Het begon met de bekende muispols, eerst rechts en toen ook links (toen ik uit noodzaak daarmee ging muizen). Toen liep het uit naar de rest van mijn armen, schouders, en uiteindelijk ook de onderrug en helemaal aan het eind heel nare nekpijn. Ik had op een gegeven moment ook krachtsverlies in mijn armen en vingers en ik merkte het met bijv gitaarspelen dat mijn motoriek achteruit ging.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:21 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Wat voor klachten had je bij RSI? Ben nieuwsgierigIk heb sinds 5 maanden extreem zware RSI.
Onderarmen, handen, rug, nek en schouders. Van tintelen, spierkramp, gezwollen spieren tot ongecontroleerde vingerbewegingen.
Hoeft nietquote:Op zaterdag 31 december 2011 13:12 schreef Skitzofrenix het volgende:
omdat je bij een hernia dan ook gevoelloze benen/rug krijgt
maar niet altijd.quote:Op zaterdag 31 december 2011 13:16 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
Volgens mijn huisarts wel :p
Moet ie weer een opfriscursus krijgenquote:Op zaterdag 31 december 2011 13:16 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
Volgens mijn huisarts wel :p
Sad but true...quote:Op zaterdag 31 december 2011 13:35 schreef dotKoen het volgende:
Mag toch hopen dat een HA geen MRI LWK kan/mag aanvragen
Kut.quote:
Zijn er ook nog steeds huisartsen die benzodiazepines als 'spierverslapper' voorschrijven?quote:Op zaterdag 31 december 2011 13:40 schreef Novacek het volgende:
Ik heb van mijn huisarts diclofenac natrium en diazepam gekregen. Dit is een pijnstiller/ontstekingsremmer en spierontspanner.
Hoort er gewoon bij hoor. De hernia is dan alleen nog wat 'erger'.quote:Op zaterdag 31 december 2011 13:23 schreef Mirjam het volgende:
[..]
maar niet altijd.
bijna nooit trouwens.
zenuwpijn of uitval oke, maar gevoelloos..?
Ik kan het alleen maar afraden om een MRI te laten doen. Het is niet meer dan een diagnostisch middel voor iets dat, over het overgrote deel, toch wel vast staat.quote:Op zaterdag 31 december 2011 13:51 schreef LittleLady het volgende:
Tja ik zou echt adviseren vraag een MRI, dan weet je echt wat je hebt, want ze geven hier soms adviezen met oefeningen, ga je dat doen met een hernia verniel je alleen maar meer.
Meten is weten en weet je zeker dat je niets vernield.
Tsja, meer als adjuvante pijnmedicatie door het centrale sederende effect dan. Want het nut van benzo's bij een radiculair syndroom is mi. voldoende ontkracht.quote:Op zaterdag 31 december 2011 13:52 schreef starla het volgende:
Diazepam wordt regelmatig voorgeschreven. Bij pseudo-radiculaire pijnen gesuperponeerd op de radiculaire pijnen kan het nog wel eens helpen.
Ik ken zelfs huisartsen die prednison voorschreven bij een radiculopathie.
Hoeveel vraag is er naar McKenzie therapie?quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:12 schreef Atta-boy het volgende:
Ik zit nu in mijn afstudeer fase fysio en heb toch genoeg mensen met een hernia gezien die wel heel goed herstellen dmv fysio.
Sorry maar wat een hoop onzin kan jij in 1 post verwerkenquote:Op zaterdag 31 december 2011 15:58 schreef LittleLady het volgende:
Nou niet van 1 iemand, heb er meerderen gesproken, die bij de fysio wegkwamen met meer klachten dan dat ze heen gingen, waarvan 1 nu zo'n beschadiging heeft dat die niet nooit meer normaal op zijn linkerbeen zal kunnen staan, je kan beter eerst vast laten stellen wat je hebt, dan dat je aan gaat lopen prutsen, waardoor denk je dat die zorg steeds duurder word, men prutst eerst lekker aan, pilletje hier pilletje daar en daarna gaat men daadwerkelijk opzoek naar de oplossing.
Daarbij sinds er flink is gesneden in vergoedingen voor fysio, gaat bijna niemand meer heen, dus elke fysiotherapeut staat zijn therapie op te hemelen.
Vraag me trouwens af wat voor MRI scan je dan hebt gehad, ik hoefde alleen maar stil te liggen en muziek te luisteren en werd netjes overeind geholpen toen ik weer uit het apperaat kwam.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |