Ik kan die solo helemaal nietquote:Op donderdag 5 januari 2012 14:05 schreef genakt het volgende:
[..]
downstrokes!!!! Onderstaande stuk kan beter hedat strum je nu helemaal en doe dan de hele solo helemaal inplaats van half
![]()
P.M. P.M.-| P.M. P.M.-| P.M.-| P.M.
|-------------------------|-------------------------|
|-------------------------|-5-----------------------|
|-5--7------7--------7----|-5---------7--------7----|
|-0--0---0-----0--0-----0-|-----0--0-----0--0-----0-|
P.M.-| P.M.-| P.M.-----|
|-------------------------|
|-------------------------|
|-4-----------------------|
|-4---------7--------7-\--|-
|-----0--0-----0--0-------|-
|-------------------------
Oh dat wist ik nietquote:Op donderdag 5 januari 2012 14:03 schreef Epii het volgende:
[..]
[kritiek] Als eerste viel me op dat de intro riff niet klopt, die moet met hammerons gespeeld worden. Je timing klopt soms ook niet helemaal. Dat kan misschien verholpen door downstrokes te gebruiken, gaat iig bij mij altijd wat makkelijker met timing. [/kritiek] Goeie solo hoor! Het allermoeilijkste stuk toch maar weggelaten?![]()
Squier Classic Vibe serie`s, de sunburst strat waar ik op speelde met 60`s style neck was 339. ok het is ièts meer, maar je krijgt een zeer fijn spelende en klinkende stratocaster!quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:24 schreef Epii het volgende:
Ik heb net mijn versterker verkocht, en nu wil ik een nieuwe gitaar kopen. Het wordt sowieso een strat, maar ik wil niet meer dan 300 euro uitgeven. Iemand tips voor lowbudget maar toch redelijk goed klinkend?
Geloof me, het spul wat Dean aanbied is altijd goed onderhouden en niet overpriced, de strat in kwestie ken ikquote:
quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:51 schreef ElmoFan het volgende:
Ik als noob heb ook maar eens een filmpje gemaakt:Hoelang speel je?, klinkt niet heel slecht, als je al aan vibrato gaat werken gaat het al een stuk prettiger klinken!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die eerste bend was vrij goed, de rest mag wat strakker, maar je komt er vast wel!
Ik ben toch echt op zoek naar een strat met alleen single coils. Ik zal ook eens gaan kijken naar Classic Vibe strats.quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:48 schreef Braddie het volgende:
[..]
Geloof me, het spul wat Dean aanbied is altijd goed onderhouden en niet overpriced, de strat in kwestie ken iken dat is voor 100 euro ècht geen misselijke deal, gitaar klinkt goed en is heel veelzijdig(Heeft een Humbucker in de brug positie)
2:quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:25 schreef ElmoFan het volgende:
Hoeveel gitaren hebben jullie allemaal?
Het is helaas niet bij mij thuis, maar bij een vriend met wie ik vaak speel. Die bar is inderdaad perfect. We spelen wel met een elektronische kit, anders is het een beetje te hard voor in de kelder. Die dano's zijn prima, zeker voor het geld. Hij heeft zelf twee of drie van die bassen, vooral omdat Fat Mike van NOFX er ook op speelt.quote:Op donderdag 5 januari 2012 13:42 schreef brother52 het volgende:
[..]
WTF!
Een bar in de oefenruimte en 4 dano's aan de muur. Dat wil ik ook!
Strat met alleen single coils? ja dan zijn die Squier Classic Vibes wel watquote:Op donderdag 5 januari 2012 14:51 schreef Epii het volgende:
[..]
Ik ben toch echt op zoek naar een strat met alleen single coils. Ik zal ook eens gaan kijken naar Classic Vibe strats.
quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:51 schreef ElmoFan het volgende:
Ik als noob heb ook maar eens een filmpje gemaakt:NiceSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen de sustain van je gitaar klinkt niet echt mooi maar daar kun je niks aan doen
![]()
Toch nog maar eens om met heen kijken voor een DC-59.quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:54 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Het is helaas niet bij mij thuis, maar bij een vriend met wie ik vaak speel. Die bar is inderdaad perfect. We spelen wel met een elektronische kit, anders is het een beetje te hard voor in de kelder. Die dano's zijn prima, zeker voor het geld. Hij heeft zelf twee of drie van die bassen, vooral omdat Fat Mike van NOFX er ook op speelt.Beetje deze sound:
[ afbeelding ]
Met alle respect hoor, maar dan zeg je dat die tab niet klopt, maar je speelt hem zelf 1 halve noot te hoogquote:Op donderdag 5 januari 2012 15:14 schreef stefanhaan het volgende:
Bovendien klopte je tab van de solo niet elmo.
En je speelt de bend fout
Het is een release bend wat wil zeggen, dat je hem een hele of halve noot omhoog bent. Aanslaat en dan terug laat gaan naar de oorspronkelijke toon
Klopt.quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:18 schreef Braddie het volgende:
[..]
Met alle respect hoor, maar dan zeg je dat die tab niet klopt, maar je speelt hem zelf 1 halve noot te hoogWel een mooie Thinline btw!
half jaartje denk ik zoquote:Op donderdag 5 januari 2012 14:51 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hoelang speel je?, klinkt niet heel slecht, als je al aan vibrato gaat werken gaat het al een stuk prettiger klinken!
Die eerste bend was vrij goed, de rest mag wat strakker, maar je komt er vast wel!
Dat doe je dan verdomd goed !, ik speel nu 1,5 jaar(ben in Mei begonnen van 2009) en ik heb eigenlijk pas sinds 2-3 maanden m`n bends enigzins strak!quote:
Ik vind een Telecaster op z`n brug pickup, met alle harmonische boventonen en die twang zo lekker klinken voor Dont Cry!(Althans, de Roadworn mex waar ik op speelde dan)quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:19 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Klopt.
Enigste wat er nu niet klopt, is de stemming van mijn gitaar
Muah tis opzich wel een mooi ding. Maar ben er niet superfan van. Voor wat guns en roses geeft ie wel een mooi geluid, of wat jazz achtige dingen. Maar voor de rest geef mij maar mijn Ibanez
Telecasters zijn ook wel nice. Maar geen enkele gitaar die ik heb kan op tegen mijn Ibanez RGquote:Op donderdag 5 januari 2012 15:26 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik vind een Telecaster op z`n brug pickup, met alle harmonische boventonen en die twang zo lekker klinken voor Dont Cry!(Althans, de Roadworn mex waar ik op speelde dan)
Randall top op een valveking 4x12 cabquote:Op donderdag 5 januari 2012 15:29 schreef Braddie het volgende:
De Brian May Red Special heeft ook een ènorm sustain, zeker voor een gitaar wat lichter is dan de gemiddelde strat!.
Maar die Ibanezen zijn inderdaad èrrug goed ja!
Wat voor buizenbak heb je?
Hmm. Gewoon kijken wat je zelf lekker vind klinken. Die randall top + Distortion pedaal. Geeft echt een bruut geluidquote:Op donderdag 5 januari 2012 15:32 schreef Braddie het volgende:
Netjes, ik heb m`n zinnen gezet op een AC4 van Vox, lijkt me een waanzinnig versterkertje.
Zo`n dude op Youtube die U2 shit covered zweert erbij, hij zegt dat de 10" hetzelfde klinkt als een AC-30!
Kan ik dat nog aanpassen op de gitaar?quote:Op donderdag 5 januari 2012 14:58 schreef Trollscience het volgende:
[..]
NiceAlleen de sustain van je gitaar klinkt niet echt mooi maar daar kun je niks aan doen
Ik heb het van deze:quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:14 schreef stefanhaan het volgende:
Bovendien klopte je tab van de solo niet elmo.
En je speelt de 2 bends int begin fout
Het is een release bend wat wil zeggen, dat je hem een hele of halve noot omhoog bent. Aanslaat en dan terug laat gaan naar de oorspronkelijke toon
Dat geloof ik graag, er gaat voor mij toch echt niks boven het overstuurde geluid van een AC-30 op vol vermogen !, toen ik net 6-7 maanden speelde zat ik met m`n Red Special op een AC-30 te spelen, wat was dat fijn zeg!.. Alleen 800 euro boven m`n budget helaas,,quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:33 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Hmm. Gewoon kijken wat je zelf lekker vind klinken. Die randall top + Distortion pedaal. Geeft echt een bruut geluid.
Dus dat blijft een kwestie van je eigen smaak. Wat je mooi vind.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |