schijnt bij IJ redelijk normaal te zijn: veel dreigen, maar naar de rechter? nahquote:Op zondag 1 januari 2012 11:23 schreef FUFR het volgende:
[..]
je geeft slecht advies voor iemand die er werkt.. doen ze toch niet...IJ misschien niet, anderen, waaronder wij dus, doen dat wel.
wat jij nu zegt kost mensen minimaal 170 euro meer aan gerechtelijke kosten
vinden ze teveel moeite denk ik. maar het is eigenlijk altijd een gewonnen zaak.quote:Op zondag 1 januari 2012 11:42 schreef mschol het volgende:
[..]
schijnt bij IJ redelijk normaal te zijn: veel dreigen, maar naar de rechter? nah
Genoeg gevallen gevallen waarbij de oorspronkelijke schuldeiser, als TS niet al te laat is met betalen, het wel goed zal vinden als het oorspronkelijke bedrag maar betaald wordt. Zij willen hun klanten ook niet kwijtraken. Als hij niks kan regelen met de oorspronkelijke schuldeiser, dan moet hij inderdaad gewoon die incassokosten betalen en de wettelijke rente aan IJ, maar als je IJ vraagt om specificatie van de 'registratiekosten'.. Geloof mij nou maar, daar worden dus gewoon kosten voor verzonnen die niet gemaakt zijn, dus waarom zou je die gaan betalen.quote:Op zondag 1 januari 2012 11:20 schreef FUFR het volgende:
[..]
fout, de incassokosten ben je in de ingebrekestelling van de klant al voor gewaarschuwd. in overleg met de klant wordt je alsnog gedaagd voor de incassokosten en dan plus griffierecht en 99,14 voor de DV. Tel uit je verlies.
die 25 administratiekosten NIET betalen, dat mag niet, alleen de hoofdsom, rente en incassokosten.
Deze zaak zal toch niet door IJ gewonnen worden mocht het bij de rechter komen (registratiekosten? bewijs maar eens dat die kosten gemaakt zijn, want het zijn toch allemaal verzonnen kosten) dus die kosten die jij noemt zullen in dat geval niet bij de schuldenaar verhaald worden.quote:Op zondag 1 januari 2012 11:23 schreef FUFR het volgende:
[..]
je geeft slecht advies voor iemand die er werkt.. doen ze toch niet...IJ misschien niet, anderen, waaronder wij dus, doen dat wel.
wat jij nu zegt kost mensen minimaal 170 euro meer aan gerechtelijke kosten
Ik baseerde die ¤32 op het bedrag wat boven mij als wettelijk afgesproken bedrag werd genoemd.quote:Als je dan al advies geeft, doe het dan wel goed. Volgens Vorwerk-II mag er een minimum van 37 Euro worden berekend. Hoe lp, jij dus aan di 32 Euro en op welke wettelijke regels wijs jij?
Debiteuren zijn geen klanten van incassobureau's, crediteuren zijn dat. Incassobureaus proberen voor hun klanten het geld op te halen (=dienst/toegevoegde waarde) en willen daar zelf ook aan verdienen.quote:Op zondag 1 januari 2012 17:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Vraagje. Wat vinden jullie? Is een incassobedrijf een malifide organisatie of niet? Het is nogal triestig als je je geld moet verdienen met klanten die er zelf niet voor kiezen om een klant te worden en met produkten die geen toegevoegde waarde hebben.
Dit dusquote:Op zondag 1 januari 2012 19:54 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Debiteuren zijn geen klanten van incassobureau's, crediteuren zijn dat. Incassobureaus proberen voor hun klanten het geld op te halen (=dienst/toegevoegde waarde) en willen daar zelf ook aan verdienen.
Spookfactuur? TS.quote:Op zaterdag 31 december 2011 11:20 schreef Re.active het volgende:
Net een brief gehad dat ik ¤130,- mag betalen wegens niet betalen van een rekening waarvan ik de factuur nooit gehad heb.
Nu is het bedrag waar het om gaat, ¤67,-
Wat ik al wist maar doordat ik de factuur nooit gehad heb en dus niet betaald heb mag ik binnen een week ¤130 overmaken.![]()
![]()
De klanten betalen zeker wel een bedrag per opdracht. Dus je argument van het bedrijf betaald niet dus is geen klant, gaat niet op. Bedrijven zijn klanten, debiteuren zijn debiteuren en worden niet behandeld als klanten.quote:Op maandag 2 januari 2012 00:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is niet de crediteur die het incassobureau betaalt, toch?
Hoe kan je klant zijn terwijl je niet betaalt
Natuurlijk zijn incassobureaus hoe verwerpelijk ze ook zijn nodig. Helaas schakelen veel Nederlandse bedrijven ze veel te snel in. Dat doe je bij mensen die consequent wanbetalen, niet bij iemand die eens een keer te laat betaalt of bij wie eens een keer het geld niet kan worden afgeschreven. Maar ja, Nederlanders en geld...
Wat me tegen staat is dat die incassobureaus tot voor kort konden vragen wat ze wilden. Gelukkig heeft de overheid dat gelimiteerd maar ¤37 is erg gemakkelijk 'verdiend' met een standaard-dreigbriefje.
praat gerust poepquote:Op maandag 2 januari 2012 00:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is niet de crediteur die het incassobureau betaalt, toch?
Hoe kan je klant zijn terwijl je niet betaalt
Natuurlijk zijn incassobureaus hoe verwerpelijk ze ook zijn nodig. Helaas schakelen veel Nederlandse bedrijven ze veel te snel in. Dat doe je bij mensen die consequent wanbetalen, niet bij iemand die eens een keer te laat betaalt of bij wie eens een keer het geld niet kan worden afgeschreven. Maar ja, Nederlanders en geld...
Wat me tegen staat is dat die incassobureaus tot voor kort konden vragen wat ze wilden. Gelukkig heeft de overheid dat gelimiteerd maar ¤37 is erg gemakkelijk 'verdiend' met een standaard-dreigbriefje.
Tja nooit een factuur ontvangen en geen herinneringen volgens TS.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:37 schreef FUFR het volgende:
[..]
praat gerust poep
als de zaak voor moet komen is het ook niet meer dan 37 euro + 30 euro salaris.
dat men dit bij de eerste brief (LET WEL na alle herinneringen!) al in rekening brengt is niet meer dan billijk.
wordt tijd dat alle post traceerbaar wordt d.m.v. een code (betekent ook dat de postzegel groter wordtquote:Op woensdag 4 januari 2012 16:45 schreef DaMayan het volgende:
[..]
Tja nooit een factuur ontvangen en geen herinneringen volgens TS.
Dat komt helaas ook steeds vaker voor met de post van tegenwoordig en de steeds snellere doorlooptijd richting incasso bij voornamelijk de telco's.
Wow dat is wel een dreigement van een incassobureauquote:Op dinsdag 14 februari 2012 19:40 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
Mijn zoon van 9 kreeg een paar maanden geleden een mailtje van Intrum Justitia, met een laatste aanmaning van 127 Euro voor ene mevrouw Koenen. Bij niet betalen zou er meteen een incassobureau inschakeld worden.
Blijkt later dat die idioten een underscore in het e-mailadres hadden gezet in plaats van een streepje
quote:Op zaterdag 31 december 2011 11:20 schreef Re.active het volgende:
Net een brief gehad dat ik ¤130,- mag betalen wegens niet betalen van een rekening waarvan ik de factuur nooit gehad heb.
Nu is het bedrag waar het om gaat, ¤67,-
Wat ik al wist maar doordat ik de factuur nooit gehad heb en dus niet betaald heb mag ik binnen een week ¤130 overmaken.![]()
![]()
Hieruit maak ik op dat je rond oktober contact hebt gehad met Tele2. Immers, contract zou per direct in oktober gestopt worden.quote:Op zaterdag 31 december 2011 11:25 schreef Re.active het volgende:
Gaat om een afkoopsom voor Tele2.
De rekening gaat om de laatste maand (oktober). Telefonisch ben ik met die mevrouw overeengekomen dat mijn contract door fraude met wap payments direct gestopt kon worden na betaling van de laatst gemaakte kosten, wat toen ¤67,- was.
Maar die rekening is niet binnen gekomen tot vandaag, maar nu is het direct een rekening van intrum.
Als het waar is dat er zolang tussen je laatste gesprek en deze incasso zit, dan zou je bij mij de discussie ook niet winnen. Wanneer je zolang wacht met contact opnemen...quote:Op zaterdag 31 december 2011 11:26 schreef Re.active het volgende:
[..]
welles/nietes
kort verhaal:
ik moet gewoon betalen![]()
Discussie met die gasten win je niet
Mijn excuses. Ik zie inderdaad dat dit topic al wat ouder is dan ik in eerste instantie dachtquote:Op dinsdag 14 februari 2012 20:06 schreef Re.active het volgende:
2 maanden voor een rekening vind ik niet absurd lang overigens. Je uitspraak "al die maanden" vind ik dan ook wel wat overtrokken
Niet elk bedrijf zit gehaast achter zijn geld aan. En ik ben de beroerdste niet. Ik betaal gewoon mijn rekeningen als ik ze binnen krijg. Post komt hier binnen in de bus en eindigt in in een postvak op mijn bureau. Ligt daar niks dan dan kan ik het ook niet betalen.
Nadeel is echter dat zowel het incassobureau als de originele schuldeiser dergelijke regels niet altijd zo nauw nemen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 20:19 schreef nikky het volgende:
[..]
Mijn excuses. Ik zie inderdaad dat dit topic al wat ouder is dan ik in eerste instantie dacht
Dan is het inderdaad wel erg snel om binnen twee maanden een incasso te sturen. Volgens mij mag dit wettelijk gezien ook niet.
Ik zie het, ik denk dat je vraag beter tot zijn recht komt in WGR.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 20:23 schreef Re.active het volgende:
die kick van mij gaat eigenlijk om post #53
Maar kan me voorstellen dat een gemiddeld klb topic van het formaat eendagsvlieg is
Dan gaan we kijken of men hem wil en kan verplaatsen naar WGR. [KLB] Feedbackquote:Op dinsdag 14 februari 2012 20:35 schreef Re.active het volgende:
Ja maar om er een nieuw topic voor te openen vind ik ook weer zo wat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |