abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:23:14 #226
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_106366713
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:15 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Een horloge is sowieso makkelijker om de tijd even op te zien. En nogmaals, een horloge is meer dan alleen een apparaat om de tijd op te zien.
Ja, het is een mode artikel.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:24:54 #227
104871 remlof
Europees federalist
pi_106366799
Ik kan binnen een seconde zien op mijn iPhone hoe laat het is.

Horloges zijn voor mij niets anders dan als een functioneel iets verkapt sieraad voor mannen, ik draag ze iig niet meer sinds ik continu een telefoon op zak heb, dus sinds '99 ofzo.
pi_106366803
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:19 schreef Piye het volgende:

[..]

Dat dus. Alsof er iets mis is met opscheppen. Alleen mensen die niks om over op te scheppen hebben vinden dat.
100% pure waarheid deze quote
schreef Siniti het volgende
Omg wat een topic Buffalo, je flikt et em weer, zoeen kwaliteitstopic. Je bent mijn grote voorbeeld gast !
schreef stevenmac26 het volgende:
Dit is toch een pure kwaliteits topic, hoe doet die jongen dat toch ook?
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:26:34 #229
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_106366868
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:18 schreef Buffalo-Soldier het volgende:

[..]

ik heb bbtorch en 3 horloges haterse gonna hate _O_
Wat is dit weer voor pleonasme, haters gaan haten :') :') :') :') Anders waren ook geen haters, als ze niet iets haten...
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:27:30 #230
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_106366911
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:24 schreef remlof het volgende:
Ik kan binnen een seconde zien op mijn iPhone hoe laat het is.

Horloges zijn voor mij niets anders dan als een functioneel iets verkapt sieraad voor mannen, ik draag ze iig niet meer sinds ik continu een telefoon op zak heb, dus sinds '99 ofzo.
Dit dus.
pi_106366921
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:26 schreef cvboer het volgende:

[..]

Wat is dit weer voor pleonasme, haters gaan haten :') :') :') :') Anders waren ook geen haters, als ze niet iets haten...
Je meent het
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:31:24 #232
351780 Piye
King of Kush
pi_106367053
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:26 schreef cvboer het volgende:

[..]

Dat is een opzettelijk pleonasme en daarmee dus een stijlfiguur en geen stijlfout.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:34:03 #233
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_106367152
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:31 schreef Piye het volgende:

[..]

Dat is een opzettelijk pleonasme en daarmee dus een stijlfiguur en geen stijlfout.
Het komt over als een stijlfout, ( gebruikelijk bij een pleonasme ) en daarmee komt het dus dom over.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:36:00 #234
351780 Piye
King of Kush
pi_106367222
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:34 schreef cvboer het volgende:

[..]

Het komt over als een stijlfout, ( gebruikelijk bij een pleonasme ) en daarmee komt het dus dom over.
Dat zegt slechts wat over de ontvanger, want het is in deze gewoon een stijlfiguur.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:41:27 #235
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_106367435
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:36 schreef Piye het volgende:

[..]

Dat zegt slechts wat over de ontvanger, want het is in deze gewoon een stijlfiguur.
Dat is jou mening, daarmee is het nog geen feit.
pi_106367446
Begrijpend lezen is lastig voor sommige onderontwikkelde figuren
Omg wat een topic Buffalo, je flikt et em weer, zoeen kwaliteitstopic. Je bent mijn grote voorbeeld gast !
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:42:02 #237
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_106367464
Het is geen pleonasme. Ik kan zo gauw niet bedenken wat het dan wel is, maar geen pleonasme, omdat het een herhaling van het zelfstandige naamwoord in de vorm van een werkwoord is. Bij een pleonasme is de combinatie zelfstandig naamwoord met bijvoeglijk naamwoord of bijwoord.

Het is overigens wél een stijlfiguur. Haters kunnen immers ook drinken, of poepen, of lopen. In dit geval haten ze.
'Moordenaars gaan moorden' kan bijvoorbeeld ook, want een moordenaar hoeft niet ieder moment van de dag te moorden.
This isn't even my final form.
pi_106367467
sowieso is alles wat ik doe stijl _O_ en ben ook tof figuur jwz :@
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:42:18 #239
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_106367475
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:41 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Begrijpend lezen is lastig voor sommige onderontwikkelde figuren
Nederlands typen schijnt ook verdomd lastig te zijn voor sommige hier...
pi_106367507
Horloges :')
Wie heeft er tegenwoordig geen mobieltje?
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:44:56 #241
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_106367608
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:42 schreef cvboer het volgende:

[..]

Nederlands typen schijnt ook verdomtd lastig te zijn voor sommigen hier...
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:45:43 #242
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_106367640
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:44 schreef Levolution het volgende:

[..]

Ik bedoel maar. :@
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:46:00 #243
351780 Piye
King of Kush
pi_106367656
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:41 schreef cvboer het volgende:

[..]

Dat is jou mening, daarmee is het nog geen feit.
quote:
Een stijlfiguur, uit het Latijn figura, is een methode van uitdrukken die bewust verschilt van het gewoonlijke taalgebruik. Dit wordt met name in de literatuur en de retorica veel gebruikt om een bepaald effect bij de lezer te bereiken. Vaak wil men hiermee de aandacht van de lezer trekken en hem op een belangrijk punt wijzen.
Dit gaat niet op wil jij zeggen? Het doel van de zin "haters gaan haten" is niet om de lezer erop te wijzen dat je je niks van haters aan moet trekken omdat ze nou eenmaal doen wat ze horen te doen, namelijk haten?

Overigens moet je echt op je eigen fouten letten als je een ander gaat verbeteren. Misschien dat een ander zich namelijk laat afbluffen door een beetje betweterigheid, maar ik zie jou gewoon telkens de fout in gaan. _O- Ik ben trouwens niet de enige zie ik al. :D
pi_106367694
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:46 schreef Piye het volgende:

[..]

[..]

Dit gaat niet op wil jij zeggen? Het doel van de zin "haters gaan haten" is niet om de lezer erop te wijzen dat je je niks van haters aan moet trekken omdat ze nou eenmaal doen wat ze horen te doen, namelijk haten?

Overigens moet je echt op je eigen fouten letten als je een ander gaat verbeteren. Misschien dat een ander zich namelijk laat afbluffen door een beetje betweterigheid, maar ik zie jou gewoon telkens de fout in gaan. _O- Ik ben trouwens niet de enige zie ik al. :D
:') _O-
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:50:17 #245
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_106367833
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:46 schreef Piye het volgende:

[..]

[..]

Jij gaat kompleet aan het doel voorbij vriend.
Het klinkt gewoon dom, "haters gaan haten" je zegt toch ook niet: een dood lijk, omhoog groeien, naar beneden vallen?

Maargoed, dit gaat kompleet off-topic.
pi_106368062
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:50 schreef cvboer het volgende:

[..]

Het klinkt gewoon dom, "haters gaan haten" je zegt toch ook niet: een dood lijk, omhoog groeien, naar beneden vallen?

doe je dat expres systematisch de "c" als een "k" typen?
en er klinkt niks doms aan is gewoon een uitspraak :') als je dat echt niet kent
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:55:44 #247
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_106368074
quote:

[..]

Personen die iets gaan doen vergelijken met een eigenschap van iets is nog kanslozer. En nog kanslozer is het proberen goed te praten terwijl het je al meerdere malen uitgelegd is.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:57:58 #248
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_106368170
quote:

[..]

Jij gaat kcompleet aan het doel voorbij vriend.

Maargoed, dit gaat kcompleet off-topic.
Maar soms zeg je het dus wel, als stijlfiguur. Dat is zijn punt.
'Een donkere nacht' is ook een pleonasme, maar om bijvoorbeeld in een gedicht of roman aan te geven dat het die nacht écht pikdonker was, kan de schrijver ervoor kiezen om toch opzettelijk een pleonasme te gebruiken. Overigens is een 'donkere nacht' niet eens een pleonasme als je bijvoorbeeld op de Noordpool zit.
Zo groeien de wortels van een plant omlaag, omdat ze positief geotroop zijn. 'Omhoog groeien' is dus ook niet altijd een pleonasme. En als je in sneeuw gaat plassen, is 'witte sneeuw' ook geen pleonasme meer.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 20:12:38 #249
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_106368794
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:57 schreef Levolution het volgende:

[..]

Maar soms zeg je het dus wel, als stijlfiguur. Dat is zijn punt.
'Een donkere nacht' is ook een pleonasme, maar om bijvoorbeeld in een gedicht of roman aan te geven dat het die nacht écht pikdonker was, kan de schrijver ervoor kiezen om toch opzettelijk een pleonasme te gebruiken. Overigens is een 'donkere nacht' niet eens een pleonasme als je bijvoorbeeld op de Noordpool zit.
Zo groeien de wortels van een plant omlaag, omdat ze positief geotroop zijn. 'Omhoog groeien' is dus ook niet altijd een pleonasme. En als je in sneeuw gaat plassen, is 'witte sneeuw' ook geen pleonasme meer.
In de voorbeelden die jij geeft ligt het aan de zins opbouw, of iets een pleonasme is of niet.
Met de voorbeelden van Levo laat ik het er bij. On topic maar weer.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 20:16:42 #250
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_106368985
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:55 schreef Buffalo-Soldier het volgende:

[..]

doe je dat expres systematisch de "c" als een "k" typen?
en er klinkt niks doms aan is gewoon een uitspraak :') als je dat echt niet kent
Nee, dat doe ik niet expres.
Van dergelijke uitspraken ben ik niet op de hoogte, derhalve gebruik ik het dus ook niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')