abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106090028
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:16 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Ik zou niet het nut inzien van het verwijderen van een nepIMEI van een evt. nep doosje.

Laat hem weten dat je je geld terug wilt en dat hij het zelf mag regelen met de TNT. Als hij zo zeker is van zn zaak, zou dat toch geen probleem moeten zijn?
Dat heb ik hem ook gestuurd vanmorgen en daar heb ik nog geen antwoord op ontvangen. Ik heb de argumenten even gelaten voor het was en uitgelegd dat een buurtonderzoek meer voor de politie is dan voor mij. De achtergrond achter het IP adres waar hij naar vraagt kan ik niet zeggen aangezien Tweakers die aan de politie doorgeeft en niet aan mij vanwege privacy.

Hij heeft niet kunnen leveren en heeft nagelaten het pakket aangetekend te verzenden. Ik heb hem gevraagd het bedrag terug te storten voor morgenochtend 10:00. Geloof nooit dat hij het gaat doen maar ik heb dan in ieder geval mijn eis gesteld en vast gelegd, mocht dat niet duidelijk zijn.
  dinsdag 27 december 2011 @ 16:44:19 #77
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_106091093
Wat heb je ervoor betaald eigenlijk?
We zullen zien, zei de blinde.
pi_106091185
Hij stuurt je wel lange mails. Puur om zich eruit te lullen om het zo maar te zeggen. Duidelijk verhaal dus. Succes met de aangifte ^O^
  dinsdag 27 december 2011 @ 17:12:14 #79
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_106092109
quote:
5s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:44 schreef Doodloper het volgende:
Wat heb je ervoor betaald eigenlijk?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_106092295
365 incl verzending
pi_106092346
Zijn verhaal raakt ook kant nog wal soms :?

quote:
Ik wens je veel succes met de aangifte bij de politie. Ik hoop dat ze langskomen zodat ik hun concreet het verhaal kan vertellen. Kunnen ze dan meteen mij verder helpen met mijn dossier. Ik ga uiteraard geen geld terugstorten want voor mij is er 0,0 zekerheid of jij de iPhone wel of niet hebt ontvangen. Mocht ik hierdoor problemen krijgen, wordt die aangifte wederzijds, want ik ben nergens in gebreke gebleven, dat is Post-NL geweest, vandaar dat daar het onderzoek loopt.
  dinsdag 27 december 2011 @ 17:24:44 #82
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_106092604
Kun je me zijn naam niet pm-en? Ik woon ook in venlo, miss weet ik wie het is.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_106092653
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:24 schreef Luxuria het volgende:
Kun je me zijn naam niet pm-en? Ik woon ook in venlo, miss weet ik wie het is.
Moet 'ie gewoon op het internet gooien met alle andere gegevens.
Edensnator over 'n out
pi_106092679
Ik ga geen gegevens online zetten uiteraard. Straks krijg ik ook nog een aangifyte van smaad aan mijn broek :')
pi_106092890
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:26 schreef jpjedi het volgende:
Ik ga geen gegevens online zetten uiteraard. Straks krijg ik ook nog een aangifyte van smaad aan mijn broek :')
Maar zie jij inmiddels in dat jij je geld via de rechtsgeldige wegen niet meer terug gaat zien? Want dit zou zeer naïef zijn. Als ik jou was zou ik naar andere oplossingen gaan zoeken.
Edensnator over 'n out
  dinsdag 27 december 2011 @ 17:38:09 #86
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_106093083
Laat m je up to date houden van de correspondentie van de TNT.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_106093114
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 december 2011 14:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Of ga naar zijn huis, sloop iets ter waarde van een iphone en ga weer weg. Misschien een ruit ingooien ofzo.
Dan moet je wel zeker zijn dat het adres wel het juiste adres is.
Oplichters gebruiken vaak andermans gegevens.
History can't change the past, the future can.
pi_106093454
Ik denk dat die kerel gewoon illegaal een sleutel heeft weten te bemachtigen van dat pand.

Zo hebben ze ook een keer geprobeerd mij op te lichten toen ik een kamer ging bezichtigen. Het was een mooi leegstaand pand en ze zouden het pand opknappen en dan de kamers gaan verhuren. Het bleken dus gewoon oplichters te zijn die ergens de sleutel vandaan hadden gehaald, en het was niet eens hun huis! Ze hebben daar gewoon 10-tallen mensen mee opgelicht door ze een voorschot te laten betalen. (ik trapte er niet in.. ik vond het nogal raar dat een stel Noord-Afrikaanse types de advertenties met Nederlandse namen ondertekenden :P ).

Ik zou dus niet zomaar dat pand gaan slopen, waarschijnlijk tref je daar de oplichter niet mee.
  dinsdag 27 december 2011 @ 17:51:15 #89
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_106093478
Geef hem dit topic, dat zal hem leren. Verder klote voor je TS. Ik hoop dat het snel tot een oplossing komt.
  dinsdag 27 december 2011 @ 18:08:07 #90
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_106094052
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:26 schreef jpjedi het volgende:
Wie weet ken ik hem en kan ik je verder helpen..
All she wants and needs is just a little taste..
  dinsdag 27 december 2011 @ 18:23:35 #91
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_106094589
Advocaat in de arm nemen, mocht je niet over genoeg financiële middelen beschikken dan kun je altijd aanspraak maken op gesubsidieerde rechtsbijstand. Niet te veel tijd aan zulke oplichters besteden, zodra ze gedagvaard worden knijpen ze hem over het algemeen en komen ze vaak over de brug. Aangezien de koper de verantwoordelijkheid draagt over het product, hierdoor dient hij zelf te moeten aantonen dat de gekochte zaak ook daadwerkelijk in de juiste staat (zoals overeengekomen) afgeleverd is. Wat betreft de derde partij (in dit geval postnl) daar heb jij weinig tot niets mee te maken. Dat is een geschil tussen verkoper en de dienstverlener.

[ Bericht 18% gewijzigd door MisterJ.Lo op 27-12-2011 18:29:55 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_106094805
Ik wil TS niet in een zwart daglicht zetten of iets dergelijks maar een Iphone 4S kopen voor 365,- inc verzending...? Daar kan je toch al aan ruiken dat het niet klopt? Nieuw toestel Iphone 4S 16 GB kost 599,-
  dinsdag 27 december 2011 @ 18:31:42 #93
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_106094843
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 18:30 schreef djedz het volgende:
Ik wil TS niet in een zwart daglicht zetten of iets dergelijks maar een Iphone 4S kopen voor 365,- inc verzending...? Daar kan je toch al aan ruiken dat het niet klopt? Nieuw toestel Iphone 4S 16 GB kost 599,-
Tegenwoordig wordt een iPhone 4 tweedehands voor zulke bedragen verkocht, niets vreemds aan. Het was echter naïef van TS om het te laten verzenden in plaats van het op te halen.
  dinsdag 27 december 2011 @ 18:35:57 #94
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_106094991
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 14:24 schreef GuRBuH het volgende:

[..]

En dan ook nog Sugarfree :r
Vetzak :r
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  dinsdag 27 december 2011 @ 18:40:10 #95
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_106095163
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:32 schreef Edensnator het volgende:

[..]

Maar zie jij inmiddels in dat jij je geld via de rechtsgeldige wegen niet meer terug gaat zien? Want dit zou zeer naïef zijn. Als ik jou was zou ik naar andere oplossingen gaan zoeken.
Waarom zou dat zeer naief zijn?
Als TS heeft afgesproken en betaald heeft voor een aangetekende zending en dat is niet gebeurd en er gebeurd wat met het pakket, dan is m.i. de verkoper toch echt aansprakelijk.

Had ie het namelijk wel aangetekend verstuurd, dan had TNT de schade mogen betalen. Nu mag verkoper naar mijn idee nog steeds leveren. Ik denk dat een rechter er zo ook overdenkt. Alleen moet ts het wel kunnen aantonen dat ie dus betaald heeft voor een aangetekende zending en dat er nooit geleverd is.

Nu probeert verkoper het op het bord van TS te gooien en kan TS dus naar zn geld fluiten omdat verkoper besloot om 1.30 te besparen op een aangetekende zending.
Ook hoi !
  dinsdag 27 december 2011 @ 18:47:31 #96
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_106095462
De verkoper heeft zich niet aan de afspraken gehouden; door het pakket niet aangetekend op te sturen (hopelijk heeft ts hiervan een schriftelijke bewijsvoering, bijvoorbeeld een e-mail conversatie of bankafschriften). Terwijl de koper hiervoor wel betaald heeft, hierdoor is er sprake van een wanprestatie. Daarnaast is de overeengekomen zaak wel afgeleverd, alleen blijkt de inhoudt hiervan dermate af te wijken van hetgeen wat afgesproken is. Hierdoor is een sprake van een onrechtmatige daad. Een overeenkomst dat tot stand is gekomen door dwaling dan wel bedrog is vernietigbaar. Zoals ik al eerder te kennen gaf; een advocaat in de arm nemen en je maakt een grote kans om de zaak te winnen. Open het blikje cola overigens niet dit kan van essentiële waarde zijn voor de bewijsvoering!

[ Bericht 5% gewijzigd door MisterJ.Lo op 27-12-2011 18:56:15 ]
pi_106095738
Hij heeft wel een bedroevende beheersing van de Nederlandse taal aan zijn grammatica te zien. Vraag me af welke studie de "verkoper cq oplichter" doet. In Venlo is er toch geen universiteit of hoge school?
pi_106095804
Hij is wel degelijk in gebreke gebleven overigens. PostNL heeft er niks mee te maken.
  dinsdag 27 december 2011 @ 19:00:40 #99
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_106096005
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 13:40 schreef Montelly het volgende:

[..]

leeg... _O- _O-
Of ineens met een iPhone...
  dinsdag 27 december 2011 @ 19:01:26 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106096044
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 18:40 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Waarom zou dat zeer naief zijn?
Als TS heeft afgesproken en betaald heeft voor een aangetekende zending en dat is niet gebeurd en er gebeurd wat met het pakket, dan is m.i. de verkoper toch echt aansprakelijk.

Had ie het namelijk wel aangetekend verstuurd, dan had TNT de schade mogen betalen. Nu mag verkoper naar mijn idee nog steeds leveren. Ik denk dat een rechter er zo ook overdenkt. Alleen moet ts het wel kunnen aantonen dat ie dus betaald heeft voor een aangetekende zending en dat er nooit geleverd is.

Nu probeert verkoper het op het bord van TS te gooien en kan TS dus naar zn geld fluiten omdat verkoper besloot om 1.30 te besparen op een aangetekende zending.
Het lijkt me sterk dat als ik een doosje hagelslag aangetekend verzend en claim dat het telefoon is die een waarde heeft van ¤ 400,- dat TNT mij dan die waarde gaat vergoeden als blijkt dat er geen telefoon maar een doosje hagelslag in het pakket zit.

Als het niet aangekomen zou zijn dan zou het idd (ongeacht de werkelijke inhoud) vergoed worden, maar in deze denk ik niet dat TNT de kosten voor de spontane "verandering van het verzonden item" op zich zou nemen.

Dat zou wel heel makkelijk de boel bedonderen zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')