abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106332831
Ja dat kletsen!!! Geweldig... En zingen....lars is helemaal into een koetje en een kalfje... " a zei a zei....kalfje is a mij! Nee zei koe, a kalfje is a mij!" ik smelt iedere keer weer
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 2 januari 2012 @ 22:33:21 #177
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106332886
Hier dus ook twinkly, en moeilijke woorden ook... en hier ging het ineens heeeeeel hard toen ze bij de kinderopvang over ging naar de peutergroep, inmiddels 4 maanden geleden. Goed om geprikkeld te worden en mee te doen met de grotere kinderen.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_106332928
En Niels heeft voor mijn gevoel ook echt altijd al zo ontzettend duidelijk gepraat Twinkly! Echt zo wijs om te zien hoe zo'n klein kereltje zoveel vertellen kan

oeh heerlijk he pyjama dagen, groot gelijk Lars!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 2 januari 2012 @ 22:34:49 #179
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106332994
O ja Karin, liedjes zingen is ook zoooo leuk tegenwoordig! Soms zit ze ook gewoon in dr eentje achter in de kamer te zingen.. *smelt*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_106334392
Ow wat heerlijk die bijdehand kletsende peuters O+

Ik heb het pak in de was gegooid nu, zegt ze nee is niet vies. Ik heb haar nu belooft dat ze dan morgen haar Dora sokken aan mag :') toen was het goed.

En zingen zo lief :) Jaël zingt nu klap eens in je handjes met haar zusje en dan gaat ze de handjes van S. op haar hoofdje doen en laten klappen enzo en S. heeft dan de grootste lol O+ en ik smelt dan!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_106338082
Gaaf is dat hè, dat gepraat en gezing! R. praat nog niet zo heel lang, is ook nog maar net twee. Maar het wordt steeds beter en duidelijker!

R was vanmiddag zichzelf aan het voorlezen O+
"Sie jij? Aute"
"Sie jij? Tein"
"Sie jij? Moteh"
"Sie jij? Tiets"
"Sie jij? Viege"
En daarbij drukte hij op de bijbehorende knopjes die geluid maken :) Hij deed het al vaker, maar nu heb ik het ook eindelijk op film.
Hij heeft vanmiddag niet geslapen. En hij was met eten zó moe dat hij boos om alles was. Hij wilde niks niet eten. Dus hij ligt zonder eten in bed -O-
Als hij morgen weer niet wil slapen geef ik hem om zes uur wel een potje. Hij eet al zo slecht :/
Baal soms best heel erg dat mn man pas rond 19:00 thuis is.. Meestal redt R. Het prima. Maar op zulke dagen dus echt niet :N
Vlieg met me mee
pi_106338826
Geweldig he dat praten en zingen O+

Dyon zingt nog steeds Sinterklaasliedjes "dag Sinterklaasje, dahaaagg.....Piet", maar ook "Olifantje in bos, laat je mama...losss. Kwijt, later spijt".
Ok hij mist nog wat maar het begint er op te lijken :P

Zinnetjes als:
- 'Hoef nie meer'
- 'Kyla stout, afpakkuhh/ duwuhh'
- 'Jonnntje (Dyon) buiten pelen'
- 'Omas trein kijkuh'
...zijn hier ook populair

Bedenk me net dat we trouwens wel een oproep voor CB zouden moeten krijgen. Laatste keer was bij 14 maanden, bij 2 jaar zou hij weer moeten. Naja even afwachten en anders zelf maar een afspraak maken. Zal nu ook wel een drukke periode zijn.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 3 januari 2012 @ 00:29:35 #183
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106339048
kletsende peueter *check*

laatst bij logo vertelde de logopediste dat ze vol verwondering naar hem zat te luisteren en tegljk bestefte dat we de doelen die zij gesteld had, allang en breed voorbij waren gestreefd. Toch blijven we voorlopig nog naar logo gaan, a) om de ontwikkeling in de gaten te houden b) om te voorkomen dat z'n ontwikkeling stagneert en c) omdat er pas in april weer kan worden getest, en het gebruikelijk is om pas na zo'n test de behandeling af te sluiten.

Wat ik vooral merk is dat z'n taal wel enorme sprongen maakt, maar dat zijn geestelijke ontwikkling verder is dat z'n spraak. Hij wil zoveel vertellen maar weet niet hoe en struikelt dan echt over z'n woorden. Verder zijn de l (speeuwen ipv spelen en de r (haaw ipv haar) nog een probleem voor hem. Verder weet hij wel steeds beter te benoemen als hij iets niet wil: lust ik niet, wil ik niet, niet doen en daar ben ik blij om want hiermee nemen z'n "agressieve uit frustratie" buien ook enorm af gelukkig.

En zingen.. Oh denneboom, papa idioot (papa doe niet zo idioot van kinderen voor kinderen voor de niet-kenners :P ) en feyenoord zijn hier favoriet .. en natuurlijk ons zelfgemaakt afdroogliedje waarvan hij steeds meer woorden aanvult als ik 't begin voorzing onder de douche O+ O+ O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_106344680
duimen jullie voor me? we zijn (weer) zonder luier, met potje, wc + verkleiner + krukje, plaskalender, stickers, grabbeldoos (voor als de kalender volgeplakt is) en zelf te bedienen joggingpakje

*)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_106344713
oh, en mijnes heeft vorige week de schoonfamilie weer geimponeerd door alle liedjes uit lievelingsliedjes te zingen (zonder cd). ik heb maar niet gezegd dat ze ook sinterklaasliedjes, kerstliedjes, het volledige ouvre van studio100 en nog een stuk of wat cd's kent. mopsie houdt van liedjes :) en tettert de heeeeeeeeele dag. ik zweer het: ze is nooit langer dan 2 seconden stil!
pi_106344731
De duimen gaan draaien Simmu! Hoop dat het succes heeft bij jullie...

Kletsende/zingende kindjes O+ Minke vind het ook geweldig, vooral poesje mauw en Oosje-bos-mama zijn favoriet hier... Zo leuk!

Nieuwe kdv is trouwens helemaal prima gegaan, ze was wel moe gisteravond maar da's ook wel logisch met al die nieuwe indrukken. Vandaag is ze lekker thuis met papa en later opa en oma en morgen mag ze weer. Dan hebben ze een 1-op-1 dagje, aangezien ze het enige kindje is nog...
pi_106344928
Oeh Simmu, spannend!

Lijnloos, is een heel nieuw KDV dan?

DJMO, wat onwijs gaaf dat Jan zo met sprongen vooruit gaat! ^O^ En de L en de R is toch ook heel moeilijk, vind het niet zo raar dat die achter blijven. Ik heb er zelf ook dagelijks moeite mee (en met alle andere letters :')

Het regent zo hard hier dat ik R niet eens hoorde roepen zonet :@ (schuindak) gelukkig speelt hij zelf wel in zn kamer (lees, trekt de kasten leeg) en toen ik hem ophaalde begon hij direct over 'ite, dinke!'
Die had honger natuurlijk. Maar beneden heeft hij het gelijk weer veel te druk met voorlezen dat de pap nu nog niet op is :') :D Ik ga hem ook wat vaker een boterham voorzetten. Als ik die op de salontafel neer zet komen ze namelijk ineens wel op *O*
Vlieg met me mee
pi_106345059
Haha, die R. heeft gewoon een voorkeurslocatie voor zijn bammetjes... O+

Oh ja, de R kan MInke ook nog niet, net als de W (behalve als het Worst is, dan kan ze hem ineens wel)... Gisteren hebben we een poging haar het woord springen te leren, maar het bleef Slinguh! En Kip blijft Pik... :+

Vleugels, het is inderdaad een nieuw kdv, nieuwe locatie bij ons in het dorp... ipv in de nieuwbouwwijk van de stad ernaast (A'foort) die achter knooppunt Hoevelaken ligt. Het scheelt ons dus echt heel veel tijd met halen en brengen elke keer... Maar omdat het nieuw is, zijn er nog niet zoveel kindjes, wel nog wat die per februari of maart starten, maar voorlopig nog niet. Ik heb ook mijn vrije dag daarom weer om moeten zetten van vrijdag naar donderdag, anders was ze donderdag ook het enige kindje maar daar hebben ze verder nog helemaal geen aanmeldingen voor dus dat kon niet.
pi_106345293
Fijn dat het goed is gegaan op het nieuwe KDV Lijnloos en ook fijn dat het jullie nu minder tijd kost haar erheen te brengen.

En R eet liever een boterhammetje :) Hier duurt het eten ook altijd heel lang 's morgens maar ze eet wel dus ik vind het prima.

Ik had Jaël vanmorgen helemaal aangekleed, begint ze in ene heel hard te huilen. Dus ik vraag haar wat er dan aan de hand is waarom ze zo moet huilen. antwoord: "ik wihihihil mijhijhijhijn pahahahhahak aaaaaaaaaan!!!!!" Helaas die hangt aan de waslijn en is nog nat (was ook echt zo), andere keer dus weer :)
En nu moeten we naar de tandarts voor controle van haar voortandjes maar mevrouw wil niet naar de tandarts...
pi_106345390
Hier nog een kind dat erg van zingen houdt. Ze slaat nog wel veel regels over, maar de meeste liedjes zijn, voor ons althans, wel goed herkenbaar. Op de fiets moeten we ook altijd liedjes zingen.

DJMO: de R is de moeilijkste letter om te uit te spreken in het Nederlands, bij veel kindjes duurt het zeker tot ze een jaar of 4, 5 zijn voordat het lukt. Ons neefje van ruim 5 kan hem ook nog steeds niet. Hij maakt er meestal een w van, maar dat kan voor ieder kind anders zijn. Verwarring met de L is ook heel gebruikelijk.

Lijnloos: spannend zo'n heel nieuw kdv. Fijn dat het vooralsnog goed gaat.

Wij hadden een waardeloze nacht hier trouwens. Weet niet wat ze had, maar ze is zeker 2 uur aan het spoken geweest (van elf tot één), en om een uur of 4 ging ze ook weer even. Manlief (die moet er altijd uit 's nachts >:) ) was er behoorlijk chagrijnig van. Ik was zelf om kwart over zes alweer wakker, dus ook niet echt uitgeslapen.
pi_106345460
Wat jammer dat ze nu nog de enige is. ook wel lekker, went straks wel makkelijker aan nieuwe kindjes. Een paar tegelijk inplaats van gelijk 10 nieuwen :Y

Heb je Jaël laten zien dat het pak aan het drogen is? Wel gaaf dat ze een voorkeur heeft O+
R. hang nog in pyjama trouwens. Ik ook, straks eerst eens even douchen.

R is net zoals ik, wij krijgen op een lege maag echt geen brood naar binnen. Dus met pap lukt het wel, hij kreeg die eerst in de fles, toen naar de hemabeker en nu in een bordje. Het gaat altijd geweldig, behalve als hij het te druk heeft. Hij was weer druk aan het benoemen dus ik heb het maar bij hem naar binnen geschoven :+ Maar de laatste twee happen gingen echt niet meer. Daarna wilde hij 'keure' op het whiteboard en inmiddels zit hij met een beker drinken voor Dora te hangen :')

Hij praat ineens zo goed door Dora besefte ik me laatst :@ Is ze toch nog ergens goed voor ;) Hij praat alleen amper Fries. Denk dat het tijd wordt om Dora te synchroniseren *)
Vlieg met me mee
pi_106345854
Waarom heb je nu een andere naam? Heb ik even niet meegekregen!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_106345903
Elin gefeliciteerd met je verjaardag *O*
Kleurdoosje gefeliciteerd met je mooie meisje O+
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_106346359
Elin, KD, Lex en KDman, van harte!!!! *O*
pi_106346518
gefeliciteerd elin *O*
feest ze kd en lex en kd-man!
pi_106346998
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 10:11 schreef Bleie het volgende:
Hier nog een kind dat erg van zingen houdt. Ze slaat nog wel veel regels over, maar de meeste liedjes zijn, voor ons althans, wel goed herkenbaar. Op de fiets moeten we ook altijd liedjes zingen.

DJMO: de R is de moeilijkste letter om te uit te spreken in het Nederlands, bij veel kindjes duurt het zeker tot ze een jaar of 4, 5 zijn voordat het lukt. Ons neefje van ruim 5 kan hem ook nog steeds niet. Hij maakt er meestal een w van, maar dat kan voor ieder kind anders zijn. Verwarring met de L is ook heel gebruikelijk.

Lijnloos: spannend zo'n heel nieuw kdv. Fijn dat het vooralsnog goed gaat.

Wij hadden een waardeloze nacht hier trouwens. Weet niet wat ze had, maar ze is zeker 2 uur aan het spoken geweest (van elf tot één), en om een uur of 4 ging ze ook weer even. Manlief (die moet er altijd uit 's nachts >:) ) was er behoorlijk chagrijnig van. Ik was zelf om kwart over zes alweer wakker, dus ook niet echt uitgeslapen.
De R kan Elin makkelijk.. die zegt ze ipv de G :') sroenen sroonmaken..

En bedankt voor de felicitaties! morgen mag ze trakteren:

Met een heel leuk kikker/vlooienspel in hun buikje
kleurdoosOriginals
pi_106348106
KD gefeliciteerd! Traktatie ziet er leuk uit!
pi_106348907
Nee heb het haar niet laten zien Vleugels,kan ik de volgende keer idd wel doen. Maar dan moet ik heul naar zolder enzo ;)

Hoera Elin is 3 jaar!!! Gefeliciteerd mooie dame!!!
KD, KDman en Lex gefeliciteerd met jullie dochter em grote zus!
pi_106349203
tussenstand: 2 plasjes en 1 ongelukje

en ja. ik heb een celstofmatje op de bank liggen :s)
pi_106352453
Haaaaai allemaal!

Ons meiske heeft gisternacht eindelijk weer lekker thuisgeslapen. Vorige week was ze op één nacht na iedere nacht uit logeren. (een paar nachten mét ons, maar het merendeel zonder ons) Ik vond het maar niks, maar Isabeau heeft zich prima vermaakt. Kan wel merken dat ze nu wel weer even toe is aan een poosje rust en regelmaat. Maar haar flexibiliteit en onaflatende vrolijkheid blijven me verbazen.

En over kletsen.. Tja, dat kan ze als de beste. Ze kan alles zeggen, behalve de R. Ze doet dan ook aan Wondjes Wennen en haar opa heet Woel.

Verder heeft ze nog wel een paar woorden die ze niet helemaal goed haar strot uitkrijgt. Als we het voorzeggen lukt het wel, maar als ze midden in een verhaal zit is bv een pyjama gewoon weer een bajaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')