abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106834560
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 15:49 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Helemaal vergeten te vertellen :')

Ik ben gestopt met hardlopen, omdat ik flink pijn begon te krijgen in mijn benen. Ik doe nu iedere dag een uur lopen.

[..]

Nee, maakt me niet uit :) gewoon al dat gewicht kwijtraken met dat crashdieet. Als ik al dat gewicht kwijt ben, ga ik op krachttraining. Ik kan nu nog niet te intensief sporten, omdat ik daar te weinig energie voor heb. Als ik een uur gelopen heb (= 4 KM) ben ik al doodop. Het wrkt in ieder geval wel, 3 KG in 2 weken vindt ik behoorlijk veel...
Je bent er van bewust dat je het probleem alleen maar erger maakt zo?
Spiermassa verbrand een groot deel van je kcal, wanneer je dus nu veel spiermassa afvalt je verbranding nog minder wordt en nog minder moet eten om resultaat te krijgen en je zo in een spiraal terecht komt.

Ik snap niet waarom je wilt dat het getal op de weegschaal omlaag moet ipv. je uiterlijk beter wordt.

Het lijkt me juist nu perfect om met krachttraining te beginnen en veel spiermassa aankomen waardoor je verbranding omhoog schroeft...
Zo hoef je helemaal niet te diëten maar je verbrand uiteindelijk vanzelf wel vet en je gaat er beter uitzien door meer spiermassa.
Je kan nog een goed gewicht hebben, als je lage spiermassa% hebt en hoge vet% ziet het er alsnog niet uit en lijkt het nog alsof je te dik bent.

Teweinig energie? gewoon doorzetten en anders ff pre-workout ofzo innemen.
Als je weinig vet% hebt, betekent het niet meteen dat je veel energie hebt... ook gespierde mensen zijn wel is moe... maar zetten alsnog door, andere mentaliteit.
pi_106834564
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 15:49 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Helemaal vergeten te vertellen :')

Ik ben gestopt met hardlopen, omdat ik flink pijn begon te krijgen in mijn benen. Ik doe nu iedere dag een uur lopen.

[..]

Nee, maakt me niet uit :) gewoon al dat gewicht kwijtraken met dat crashdieet. Als ik al dat gewicht kwijt ben, ga ik op krachttraining. Ik kan nu nog niet te intensief sporten, omdat ik daar te weinig energie voor heb. Als ik een uur gelopen heb (= 4 KM) ben ik al doodop. Het wrkt in ieder geval wel, 3 KG in 2 weken vindt ik behoorlijk veel...
Vind je het gek dat je snel moe wordt en niet kan sporten? Dat komt (naast je hoge gewicht) door dat diëten. Je krijgt te weinig energie binnen.
  zondag 15 januari 2012 @ 15:57:22 #78
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_106834586
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 15:56 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Vind je het gek dat je snel moe wordt en niet kan sporten? Dat komt (naast je hoge gewicht) door dat diëten. Je krijgt te weinig energie binnen.
Waar je lichaam je ook weer aan gaat aanpassen, waardoor - wanneer je weer begint met 'normaal' eten - je dus aan zal komen.
pi_106834667
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 15:57 schreef twi het volgende:

[..]

Waar je lichaam je ook weer aan gaat aanpassen, waardoor - wanneer je weer begint met 'normaal' eten - je dus aan zal komen.
Dat sowieso, ts valt nu veel spiermassa af... dus kcal verbranding per dag gaat fors omlaag waardoor hij steeds minder en minder mag eten om niet aan te komen....
Je moet het juist koesteren, dat zijn je verbrandingsmotoren...
Spieren verbranden vet.... wat gaat ts doen? gaat de spieren verbranden.... waardoor het vet achter blijft.
pi_106835005
Goed dat je aan het afvallen bent ts, maar zoals wat velen hier al gezegd hebben: het gaat erom wat je op de lange termijn met je eetpatroon doet. Bij ons thuis hadden we altijd de regel dat frisdrank en chips alleen op zaterdag mochten, iets wat ik zelf nog steeds handhaaf. Zo kun je die rotzooi die veel mensen iedere dag gedachteloos achterover slaan wel blijven eten en drinken maar hou je het gezond. Jezelf snoep e.d. compleet ontzeggen vanaf het moment dat je het gewicht kwijt bent is iets dat toch niet vol te houden is.
Daarnaast natuurlijk het gebruik van olijfolie, muesli ipv cruesli, volkorenbrood (niet meergranen), suiker in bijv. de yoghurt langzaam afbouwen, een zelfgemaakt fruitsalade met een lekker sausje ipv een zak chips voor op de bank, pure chocolade ipv melkchocolade. Het zijn allemaal kleine dingen die alvast kan veranderen. :)
pi_106835107
Gewoon lekker door gaan met je dieet hoor. Niet naar de mensen hierboven luisteren. Gewichtsverlies is het enige dat telt.
  zondag 15 januari 2012 @ 16:27:29 #82
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_106835603
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 16:11 schreef Jahr00n het volgende:
Gewoon lekker door gaan met je dieet hoor. Niet naar de mensen hierboven luisteren. Gewichtsverlies is het enige dat telt.
Niks mis met constructieve opmerkingen. Hij is in elk geval al goed op weg door al deze keuzes te maken ^O^
pi_106835642
quote:
:D :D
pi_106836126
Een uur wandelen is nog best goed. Je krijgt in ieder geval beweging :) Ik denk dat het beter past bij je gewicht. Hardlopen als je zo zwaar bent is geen goed idee.

Wel vind ik dat je je wat makkelijk er vanaf maakt. 4km per uur is erg langzaam, dat kan best wel naar de 5 km per uur. Dan leg je al een 25% grotere afstand af.

Iedereen hier is van mening dat dieeten niet de oplossing is. Want als het dieet voorbij is vreet jij je weer helemaal vol; zo ben je ook zo dik geworden immers. Het gaat om een verandering in gedrag.
  zondag 15 januari 2012 @ 16:46:51 #85
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_106836187
3 glazen water? 3 liter begin daar eens mee.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  zondag 15 januari 2012 @ 16:48:06 #86
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_106836229
Kijk dit filmpje eens.
Simpel edoch duidelijk!
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_106852017
als je echt 120kg 1.90 bent, kan je ook gaan bodybuilden. heb je nu net je bulk er op en dan kan je nu pompen voor spieren, vanwege echte inspannig en motivatie kan je in 3mnd 20kg kwijt en dan heb je ook kracht en aangedikte muscles, dan gwn doorgaan en ben je in nog 3mnd echt wel ripped 6pack, alles
gwn voor stevige beachboy look gaan, niks mis met 90kg
EN EEN SIGNATURE VAN MAX. 4 REGELS
BAM
  maandag 16 januari 2012 @ 10:04:25 #88
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_106862319
Dat je zo vet bent geworden is een investering van jaren. Dat doe je echt niet teniet door een crashdieetje.

Tijd om je levensttijl om te gooien. Begin met alle simpele suikers uit je voedingspatroon te halen.

quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 16:46 schreef Daywalk3r het volgende:
3 glazen water? 3 liter begin daar eens mee.
3 liter :'). Wil je verdrinken ofzo?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 16 januari 2012 @ 12:35:16 #89
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_106866268
Succes computerfluisteraar.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_106872194
wat doe je naast je uurtje lopen aan lichaamsbeweging?

minder/gezonder eten (met of zonder de moderne diëten) is 1 deel van het afvallen, het good-old calorieën verbranden werkt ook altijd prima.

Wanneer je naast je uurtje hardlopen alleen maar op je kont achter de pc zit (wat jouw username doet denken) schiet het niet op. Ga lopend/fietsend naar je werk, supermarkt, vrienden etc. Loop op je werk via de trap ipv de lift. Je kent al die cliches vast zelf ook wel. Het gaat om de levensstijl die je hebt naast de tijden dat je bewust bezig bent met afvallen. Al die dingen voelen ook nog eens minder zwaar omdat je niet de verplichting hebt dat je het doet om af te vallen, maar omdat je toch eten in huis moet halen.

Overigens, was er laatst niet een wetenschappelijk artikel dat een half uur/ uur sporten op een dag helemaal geen zin heeft wanneer je de rest van de dag niet beweegt? Het is meer voor de feel-good gevoelens dan dat het gezond is voor je lichaam.
pi_106967304
Ik wil dit toch even met jullie delen.

Toen ik vanmiddag thuis kwam, voelde ik me ongelooflijk depressief en moe. Ik weet ook niet waarom, maar het kon me allemaal niks meer schelen. Als een cocaïne junk heb ik een kwart stokbrood op. Toen voelde ik me eigenlijk alleen maar rotter. Ik heb toen een stuk ontbijtkoek en een muslierreep staan vreten. Waarom doe ik dit nou terwijl het juist zo goed ging? :'(
pi_106968224
quote:
9s.gif Op woensdag 18 januari 2012 21:43 schreef Computerfluisteraar het volgende:

Toen ik vanmiddag thuis kwam, voelde ik me ongelooflijk depressief en moe. Ik weet ook niet waarom, maar het kon me allemaal niks meer schelen. Als een cocaïne junk heb ik een kwart stokbrood op. Toen voelde ik me eigenlijk alleen maar rotter. Ik heb toen een stuk ontbijtkoek en een muslierreep staan vreten. Waarom doe ik dit nou terwijl het juist zo goed ging? :'(
Poeh poeh, je eet wat. Stelde niet zo aan, stop met dat ongezonde diëten en ga gezond leven.
pi_106968315
quote:
9s.gif Op woensdag 18 januari 2012 21:43 schreef Computerfluisteraar het volgende:

Omdat je nu vreetbuien en depressies gaat krijgen juist doordat het suikerlevel in je bloed laag is. Je kan hier depri van worden, omdat je energielevel te laag wordt.
Dat is waar jojo'en vandaan komt in sommige gevallen. Beter is het rustiger aan te doen, maar dit werd eerder in dit topic ook al genoemd. Je kunt beter je levensstijl veranderen voor een blijvender effect.

Valt het je niet op dat je allemaal koolhydraten kiest om te eten? Dat wordt daardoor veroorzaakt.
Buy what you like because you love it and you are going to wear the shit out of it, then leave the rest for someone else to buy and love the shit out of. In other words, don't be an asshole.
pi_106968723
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 22:03 schreef Nyan het volgende:

[..]

Omdat je nu vreetbuien en depressies gaat krijgen juist doordat het suikerlevel in je bloed laag is. Je kan hier depri van worden, omdat je energielevel te laag wordt.
Dat is waar jojo'en vandaan komt in sommige gevallen. Beter is het rustiger aan te doen, maar dit werd eerder in dit topic ook al genoemd. Je kunt beter je levensstijl veranderen voor een blijvender effect.

Valt het je niet op dat je allemaal koolhydraten kiest om te eten? Dat wordt daardoor veroorzaakt.
Ik moet wel zeggen dat ik om 2 uur nog niets gegeten had en om 4 uur thuis kwam. En hoe zit dat met die koolhydraten? Dat zit toch overal in en is het zelfde als calorieën?

Maakt verder niks uit, ik pak morgen de draad gewoon weer op.
  woensdag 18 januari 2012 @ 22:24:11 #95
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_106969395
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 22:12 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

Ik moet wel zeggen dat ik om 2 uur nog niets gegeten had en om 4 uur thuis kwam. En hoe zit dat met die koolhydraten? Dat zit toch overal in en is het zelfde als calorieën?

Hetgeen je hebt gegeten is niet zo erg. Oké, ontbijtkoek is niet al te best, maar voor de rest heb je geen kilo chocolade op ofzo. Over koolhydraten enzo moet je je even inlezen, en als je alle snacks die je in huis hebt liggen nu verandert in fruit (mandarijnen ofzo, makkelijk en lekker) en alle brood- en andereproducten in volkorenvorm koopt, scheelt dat ook al. Dat heeft dan weer te maken met het verschil tussen eenvoudige en complexe koolhydraten.

Elke twee a drie uur iets kleins eten in plaats van jezelf uithongeren en wachten op de grote maaltijden is ook een perfecte tip.
pi_106971795
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 22:12 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

Ja joh.. gewoon lekker doorgaan en vooral niet naar mensen in de topic luisteren ;)
Het is meer een dagboek topic dan daadwerkelijk feedback oid.
pi_106972147
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 23:11 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Ja joh.. gewoon lekker doorgaan en vooral niet naar mensen in de topic luisteren ;)
Het is meer een dagboek topic dan daadwerkelijk feedback oid.
Doe ik wel. ;)

Of niet?
pi_106973880
quote:
Klinkt lekker anorectisch ;)
  donderdag 19 januari 2012 @ 10:27:36 #99
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_106981300
quote:

[..]

Ga je eens verdiepen in voeding, want wat je nu zegt slaat als een lul op een drumstel.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 19 januari 2012 @ 10:38:23 #100
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_106981503
Obvious troll is obvious vrees ik :')
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')