abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106438157
quote:
8s.gif Op donderdag 5 januari 2012 14:05 schreef genakt het volgende:

[..]

downstrokes!!!! Onderstaande stuk kan beter he ;) dat strum je nu helemaal en doe dan de hele solo helemaal inplaats van half :D

P.M. P.M.-| P.M. P.M.-| P.M.-| P.M.
|-------------------------|-------------------------|
|-------------------------|-5-----------------------|
|-5--7------7--------7----|-5---------7--------7----|
|-0--0---0-----0--0-----0-|-----0--0-----0--0-----0-|

P.M.-| P.M.-| P.M.-----|
|-------------------------|
|-------------------------|
|-4-----------------------|
|-4---------7--------7-\--|-
|-----0--0-----0--0-------|-
|-------------------------
Ik kan die solo helemaal niet :') Wanneer ik snelle ritme-gitaar speel, Slayer ofzo, dan kan ik mijn picking speed goed controleren omdat ik met mijn linkerhand dan niet hoef te fretten. Echter, wanneer je van die supersnelle solo's krijgt dan heb ik daar geen controle meer over. Dan heb ik twee functies: Gecontroleerd picken en niet sneller dan zestiende noten, of tyfushard hameren op een snaar en maar wat klooien met mijn linkerhand, wat soms nog weleens goed uitpakt. Dat eerste stuk van de solo was gematigd snel, dus dat lukte me nog wel. Maar daarna was het echt puur shredden en dat kan ik niet aan. En ja ik moet wat secuurder op de tablatuur letten :P
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 14:03 schreef Epii het volgende:

[..]

[kritiek] Als eerste viel me op dat de intro riff niet klopt, die moet met hammerons gespeeld worden. Je timing klopt soms ook niet helemaal. Dat kan misschien verholpen door downstrokes te gebruiken, gaat iig bij mij altijd wat makkelijker met timing. [/kritiek] Goeie solo hoor! Het allermoeilijkste stuk toch maar weggelaten? :P
Oh dat wist ik niet :P. Dankje! :)
pi_106439125
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:24 schreef Epii het volgende:
Ik heb net mijn versterker verkocht, en nu wil ik een nieuwe gitaar kopen. Het wordt sowieso een strat, maar ik wil niet meer dan 300 euro uitgeven. Iemand tips voor lowbudget maar toch redelijk goed klinkend?
Squier Classic Vibe serie`s, de sunburst strat waar ik op speelde met 60`s style neck was 339. ok het is ièts meer, maar je krijgt een zeer fijn spelende en klinkende stratocaster!
pi_106439195
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:59 schreef Epii het volgende:

[..]

Gast :')
Geloof me, het spul wat Dean aanbied is altijd goed onderhouden en niet overpriced, de strat in kwestie ken ik :+ en dat is voor 100 euro ècht geen misselijke deal, gitaar klinkt goed en is heel veelzijdig(Heeft een Humbucker in de brug positie)
pi_106439312
quote:
7s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:51 schreef ElmoFan het volgende:
Ik als noob heb ook maar eens een filmpje gemaakt:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoelang speel je?, klinkt niet heel slecht, als je al aan vibrato gaat werken gaat het al een stuk prettiger klinken! :)
Die eerste bend was vrij goed, de rest mag wat strakker, maar je komt er vast wel!
pi_106439319
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 14:48 schreef Braddie het volgende:

[..]

Geloof me, het spul wat Dean aanbied is altijd goed onderhouden en niet overpriced, de strat in kwestie ken ik :+ en dat is voor 100 euro ècht geen misselijke deal, gitaar klinkt goed en is heel veelzijdig(Heeft een Humbucker in de brug positie)
Ik ben toch echt op zoek naar een strat met alleen single coils. Ik zal ook eens gaan kijken naar Classic Vibe strats.
"Political language is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind."
pi_106439335
quote:
2s.gif Op donderdag 5 januari 2012 13:25 schreef ElmoFan het volgende:
Hoeveel gitaren hebben jullie allemaal? :')
2:
Martinez Spaanse
Crafter Strat(Soon to be replaced With Hendricson Explorer)
pi_106439389
Straks een bestelling doen bij thomann. Ga gelijk 2 graph tech nut's en 1 saddle bestellen. Heb alles opgemeten en de belangrijkste maten komen overeen, alleen de hoogte moet ik een beetje bij schuren. Hopelijk lukt t, anders moet ik hem maar naar de lokale gitaarboer brengen :9
  donderdag 5 januari 2012 @ 14:54:15 #283
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_106439435
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 13:42 schreef brother52 het volgende:

[..]

WTF!
Een bar in de oefenruimte en 4 dano's aan de muur. Dat wil ik ook!
Het is helaas niet bij mij thuis, maar bij een vriend met wie ik vaak speel. Die bar is inderdaad perfect. We spelen wel met een elektronische kit, anders is het een beetje te hard voor in de kelder. Die dano's zijn prima, zeker voor het geld. Hij heeft zelf twee of drie van die bassen, vooral omdat Fat Mike van NOFX er ook op speelt. :P Beetje deze sound:

We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_106439456
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 14:51 schreef Epii het volgende:

[..]

Ik ben toch echt op zoek naar een strat met alleen single coils. Ik zal ook eens gaan kijken naar Classic Vibe strats.
Strat met alleen single coils? ja dan zijn die Squier Classic Vibes wel wat :)
pi_106439625
quote:
7s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:51 schreef ElmoFan het volgende:
Ik als noob heb ook maar eens een filmpje gemaakt:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nice :) Alleen de sustain van je gitaar klinkt niet echt mooi maar daar kun je niks aan doen :P
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:01:25 #286
20720 brother52
Dus..........
pi_106439726
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 14:54 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Het is helaas niet bij mij thuis, maar bij een vriend met wie ik vaak speel. Die bar is inderdaad perfect. We spelen wel met een elektronische kit, anders is het een beetje te hard voor in de kelder. Die dano's zijn prima, zeker voor het geld. Hij heeft zelf twee of drie van die bassen, vooral omdat Fat Mike van NOFX er ook op speelt. :P Beetje deze sound:

[ afbeelding ]
Toch nog maar eens om met heen kijken voor een DC-59.
En anders een grote plaat masonite halen en zelf wat gaan figuurzagen.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_106439878
Don`t call me white, Don`t call me white!
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:14:47 #288
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_106440217

Bovendien klopte je tab van de solo niet elmo.
En je speelt de 2 bends int begin fout :P

Het is een release bend wat wil zeggen, dat je hem een hele of halve noot omhoog bent. Aanslaat en dan terug laat gaan naar de oorspronkelijke toon
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
pi_106440300
quote:
99s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:14 schreef stefanhaan het volgende:

En je speelt de bend fout :P

Het is een release bend wat wil zeggen, dat je hem een hele of halve noot omhoog bent. Aanslaat en dan terug laat gaan naar de oorspronkelijke toon
Met alle respect hoor, maar dan zeg je dat die tab niet klopt, maar je speelt hem zelf 1 halve noot te hoog :{ Wel een mooie Thinline btw!
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:19:07 #290
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_106440325
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:18 schreef Braddie het volgende:

[..]

Met alle respect hoor, maar dan zeg je dat die tab niet klopt, maar je speelt hem zelf 1 halve noot te hoog :{ Wel een mooie Thinline btw!
Klopt.

Enigste wat er nu niet klopt, is de stemming van mijn gitaar ;)

Muah tis opzich wel een mooi ding. Maar ben er niet superfan van. Voor wat guns en roses geeft ie wel een mooi geluid, of wat jazz achtige dingen. Maar voor de rest geef mij maar mijn Ibanez :P
pi_106440461
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 14:51 schreef Braddie het volgende:

[..]

Hoelang speel je?, klinkt niet heel slecht, als je al aan vibrato gaat werken gaat het al een stuk prettiger klinken! :)
Die eerste bend was vrij goed, de rest mag wat strakker, maar je komt er vast wel!
half jaartje denk ik zo
pi_106440524
quote:
2s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:23 schreef ElmoFan het volgende:

[..]

half jaartje denk ik zo
Dat doe je dan verdomd goed !, ik speel nu 1,5 jaar(ben in Mei begonnen van 2009) en ik heb eigenlijk pas sinds 2-3 maanden m`n bends enigzins strak!
pi_106440551
quote:
99s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:19 schreef stefanhaan het volgende:

[..]

Klopt.

Enigste wat er nu niet klopt, is de stemming van mijn gitaar ;)

Muah tis opzich wel een mooi ding. Maar ben er niet superfan van. Voor wat guns en roses geeft ie wel een mooi geluid, of wat jazz achtige dingen. Maar voor de rest geef mij maar mijn Ibanez :P
Ik vind een Telecaster op z`n brug pickup, met alle harmonische boventonen en die twang zo lekker klinken voor Dont Cry!(Althans, de Roadworn mex waar ik op speelde dan)
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:27:45 #294
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_106440615
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:26 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik vind een Telecaster op z`n brug pickup, met alle harmonische boventonen en die twang zo lekker klinken voor Dont Cry!(Althans, de Roadworn mex waar ik op speelde dan)
Telecasters zijn ook wel nice. Maar geen enkele gitaar die ik heb kan op tegen mijn Ibanez RG _O_ De sustain die dat beest heeft. Heerlijk.

Maar ik speel nu nog op een Fender versterker. Vanavond of morgen even mijn Buizentop + cab naar boven versjouwen en dan zal ik hem wel in Eb tuning coveren :')
pi_106440648
De Brian May Red Special heeft ook een ènorm sustain, zeker voor een gitaar wat lichter is dan de gemiddelde strat!.

Maar die Ibanezen zijn inderdaad èrrug goed ja!

Wat voor buizenbak heb je?
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:29:44 #296
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_106440672
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:29 schreef Braddie het volgende:
De Brian May Red Special heeft ook een ènorm sustain, zeker voor een gitaar wat lichter is dan de gemiddelde strat!.

Maar die Ibanezen zijn inderdaad èrrug goed ja!

Wat voor buizenbak heb je?
Randall top op een valveking 4x12 cab
pi_106440769
Netjes, ik heb m`n zinnen gezet op een AC4 van Vox, lijkt me een waanzinnig versterkertje.
Zo`n dude op Youtube die U2 shit covered zweert erbij, hij zegt dat de 10" hetzelfde klinkt als een AC-30!
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:33:56 #298
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_106440817
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:32 schreef Braddie het volgende:
Netjes, ik heb m`n zinnen gezet op een AC4 van Vox, lijkt me een waanzinnig versterkertje.
Zo`n dude op Youtube die U2 shit covered zweert erbij, hij zegt dat de 10" hetzelfde klinkt als een AC-30!
Hmm. Gewoon kijken wat je zelf lekker vind klinken. Die randall top + Distortion pedaal. Geeft echt een bruut geluid _O_.

Dus dat blijft een kwestie van je eigen smaak. Wat je mooi vind.
pi_106440847
quote:
10s.gif Op donderdag 5 januari 2012 14:58 schreef Trollscience het volgende:

[..]

Nice :) Alleen de sustain van je gitaar klinkt niet echt mooi maar daar kun je niks aan doen :P
Kan ik dat nog aanpassen op de gitaar?

quote:
99s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:14 schreef stefanhaan het volgende:

En je speelt de 2 bends int begin fout :P

Ik heb het van deze:

Zijn schuld :9
pi_106440858
quote:
99s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:33 schreef stefanhaan het volgende:

[..]

Hmm. Gewoon kijken wat je zelf lekker vind klinken. Die randall top + Distortion pedaal. Geeft echt een bruut geluid _O_.

Dus dat blijft een kwestie van je eigen smaak. Wat je mooi vind.
Dat geloof ik graag, er gaat voor mij toch echt niks boven het overstuurde geluid van een AC-30 op vol vermogen !, toen ik net 6-7 maanden speelde zat ik met m`n Red Special op een AC-30 te spelen, wat was dat fijn zeg!.. Alleen 800 euro boven m`n budget helaas,,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')