Hij verliest een stuk eigenwaarde en het geeft een negatief zelfbeeld. Tenminste bij normale mensen werkt dat zo, misschien heeft hij al geen eigenwaarde om mee te beginnen (anders doe je zulke dingen niet ws.)quote:Op woensdag 28 december 2011 14:58 schreef SeLang het volgende:
Toch goed geprobeerd van die oplichter. Zelfs als ie alles terugbetaalt verliest hij nog steeds niets. En de politie maakt er vast geen strafzaak van. Dus hij heeft kans op geld en een hoop lol maar loopt verder weinig risico. Vreemd eigenlijk dat niet iedereen dat doet....
Daar komt nogal wat bij kijken, vergis je niet.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:26 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Start een rechtszaak op zonder een dure advocaat. Je zal wel even moeten uitzoeken hoe dat moet. Maar als de zaak inhoudelijk wordt behandeld heb jij argumenten genoeg om deze te winnen. Het allerbeste zou zijn om dit door de Rijdende Rechter te laten behandelen. Kost je geen cent en de uitspraak is juridisch bindend. Alleen beide partijen moeten hier natuurlijk aan willen meewerken.
*edit*
[..]
Start dus gewoon zonder advocaat een civiele procedure.![]()
Nou dat zal wel meevallen hoor.quote:Op woensdag 28 december 2011 17:40 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hij verliest een stuk eigenwaarde en het geeft een negatief zelfbeeld.
Griffiekosten, kosten die je maakt voor (eventuele) rechtsbijstand en je kan eventueel wanneer je in je ongelijk wordt gesteld een kostenverdeling opgelegd krijgen. Aangezien het hierom een zaak gaat die aanhangig dient te worden gemaakt bij de kantonrechter kun je ervoor kiezen om zelf in persoon te verschijnen. Verplichte juridische vertegenwoordiging is niet noodzakelijk. Je zou dus de dagvaarding door een advocaat kunnen laten opstellen en dit bij exploot ter kennis geven aan gedaagde door een gerechtsdeurwaarder. TS kan om kosten te besparen ervoor kiezen om in persoon te verschijnen zonder een procureur.quote:Op woensdag 28 december 2011 18:08 schreef TC03 het volgende:
Interessant topic! Mooi dat die oplichter ontmaskerd is, want toegegeven, ik twijfelde ook aan de schuld van de oplichter toen ik enkel nog de OP had gelezen. Hij pakt het goed aan, als hij dit meerdere keren per dag doet weet ik zeker dat 80% gewoon hapt en dat hij het geld binnen heeft. Het mooiste is nog wel dat hij zegt dat 'jullie beide geen zin hebben in een rechtzaak', daarmee geeft hij aan dat hij fout zit. Waarom zou je geen zin hebben in een rechtszaak als je onschuldig bent? Dat kost je ¤0,00 en je bent meteen van het gezeik af.
Desalniettemin ook goed gedaan van TS. Als ik iemand op zou willen lichten weet ik nu iig welke fouten ik niet moet maken. Ik zou beginnen met in 10 verschillende kamers 10 verschillende foto's maken zodat ik in totaal 100 foto's van een iPhone heb en vervolgens een flesje drinken erin doen, zodanig leeggegoten dat het precies 465 gram is.
Wel jammer dat een rechtszaak starten zoveel geld kost. Ik heb er zelf totaal geen ervaring mee, maar welke kosten komen er allemaal bij kijken? En in hoeverre is dit te verhalen op de schuldig bevonden partij? Hoe kan je deze kosten minimaliseren? In principe zou ik zelf ook voor een bedrag van ¤50,- al een rechtszaak willen starten, oplichting = oplichting, maar als je zelf dan honderden euro's voor moet schieten...
ja lijkt me ook teveel werk - het kan makkelijker. de meest waarschijnlijke dader is de verstuurder. maar echt hard bewijs heb is er niet.quote:Op woensdag 28 december 2011 18:51 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb ook bij PostNL (toen nog TNT) gewerkt als bezorger en opzich klopt het wel dat het in december echt een stressmaand is, met veel subco's en uitzendkrachten. Er gaan dan veel meer dingen fout dan gebruikelijk, dus in die zin kank nog wel geloven dat er dan ook meer pakketen verdwijnen. Then again; dan verdwijnen ze ook echt. Ik heb nog nooit gezien dat iemand een pakket ongezien opentrekt, de inhoud vervangt voor een nagenoeg gelijk gewicht en dan alsnog aflevert bij de ontvanger.
Dubieuze dief ook. Doosje neemt ie niet mee, maar doet wel de moeite om het de identiteit van het gestolen goed te verhullen. Je zou zeggen dat een dief dan ook het doosje erbij wilt hebben of het doosje compleet wegflikkert. Verkoopt daarnaast ook wat makkelijker met doosje erbij.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:20 schreef Leandra het volgende:
Beetje jammer dat er geen imei van het toestel bekend is, of had je dat wel ontvangen?
Dan zou het toestel immers wel getraceerd kunnen worden als het in gebruik is.
Niet dat de politie het voor zo'n zaak zou doen, maar ze kunnen het wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Advocaat zou ik er buiten laten, ik zou dat risico niet willen nemen. Je kunt ook zelf het woord voeren en zou enigzins je schade kunt beperken. Anders zit je dadelijk in het ergste geval met en geen iPhone en een rekening van de rechtzaak. Of heb je alsnog de claim gewonnen, maar schiet je er niets mee op omdat de advocaat meer kost.
[ Bericht 14% gewijzigd door Inlognaam op 28-12-2011 19:55:55 ]Ook hoi !
Minimale kosten zijn de griffiekosten en de kosten voor betekening van een dagvaarding via de deurwaarder in dit geval. Minimaal, want dr gaat ook tijd en moeite inzitten. Overigens, wel naar de rechtbank gaan, niet gaan levert verstek op en is een gemiste kans.quote:Op woensdag 28 december 2011 18:08 schreef TC03 het volgende:
Interessant topic! Mooi dat die oplichter ontmaskerd is, want toegegeven, ik twijfelde ook aan de schuld van de oplichter toen ik enkel nog de OP had gelezen. Hij pakt het goed aan, als hij dit meerdere keren per dag doet weet ik zeker dat 80% gewoon hapt en dat hij het geld binnen heeft. Het mooiste is nog wel dat hij zegt dat 'jullie beide geen zin hebben in een rechtzaak', daarmee geeft hij aan dat hij fout zit. Waarom zou je geen zin hebben in een rechtszaak als je onschuldig bent? Dat kost je ¤0,00 en je bent meteen van het gezeik af.
Desalniettemin ook goed gedaan van TS. Als ik iemand op zou willen lichten weet ik nu iig welke fouten ik niet moet maken. Ik zou beginnen met in 10 verschillende kamers 10 verschillende foto's maken zodat ik in totaal 100 foto's van een iPhone heb en vervolgens een flesje drinken erin doen, zodanig leeggegoten dat het precies 465 gram is.
Wel jammer dat een rechtszaak starten zoveel geld kost. Ik heb er zelf totaal geen ervaring mee, maar welke kosten komen er allemaal bij kijken? En in hoeverre is dit te verhalen op de schuldig bevonden partij? Hoe kan je deze kosten minimaliseren? In principe zou ik zelf ook voor een bedrag van ¤50,- al een rechtszaak willen starten, oplichting = oplichting, maar als je zelf dan honderden euro's voor moet schieten...
Ik vraag hem om fotos van het product en ontving deze fotos. Dan lijkt me dat inderdaad opzettelijke dwaling. Is ook meegenomen in het dossier trouwens.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:01 schreef Sosha het volgende:
Dat die foto niet door hem zelf gemaakt is, maar gewoon van Google geplukt, is dat niet ook een bewijs?
De iPhone die TS heeft gekocht bestaat niet, hoe kan er dan een imei zijn.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:20 schreef Leandra het volgende:
Beetje jammer dat er geen imei van het toestel bekend is, of had je dat wel ontvangen?
Dan zou het toestel immers wel getraceerd kunnen worden als het in gebruik is.
Niet dat de politie het voor zo'n zaak zou doen, maar ze kunnen het wel.
hij bestaat wel, hij bevindt zich alleen in een andere dimensie.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:20 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
De iPhone die TS heeft gekocht bestaat niet, hoe kan er dan een imei zijn.
Zoals in de OP en aanvullingen staat heb ik alle gegevens en hem ook gesproken, het adres is twijfelachtig maar de rest lijkt te kloppen. IP is ook bekend en door tweakers aan de politie bevestigd.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:07 schreef Snoepje5 het volgende:
Uhu in gebreke stellen.
Je hebt toch wel zn gegevens hoop ik allemaal he? Dat huis dat je liet zien daar woont hij ook echt? Bevestiting van tweakers ofzo met ip oid?
Niet dat hij straks foetsie is.
Het maakt juridisch misschien wel uit dat ie niet aangetekend verzeonden is omdat de verkoper zich niet aan de afspraken heeft gehouden.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:50 schreef Palomar het volgende:
Dat het pakketje niet aangetekend verstuurd was maakt volgens mij niet zoveel uit. Bij aangetekend versturen wordt er alleen gezorgd dat het pakketje met grote zekerheid aankomt en dat is ook gebeurd. TNT/PostNL gaat niet over de inhoud ervan...
Verder vind ik het allemaal een wat vreemd verhaal. Als die kerel je opgelicht heeft dan vraag ik me af waarom ie het op deze manier doet. Er zijn zoveel andere manieren om mensen op lichten. Ik zou de mogelijkheid wel openlaten dat een medewerker van het postbedrijf iets heeft gedaan.
Even er vanuit gaande dat de persoonsgegevens die hij opgeeft ook van hemzelf zijn (dat kun je controleren door daadwerkelijk langs te gaan, zn telefoonnummer klopte iig al) dan kun je zo'n truukje 1, hooguit 2 keer flikken. Mensen zullen sowieso aangifte doen en bij meerdere aangiftes tegen een persoon gaat de politie echt wel iets doen. Daarom lijkt het mij veel aannemelijker om mensen anoniem op te lichten...quote:Op woensdag 28 december 2011 22:54 schreef thenxero het volgende:
[..]
En waarom ie mensen op deze manier oplicht? Het is makkelijk, snel, en verdient goed.
Dan heb je nog nooit "opgelicht!" gekeken. Er zijn mensen die deze trucjes jarenlang volhouden zonder gepakt te worden. En wie zegt dat die gegevens kloppen. Dat je een telefoonnummer hebt zegt ook niet zoveel. Voor een paar euro's heb je weer een nieuwe.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:59 schreef Palomar het volgende:
[..]
Even er vanuit gaande dat de persoonsgegevens die hij opgeeft ook van hemzelf zijn (dat kun je controleren door daadwerkelijk langs te gaan, zn telefoonnummer klopte iig al) dan kun je zo'n truukje 1, hooguit 2 keer flikken. Mensen zullen sowieso aangifte doen en bij meerdere aangiftes tegen een persoon gaat de politie echt wel iets doen. Daarom lijkt het mij veel aannemelijker om mensen anoniem op te lichten...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |