abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 december 2011 @ 23:38:02 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_106109628
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
100513_112545_haaktopic.gif

The basics

SPOILER: Handige linkjes en sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Vorige delen

Topicreeks: Het grote haaktopic

Haaksels uit het vorige topic

Ynske's hexagonnetjes

Lyssa's kerstuiltje

Omhaakte potjes van Trui:

EsseEi maakte vogeltjes:

Lexie2011's papegaai:

HOOK ON!! *O*

[ Bericht 8% gewijzigd door BE op 29-12-2011 20:51:42 ]
  dinsdag 27 december 2011 @ 23:44:33 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_106109955
[+]*{^+{]^}]^{}@@]*#¥£ :X
OP's editten wil niet op de iPad, hij refresht steeds en dus ben ik ineens de OP die ik had gemaakt kwijt. Ik kijk morgen even ok?
pi_106117123
dacht dat we geen halve dingen meer in de OP deden ;)

alweer een nieuw deeltje! *O*
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_106117188
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 23:03 schreef lexie2011 het volgende:

Ik heb weereens een beestje afgemaakt, lag al maanden op een vleugel te wachten...
wat leuk! Is dat een gekocht of vrij patroon?
Moet nog een papegaai maken voor carnaval :/
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  woensdag 28 december 2011 @ 09:53:03 #5
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_106117422
papegaai is van CHristel Krukkert, uit dr laatste boekje :)
pi_106118050
ik heb het plaatje even opgeslagen :D

hihi :@
  woensdag 28 december 2011 @ 10:53:14 #7
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106118750
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 09:34 schreef Dottey het volgende:
dacht dat we geen halve dingen meer in de OP deden ;)
klopt, foei BE! :P
in de haak.
  woensdag 28 december 2011 @ 11:39:57 #8
211083 Angelof9
I must go first
pi_106120180
De sprout is af! Hij is erg mooi geworden vind ik zelf.

Ik heb ook nog de santa fe cape afgemaakt (beetje te klein geworden) en nog een muts:

You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_106120538
die hont! :D
pi_106121058
Ik ben begonnen aan de draadjessjaal die trui laatst had gepost! (deze). dat kan ik als noobhaakster nog wel aan :'). Verder ben ik nog 3 andere dingen aan het breien, maar dit is wel een goed gedachteloos tussendoorproject en chill om restjes op te maken..
  woensdag 28 december 2011 @ 13:47:29 #11
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106124033
wat een productiviteit, angelof9! mooi inderdaad, die sprout! hoe heb je die bloemetjes langs de rand gemaakt? de muts vind ik er ook heel ingenieus uit zien, zo met dat kleurenverloop.

noraly, leuk dat je die sjaal gaat maken. gaat het net zo makkelijk als 't lijkt in de beschrijving? of is 't lastig om onder de halve vasten van de vorige rij door te haken?
in de haak.
  woensdag 28 december 2011 @ 13:53:44 #12
211083 Angelof9
I must go first
pi_106124244
Die bloemetjes, een ketting van 15 lossen, dan een halve vaste in de 5e lossen om een cirkeltje te maken, 5 blaadjes (3 lossen, 1 stokje, 3 lossen) en dan weer 5 lossen, halve vaste halverwege de 10 lossen die nog over waren, weer 5 lossen en dan op naar het volgende bloemetje.
  woensdag 28 december 2011 @ 14:00:26 #13
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106124469
ah, bedankt!
in de haak.
pi_106124662
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 13:47 schreef trui het volgende:
wat een productiviteit, angelof9! mooi inderdaad, die sprout! hoe heb je die bloemetjes langs de rand gemaakt? de muts vind ik er ook heel ingenieus uit zien, zo met dat kleurenverloop.

noraly, leuk dat je die sjaal gaat maken. gaat het net zo makkelijk als 't lijkt in de beschrijving? of is 't lastig om onder de halve vasten van de vorige rij door te haken?
ja het is heel makkelijk! alleen haak ik de halve vasten alleen door 1 kant van het v'tje heen, omdat ik het idee heb dat hij anders te stroef wordt. bovendien zie je dan de kleur ook beter. verder is t een heel fijn en snel tussendoorprojectje, bedankt voor het delen van de link!
  woensdag 28 december 2011 @ 20:38:19 #15
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_106138752
Weer een WIP-je van de sjaal.

De roos is nu helemaal af en aangezien de sjaal nu erg groot is ga ik het huidige (en tevens laatste bolletje) gebruiken om gewoon het open werkje door te zetten aan de bovenkant zodat de roos zelf wat meer naar beneden komt als het ware. Ik moet ook nog wat draadjes wegwerken, dat zijn de wat dikkere stukjes die je ziet.
Ik ben eerlijk gezegd de sjaal wel heel erg beu, ik heb al weer zoveel dingen overal gezien dat ik graag weer aan iets anders wil beginnen (maar wat dat weet ik dan nog niet, ik zie zoveel leuke dingen hier en op ravlery voorbij komen!).
klerkje
pi_106139470
Ik vind hem echt ontzettend mooi!!
Misschien heb je het al wel ergens vermeld, maar wat voor wol/katoen heb je gebruikt ? en welke haaknaald dikte?
Ik heb nog katoen voor haaknaald 1.75 en t lijkt me wel erg mooi om daar zoiets van te maken
  woensdag 28 december 2011 @ 21:10:43 #17
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_106140091
Ik heb zelf Cotton Viscose van Drops, kleur 05 (donkerrood), via de hobbydoos gekocht. Het is garen voor naald 2,5 / 3,5 mm (US 2-4). Ik gebruik een 3 (maar mijn maten zijn niet gelijk aan de meest gangbare maten, ik denk dat het overeenkomt met een 2,5). Het garen is gelijk of misschien iets dikker (ook splijtgevoeliger) dan catania zeg maar.

Eigenlijk moet je inderdaad een veel dunnere garen gebruiken hoor, dan kun je de sjaal helemaal maken (met meerdere rozen) zoals 'ie ook op Ravelry staat.
Als je garen hebt voor haaknaald 1.75 denk ik dat dat nog beter tot z'n recht komt hoor. Eerlijkheidshalve staat er in het patroon ook vermeld dat je dunner garen moet gebruiken, maar ik ben eigenwijs en vond dit garen zo mooi omdat het zo glimt.
klerkje
pi_106144228
Ik zit er hard aan te denken om dit uit te halen...

en er dan die sjaal van te maken.
Ik ga eens ff zoeken op Ravelry naar het patroon.
Was het een gratis patroon?
  woensdag 28 december 2011 @ 22:38:47 #19
211083 Angelof9
I must go first
pi_106144326
Ik denk dat zo'n sjaal met een patroon erin, zoals die roos, beter werkt met een éénkleurige draad...
pi_106149323
Hallo allemaal! Ik ben afgelopen zomer (juli/augustus) begonnen met haken, nadat ik een gehaakt koetje tegen ben gekomen op het internet. Ik ben gek op koeien! O+

Inmiddels heb ik vanalles gehaakt, liggen er verschillende WIP-jes verspreid in tasjes door het huis en diverse dingen zijn natuurlijk ook weer uitgehaald. Dankzij dit forum heb ik vele patronen gevonden ja, ik heb alle topics doorgelezen... en heb ik heel veel aan jullie tips gehad.

Wat me wel opvalt is dat er periodes zijn dat veel mensen "hetzelfde" maken, dat is wel heel grappig!

Een greep uit mijn fotootjes:

Mijn laatste projectje, Padma:

Jiji, ik vind dat zo'n schatje!

Schaapje, kraamcadeautje voor het zoontje van mijn beste vriendin

En ik denk toch wel mijn grootste trots (op haakgebied):

Verder ben ik bezig met een deken; ligt er ergens nog een Lavenderbunny die een oor mist en in elkaar gezet moet worden; een poesje die klaar is, op het in elkaar zetten en oogjes borduren na; een dodecahedron die nog 5 'stekels' moet; ben ik bezig met zelf een patroon maken voor een pop en tot slot nu pas begonnen aan een koe, de reden waarom ik ben begonnen met haken!
Mijn wijsvinger is alleen kapot (te strak haken...) dus nu alleen bezig met de deken.
  donderdag 29 december 2011 @ 08:40:48 #21
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_106155686
Welkom LittleQ! En wat een mooie dingen maak je! Wat goed dat dat schaap je gelukt is, als je nog geen half jaar bezig bent!! Ik heb ooit een poging gewaagd maar die wol, ik kan het niet hoor!
Dat katje is inderdaad een schatje zeg! Heb je daar het patroontje van?
(oh en respect dat je alles hebt doorgelezen ;))

Spiegelei ik vind je shawl heel gaaf! :D En prima zo toch, met 1 roos? :) Het einde is in zicht, nog even doorzetten en dan mag je weer andere dingen maken!

Angelof mooie dingen ook gemaakt :D die muts is tof met die lijnen! :D

Ik ga vandaag met wat vriendinnen zo'n mand versieren met zpagetti, maak er een soort workshop van want ze kunnen allemaal niet haken (gelukkig kan je het ook omwikkelen en red je het ook met vingerhaken ;)), ben benieuwd of het gaat lukken!
Eerst nog even m'n crobot afmaken en als het lukt voor 1 uur nog 3 sfeerlichtjes maken ;)

edit: crobot is af! :D hij is alleen niet zo fotogeniek want in het echt is ie veel liever!

[ Bericht 11% gewijzigd door EsseEi op 29-12-2011 09:57:59 ]
  donderdag 29 december 2011 @ 11:41:29 #22
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106159501
wat een scheetje, esseEi! :D O+ waar zijn z'n voeten nou van gemaakt?

en littleQ, welkom. en wat een boel leuke dingen heb je in korte tijd gemaakt! alle topics doorgespit ook nog, wow! :D

doobsie, wel zonde om al dat werk uit te halen... wat moest het worden? zou je daar nog heel veel aan moeten doen? zo nee, dan zou ik 't mooi zo laten en voor de rozenshawl een nieuw garen kopen/kiezen.

ik ben ook met een heel dun naaldje aan 't haken (2.0), drops lace garen. ik probeer deze te maken, maar alleen al met 1 boord ben ik al 2 avonden bezig en nog niet klaar... (ok, daar zaten ook het oprollen van het garen en het maken van een proeflapje bij).
in de haak.
pi_106159881
@Doodbsie: ja het is een gratis patroon via Ravelry -klik-
Met tekst en tekening.

Ik weet niet of zo'n patroon met open en dichte hokjes met een niet effen kleur garen leuk/duidelijk wordt inderdaad (wat Angelof ook al zei).

LittleQ wat heb je al leuke dingen gemaakt, die pop jeetje daar heeft vast veel (in elkaar zet) werk in gezeten! En welkom inderdaad *O* . Haha en dat we wel eens in periodes dezelfde dingen maken? haha ja we inspireren elkaar hier denk ik.

Crobot is leuk EsseEi, ik denk dat het moertjes zijn trui die voetjes van de crobot.
klerkje
  donderdag 29 december 2011 @ 12:04:25 #24
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_106160211
hee die zijn gaaf trui!

en inderdaad de voetjes zijn moertjes, hele kleine ^^ (de vader van m'n vriend heeft een doosje met allemaal kleine schroefjes en moertjes enzo, perfect voor crobotjes!

oh en inderdaad, het is grappig hoe mensen elkaar hier inspireren en dat je vlagen van dingen ziet
pi_106161357
De inspiratie om meer amigurumi te maken voel ik weer opkomen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')