abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Licht Ontvlambaar zondag 1 januari 2012 @ 20:57:03 #151
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106287988
quote:
19s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:44 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Dat komt puur door het begrip 'gezamenlijke huishouding', want hoe willen ze dat controleren? Ook de uitleg van dat begrip is een beetje... zweverig.
Bij het woord fraude denk ik aan heel iets anders.
Je woont samen met je vriend, hoe gezamelijk wil je het hebben?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_106288257
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2012 20:57 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Je woont samen met je vriend, hoe gezamelijk wil je het hebben?
In hoeverre verschilt dat van een studentenhuis met gezamenlijke woonkamer, opruimrooster etc? Het enige verschil wat ik zie is dat studenten niet de bewuste bedoeling hebben om voor elkaar te zorgen (zie OP), waarom wordt dat bij niet-studenten dan ineens wel aangenomen met omgekeerde bewijslast?
  Licht Ontvlambaar zondag 1 januari 2012 @ 21:10:45 #153
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106288658
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 21:03 schreef Wokkel het volgende:

[..]

In hoeverre verschilt dat van een studentenhuis met gezamenlijke woonkamer, opruimrooster etc? Het enige verschil wat ik zie is dat studenten niet de bewuste bedoeling hebben om voor elkaar te zorgen (zie OP), waarom wordt dat bij niet-studenten dan ineens wel aangenomen met omgekeerde bewijslast?
Over het algemeen voor je geen gezamenlijke huishouding met je huisgenoten in het studentenhuis. Als je met z'n tweetjes een appartement deelt, is dat een stuk aannemelijker.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjeen op 01-01-2012 21:17:12 ]
pi_106288755
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2012 21:10 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Over het algemeen voor je geen gezamenlijke huishouding met je huisgenoten in het studentenhuis. Als je met z'n tweetjes een appartementsgebouwen deelt, is dat een stuk aannemelijker.
Dat is dus vaag. Hoe kan je nou bewijzen dat je niet voor elkaar zorgt?
Zoals gezegd: ieder doet zijn ding en samen delen ze de vaste lasten. Dat noem ik geen 'zorgen voor elkaar'.
  Licht Ontvlambaar zondag 1 januari 2012 @ 21:16:42 #155
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106288950
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2012 21:12 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dat is dus vaag. Hoe kan je nou bewijzen dat je niet voor elkaar zorgt?
Zoals gezegd: ieder doet zijn ding en samen delen ze de vaste lasten. Dat noem ik geen 'zorgen voor elkaar'.
Kom op... Je woont samen met je vriend, je ligt naar ik aanneem samen in een bed 's nachts. Je doet samen de boodschappen en deelt de vaste lasten. Dat is toch heel iets anders dan toevallig met vier of vijf studenten op eenzelfde adres wonen en een keuken/badkamer delen.
pi_106289186
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2012 21:16 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Kom op... Je woont samen met je vriend, je ligt naar ik aanneem samen in een bed 's nachts. Je doet samen de boodschappen en deelt de vaste lasten. Dat is toch heel iets anders dan toevallig met vier of vijf studenten op eenzelfde adres wonen en een keuken/badkamer delen.
Nogal wat aannames.

Samenwonen betekent niet automatisch een (liefdes)relatie hebben, noch een slaap/sex relatie. Als drie mensen besluiten een huis te huren om de vaste lasten te verdelen is er toch geen sprake van zorgplicht?

Toch gaat de belastingdienst hier wel vanuit en blijkt het verdomd moeilijk om hier tegenbewijzen voor aan te dragen.

Dit terwijl het bij studenten juist het tegengestelde is, bij studenten wordt er immers vanuit gegaan dat hier geen sprake van zorgplicht is.
  Licht Ontvlambaar zondag 1 januari 2012 @ 21:22:37 #157
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_106289266
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 21:21 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Nogal wat aannames.

Samenwonen betekent niet automatisch een (liefdes)relatie hebben, noch een slaap/sex relatie. Als drie mensen besluiten een huis te huren om de vaste lasten te verdelen is er toch geen sprake van zorgplicht?

Toch gaat de belastingdienst hier wel vanuit en blijkt het verdomd moeilijk om hier tegenbewijzen voor aan te dragen.

Dit terwijl het bij studenten juist het tegengestelde is, bij studenten wordt er immers vanuit gegaan dat hier geen sprake van zorgplicht is.
Ik weet niet waar jij het over hebt, maar ik heb het nog steeds gewoon over de situatie die TS aankaart.
pi_106289400
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 20:33 schreef Wokkel het volgende:
Dus je ruimt je eigen rommel op, je koopt en kookt je eigen potje eten en ieder betaalt gewoon een deel mee aan de vaste kosten. in hoeverre ben je dan bewust voor elkaar aan het zorgen?
Dat is toch niet wat TS doet?
pi_106289497
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2012 21:22 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij het over hebt, maar ik heb het nog steeds gewoon over de situatie die TS aankaart.
Over de situatie zoals ik die schetste.
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 20:33 schreef Wokkel het volgende:
Best een vreemde regel. Als je samenwoont gaan ze ervan uit dat de inkomsten ook opgeteld worden?

Waarom kan iemand niet samenwonen om de kosten te drukken, dus huur en glw delen zonder dat er gelijk een ´gezamenlijk huishouden´ wordt vermoed?

Dus je ruimt je eigen rommel op, je koopt en kookt je eigen potje eten en ieder betaalt gewoon een deel mee aan de vaste kosten. in hoeverre ben je dan bewust voor elkaar aan het zorgen?
Wat weer een reactie was op
quote:
19s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:44 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Dat komt puur door het begrip 'gezamenlijke huishouding', want hoe willen ze dat controleren? Ook de uitleg van dat begrip is een beetje... zweverig.
Bij het woord fraude denk ik aan heel iets anders.
  zondag 1 januari 2012 @ 21:47:03 #160
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_106290335
Volgens mij is het begrip 'gezamenlijk huishouden' niet erg moeilijk en is het ook makkelijk te beantwoorden of er sprake is van een toeslagpartner. De belastingdienst is daar vrij helder in:

quote:
Wie is uw toeslagpartner?
Als u een echtgenoot hebt of een geregistreerd partner, dan is die uw toeslagpartner. Hebt u die niet, dan kan iemand anders die op hetzelfde adres is ingeschreven, ook uw toeslagpartner zijn. U moet dan wel aan 1 van de volgende voorwaarden voldoen:
* U doet samen aangifte inkomstenbelasting en bent dus fiscale partners.
* U hebt een samenlevingscontract gesloten bij de notaris.
* U hebt samen een kind.
* 1 van u heeft een kind van de ander erkend.
* U leeft samen met iemand die vorig jaar ook al uw toeslagpartner was.
* U bent pensioenpartners.
* U hebt samen een koophuis en bent samen aansprakelijk voor de hypotheek.

Soms voldoet u niet aan 1 van deze voorwaarden, maar hebt u toch een toeslagpartner. Dit is het geval als u samenwoont met bijvoorbeeld een broer, zus, vriend of vriendin. Die persoon is dan uw toeslagpartner als u in het jaar waarvoor u toeslag aanvraagt, voldoet aan de volgende voorwaarden:
* U staat langer dan 6 maanden onafgebroken met die persoon op hetzelfde adres ingeschreven.
* U voert in die periode een gezamenlijke huishouding.
* U bent allebei 18 jaar of ouder.
Je weet natuurlijk donsdersgoed dat er bij jullie sprake is van een gezamenlijk huishouden. Het niet opgeven van dit gegeven is dan ook fraude.
De vraag is echter of de belastingdienst er makkelijk achter kan komen. Zolang je de toeslagen niet laat storten op jullie gezamenlijke rekening en jullie elkaar al niet hebben opgegeven als fiscale partner, lijkt het me niet erg makkelijk voor de belastingdienst om te achterhalen of er sprake is van 2 mensen die enkel samenwonen om de huurkosten te drukken of dat het een stelletje is dat voor elkaar zorgt.

Blijft natuurlijk staan dat het onterecht aangeven dat er geen sprake is van een gezamenlijk huishouden uiteraard gewoon fraude is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sylver_ op 01-01-2012 21:53:11 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 2 januari 2012 @ 01:39:39 #161
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_106299286
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:32 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ben je geestelijk gehandicapt?
:D _O-
From feudal serf to spender.
  maandag 2 januari 2012 @ 09:34:09 #162
189961 ex
aperture science
pi_106302626
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 14:42 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Als je meer dan 6 maanden samenwoont dan kun je haar inkomen niet los zien van het jouwe.
Thanks, ze heeft het gister gelijk stop gezet voor 2012, in 2011 hebben we 5 maanden samen gewoond, ik ga er dan dus vanuit dat ze alleen januari terug moet betalen van dit jaar.. Toch maar goed dat ik op dit topic gestuit ben :P.
The cake is a lie!
pi_106323242
ElisaB, wat ben jij toch een nare zeikerd. :{
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_106323438
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 19:31 schreef heiden6 het volgende:
ElisaB, wat ben jij toch een nare zeikerd. :{
:N