Dat interview met YOU magazine had nog wel enige vermakelijkheid in zich. Het begint met dat Dick Dekker ook aanwezig was bij het interview en dat die weigerde ook maar een vraag te beantwoorden, en bij elke vraag aan Laura Dekker de verslaggever zo strak aan keek, dat die ook bijna niets meer durfde te zeggen, zodat het slurpen aan de milkshape door Laura in de stiltes die vielen ook het vermelden waard was.quote:Op zaterdag 31 december 2011 11:47 schreef svetan het volgende:
- In darwin had ze bv een exclusief intervieuw met Voxy
- Durban: East coast Radio; Krantenpublicaties
- Port Elizabeth: een plaatselijke krant waarvan ik de link al eens gebracht heb
- Cape Town: Verschillende Zuid Afrikaanse, landelijke dagbladen, Sunday Times (uk); YOU Magazine, 2 OceansVibes Radio.
Dat laat weer eens zien dat Laura het niet van een vreemde heeft. Wat een onaangename man moet die vader zijn, en hij doet de populariteit van zijn dochter bij de pers er geen goed mee.quote:Op zaterdag 31 december 2011 12:37 schreef wich het volgende:
Dat interview met YOU magazine had nog wel enige vermakelijkheid in zich. Het begint met dat Dick Dekker ook aanwezig was bij het interview en dat die weigerde ook maar een vraag te beantwoorden, en bij elke vraag aan Laura Dekker de verslaggever zo strak aan keek, dat die ook bijna niets meer durfde te zeggen, zodat het slurpen aan de milkshape door Laura in de stiltes die vielen ook het vermelden waard was.
Het interview werd voortgezet a/b Guppy zonder Dick Dekker en dat liep wel beter. Voor de rest het bekende verhaal (rechtzaak, reis ouders, scheiding ouders, etc.). Ze wordt in het artikel de Dutch sailor genoemd en afgezien van de geboorte in NZ geen woord over NZ.
Och het is zo'n aansteller.. Dat 'intervieuw' waarin hij zegt dat hij zijn dochter al kwijt is omdat ze 'al helemaal kapot is gemaakt door die instanties'. Boo fucking hoo.. Vind je het gek als ze wegloopt terwijl ze onder toezicht gesteld was, en hoe kwam ze aan die OTS dan?quote:Op zaterdag 31 december 2011 13:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat laat weer eens zien dat Laura het niet van een vreemde heeft. Wat een onaangename man moet die vader zijn, en hij doet de populariteit van zijn dochter bij de pers er geen goed mee.
Dat is een magere opbrengst. Is dat alle mediabekendheid in het hele buitenland, gedurende anderhalf jaar?quote:Op zaterdag 31 december 2011 11:47 schreef svetan het volgende:
- In darwin had ze bv een exclusief intervieuw met Voxy
- Durban: East coast Radio; Krantenpublicaties
- Port Elizabeth: een plaatselijke krant waarvan ik de link al eens gebracht heb
- Cape Town: Verschillende Zuid Afrikaanse, landelijke dagbladen, Sunday Times (uk); YOU Magazine, 2 OceansVibes Radio.
Neuh, hij komt bepaald niet als een hippie over. Het lijkt me een moeilijke dwarse rotzak, zijn moeder zei al dat hij anders was. Dat varen zal ook wel zijn geweest om mensen te ontvluchten omdat hij niet met ze om kan gaan. En ter compensatie met een clowntje trouwen heeft ook niet echt geholpenquote:Op zaterdag 31 december 2011 13:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Och het is zo'n aansteller.. Dat 'intervieuw' waarin hij zegt dat hij zijn dochter al kwijt is omdat ze 'al helemaal kapot is gemaakt door die instanties'. Boo fucking hoo.. Vind je het gek als ze wegloopt terwijl ze onder toezicht gesteld was, en hoe kwam ze aan die OTS dan?
En op de dag dat ze mocht vertrekken was ze helemaal niet meer kapot maar zo stabiel dat ze zelfstandig een rondje om de wereld kon zeilen.. right.
Gezien zijn dwarse gedrag jegens regels en instanties denk ik idd. dat het een hele eigenwijze, onbetrouwbare en onaangename man is.
Helemaal niet een vrijheidslievende hippie-achtig figuur, wat je zou verwachten.
Het schiet nu toch echt op, alhoewel deze toch nog niet halverwege is. Ik ben nu echt wel een beetje jaloers op Laura. Lekker rustig op een boot in het zonnetje, terwijl het hier zwaarbewolkt is en er de hele dag explosieven worden afgestoken.quote:30-12-2011
Ik ben vanmorgen een hele tijd bezig gehouden door een paar squalls, die vooral veel draaiwinden en regen veroorzaakten. Daarna zag de koerslijn op mijn plotter er weer heel interessant uit.. Maar toch verdwenen vandaag de donkere wolken uiteindelijk weer en gedurende de dag werd het weer snikheet, dus ik heb het meeste van de dag besteed aan stil in de schaduw zitten, naar muziek luisteren en mijn boek verder schrijven, wat een prima tijdsverdrijving bleek te zijn. Guppy loopt nog steeds lekker en we hebben nog maar 3200 mijl te gaan tot de finish in St.Maarten. Maar eerst de evenaar en de doldrums nog over, waar we nu ook snel dichterbij komen, wat helaas wel te voelen is. De temperatuur, tussen 18 en 15 graden Zuiderbreedte, was perfect, nu wordt het Guppy en mij langzaam toch echt te warm..
Laura
Ik heb bewondering voor iedereen die die tocht maakt, want hoeveel ervaring ook, het is regelmatig wel moeilijk en zwaar! Al zeilend ben je afhankelijk van de natuur en die is niet altijd voorspelbaar en dat maakt het spannend.quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:49 schreef livelink het volgende:
Weet je, het is niet zozeer dat ik nu zie dat Laura die reis 'makkelijk' aankon en dat het daarmee een snoepreisje lijkt.
Het is meer dat ik nooit enige interesse heb gehad in zeilen en het idee had dat het heel moeilijk en zwaar was en dat ik vanwege de reis van Laura gestuit ben op zo'n enorme hoeveelheid blogs van zeilers in alle mogelijke samenstellingen,leeftijdscategorieen en met of zonder veel zeilervaring, die hetzelfde rondje maken en die het ook allemaal gewoon aankunnen en daarbij heb ik toch het idee gekregen dat het allemaal niet zo spannend is.
Neemt niet weg dat ik bewondering heb voor het feit dat ze het helemaal alleen heeft gedaan en dat ze met de eenzaamheid om kon gaan. Maar het zeilen op zich, dat is voor mij echt van een voetstuk afgedonderd ja.
quote:Op zaterdag 31 december 2011 16:13 schreef Tide het volgende:
Alvast een mooie avond allemaal en een fantastisch 2012!![]()
Daar sluit ik mij bij aanquote:Op zaterdag 31 december 2011 16:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Iedereen alvast een heel goede jaarwisseling!
Ja wat is het nou, is het nou wel inspannend en gevaarlijk zoals de oudere zeilers zeggen en ziet zij alleen maar de gevaren niet, of stelt het eigenlijk weinig voor, dus die oudere zeilers zitten nogal te overdrijven?quote:Op zaterdag 31 december 2011 16:41 schreef Disana het volgende:
Ach natuurlijk vergt het inspanning, maar tussendoor zaten bij Dekker ook genoeg avontuurtjes aan wal waarbij ze gefęteerd werd op etentjes en feesten en uitstapjes, dus al met al lijkt het een redelijk relaxte reis voor iemand die kan zeilen.
Ik vind het gewoon niet erg indrukwekkend wat ze doet. Men zegt dat het knap is omdat ze jong is, en dat oudere zeilers meer zeuren, maar is het niet inherent aan haar leeftijd dat je nog niet veel gevaren ziet? Ook al niet zo bijzonder dus.
Euhm, hoeveel kinderen van haar leeftijd zouden dat wel kunnen denk je? Het is geen professionele schrijfster of zo, het is nog steeds een kind van 15 .. en voor die leeftijd schrijft zij heel behoorlijk ..quote:En verder vind ik dat ze er voor het publiek niet veel van bakt. Haar blogs vertellen weinig en zelden iets opzienbarends. Voor iemand die zo zwaar gesponsord wordt, vind ik dat ze zich er gemakkelijk vanaf maakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |