abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106091550

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan vanalles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Grijp geen vrouwen bij edele delen want dan krijg je patsen.

5. Wil je oefenen met conversaties, maar heb je écht geen mogelijkheid om vrouwen aan te spreken, ga dan een winkel binnen met een vrouwelijke bediende en stel haar wat vragen over producten. Ze hangt aan je lippen, want ze heeft wil jou alles vertellen om het product te verkopen.

6. Eet elke dag een stengel selderij.

7. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

8. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

De OP vind je hier
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
pi_106091566
ohai.
pi_106091573
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:54 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat heb ik ook erg lang gedacht, en nogsteeds heb ik een hoop dingen nog nooit uitgesproken. Maar ik weet dan ook dat ik in 1 klap weer helemaal terug kan vallen.
Ja.. sommige dingen wil ik gewoon nooit meer terug in mijn hoofd.
pi_106091575
Hai there
pi_106091602
Mijn internet heeft er zo´n 14 uur uitgelegen :(
pi_106091612
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:57 schreef Lokasenna het volgende:
Noooooohs!
pi_106091631
quote:
Mijn internet heeft er zo³n 14 uur uitgelegen :(
wel verdomme :(
Ik ben boooos, uhuh SYSTEEM! ♥
pi_106091632
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:56 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ja.. sommige dingen wil ik gewoon nooit meer terug in mijn hoofd.
Dat weet ik wel, en dat is een keuze die ik ook heb gemaakt. Maar denk dan niet dat het "verwerkt" is. Het kan er zomaar weer ineens helemaal terug zijn, door iets kleins dat je meemaakt kan je helemaal terug vallen.
pi_106091654
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:58 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat weet ik wel, en dat is een keuze die ik ook heb gemaakt. Maar denk dan niet dat het "verwerkt" is. Het kan er zomaar weer ineens helemaal terug zijn, door iets kleins dat je meemaakt kan je helemaal terug vallen.
Over dat verwerkt.. Hebben jullie ooit het idee,dit is verwerkt?
Ik heb dat nog nooit in mijn leven gehad...
Alles is gewoon... opgeborgen ofzo. Zo ver mogelijk weg gestopt, in hoop dat de shitstacks nooit omvallen.
pi_106091676
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:59 schreef Murdera het volgende:

[..]

Nee, ik heb wel dingen afgesloten, maar nog niet helemaal verwerkt.
pi_106091688
Maar soms moet je ook het verleden het verleden maken en soms besluiten als de momenten weer terugkomen van terugval dat je weer verder wilt en je niet wilt laten overheersen door het verleden
pi_106091689
quote:

[..]

Ik zo vaak. Maar ik loop er dan ook niet voor weg en ben door diepe dalen gegaan, voordat ik mij weer beter voelde.
There is a long line down from heaven.
pi_106091697
quote:
Dan heb je dit gemist: [SC - Als versieren niet zo makkelijk gaat] #727 Newbs :')
pi_106091728
quote:

[..]

Alles is gewoon... opgeborgen ofzo. Zo ver mogelijk weg gestopt, in hoop dat de shitstacks nooit omvallen.
Nog nooit. Wel dingen genegeerd net zolang tot het te lang geleden was om me nog te kunnen schelen.
pi_106091754
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:51 schreef Myraela het volgende:

[..]

Soms is oprakelen wel het beste.
Misschien wel, maar je moet er ook klaar voor zijn, en zo ver ben ik nog niet.

Evengoed, naar een programma als 'Gepest' kan ik niet kijken met droge ogen. Zegt genoeg lijkt me :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_106091759
Ik ga morgen naar de opticien voor een nieuwe bril en lenzen als het kan.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_106091771
quote:

[..]

Ik denk dat echt verwerken niet het juiste woord is maar wel meer een plekje gegeven. En ja er zijn momenten dat ik er aan terugdenk maar ik wil niet dat het mijn leven overheerst en over sommige dingen vind ik best dat ik daar nog even emotioneel over mag zijn want dat is verwerken en daar kan je geen tijdslimiet op zetten
pi_106091784
quote:
Mooie post Benzin _O_
pi_106091806
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:00 schreef LostInSpace het volgende:

[..]

Ik zo vaak. Maar ik loop er dan ook niet voor weg en ben door diepe dalen gegaan, voordat ik mij weer beter voelde.
Wat is dat "verwerkt" dan precies. Want ik kan me er totaal geen beeld bij vormen.
Een plekje geven en enkel accepteren is niet wat je bedoelt toch?
pi_106091826
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:00 schreef LostInSpace het volgende:

[..]

Na het donkerste uur komt vaak het ligt , alleen je moet jezelf dat wel toe kunnen staan om die diepe dalen mee te maken
pi_106091840
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:02 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Misschien wel, maar je moet er ook klaar voor zijn, en zo ver ben ik nog niet.

Evengoed, naar een programma als 'Gepest' kan ik niet kijken met droge ogen. Zegt genoeg lijkt me :P
Dat kan ik ook niet, maar zoveel zegt dat helemaal niet.

Zijn het de grote dingen die je geraakt hebben of juist de kleine woordjes van een goede vriend. Is het de eenzaamheid, de angst of puur de woede die je waardeloos deed voelen. Er kunnen zoveel gevoelens achter 1 gebeurtenis zitten, de gebeurtenis zegt niets, de gedachtes erachter wel.
pi_106091871
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:03 schreef Murdera het volgende:

[..]

Wat is dat "verwerkt" dan precies. Want ik kan me er totaal geen beeld bij vormen.
Nee voor mij althans niet, het verleden kan je niet veranderen maar accepteren dat het zo is en daarna verder gaan is heel moeilijk zeker als mensen die er bij betrokken zijn er het niet over willen hebben.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_106091881
Wie zei dat over dat regressie therapie?

Ik zoek nu wat op wikipedia maar daar staat dus wat over hypnose ofzo.
Rustig aan.
pi_106091919
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:04 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat kan ik ook niet, maar zoveel zegt dat helemaal niet.

Zijn het de grote dingen die je geraakt hebben of juist de kleine woordjes van een goede vriend. Is het de eenzaamheid, de angst of puur de woede die je waardeloos deed voelen. Er kunnen zoveel gevoelens achter 1 gebeurtenis zitten, de gebeurtenis zegt niets, de gedachtes erachter wel.
Het brengt de ellende van toen weer naar boven, dat is waarom :P

En dus mijd ik dat programma als de pest :')
pi_106091957
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:05 schreef kingtoppie het volgende:
Wie zei dat over dat regressie therapie?

Ik zoek nu wat op wikipedia maar daar staat dus wat over hypnose ofzo.
Hypnose ik blijf septisch of dat wel echt is
14 SHADES OF GREY
pi_106091967
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:06 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Het brengt de ellende van toen weer naar boven, dat is waarom :P

En dus mijd ik dat programma als de pest :')
Ik zeg niet dat ik niet begrijp waarom, ik zeg dat het helemaal niets zegt.
pi_106091979
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:07 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik niet.
pi_106091994
quote:

[..]

? Alsof jij niet gehypnotiseerd bent als je seks hebt.
Rustig aan.
pi_106091997
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:02 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Mooie post Benzin _O_
:7
pi_106091998
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:03 schreef Murdera het volgende:

[..]

Het volledig confronteren totdat je de nieuwe situatie omarmd hebt.

Toen mijn relatie naar de klote ging omdat zij vreemd ging, heb ik dagen lang naar foto's van onze vakanties gekeken en muziek geluisterd die iets voor ons betekende. Ik heb dagen, zo niet weken elke dag lopen janken.

En nu kan ik er met haar over praten. Zelfs als ze mij details verteld over wat er tussen haar en die andere vent gebeurd is. Het gaat duidelijk verder dan accepteren.

Toen mijn hond overleed heb ik hetzelfde gedaan. Toen mijn pa op de intensive care lag ook. Etc.

Ik schrijf erover. Ik confronteer mezelf met de beelden. Ik ga door de modder :)

En op een gegeven moment ben ik er overheen. Dan is het ook echt klaar en kan ik weer verder.
pi_106092006
quote:

[..]

Ja. Dat is echt. Een state of mind.
pi_106092081
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:08 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

? Alsof jij niet gehypnotiseerd bent als je seks hebt.
Geen idee ik heb nooit seks :P en onder hypnose ben ik nog nooit geweest. Dus kan er niets over zeggen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:09 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ja. Dat is echt. Een state of mind.
Tsja ik vind het wat zweverig klinken hypnose
14 SHADES OF GREY
pi_106092102
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:09 schreef LostInSpace het volgende:

[..]

Toen mijn relatie naar de klote ging omdat zij vreemd ging, heb ik dagen lang naar foto's van onze vakantie gekeken en muziek geluisterd die iets voor ons betekende. Ik heb dagen, zo niet weken elke dag lopen janken.

En nu kan ik er met haar over praten. Zelfs als ze mij details verteld over wat er tussen haar en die andere vent gebeurd is. Het gaat duidelijk verder dan accepteren.

Toen mijn hond overleed heb ik hetzelfde gedaan. Toen mijn pa op de intensive care lag ook. Etc.

Ik schrijf erover. Ik confronteer mezelf met de beelden. Ik ga door de modder :)

En op een gegeven moment ben ik er overheen. Dan is het ook echt klaar en kan ik weer verder.
Het is niet dat ik je niet geloof, maar ik kan me het niet voorstellen.
Dat het je er na echt niet raakt?
pi_106092111
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:09 schreef LostInSpace het volgende:

[..]

Toen mijn relatie naar de klote ging omdat zij vreemd ging, heb ik dagen lang naar foto's van onze vakantie gekeken en muziek geluisterd die iets voor ons betekende. Ik heb dagen, zo niet weken elke dag lopen janken.

Dat heb ik dus ook en een boel mensen blijken met zoiets moeite te hebben.

Idem dito met ruzies , ik blijf nergens weg als ik onenigheid heb maar ga het moment gewoon aan . Gewoon omdat ik vind dat dat hoort bij leven horen de vervelende maar ook mooie dingen en soms moet je juist door de vervelende dingen om daarna weer de mooie momenten te hebben
pi_106092118
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:11 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Geen idee ik heb nooit seks :P en onder hypnose ben ik nog nooit geweest. Dus kan er niets over zeggen.

[..]

Als jij aan het sporten bent ben je ook onder hypnose.
Rustig aan.
pi_106092121
Ik zou eigenlijk wel willen leren om met mensen te praten over hoe ik me voel. Ik krop, zeker in het echt, alles op. Er zijn dingen die niemand weet behalve ikzelf omdat ik ik het niemand durf te vertellen :)
pi_106092125
quote:
Snap ik, maar het is een bewezen wetenschappelijk principe.
pi_106092141
quote:

[..]

[..]

Je moet ook niet letten op mensen die het over laten komen als iets zweverigs. Het is gewoon een andere geestestoestand dan die waarin je normaalgesproken verkeert. Dat kun je ook zelf opwekken door het luisteren naar muziek of door te mediteren. Het bestaat wel degelijk.
pi_106092195
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:08 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik niet begrijp waarom, ik zeg dat het helemaal niets zegt.
Nouja, de ellende van toen werd destijds met de mantel der liefde bedekt. Ik heb er nooit fatsoenlijk mee leren omgaan, heb daarin ook 0 steun gehad van m'n ouders, de scholen of de docenten. Resultaat is dat ik dus maar over me heen liet lopen, want hoe ik voor mezelf op moest komen wist ik niet en werd me ook niet bijgebracht. Lang verhaal kort zit ik nu dus met allerlei gevoelens waar ik niks mee kan, een zelfbeeld waarvan ik ergens weet dat het niet reëel is en een nonexistent sociaal zelfvertrouwen.

Tot zover mijn huilmomentje, dank u.
pi_106092208
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:12 schreef benzin het volgende:
Ik zou eigenlijk wel willen leren om met mensen te praten over hoe ik me voel. Ik krop, zeker in het echt, alles op. Er zijn dingen die niemand weet behalve ikzelf omdat ik ik het niemand durf te vertellen :)
Je moet ook de juiste mensen hebben tegen wie je bepaalde dingen kunt zeggen.
Ik heb in mijn therapiegroep pas leren praten over mijn gevoelens. Jammer dat ik verder geen therapieën heb gezocht maar goed, volgend jaar beter
pi_106092294
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:12 schreef Murdera het volgende:
Dat het je er na echt niet raakt?
Als je iets lang genoeg onder ogen ziet, went het vanzelf.

Maar je moet het wel echt toelaten en goed stil staan bij wat er nou precies gebeurd is.
pi_106092306
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:14 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Nouja, de ellende van toen werd destijds met de mantel der liefde bedekt. Ik heb er nooit fatsoenlijk mee leren omgaan, heb daarin ook 0 steun gehad van m'n ouders, de scholen of de docenten. Resultaat is dat ik dus maar over me heen liet lopen, want hoe ik voor mezelf op moest komen wist ik niet en werd me ook niet bijgebracht. Lang verhaal kort zit ik nu dus met allerlei gevoelens waar ik niks mee kan, een zelfbeeld waarvan ik ergens weet dat het niet reëel is en een nonexistent sociaal zelfvertrouwen.

Ik snap je wel. Ik zou ook liever niet weer geconfronteerd worden met bepaalde dingen die mensen me hebben gedaan of tegen me hebben gezegd, aan sommige dingen wil ik ook gewoon niet meer denken.
pi_106092335
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:12 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Als jij aan het sporten bent ben je ook onder hypnose.
Ik denk toch niet dat dit te vergelijken is met elkaar.

quote:
3s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:12 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Je moet ook niet letten op mensen die het over laten komen als iets zweverigs. Het is gewoon een andere geestestoestand dan die waarin je normaalgesproken verkeert. Dat kun je ook zelf opwekken door het luisteren naar muziek of door te mediteren. Het bestaat wel degelijk.
Dat het bestaat dat weet ik ook wel. Toch blijf ik septisch.
14 SHADES OF GREY
  dinsdag 27 december 2011 @ 17:20:29 #45
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_106092408
Ik heb de hemel ontdekt jongens.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_106092409
En voor alle mensen die moeite hebben met het feit dat ze vroeger over zich heen lieten lopen, gepest zijn, waardoor hun zelfvertrouwen beschadigd is, enzovoorts: ook hier geldt weer, jezelf confronteren en het in de toekomst niet meer toelaten.

Ik heb dat deel van mijn ervaringen verwerkt door nieuwe ervaringen op te doen waarbij het anders liep. Omdat ik niet meer over mezelf heen liet lopen, dingen wel zo gedaan heb als ik het wou, enzovoorts.

Daar groeit het zelfvertrouwen weer van en dan verwerk je dat verleden dus ook.
pi_106092420
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:18 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

[..]

Nee jij weet niet wat hypnose is...
Rustig aan.
pi_106092426
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:18 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

[..]

Ik zou het nog wel eens willen proberen, hypnose.
  dinsdag 27 december 2011 @ 17:21:50 #49
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_106092465
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:17 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik snap je wel. Ik zou ook liever niet weer geconfronteerd worden met bepaalde dingen die mensen me hebben gedaan of tegen me hebben gezegd, aan sommige dingen wil ik ook gewoon niet meer denken.
Kusjekroel :*
Hier zeiLt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'
pi_106092480
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:20 schreef LostInSpace het volgende:
En voor alle mensen die moeite hebben met het feit dat ze vroeger over zich heen lieten lopen, gepest zijn, waardoor hun zelfvertrouwen beschadigd is, enzovoorts: ook hier geldt weer, jezelf confronteren en het in de toekomst niet meer toelaten.

Ik heb dat deel van mijn ervaringen verwerkt door nieuwe ervaringen op te doen waarbij het anders liep. Omdat ik niet meer over mezelf heen liet lopen, dingen wel zo gedaan heb als ik het wou, enzovoorts.

Een onrealistisch zelfbeeld verandert niet zomaar door confrontatie met vroeger. Dat is er zo'n beetje in geslagen.
  dinsdag 27 december 2011 @ 17:22:24 #51
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_106092493
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:20 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Opzich :P hypnotherapie :)
pi_106092501
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:20 schreef heloef het volgende:
Ik heb de hemel ontdekt jongens.
Je bent klaargekomen? :P Je bent verliefd?

quote:
3s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:20 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Lijkt mij eng als het echt werkt zoiets
14 SHADES OF GREY
pi_106092506
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:21 schreef Newbie114 het volgende:

[..]

Kusjekroel :*
Hai O+
Mijn internet viel uit en het is pas net weer gerepareerd :')
pi_106092513
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:14 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Oftewel het echte probleem is dat het altijd negeert werd, waardoor je het gevoel hebt gekregen dat het terecht was, dat je het verdiende. Je mocht jezelf er niet tegen verzetten, je kreeg die ruimte nooit, dus je accepteerde alles.

Dat is anders dan puur het pesten.
pi_106092550
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:22 schreef Newbie114 het volgende:

[..]

Opzich :P hypnotherapie :)
Op commando in slaap vallen lijkt me wel wat.
  dinsdag 27 december 2011 @ 17:24:07 #56
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_106092576
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:22 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Hai O+
Mijn internet viel uit en het is pas net weer gerepareerd :')
Valt mijn internet een keer niet uit :')

Heb je het gesprek bewaart? Gaan we vanavond weer verder :P
pi_106092579
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:23 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ja en dan een keer echt slapen :D
14 SHADES OF GREY
  dinsdag 27 december 2011 @ 17:24:45 #58
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_106092605
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:23 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Dat kan ik al.
pi_106092627
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:22 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

[..]

Lijkt mij eng als het echt werkt zoiets
Hypnose is niet bestuurd worden door iemand anders...
Rustig aan.
pi_106092643
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:25 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Hypnose is niet bestuurd worden door iemand anders...
Wat dan wel?
14 SHADES OF GREY
pi_106092663
quote:
8s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:24 schreef Newbie114 het volgende:

[..]

Valt mijn internet een keer niet uit :')

Heb je het gesprek bewaart? Gaan we vanavond weer verder :P
Ik heb het nog ja ^O^
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:24 schreef Newbie114 het volgende:

[..]

Dat kan ik al.
Ik niet ;(
pi_106092674
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:40 schreef benzin het volgende:
Waarschijnlijk kent iedereen wel dat eenzame gevoel wat kerst kan geven. Voor mensen zonder relatie voelt het soms als een erg eenzame tijd. Het is dan denk ik ook geen toeval dat deze reeks vorig jaar op 27 december begon. Op dit moment is dat precies één jaar geleden.

Arolsen klaagde in mijn ogen over iets wat zeker terecht was. Met deze post heeft hij het begin gezet voor deze prachtige reeks:

[..]

Ook ik heb persoonlijk op de basisschool en de middelbare school mijn handen vol gehad aan andere problemen en dat versieren is daar niet gelukt. Zijn klacht dat alsnog leren versieren in de volwassen wereld een stuk moeilijker is, is geheel terecht.

De eerste twee delen heb ik eigenlijk alleen maar mee zitten lezen zonder mee te posten.

Omdat ik een samenvatting wilde schrijven van alles wat er is gebeurd ben ik het eerste stuk gaan doorlezen. Ben er niet aan toegekomen omdat ik het druk had, dus ik heb uiteindelijk alleen maar het eerste stukje kunnen lezen.

Ik heb daardoor kunnen zien dat ik gegroeid ben tijdens dit jaar. Zonder het door te hebben ben ik mezelf net ietsje beter gaan voelen, dingen anders gaan bekijken en een stukje volwassener geworden.

Deze reeks is er een met vele rare wendingen. Het topic is een keer afgesplitst en samengevoegd, de uitkomst van meets was altijd interessan. De vaste users hebben menig soap opgeleverd. Het topic ging harder en harder, maar ondanks alle dreigementen van de mods is het nooit gesloten.

De reeks is flink gegroeid, het eerste deel duurde een maand. De afgelopen weken zitten we vaak op een paar delen per dag. Van een serieuze reeks is het veranderd in reeks die hard liep tot een slowchat waarin iedereen zijn verhaal kwijt kan, om advies kan vragen, maar ook een fijne tijd kan hebben.

Users zijn gekomen en gegaan. Met deze mensen veranderde de toon van het topic. Een enkele keer ben ik hierdoor even weg geweest, maar ik ben altijd terug blijven komen en kwam elke keer thuis in een warm bad :P

Ik hoop dat jullie deze korte samenvatting waarderen. Uiteindelijk heb ik deze versie volledig in minder dan 20 minuten geschreven om op tijd te zijn voor het jubileum, dus jullie moeten taalfouten maar even negeren.

Dit topic heeft mij veel moois opgeleverd. Het is voor mij een plek voor advies, bezinning en om mijn verhaal te doen. De laatste tijd is het ook een plek geworden waar ik gewoon veel plezier heb en de meeste users die hier rondhangen heel erg waardeer.

Ik wilde eerst een lijst geven met de mensen die ik wil bedanken, maar dan ga ik geheid mensen vergeten. Daarom wil ik vooral proosten op Arolsen, de stichter van alles wat je hier ziet.

Ik hoop dat we er komend jaar een nog veel beter jaar van maken!

~benzin
Mooie post. _O_

Ook de timing, leuk gedaan. Met plezier gelezen.
  dinsdag 27 december 2011 @ 17:26:53 #63
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_106092681
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:26 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik heb het nog ja ^O^

[..]

Ik niet ;(
Goedzo ^O^

Als ik op bed ga liggen en mijn ogen dicht doe val ik in slaap :P
pi_106092699
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:17 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ooit wel, want ik moet er iets mee. Het verhindert mij m'n leven te leiden zoals ik dat eigenlijk graag wil. De stap is gewoon nog te groot :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:20 schreef LostInSpace het volgende:

En dat is dus waarom ik er ter zijner tijd inderdaad wel iets mee wil :P

quote:
14s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:22 schreef Myraela het volgende:

[..]

Oftewel het echte probleem is dat het altijd negeert werd, waardoor je het gevoel hebt gekregen dat het terecht was, dat je het verdiende. Je mocht jezelf er niet tegen verzetten, je kreeg die ruimte nooit, dus je accepteerde alles.

Dat is anders dan puur het pesten.
Tot op zekere hoogte ook, ja. Ik kreeg als basisschoolknul te verstaan dat ik maar de verstandigste moest zijn en ze maar moest laten kletsen. Want dan zou het vanzelf wel overgaan want dan was het niet leuk meer. Jammer alleen dat het niks met 'leuk' te maken had, maar dat zag destijds niemand in zo schijnt het :{
pi_106092704
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:26 schreef Newbie114 het volgende:

[..]

Goedzo ^O^

Als ik op bed ga liggen en mijn ogen dicht doe val ik in slaap :P
Ik ook. Na een uur of twee, drie :')
pi_106092723
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:25 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Wat dan wel?
Hypnose is als je in trans bent zegmaar.
Rustig aan.
  dinsdag 27 december 2011 @ 17:28:56 #67
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_106092761
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:26 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Mooie post. _O_

Ook de timing, leuk gedaan. Met plezier gelezen.
Benzin = baas _O_
pi_106092821
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:27 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Waar ligt die grens dan volgens jou?
pi_106092826
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:27 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik ook. Na een uur of twee, drie :')
Same here :( dreadfull hours every fucking night.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:27 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

oke :)
14 SHADES OF GREY
  dinsdag 27 december 2011 @ 17:32:06 #70
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_106092865
Liever lang wakker liggen dan waarschijnlijk een erfelijke aandoening aan je rug hebben :')
pi_106092931
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:22 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Een onrealistisch zelfbeeld verandert niet zomaar door confrontatie met vroeger. Dat is er zo'n beetje in geslagen.
Ik heb aardig wat tijd besteed aan het nadenken over mijn jeugd. Als ik bijvoorbeeld gepest werd, dan bedacht ik mij later waarom dit gebeurde en dan kwam ik vaak tot conclusies die mij hielpen de boel te verwerken.

De meest opvallende vraag was nog wel: wie zijn eigenlijk degenen die mij altijd moesten hebben?

In mijn geval waren het bijna altijd mensen die jaloers waren op iets of het zelf erg moeilijk hadden en het dan op mij afreageerden. En op die manier begon ik steeds meer in te zien dat het onpersoonlijk was. Het was niet omdat ik zo'n loser was, maar omdat ik een makkelijk doelwit was en toevallig in de buurt stond. Wrong place, wrong time.

Ik deed te weinig terug. Toen ik wat ouder was en wel van mij afbeet, gebeurde het ook niet meer.

En zo ga je steeds verder.

Moet ook wel zeggen dat ik er wel erg veel tijd voor heb genomen ooit hoor :) Maar toen ik een aantal jaar iemand tegen kwam die mij altijd pestte, glimlachte ik naar hem en deed zijn aanwezigheid mij helemaal niks.

En zo ook met vrouwen. Op de middelbare school is het meerdere keren gebeurd dat een meisje verliefd op mij was.. alleen was ik te schijterig om daar iets mee te doen.

Toen ik dus later (rond mijn 20ste) mij ontzettend rot over mezelf voelde en dacht dat niemand mij wou.. ging ik terug in de tijd voor mijn gevoel en stond ik stil bij die meisjes. En ook hier kwam weer de conclusie uit: het is mijn gedrag en het is mogelijk om dit te veranderen.

Enzovoorts, enzovoorts :)
pi_106092945
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:31 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Same here :( dreadfull hours every fucking night.

[..]

oke :)
Ik word echt gek als ik in bed ga liggen en alleen maar kan wachten en wachten tot ik in slaap val. Ik voel me sowieso absoluut niet comfortabel en op mijn gemak als ik in bed lig meestal, ik word dan ineens bang van elke schaduw die ik zie en elk geluid dat ik hoor, en komen er allemaal vervelende gedachten naar boven. Dus meestal zoek ik maar wat afleiding door te gaan lezen of computeren tot ik zo moe ben dat ik toch in slaap val.
pi_106092961
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:32 schreef Newbie114 het volgende:
Liever lang wakker liggen dan waarschijnlijk een erfelijke aandoening aan je rug hebben :')
Dat is erger ja.
pi_106092962
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:32 schreef Newbie114 het volgende:
Ik heb beide en nu?
14 SHADES OF GREY
pi_106093002
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:31 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Waar ligt die grens dan volgens jou?
Als je ergens mee bezig bent en eigenlijk alleen bestuurd wordt door je onderbewustzijn.
Rustig aan.
pi_106093004
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:33 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik word echt gek als ik in bed ga liggen en alleen maar kan wachten en wachten tot ik in slaap voel. Ik voel me sowieso absoluut niet comfortabel en op mijn gemak als ik in bed lig meestal, ik word dan ineens bang van elke schaduw die ik zie en elk geluid dat ik hoor, en komen er allemaal vervelende gedachten naar boven. Dus meestal zoek ik maar wat afleiding door te gaan lezen of computeren tot ik zo moe ben dat ik toch in slaap val.
Oh dat heb ik gelukkig niet. Maar mijn gedachten staan nog niet uit dus dan kan ik niet gelijk slapen.
14 SHADES OF GREY
pi_106093017
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:33 schreef LostInSpace het volgende:

[..]

Ik heb aardig wat tijd besteed aan het nadenken over mijn jeugd. Als ik bijvoorbeeld gepest werd, dan bedacht ik mij later waarom dit gebeurde en dan kwam ik vaak tot conclusies die mij hielpen de boel te verwerken.

De meest opvallende vraag was nog wel: wie zijn eigenlijk degenen die mij altijd moesten hebben?

In mijn geval waren het bijna altijd mensen die jaloers waren op iets of het zelf erg moeilijk hadden en het dan op mij afreageerden. En op die manier begon ik steeds meer in te zien dat het onpersoonlijk was. Het was niet omdat ik zo'n loser was, maar omdat ik een makkelijk doelwit was en toevallig in de buurt stond. Wrong place, wrong time.

Ik deed te weinig terug. Toen ik wat ouder was en wel van mij afbeet, gebeurde het ook niet meer.

Moet ook wel zeggen dat ik er wel erg veel tijd voor heb genomen ooit hoor :) Maar toen ik een aantal jaar iemand tegen kwam die mij altijd pestte, glimlachte ik naar hem en deed zijn aanwezigheid mij helemaal niks.

En zo ook met vrouwen. Op de middelbare school is het meerdere keren gebeurd dat een meisje verliefd op mij was.. alleen was ik te schijterig om daar iets mee te doen.

Toen ik dus later (rond mijn 20ste) mij ontzettend rot over mezelf voelde en dacht dat niemand mij wou.. ging ik terug in de tijd voor mijn gevoel en stond ik stil bij die meisjes. En ook hier kwam weer de conclusie uit: het is mijn gedrag en het is mogelijk om dit te veranderen.

Dat deed/doe je goed! Ik ga proberen deze te onthouden ^O^
  dinsdag 27 december 2011 @ 17:36:00 #78
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_106093021
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:34 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik heb beide en nu?
Sorry ik moest even huilen :')
pi_106093050
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:36 schreef Newbie114 het volgende:

[..]

_O- _O_
pi_106093103
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:36 schreef Newbie114 het volgende:

[..]

Ik ben B100 ik heb ook altijd pech
14 SHADES OF GREY
pi_106093105
Ik heb trouwens alweer bijna niet geskied vandaag :')
Stomme voeten.
pi_106093118
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:38 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ze moeten altijd jou hebben, het is niet eerlijk.
pi_106093124
quote:

[..]

Ik vind het heel knap van je dat jij er op die manier zelf uit kunt komen, maar ik kan dat niet. Sterker nog, ik denk dat ik het ook niet moet willen kunnen. Ik zou het wel fijn vinden om daar enige begeleiding in te hebben, juist omdat ik dat toen miste :)
  dinsdag 27 december 2011 @ 17:39:39 #84
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_106093128
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:38 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Bassie en Adriaan referentie _O_
  dinsdag 27 december 2011 @ 17:40:08 #85
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_106093149
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:38 schreef Lokasenna het volgende:
Ik heb trouwens alweer bijna niet geskied vandaag :')
Stomme voeten.
Koop goedere skischoenen.
pi_106093157
quote:
9s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:39 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ze moeten altijd jou hebben, het is niet eerlijk.
Ja inderdaad :)
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:39 schreef Newbie114 het volgende:

[..]

Goed he :D
14 SHADES OF GREY
pi_106093158
quote:

[..]

Dat van de meisjes vroeger op de middelbare school klinkt herkenbaar.... als ik terugkijk zijn er maar zat kansen die ik heb laten liggen...
pi_106093206
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:40 schreef Newbie114 het volgende:

[..]

Koop goedere skischoenen.
Ik heb al nieuwe gehuurd. Maar ik heb mijn voeten voor de komende week al beschadigd denk ik, het doet tering veel pijn. Maar ach. Terrasjes zijn ook leuk.
pi_106093220
Als jongen op oudere meisjes vallen werkt ook niet mee.
Rustig aan.
  dinsdag 27 december 2011 @ 17:42:53 #90
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_106093229
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:41 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik heb al nieuwe gehuurd. Maar ik heb mijn voeten voor de komende week al beschadigd denk ik, het doet tering veel pijn. Maar ach. Terrasjes zijn ook leuk.
De hele dag op een terrasje zitten op skivakantie is ook niet echt leuk denk ik :P
pi_106093232
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:42 schreef kingtoppie het volgende:
Ach, wees blij dat je niet op hele jonge meisjes valt, dat schijnt ook niet echt een goed idee te zijn namelijk. :')
pi_106093237
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:42 schreef kingtoppie het volgende:
Ligt eraan hoeveel ouder.
  dinsdag 27 december 2011 @ 17:43:33 #93
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_106093244
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:43 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

:*
pi_106093274
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:02 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Mooie post Benzin _O_
QFT

Ik heb weer 24 liter ijsthee en 4 kilo chips, ik kan er weer een paar week tegenaan :')
pi_106093289
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:42 schreef Newbie114 het volgende:

[..]

De hele dag op een terrasje zitten op skivakantie is ook niet echt leuk denk ik :P
Ik zit ook niet de hele dag op terrasjes, maar als ik dan weer een kwartier geskied heb wel weer een halfuur ofzo :P
Of in skiliften gaan zitten, dat uitzicht O+
pi_106093293
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:39 schreef Newbie114 het volgende:

[..]

Ik dacht aan de baron toen ik mijn naam verzon :')
pi_106093304
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:43 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Et valt allemaal wel mee, maar als je 15 bent en je valt op meisjes van 17 maak je geen kans :P
Rustig aan.
pi_106093325
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:40 schreef Faxie het volgende:

[..]

Dat van de meisjes vroeger op de middelbare school klinkt herkenbaar.... als ik terugkijk zijn er maar zat kansen die ik heb laten liggen...
Hier ook, mijn totale gebrek aan zelfvertrouwen maakte dat ik er wel 2 keer over nadacht voor ik zoiets zou proberen. Daarbij kwam dat ik dusdanig laag op de sociale ladder stond dat het ook min of meer not done was om überhaupt iets van mij te willen. Daar kwam ik later pas achter, toen ik een oud-klasgenote tegenkwam waar ik het altijd wel goed mee kon vinden. Ze vertelde dat ze me destijds eigenlijk best heel tof vond maar dat ze bang was om zelf een social reject te worden en het er dus maar bij liet. Ergens vond ik het tof dat ze me dat opbiechtte, maar ik kon er tegen die tijd natuurlijk niks meer mee.
  dinsdag 27 december 2011 @ 17:46:31 #99
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_106093335
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:22 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Nee man klaarkomen is wel okee en verliefdheid is het kutste wat er is.

Maar de Makro is de hemel ze hebben gewoon alles en ook nog eens voor inkoopprijzen.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_106093339
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:43 schreef Newbie114 het volgende:

[..]

:*
Als jij op oudere meisjes zou vallen had je wel iemand anders uitgekozen :')
Mijn leeftijd merk je alleen omdat het op mijn paspoort staat, ik gedraag me jonger dan 18 en zie er ook jonger uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')