abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106249106
Hier verder!

De 5 fasen van liefdesverdriet
Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zo'n fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zon fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan

Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen

Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!

Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren

In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!

“Relationships are like crystals, you don't realize how much you love it until it breaks.”
pi_106249481
Wat veel mensen niet schijnen door te hebben (en dan met name de jeugd van nu) is dat websites zoals Hyves en Facebook en apps zoals Whatsapp soms eerder kunnen leiden tot vervreemding dan tot toenadering. Iedereen zit tegenwoordig maar met zijn snufferd achter de pc en telefoon, terwijl je veel meer te weten komt over iemand wanneer je elkaar in de ogen kunt kijken of iemand's stem hoort... Gebruik die fucking telefoon eens waar 'ie voor is bedoeld!
pi_106250218
Ik ga misschien toch nog een keer met haar afspreken. Als laatste keer.
pi_106250393
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 15:25 schreef Mint_Clansell het volgende:
Wat veel mensen niet schijnen door te hebben (en dan met name de jeugd van nu) is dat websites zoals Hyves en Facebook en apps zoals Whatsapp soms eerder kunnen leiden tot vervreemding dan tot toenadering. Iedereen zit tegenwoordig maar met zijn snufferd achter de pc en telefoon, terwijl je veel meer te weten komt over iemand wanneer je elkaar in de ogen kunt kijken of iemand's stem hoort... Gebruik die fucking telefoon eens waar 'ie voor is bedoeld!
amen.
ik kan eigenlijk wel zeggen dat whatsapp mn relatie echt verziekt heeft. hij was verbaal niet zo sterk als hij kwaad was, klapte gewoon dicht. dan gingen we, als ik weer thuis was, ellenlange verhalen whatsappen waarom hij zo reageerde en dat ik dat niet normaal vond. En waarom hij dat wel normaal vond. AAAAH zo vermoeiend. Zorgt alleen maar voor misverstanden en verergert 9 vd 10 keer de situatie.

eigenlijk ben ik ook wel opgelucht dat dat tijdperk voorbij is.
pi_106250705
Zien jullie ook zo op tegen 12uur ??
pi_106251155
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 15:53 schreef mash_ het volgende:
Zien jullie ook zo op tegen 12uur ??
Hm nee. Ik voel iig al de hele dag een spanning. :x Benieuwd wat er gaat gebeuren. Eerst had ik ook een gevoel dat er sws iets fout gaat, dat is nu gelukkig minder.

Waar zie je tegen op? :)
pi_106251227
Nee, waarom zou je ook? Vandaag is het zaterdag en morgen zondag. Behalve de datum en jaartal verandert er verder geen fuck. Misschien een goed voornemen om het volgend jaar (morgen dus, woehaha!) eens anders aan te pakken. Een frisse start, jeweets. Dat moet juist positief zijn.
pi_106251359
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 16:03 schreef Atemno het volgende:

[..]

Hm nee. Ik voel iig al de hele dag een spanning. :x Benieuwd wat er gaat gebeuren. Eerst had ik ook een gevoel dat er sws iets fout gaat, dat is nu gelukkig minder.

Waar zie je tegen op? :)
Nou het is net een dag uit. En heb dus nog net kunnen regelen dat ik om 12uur bij een vriend van me en zijn familie ben. Maar heb dus geen zin om als het gelukkig nieuw jaar moment is dat ik breek en hun avond er ook meteen door verneuk.
  zaterdag 31 december 2011 @ 16:14:14 #9
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_106251700
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 14:54 schreef Atemno het volgende:

[..]

Nou ik zag toevallig laatst in de NRC-Next een grafiek van wanneer de meeste relaties uitgaan. 2 weken voor kerst was dus ook een enorme piek, en daar ging het artikel over. :)

Ah gevonden:

[ afbeelding ]
Bij mij klopte die ook, helaas.
Grafiek is erg herkenbaar
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  zaterdag 31 december 2011 @ 16:15:36 #10
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_106251779
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 15:25 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zeg dat maar eens tegen mijn ex-to-be ... die WA't heel veel met die ander en denkt dat daar zeer diepere gevoelens voor te hebben en mij afrekenen op het feit dat ik me er niet zo druk om moet maken.... sjugt
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_106252493
Ze heeft wel een punt. Waarom maak je je druk over het WA gedrag van je ex-to-be? Maak je liever druk om je eigen sores ipv die van een ander. Als zij vindt dat WA een middel is dat diepere gevoelens over kan brengen dan kun je daar toch alleen maar om lachen? Zou ik wel doen iig.
pi_106254648
had die grafiek inderdaad gezien, heel typisch

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2011 17:17:57 ]
pi_106255140
pi_106255190
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 17:26 schreef mash_ het volgende:

hahaha, amen! :)
...
pi_106256013
He maar even iets ander qua facebook , zou je er ok mee zijn als een ex die niet meer in je vriendenlijst zit je steeds begluurt via facebook en ook via spreuken laten merken dat die op je facebook ?? Dat was voor mij overigens de reden om hem te blokkeren
pi_106256385
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 17:48 schreef formerjellybean het volgende:
He maar even iets ander qua facebook , zou je er ok mee zijn als een ex die niet meer in je vriendenlijst zit je steeds begluurt via facebook en ook via spreuken laten merken dat die op je facebook ?? Dat was voor mij overigens de reden om hem te blokkeren
Ik snap het niet helemaal.

Als hij niet meer in je vriendenlijst staat kan hij je toch ook niet begluren? Naja niet je post zien enzo. En dan zie jij zijn spreuken die hij plaatst ook niet?
pi_106256738
Als ik iemand niet maar een vriend van hem wel dan staat mijn profiel open voor vrienden van vrienden. Ik ben er toen dus achtergekomen en heb hem op blokkeer gezet zodat die dus niet meer op mijn profiel kan . Ik sta redelijk open op facebook maar dat komt doordat ik ook teken en die ook gewoon wil laten zien .
Ze kunnen pas niets zien als ik ze blokkeer . En ik vind een glurende ex een goede reden om te blokkeren
pi_106256796
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 18:04 schreef formerjellybean het volgende:
Als ik iemand niet maar een vriend van hem wel dan staat mijn profiel open voor vrienden van vrienden. Ik ben er toen dus achtergekomen en heb hem op blokkeer gezet zodat die dus niet meer op mijn profiel kan . Ik sta redelijk open op facebook maar dat komt doordat ik ook teken en die ook gewoon wil laten zien .
Ze kunnen pas niets zien als ik ze blokkeer . En ik vind een glurende ex een goede reden om te blokkeren
oh oke :) Naja mijn ex mag best mijn facebook zien.
pi_106257390
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 18:04 schreef formerjellybean het volgende:
Hij wil duidelijk aandacht van je door die spreuken neer te plempen. Blokkeren is dus een goeie optie. Je kunt natuurlijk ook een extra FB pagina aanmaken voor je artistieke werk, of een pagina op bv Deviantart.

Maar op FB kun je ook instellen dat bv alleen je vrienden bepaalde berichten op je prikbord kunnen zien. Gewoon een beetje spelen met de beveiligingsinstellingen van je profiel.
pi_106257788
Heb net een sms gestuurd (heb het gesprek op WA wat ik met haar had verwijderd omdat ik anders telkens zag dat ze online was) met daarin dat ik een fijn oud & nieuw wens en hoop dat ze een leuke avond heeft.

Wat betreft emoties/redelijkheid wat ik eerder voorbij zag komen. Ik heb inderdaad dat de emotie-periodes aardig kort zijn en ik de rest met logica bekijk (is niet altijd een voordeel).

En het praten dmv WA heeft bij mij ook een paar keer voor onduidelijkheid gezorgd wat daarna weer moest worden rechtgepraat. Huilen over de telefoon is echt veel beter, geloof me.
...
pi_106258399
Nou iedereen alvast een gelukkig nieuw jaar enzo. Ik ga zo maar eens. Post nog wel hoe het gegaan is.
pi_106259601
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 18:33 schreef marcokloon het volgende:
Heb net een sms gestuurd (heb het gesprek op WA wat ik met haar had verwijderd omdat ik anders telkens zag dat ze online was) met daarin dat ik een fijn oud & nieuw wens en hoop dat ze een leuke avond heeft.

Wat betreft emoties/redelijkheid wat ik eerder voorbij zag komen. Ik heb inderdaad dat de emotie-periodes aardig kort zijn en ik de rest met logica bekijk (is niet altijd een voordeel).

En het praten dmv WA heeft bij mij ook een paar keer voor onduidelijkheid gezorgd wat daarna weer moest worden rechtgepraat. Huilen over de telefoon is echt veel beter, geloof me.
Jezus gast, heb je bel-angst ofzo?? Dan zeg je dat Whatsappen slecht is voor je relatie en dan ga je zitten sms'en... Dat wordt 'm zo niet.
pi_106259940
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 19:21 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Jezus gast, heb je bel-angst ofzo?? Dan zeg je dat Whatsappen slecht is voor je relatie en dan ga je zitten sms'en... Dat wordt 'm zo niet.
Je haalt het door elkaar. Mijn reactie op whatsapp is als je dingen hebt te bespreken en dingen wilt uitpraten. Sinds afgelopen maandag is het uit en heb ik gezegd dat ik geen contact wilde hebben totdat ik er aan toe was.
Uit beleefdheid heb ik haar dus een sms gestuurd waarin ik haar een fijn oud en nieuw wens. Dit heeft dus niks te maken met de relatie (want die is al over), ik hou nog steeds van haar, ik heb geen ruzie met haar, we waren uit elkaar gegroeid volgens haar.

Omdat ze geen naar persoon is, stuur ik dus een "fijn oud & nieuw" sms.
...
pi_106260178
Okee, duidelijk. Ik kreeg de indruk dat je haar terugwilde. :)
pi_106262159
Mijn ex en ik waren uit elkaar gegaan deze zomer... Het ging niet meer, maar hielden nog wel van elkaar.
Na hem afgelopen maand gezien te hebben zijn mijn gevoelens in weer helemaal terug. Ik wil hem terug.
We hebben een aantal keren afgesproken toen. Maar hij wil voorlopig geen vastigheid. Zich niet binden. En ik mis hem zo vreselijk nu. Met kerst ook.
We hebben wel contact, maar hij wil me voorlopig niet meer zien omdat hij geen valse hoop wil geven. Me niet gekwetst wil zien.
Ik hoop alleen nog maar dat hij liever bij me is dan alleen...

Wellicht moet ik het ook maar loslaten :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')