Ik precies andersom. Vind garnalen maar zo zo maar garnalenkroketten wel lekker.quote:Op donderdag 29 december 2011 13:30 schreef motorbloempje het volgende:
Garnalen vind ik wel lekker, maar garnalenkroketten dan weer niet zo... Doe mij maar een lekkere kalfs- of runderkroket
Ziet er heel mooi uit! Leuk idee!quote:Op donderdag 29 december 2011 13:21 schreef motorbloempje het volgende:
We hebben voor kerst wat leuks financieels gehad en willen wel weer 's leuk uit eten, dus nu gaan we wrsch rond Mr.Mo's verjaardag hier heen:
http://www.pipeandglass.co.uk/default.aspx
Michelin pub van het jaar 2012
Ja, en de prijzen zijn ook heel leuk.quote:Op donderdag 29 december 2011 13:59 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ziet er heel mooi uit! Leuk idee!
Ik zou voor de eerste gaan. En goedkoper en nog nooit geweest.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:00 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, en de prijzen zijn ook heel leuk.
http://www.artisanrestaurant.com/index.htm
Is ook een optie, daar zijn we voor ons huwelijksjubileum geweestmaar daar waren we >200gbp kwijt
![]()
Wat zijn dat?quote:Op donderdag 29 december 2011 14:03 schreef Vork het volgende:
Hoorde ik daar groentekrokketten?
Die heb ik niet. Ik heb wel voor het eerst seitan gemaakt en dus ook seitanbroodjes
Koers GPB/EUR is weer eens 1,20. Dat was wel eens anders paar jaar geleden, toen was het dieptepunt 1,05.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:00 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, en de prijzen zijn ook heel leuk.
http://www.artisanrestaurant.com/index.htm
Is ook een optie, daar zijn we voor ons huwelijksjubileum geweestmaar daar waren we >200gbp kwijt
![]()
Inderdaad is het nu vrij prijzig geworden voor ons in met die hoge wisselkoers van de pond vergelijking tot een paar jaar geleden.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:05 schreef borisz het volgende:
[..]
Koers GPB/EUR is weer eens 1,20. Dat was wel eens anders paar jaar geleden, toen was het dieptepunt 1,05.
Wat FFT zegtquote:
In 2008 was de koers nog 1,40quote:Op donderdag 29 december 2011 14:08 schreef golfer het volgende:
[..]
Inderdaad is het nu vrij prijzig geworden voor ons in met die hoge wisselkoers van de pond vergelijking tot een paar jaar geleden.
Oh, leuk! Met gewone bloem of glutenpoeder?quote:Op donderdag 29 december 2011 14:03 schreef Vork het volgende:
Die heb ik niet. Ik heb wel voor het eerst seitan gemaakt en dus ook seitanbroodjes
Lijkt me niet zo lekker eerlijk gezegdquote:Op donderdag 29 december 2011 14:09 schreef Vork het volgende:
Seitan? Dat is gemaakt van tarwegluten. Als je daar een deeg van maakt en in een bouillon met wat kruiden kookt, dan hou je een prima vleesvervanger over die stevig genoeg is om te bakken of om te verwerken in stoofpotjes e.d.
Haha scheelt maar zo'n 4 euro voor een volle tankquote:Op donderdag 29 december 2011 14:11 schreef motorbloempje het volgende:
Al hebben we wel hier getankt voor we naar Nederland gingen met kerst: nèt wat goedkoper dan in Nederland.
Omgerekend 1,51 per liter voor euro 95
Jammer dat het een beetje ver rijden is om elke keer te doenquote:Op donderdag 29 december 2011 14:14 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Haha scheelt maar zo'n 4 euro voor een volle tank
Hij blijft geweldigquote:Op donderdag 29 december 2011 13:23 schreef golfer het volgende:
Nog maar een keer dan.
enne:
http://www.foodtube.nl/vi(...)quet-het-videorecept
Ze is al bij de longarts geweest en ze krijgt dinsdag een of ander bronchy-onderzoek om te bepalen wat voor weefsel het is en afhankelijk daarvan chemo / bestraling etc.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:00 schreef Isabeau het volgende:
Hoeft niets te zijn, P. Je niet bij voorbaat heel erg ongerust maken
Niet dat ik er verstand van heb maar ik volg Isa's advies maarquote:Op donderdag 29 december 2011 15:00 schreef Isabeau het volgende:
Hoeft niets te zijn, P. Je niet bij voorbaat heel erg ongerust maken
De boodschap van mijn ma was letterlijk: ik heb longkanker. Dat kwam wel ff rauw op mijn dak, maar goed....ik ken mijn maquote:Op donderdag 29 december 2011 15:09 schreef Isabeau het volgende:
Dat komt even rauw op je dak vallen, zeg. Duimen dat het geen kanker is
Dat is wel even schrikken, lijkt mij. Hopelijk valt het toch wat mee.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:12 schreef PdeHoog het volgende:
De boodschap van mijn ma was letterlijk: ik heb longkanker. Dat kwam wel ff rauw op mijn dak, maar goed....ik ken mijn maIk wacht even af wat de behandeling gaat worden voor ik me echt zorgen ga maken
Dat ken ik. Mijn moeder had 2 jaar terug precies dezelfde boodschap. De longarts had zoiets ook gezegd, maar godzijdank bleek opeens na nader onderzoek dat het toch geen gezwel was op de foto maar een mysterieuze schimmelinfectie. Had de longarts nog nooit eerder meegemaakt, die zat er erg mee dat ze al had gezegd dat het longkanker was. Pffffff, nou, ik was te blij om daar boos over te zijn.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
De boodschap van mijn ma was letterlijk: ik heb longkanker. Dat kwam wel ff rauw op mijn dak, maar goed....ik ken mijn maIk wacht even af wat de behandeling gaat worden voor ik me echt zorgen ga maken
Nuttige info ditquote:Na het stellen van de diagnose overlijdt zo’n 60% van de patiënten binnen een jaar, 80% binnen 2 jaar en 90% binnen 4 jaar. De vijfjaars-overleving van alle soorten longkanker samen ligt op minder dan 10%..[1]
Je moet dit ook niet googlen als het om je moeder gaatquote:Op donderdag 29 december 2011 15:42 schreef PdeHoog het volgende:
Nuttige info ditLaten we maar hopen dat mijn ma nu aan het overreageren is en het verkeerd begrepen heeft van de arts.
't Is nog heftiger dan de leukemie van mijn pa. Daar lag de overlevingskans op 40%
Wat Isa zegtquote:Op donderdag 29 december 2011 15:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je moet dit ook niet googlen als het om je moeder gaat
Ik kwam het tegen op wikipediaquote:Op donderdag 29 december 2011 15:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je moet dit ook niet googlen als het om je moeder gaat
Snap ikquote:Op donderdag 29 december 2011 15:48 schreef PdeHoog het volgende:
Ik kwam het tegen op wikipediaIk was even benieuwd naar wat algemene info.
Uhuh. Dat had ik al gemerkt ja. Een van de vervelendste soorten kanker zo te zien. Wordt te laat opgemerkt en zo.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Snap ikJe gaat alleen niets opbeurends vinden.
Ik heb glutenpoeder gebruikt met een klein beetje kikkererwtenmeel. Uiteraard op smaak gebracht met sojasaus en bouillon, knoflook en wat citroensap (op basis van een recept dat ik vond en me ook wel lekker leek). Het is erg goed gelukt. Lekker stevig, maar kauwbaar en een goede smaak. Ik heb die broodjes er al mee gemaakt en een stoofpot dus. Ik heb nog een beetje over, daar wil ik morgen nog iets mee doen (als je suggesties hebt voor wat leuks, dan hoor ik dat graag).quote:Op donderdag 29 december 2011 14:13 schreef RobinOok het volgende:
Oh, leuk! Met gewone bloem of glutenpoeder?
En was het lekker?
(voor wie 't niet kent: meer over seitan (zelf maken, kopen, van die dingen)
Ik bedoel met uitvinden dat jij andere dingen moet zoeken, vleesvervangers enzo. Niet echt iets nieuws uitvindenquote:Op donderdag 29 december 2011 15:59 schreef Vork het volgende:
en FFt, ik hoef verder geen dingen uit te vinden, dit is al uitgevonden, het bestaat al eeuwen in Azië (zie ook die link van RobinOok). Het is natuurlijk een ideale vleesvervanger vanwege de structuur, eiwitgehalte en de smaak. Ik dat denk dat een hoop mensen het juist wel lekker zouden vinden.
Dank. En ach, of ik nu een onsamenhangend verhaal van mijn ma hoor of gewoon andere bronnen raadpleeg maakt niet uit. Het blijft dramaquote:Op donderdag 29 december 2011 16:02 schreef FutureFairytale het volgende:
En bah Pee, sterkte en duimen! En niet meer googelen van tevoren...
Laat het maar een keer proevenquote:Op donderdag 29 december 2011 15:59 schreef Vork het volgende:
[..]
Ik heb glutenpoeder gebruikt met een klein beetje kikkererwtenmeel. Uiteraard op smaak gebracht met sojasaus en bouillon, knoflook en wat citroensap (op basis van een recept dat ik vond en me ook wel lekker leek). Het is erg goed gelukt. Lekker stevig, maar kauwbaar en een goede smaak. Ik heb die broodjes er al mee gemaakt en een stoofpot dus. Ik heb nog een beetje over, daar wil ik morgen nog iets mee doen (als je suggesties hebt voor wat leuks, dan hoor ik dat graag).
en FFt, ik hoef verder geen dingen uit te vinden, dit is al uitgevonden, het bestaat al eeuwen in Azië (zie ook die link van RobinOok). Het is natuurlijk een ideale vleesvervanger vanwege de structuur, eiwitgehalte en de smaak. Ik dat denk dat een hoop mensen het juist wel lekker zouden vinden.
Sja, het enige waar ik op moet letten, is dat ik alle voedingsstoffen een beetje binnen krijg en dat ik lekker eet. Daar heb ik natuurlijk lang niet altijd een klassieke vleesvervanger voor nodig. En seitan is er voor iedereen.quote:Op donderdag 29 december 2011 16:02 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik bedoel met uitvinden dat jij andere dingen moet zoeken, vleesvervangers enzo. Niet echt iets nieuws uitvinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |