schrijver van het artikel wordt door de krant het volgende gezegd: "Wij stellen in de objectiviteit van dezen medewerker het grootste vertrouwen. - Zijn betoogtrant bevat het bewijs dat hij dit verdient - en drukken daarom zijn correspondentie ongewijzigd en zonder commentaar af. "
Een Fransicaner monnik had tegen de schrijver van het artikel het volgende gezegd:
Ik heb mijn rapporten van missies, uitgezonden door mijn orde in Beyazıt, Van, Erzurum, Erzincan; uit de rapporten weet ik, dat in 1915 toen de oorlog met Rusland begon, het de Armeniers waren, die achter het Turkse leger de revolutie aanwakkarden en de Turksche dorpen en nederzettingen ontvolkten en met den grond gelijk maakten. De verdere gebeurtenissen, die daarna in Turkije voorvielen, waren alleen de gevolgen van deze eerste vijandelijke houding der Armeniers.
Ja. Was laatst in frankrijk en daar zat zo n monument. Geen enkel land erkend genocidequote:Op dinsdag 24 mei 2016 10:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
Bedoel je deze?
https://en.wikipedia.org/wiki/Assyrian_genocide#Recognition
quote:Duits parlement stemt in met erkenning Armeense genocide
Het Duitse parlement heeft donderdagmiddag ingestemd met het voorstel om de Armeense genocide te erkennen. Turkije protesteerde in de aanloop naar de stemming tegen het aanstaande besluit van de parlementsleden.
Eindelijk erkenning. Welke gevolgen gaat dat hebben?quote:Op donderdag 2 juni 2016 16:18 schreef Molurus het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)meense-genocide.html
[..]
Niet veel denk... het zal de toch al gespannen betrekkingen tussen Duitsland en Turkije nog fragieler maken.quote:Op donderdag 2 juni 2016 17:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Eindelijk erkenning. Welke gevolgen gaat dat hebben?
Dat zou hem sieren idd.quote:Op donderdag 2 juni 2016 17:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Niet veel denk... het zal de toch al gespannen betrekkingen tussen Duitsland en Turkije nog fragieler maken.
Persoonlijk kan ik daar niet mee zitten: Erdogan mag wel een paar toonladders lager zingen wat mij betreft.
De stille diplomatie zal het wel druk hebben nu.quote:Op donderdag 2 juni 2016 17:31 schreef Erasmo het volgende:
Turken zullen even boos zijn en daarna glas, plas, was.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |