quote:‘Volgens de Belastingdienst voeren studenten een gezamenlijk huishouden wanneer ze samen de huisvestingskosten dragen en de kosten van levensonderhoud. Anders gezegd, als ze de huur en het eten op individuele basis betalen zijn ze waarschijnlijk niet elkaars toeslagpartner. Wordt het eten uit een gezamenlijke pot betaald, dan wel.’
Nou woon ik dus gewoon samen met mijn vriend, maar we hebben geen samenlevingscontract of wat dan ook. Nu wil ik ivm met zorgtoeslagshit, aangeven dat we geen gezamenlijke huishouding hebben.quote:‘Er is pas sprake van gezamenlijke huishouding als u voor elkaar zorgt, en dat ook zo bedoeld heeft. U moet dan denken aan een verdeling van alle taken in het huishouden. Met adere woorden: alle partners voeren bewust één gezamenlijk huishouden met elkaar. In de meeste studentenhuizen is dit niet het geval. Soms dragen studenten wel de kosten van huisvesting en huishouding samen, maar dat doen ze doorgaans niet met de bewuste bedoeling om voor elkaar te zorgen. In een studentenhuis zijn de bewoners normaal gesproken dus géén toeslagpartner van elkaar. Ondanks dat ze waarschijnlijk in het betreffende vakje ‘gezamenlijke huishouding’ belanden, bij het doorlopen van het partnerschema.’
Ja, dit is idd een aanstootgevend reltopic.quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:24 schreef Ludd het volgende:
Jij dacht, ik open op de valreep van het nieuwe jaar of even trol/rel-topic?
En terecht!quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:26 schreef Ultralaser het volgende:
Dank je nu weet ik het wel
Ze kunnen dit niet ruiken nee, maar je kan wel een controle krijgen en dan ben je zwaar de sjaak.
Ik ken wel meerdere mensen die dit doen, maar heb nog nooit over een controle gehoord ofzo.quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:26 schreef Ultralaser het volgende:
Dank je nu weet ik het wel
Ze kunnen dit niet ruiken nee, maar je kan wel een controle krijgen en dan ben je zwaar de sjaak.
Jammer dat je "moed" in dezen blijkbaar de raadgever moet zijn in plaats van je "geweten".quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:30 schreef Jojoortje het volgende:
Nou ja, ik denk er nog wel even over na. Ik ben een mietje wat dat betreft.
Wil je echt voor een paar euro het risico lopen?quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:14 schreef Jojoortje het volgende:
Hier zijn een paar definities van gezamenlijke huishouding:
[..]
[..]
Nou woon ik dus gewoon samen met mijn vriend, maar we hebben geen samenlevingscontract of wat dan ook. Nu wil ik ivm met zorgtoeslagshit, aangeven dat we geen gezamenlijke huishouding hebben.
Kan dit zomaar? Ze controleren dit toch heus niet?
In WGR.quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:53 schreef _Arthur het volgende:
Als mod vragen of illegale praktijken geoorloofd zijn.
zonder huiszoekingsbevel?quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:58 schreef gelestipjes het volgende:
Ik ken toevallig wel iemand die zo'n controle gehad heeft, nadat een familielid of buurtbewoner of zo had geklikt. Ze waren toen alleen zo stom om het wel 20 minuten van tevoren aan te kondigen, dus die persoon had nog snel de meeste spullen van de partner verstopt. Maar ze komen dan dus wel echt je kasten controleren en zo.
Hoe weten buurtbewoners hoe ze geregistreerd staan dan?quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:58 schreef gelestipjes het volgende:
Ik ken toevallig wel iemand die zo'n controle gehad heeft, nadat een familielid of buurtbewoner of zo had geklikt. Ze waren toen alleen zo stom om het wel 20 minuten van tevoren aan te kondigen, dus die persoon had nog snel de meeste spullen van de partner verstopt. Maar ze komen dan dus wel echt je kasten controleren en zo.
her en der lekt er wel eens wat.quote:Op zaterdag 31 december 2011 18:24 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Hoe weten buurtbewoners hoe ze geregistreerd staan dan?
Zorgtoeslag ontvang je op het gezamenlijk inkomen van alle bewoners. Of jij nu wel of geen toeslag-partner hebt.quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:14 schreef Jojoortje het volgende:
Hier zijn een paar definities van gezamenlijke huishouding:
[..]
[..]
Nou woon ik dus gewoon samen met mijn vriend, maar we hebben geen samenlevingscontract of wat dan ook. Nu wil ik ivm met zorgtoeslagshit, aangeven dat we geen gezamenlijke huishouding hebben.
Kan dit zomaar? Ze controleren dit toch heus niet?
En waarom zou je geen boete kunnen krijgen?quote:Op zaterdag 31 december 2011 18:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
her en der lekt er wel eens wat.
Anyway, het ergste dat kan gebeuren is dat je het bedrag terug moet betalen dat je aan zorgtoeslag hebt ontvangen.
Topics op Fok! of zo?quote:Op zaterdag 31 december 2011 18:24 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Hoe weten buurtbewoners hoe ze geregistreerd staan dan?
omdat dat pas is als er moedwillig opgelicht is. en dat kunnen ze nooit bewijzen.quote:Op zaterdag 31 december 2011 18:28 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
En waarom zou je geen boete kunnen krijgen?
Omgekeerde bewijslast. Men gaat er vanuit dat als je toeslag hebt ontvangen dat je de regelgeving en de bijbehorende afspraken snapt en hebt aanvaart. Dan is het aan jou om aan te tonen dat het niet je de bedoeling had misbruik te maken van de regelgeving.quote:Op zaterdag 31 december 2011 18:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
omdat dat pas is als er moedwillig opgelicht is. en dat kunnen ze nooit bewijzen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |