Bedankt Mangalie.
We zijn maandag gaan vangen in Schore, heel de buurt wist dat die kittens er liepen en we kregen best wat hulp. We werden ontvangen door de meldster en twee buren. De buurvrouw vertelde dat ze zelf een witte ongecastreerde kater had. In het nestje zwerfkittens zat een wit katertje, wij hebben uitgelegd dat hij dus waarschijnlijk de vader is van de kittens maar daar wilde ze niet van horen, dat was de verantwoordelijkheid van de eigenaren van de poes. Het is een zwerfpoes, die heeft geen eigenaren, dus afschuiven klopt dan niet. Ander buren vertelden ons dat ze al langer proberen die kater gecastreerd te krijgen, maar ze zeggen steeds dat het niet mag van hun geloof. Ik neem vanavond een aantal papieren met fatwa's mee waaruit blijkt dat castreren van katten niet haram is.
We hebben de kooi opgezet en zijn gaan wachten op het stoepje ertegenover achter een geparkeerde auto. Het huis daarachter was van een gezin met jonge kinderen en die twee jongetjes vonden het allemaal erg spannend. Ze vertelden dat ze elke avond vanuit hun slaapkamerraam keken of de kittens uit de bosjes kwamen. Ze brachten ons een blikje kattenvoer voor de katjes. De kleinste bood aan zijn schepnet te halen zodat hij kon helpen

Net voordat hij naar binnen ging kwam er al een katje op de kooi af. We vingen die avond met een bench waarvan we het deurtje dichttrokken via een touwtje. Terwijl we wachtten tot het kitten ver genoeg de bench ingelopen was hád het kleine jongetje het niet meer, ik hoorde hem steeds fluisteren dat we aan het touwtje moesten trekken.
We hebben een wit katertje en een blacktabby met wit poesje gevangen. De buurvrouw met de witte kater kwam vragen of ze het witte kleintje ook mocht hebben maar dat hebben we uit haar hoofd gepraat. Er liep nog een kitten waarvoor we vanavond teruggaan, de meldster zou zorgen dat het kitten elke dag voer kreeg op de vangplek.
De kittens zijn naar het gastgezin gegaan waar ze samen zitten met Mora en Mara, de zwarte moeder met het tortietabby kitten wat achterna gezeten werd door die mensen waar ik begin juli over heb geschreven. Moederpoes Mora heeft zich over de kittens ontfermd en Mara is heel blij dat ze nu speelkameraadjes heeft.
Bij de McDonalds is nog een rood katertje gevangen van 8 of 9 weken oud.
Ruby is de kittens deze week serieus gaan spenen. Ze gaat het grootste deel van de tijd apart liggen, wanneer haar melkpakketten vol zijn gaat ze naar de kittens toe en meldt ze dat ze mogen drinken. Wanneer ze er genoeg van heeft loopt ze gewoon weg. De kittens lopen er dan achteraan en proberen het nog één of twee keer maar leggen zich er dan bij neer dat het klaar is. Het gaat allemaal heel soepel.
De rode jongens hadden het hiervoor meestal veel te druk om uitgebreid te kroelen, ik merk nu ook dat de kittens veel meer zin krijgen om met ons mensen te knuffelen nu mama iets minder beschikbaar is. Of misschien is het de goede invloed van knuffelbeestjes Fera en Feline, wie weet.
Carmine ging woensdag verhuizen. Ook al was hij bijna 11 weken, het was toch wel even slikken voor ons, We hebben nog nooit eerder een moederpoes in huis gehad dus ook nooit eerder een kitten bij zijn mama hoeven weghalen. En dan net Carmine die zo graag melk drinkt. Gelukkig was Ruby hem dus goed van zich aan het losweken.
Nog even snel wat laatste groepsfoto's gemaakt;
![DSCF4513.jpg]()
Met Lava op het kleedje wat hij meekreeg naar zin nieuwe huis;
![DSCF4546.jpg]()
We hebben dinsdagavond nog het hele huis afgezocht naar Carmine's favoriete balletje (ik had er maar eentje van) en knispermuis. Ik snapte er niks van want ik had hem er 's middags nog mee zien spelen. Uiteindelijk bleek hij zijn kostbaarste bezittingen samen opgeborgen te hebben onder een boek wat van het dressoir gevallen was en al een week oid achter het krabpaaltje lag. Toen Duncan dat boek oppakte kwam Carmine gelijk kijken wat er met zijn spullen ging gebeuren. Die gingen dus in zijn verhuispakket.
In zijn nieuwe huis is hij in de woonkamer neergezet en hij ging gelijk de boel verkennen. Daar had hij het heel druk mee maar hij speelde af en toe ook even met de dochter des huizes;
![DSCF4557b.jpg]()
Op een gegeven moment waren we hem kwijt maar we hoorden hem wel roepen. Het kwam vanaf het dressoir maar hij zat er niet onder. Ik heb al vaker meegemaakt dat kittens via de achterkant in laadjes wisten te kruipen dus toen hebben we maar in de lades gekeken en ja hoor, daar zat hij;
![DSCF4554.jpg]()
De al aanwezige kat Mickey lag eerst nietsvermoedend te slapen op de bank. Toen ze wakker werd ging ze kijken, Carmine gelijk eropaf met z'n staartje in de lucht om te neuzen. Mickey schrok er behoorlijk van en ging grommen, Carmine liet zich niet kennen en ging stoer terug doen. Mickey besloot daarop maar even naar de keuken te gaan.
Ik heb al e-mail gehad dat het prima gaat, Carmine heeft het hele huis al verkend, nog wat tukjes gedaan in een lade van het dressoir, een nieuwe bergplaats voor zijn speelgoed ingericht onder de kast, kortom, hij is al behoorlijk thuis. Mickey is over de eerste schrik heen. Carmine gaat verder onder de naan Mouse.
De andere kittens en Ruby lijken Carmine niet te missen.
Van Feline en Fera heb ik even niet zoveel foto's want ze hebben helaas een entreactie gekregen en zien er niet zo netjes uit. Fera heeft een beetje een nat oogje en Feline heeft echt prutoogjes en een snotneusje gekregen. Met veel zalven is het gelukkig al een stuk verbeterd.
Ze zijn verder gelukkig miet hangerig maar goed actief.
Fera ligt hier niet in de houdgreep, ze ligt gewoon graag zo met haar buikje omhoog.
![DSCF4518.jpg]()
Zuslief was haar zachtjes aan het wassen;
![DSCF4520.jpg]()
Fera en Lava;
![DSCF4637.jpg]()
Coral en Lava zoeken steeds meer toenadering tot Ernesto en Flynn.
Lava en Ernesto;
![DSCF4590.jpg]()
![DSCF4592.jpg]()
Coral ging steeds een beetje dichter bij Flynn in de buurt liggen;
![DSCF4583.jpg]()
![DSCF4618.jpg]()
![DSCF4612.jpg]()
![DSCF4613.jpg]()
Tevreden katje;
Fera;
![DSCF4573.jpg]()
![DSCF4571.jpg]()
Nog meer Coral;
![DSCF4623.jpg]()
![DSCF4629.jpg]()
Lava heeft gisteren weer bezoek gehad van zijn toekomstige baasjes, hij gaat daar Guus heten.
Vorige keer dat ze hier waren was het heel warm en waren de kittens behoorlijk rustig, dus het was wel leuk voor ze om nu het verschil te kunnen zien. Fera en Feline zaten toen vooral onder de bank maar nu speelde Fera lekker mee en zat Feline ook steeds in de buurt te kijken.