Er groeit iets op je paadje!quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:48 schreef Ml-etje het volgende:
Wij kijken vanuit huis op de moestuin.
[ afbeelding ]
Huis staat rechts (je ziet net de regenpijp en witte muur) naast de moestuin dus wel 1,5 meter hoger en dan zit je vanuit het huis precies tegen het dak van een kas aan te kijken, dat weerhoudt ons van het plaatsen.

Dat was de framboos vorig jaarquote:

Tip: Als je van je framboos niet alles terugsnoeid dan leveren de ranken die je laat staan eerder dan de rest, zo verleng je dus je oogstperiode.quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:11 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dat was de framboos vorig jaar
Die heb ik goed gesnoeid en moet hem even voorzien van een ring voor hij gaat bloeien, dat helpt vast.
Ziet er goed uit, je bakken beginnen al goed vol te raken.quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:44 schreef LieLie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leven in de pot basilicum
[ afbeelding ]
Sla
[ afbeelding ]
Peterselie
[ afbeelding ]
Bessenstruikje
[ afbeelding ]
Munt komt alweer
[ afbeelding ]

) waar ik iets op wil planten om te eten. Mijn deuren (er gaan er 2 naar het balkon toe) maken het net niet mogelijk om een vierkantemetertuin te plaatsen (of ik moet er een niet meer open kunnen doen) die zijn nu in de aanbieding bij de gamma. Nu zit ik te denken aan een kleinere versie, die ik bij de intratuin gezien heb. Met minder vakken dus.
 ) waar ik iets op wil planten om te eten. Mijn deuren (er gaan er 2 naar het balkon toe) maken het net niet mogelijk om een vierkantemetertuin te plaatsen (of ik moet er een niet meer open kunnen doen) die zijn nu in de aanbieding bij de gamma. Nu zit ik te denken aan een kleinere versie, die ik bij de intratuin gezien heb. Met minder vakken dus. Zijn er dingen die je goed in 1 vakje kan zetten (bijvoorbeeld sla-bloemkool-wortel etc) en die ongeveer even snel klaar zijn? Is er een tabel waarin staat wat hoe lang duurt om te groeien?
 Zijn er dingen die je goed in 1 vakje kan zetten (bijvoorbeeld sla-bloemkool-wortel etc) en die ongeveer even snel klaar zijn? Is er een tabel waarin staat wat hoe lang duurt om te groeien?  

)
 ) En dat met steeds een week later planten had ik ook al bedacht, tnx!
 En dat met steeds een week later planten had ik ook al bedacht, tnx!   

Dat is toch het verschil tussen zomerframbozen en herfstframbozen?quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:04 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Tip: Als je van je framboos niet alles terugsnoeid dan leveren de ranken die je laat staan eerder dan de rest, zo verleng je dus je oogstperiode.
[..]

Kan ook nogquote:Op woensdag 2 mei 2012 21:48 schreef Erasmo het volgende:
Koop je er een en zaag je er een stuk vanaf

Geen idee of het zo heet maar het werkt welquote:Op woensdag 2 mei 2012 21:50 schreef T_Killer het volgende:
[..]
Dat is toch het verschil tussen zomerframbozen en herfstframbozen?
Zomerframbozen zijn afkomstig van de ranken die voor de winter zijn opgekomen en na de winter doorgroeien en eerder vrucht geven. Herfstframbozen zijn van ranken die na de winter zijn opgekomen en dus pas later de vrucht geven.

Je zaagt hem doormidden en hamert tegen de achterkant een stuk hout. Iedereen kan dat.quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:59 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Kan ook nog
Nee dat kan natuurlijk niet want dan is er geen zijkant meer
Ik kijk eerst wel hoeveel zo'n kleine bij de intratuin kost

Ja tuurlijk, of je schuift hem in elkaar, het kan ook welquote:Op woensdag 2 mei 2012 22:15 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Geen idee of het zo heet maar het werkt wel
[..]
Je zaagt hem doormidden en hamert tegen de achterkant een stuk hout. Iedereen kan dat.
 Maar ik kijk toch eerst naar kant en klaar
 Maar ik kijk toch eerst naar kant en klaar  

Ja ik vraag me ook af of het wel goedkoper isquote:Op woensdag 2 mei 2012 22:25 schreef Teslynd het volgende:
Of je hamert 4 planken van gewenste lengte tegen elkaar aan. Het is de vraag of dat goedkoper is.
Waarom kan je hem niet korter zagen? Toch van 2 evenwijdige zijden een stuk afzagen en eventueel een inkeping in maken?
Wat je ook kan doen, is bij de hema grijze boxen van 30 x 40 cm kopen (nog een paar gaten in zagen). Op een rijtje op een bankje zetten (die verhoging is goed voor je rug).
 Bij de intratuin hadden ze ook een kleinere op poten (voor de rug idd beter), maar dat met die bakken is ook een idee! Gewoon worteldoek erin ofzo? Kan dat ook niet gewoon in klapkratten misschien?>
 Bij de intratuin hadden ze ook een kleinere op poten (voor de rug idd beter), maar dat met die bakken is ook een idee! Gewoon worteldoek erin ofzo? Kan dat ook niet gewoon in klapkratten misschien?>  

ah ok tnx!!!!quote:Op donderdag 3 mei 2012 02:18 schreef Teslynd het volgende:
Nee, want klapkratten kunnen geen spanning opvangen. Ze zijn ook aan alle zijkanten opengewerkt, dus de kluit is in mum van tijd uitgedroogd. Bij de opbergboxen hoef je alleen spuigaten te boren. Wel gekleurde nemen, niet die volledig doorzichtige. Wortels willen in het donker.
Bij vullen met aarde een flinke rand vrijlaten, zodat de planten een schermrandje hebben. Balkons willen nogal eens tochtig zijn. Daar hebben planten een hekel aan, vooral als het aan de voet van de stom tocht.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |