Ja, het is een mode artikel.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:15 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Een horloge is sowieso makkelijker om de tijd even op te zien. En nogmaals, een horloge is meer dan alleen een apparaat om de tijd op te zien.
100% pure waarheid deze quotequote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:19 schreef Piye het volgende:
[..]
Dat dus. Alsof er iets mis is met opscheppen. Alleen mensen die niks om over op te scheppen hebben vinden dat.
Wat is dit weer voor pleonasme, haters gaan hatenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:18 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
ik heb bbtorch en 3 horloges haterse gonna hate
Dit dus.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:24 schreef remlof het volgende:
Ik kan binnen een seconde zien op mijn iPhone hoe laat het is.
Horloges zijn voor mij niets anders dan als een functioneel iets verkapt sieraad voor mannen, ik draag ze iig niet meer sinds ik continu een telefoon op zak heb, dus sinds '99 ofzo.
Je meent hetquote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:26 schreef cvboer het volgende:
[..]
Wat is dit weer voor pleonasme, haters gaan haten![]()
![]()
![]()
Anders waren ook geen haters, als ze niet iets haten...
Dat is een opzettelijk pleonasme en daarmee dus een stijlfiguur en geen stijlfout.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:26 schreef cvboer het volgende:
[..]
Wat is dit weer voor pleonasme, haters gaan haten![]()
![]()
![]()
Anders waren ook geen haters, als ze niet iets haten...
Het komt over als een stijlfout, ( gebruikelijk bij een pleonasme ) en daarmee komt het dus dom over.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:31 schreef Piye het volgende:
[..]
Dat is een opzettelijk pleonasme en daarmee dus een stijlfiguur en geen stijlfout.
Dat zegt slechts wat over de ontvanger, want het is in deze gewoon een stijlfiguur.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:34 schreef cvboer het volgende:
[..]
Het komt over als een stijlfout, ( gebruikelijk bij een pleonasme ) en daarmee komt het dus dom over.
Dat is jou mening, daarmee is het nog geen feit.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:36 schreef Piye het volgende:
[..]
Dat zegt slechts wat over de ontvanger, want het is in deze gewoon een stijlfiguur.
Nederlands typen schijnt ook verdomd lastig te zijn voor sommige hier...quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:41 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Begrijpend lezen is lastig voor sommige onderontwikkelde figuren
quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:42 schreef cvboer het volgende:
[..]
Nederlands typen schijnt ook verdomtd lastig te zijn voor sommigen hier...
Ik bedoel maar.quote:
quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:41 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat is jou mening, daarmee is het nog geen feit.
Dit gaat niet op wil jij zeggen? Het doel van de zin "haters gaan haten" is niet om de lezer erop te wijzen dat je je niks van haters aan moet trekken omdat ze nou eenmaal doen wat ze horen te doen, namelijk haten?quote:Een stijlfiguur, uit het Latijn figura, is een methode van uitdrukken die bewust verschilt van het gewoonlijke taalgebruik. Dit wordt met name in de literatuur en de retorica veel gebruikt om een bepaald effect bij de lezer te bereiken. Vaak wil men hiermee de aandacht van de lezer trekken en hem op een belangrijk punt wijzen.
quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:46 schreef Piye het volgende:
[..]
[..]
Dit gaat niet op wil jij zeggen? Het doel van de zin "haters gaan haten" is niet om de lezer erop te wijzen dat je je niks van haters aan moet trekken omdat ze nou eenmaal doen wat ze horen te doen, namelijk haten?
Overigens moet je echt op je eigen fouten letten als je een ander gaat verbeteren. Misschien dat een ander zich namelijk laat afbluffen door een beetje betweterigheid, maar ik zie jou gewoon telkens de fout in gaan.Ik ben trouwens niet de enige zie ik al.
Jij gaat kompleet aan het doel voorbij vriend.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:46 schreef Piye het volgende:
[..]
[..]
Dit gaat niet op wil jij zeggen? Het doel van de zin "haters gaan haten" is niet om de lezer erop te wijzen dat je je niks van haters aan moet trekken omdat ze nou eenmaal doen wat ze horen te doen, namelijk haten?
Overigens moet je echt op je eigen fouten letten als je een ander gaat verbeteren. Misschien dat een ander zich namelijk laat afbluffen door een beetje betweterigheid, maar ik zie jou gewoon telkens de fout in gaan.Ik ben trouwens niet de enige zie ik al.
doe je dat expres systematisch de "c" als een "k" typen?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:50 schreef cvboer het volgende:
[..]
Jij gaat kompleet aan het doel voorbij vriend.
Het klinkt gewoon dom, "haters gaan haten" je zegt toch ook niet: een dood lijk, omhoog groeien, naar beneden vallen?
Maargoed, dit gaat kompleet off-topic.
Personen die iets gaan doen vergelijken met een eigenschap van iets is nog kanslozer. En nog kanslozer is het proberen goed te praten terwijl het je al meerdere malen uitgelegd is.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:50 schreef cvboer het volgende:
[..]
Jij gaat kompleet aan het doel voorbij vriend.
Het klinkt gewoon dom, "haters gaan haten" je zegt toch ook niet: een dood lijk, omhoog groeien, naar beneden vallen?
Maargoed, dit gaat kompleet off-topic.
Maar soms zeg je het dus wel, als stijlfiguur. Dat is zijn punt.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:50 schreef cvboer het volgende:
[..]
Jij gaat kcompleet aan het doel voorbij vriend.
Maargoed, dit gaat kcompleet off-topic.
In de voorbeelden die jij geeft ligt het aan de zins opbouw, of iets een pleonasme is of niet.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:57 schreef Levolution het volgende:
[..]
Maar soms zeg je het dus wel, als stijlfiguur. Dat is zijn punt.
'Een donkere nacht' is ook een pleonasme, maar om bijvoorbeeld in een gedicht of roman aan te geven dat het die nacht écht pikdonker was, kan de schrijver ervoor kiezen om toch opzettelijk een pleonasme te gebruiken. Overigens is een 'donkere nacht' niet eens een pleonasme als je bijvoorbeeld op de Noordpool zit.
Zo groeien de wortels van een plant omlaag, omdat ze positief geotroop zijn. 'Omhoog groeien' is dus ook niet altijd een pleonasme. En als je in sneeuw gaat plassen, is 'witte sneeuw' ook geen pleonasme meer.
Nee, dat doe ik niet expres.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:55 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
doe je dat expres systematisch de "c" als een "k" typen?
en er klinkt niks doms aan is gewoon een uitspraakals je dat echt niet kent
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |