abonnement Unibet Coolblue
pi_106800008
01: Bedrijfstak: Financieel
02: Functie: senior systems engineer
03: Opleiding: MBO+nodige IT opleidingen. van ITIL tot MCITPEA
04: Leeftijd: 31
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 4000
09: Netto maand salaris: 2800 +/-
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 10 (onderop begonnen)
12: Goodies: Reiskosten vergoeding?
pi_106800080
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:52 schreef hectarehectare het volgende:
01: Bedrijfstak: Financieel
02: Functie: senior systems engineer
03: Opleiding: MBO+nodige IT opleidingen. van ITIL tot MCITPEA
04: Leeftijd: 31
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 4000
09: Netto maand salaris: 2800 +/-
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 10 (onderop begonnen)
12: Goodies: Reiskosten vergoeding?
Respect yo !
pi_106820395
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:42 schreef Nietvandezewereld het volgende:
Als ik naar de reunie kijk, dan hebben de mensen gemiddeld zo'n 4 tot 6000 euri per maand.
gelogen of generatieverschil?
Hier in Twente zijn de ongeschoolde baantjes 7,70 bruto per uur. Dat is maal 160...1232 voor 40 uur per week,,,4 weken lang.
Een beginnend maatschappelijk werker heeft 2000 netto op zijn 24e.

En een rijschoolhouder houdt 16 a 1700 netto over aan zo'n 60 a 70 uur werk.
idd, die salarissen liggen veel hoger maar het is een gemiddelde van de hele klas, er zijn er bij die part time poetsen maar in de klassen zijn er meestal ook 2 of 3 die heel goed boeren, die trekken dat gemiddelde dan omhoog... en zal ook wel incl vakantiegeld enzo zijn, al wat ze kunnen vinden tellen ze er bij op... :P
pi_106821240
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 00:15 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

idd, die salarissen liggen veel hoger maar het is een gemiddelde van de hele klas, er zijn er bij die part time poetsen maar in de klassen zijn er meestal ook 2 of 3 die heel goed boeren, die trekken dat gemiddelde dan omhoog... en zal ook wel incl vakantiegeld enzo zijn, al wat ze kunnen vinden tellen ze er bij op... :P
Over welke klas gaat dit nou eigenlijk?
pi_106822381
quote:
5s.gif Op zondag 15 januari 2012 00:36 schreef k_man het volgende:

[..]

Over welke klas gaat dit nou eigenlijk?
Het programma "de reunie" op nl3 denk ik.
pi_106905299
01: Bedrijfstak: Overheid
02: Functie: Projectleider
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 31
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 47 (!!)
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 3700
09: Netto maand salaris: ong 2100
10: Overuren betaald: compenseren
11: Werkervaring: 4 jr
12: Goodies: telefoon, ov abonnement

en, wat is the verdict? ik ben erg tevereden, met name ook over de vrije dagen (bouw veel atv op)
pi_106905527
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 13:42 schreef Nietvandezewereld het volgende:
Een beginnend maatschappelijk werker heeft 2000 netto op zijn 24e.
Dat geloof je toch zelf niet? ... Dan moet die maatschappelijk werker iets van 2900 euro verdienen per maand.
pi_106906275
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 00:15 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

idd, die salarissen liggen veel hoger maar het is een gemiddelde van de hele klas, er zijn er bij die part time poetsen maar in de klassen zijn er meestal ook 2 of 3 die heel goed boeren, die trekken dat gemiddelde dan omhoog... en zal ook wel incl vakantiegeld enzo zijn, al wat ze kunnen vinden tellen ze er bij op... :P
aangezien er in nederland nog steeds een enorm taboe ligt op vertellen hoeveel je nu eigenlijk verdiend, geloof ik daar niet zo in dat een gemiddeld groepje veertigers 4000 tot 6000 euro bruto verdienen.

het gemiddeld bruto jaarinkomen over 2011 van werkend nederland is 34.600 bruto per jaar.
het modaal inkomen (meest voorkomende inkomen) van werkend nederland is 33.000 per jaar in 2011.

dat betekend dus dat de gemiddelde Nederlander in 2011 2883 euro bruto binnenkreeg (inc. vakantiegeld!, inclusief 13e maand inc. bonussen)

als je dan als gemiddelde in een klas 4000 tot 6000 bruto verdiend, dan zit er of iemand die zeer zeer zeer zwaar boven dat gemiddelde zit, of men doet zich beter voor.

ter illustratie;
als er 30 man in die klas zitten, waarbij 25 man gemiddeld verdient, en 5 man het dubbele van het gemiddelde inkomen, dan wordt het gemiddelde inkomen van de klas dus (25 * 2883 + 5 * 5766) \ 30 = 3363,50 euro.

dus tenzij iedereen zware bonussen heeft gehad en werkzaam is in een sector die bovengemiddeld veel betaald, houd ik het op ofwel niet kunnen rekenen, ofwel je beter voordoen..
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_106908244
Het scheelt ook wel een beetje van wat voor klas die reunie is, lijkt me. bij een gymnasiumklas zal het gemiddelde inkomen na twintig jaar wellicht iets hoger liggen dan bij lts zwakstroom.
pi_106908288
Dat dus. En een uitschieter kan het gemiddelde extreem omhoog halen...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106908549
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:16 schreef Bajskorv het volgende:
Dat dus. En een uitschieter kan het gemiddelde extreem omhoog halen...
nee dat kan dus niet. een uitschieter kan het gemiddelde omhoog halen, maar niet extreem.

om het landelijk gemiddelde inkomen van 2883 euro bruto per maand naar 4000 omhoog te trekken in een klas van 30 man, moet die ene uitschieter 36393 euro per maand verdienen bruto. dat is een jaarsalaris van 436.716 euro tegenover het gemiddelde van de rest van de klas 34.596
dat is nogal een uitschieter.

vandaar mijn opmerking over dat het het meest waarschijnlijke is dat men zijn of haar salaris wat rooskleuriger voorsteld dan dat het is wanneer men op TV komt..
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_106908709
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:15 schreef k_man het volgende:
Het scheelt ook wel een beetje van wat voor klas die reunie is, lijkt me. bij een gymnasiumklas zal het gemiddelde inkomen na twintig jaar wellicht iets hoger liggen dan bij lts zwakstroom.
dat betekend dus, om een gemiddelde van minimaal 4000 te halen, allen in de gymnasiumklas binnen 20 jaar een van deze beroepen moet vervullen;

notaris, apotheker, advocaat, olie-gasboorder, financieel directeur, huisarts, directeur basisschool, piloot, algemeen directeur, tandarts.

bron: http://www.gemiddeld-inkomen.nl/per-beroep.php

oftewel, not buying it.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_106909025
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:24 schreef freak1 het volgende:

[..]

nee dat kan dus niet. een uitschieter kan het gemiddelde omhoog halen, maar niet extreem.

om het landelijk gemiddelde inkomen van 2883 euro bruto per maand naar 4000 omhoog te trekken in een klas van 30 man, moet die ene uitschieter 36393 euro per maand verdienen bruto. dat is een jaarsalaris van 436.716 euro tegenover het gemiddelde van de rest van de klas 34.596
dat is nogal een uitschieter.

vandaar mijn opmerking over dat het het meest waarschijnlijke is dat men zijn of haar salaris wat rooskleuriger voorsteld dan dat het is wanneer men op TV komt..
Natuurlijk kan dat. Gemiddeld niet natuurlijk maar er zijn altijd uitzonderingen. Zelfs in deze reeks heb je een enkel die een paar ton verdiend, die zal zijn klas enorm omhoog duwen. Daarbij zijn niet alle klassen 30 man. In mijn eigen klas van 24 man moet 1 persoon dus 30k per maand verdienen, om de rest van 2833 naar 4000 te duwen. En dat is ook het geval. Daarnaast is mijn klas sowieso al bovengemiddeld, aangezien het een gymnasium was.

Oh, en 4000 per maand kan je ook wel halen zonder een van de bovenstaande beroepen uit te oefenen. Een beetje ingenieur zit daar na een aantal jaren ook wel op.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106910565
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:38 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat. Gemiddeld niet natuurlijk maar er zijn altijd uitzonderingen. Zelfs in deze reeks heb je een enkel die een paar ton verdiend, die zal zijn klas enorm omhoog duwen. Daarbij zijn niet alle klassen 30 man. In mijn eigen klas van 24 man moet 1 persoon dus 30k per maand verdienen, om de rest van 2833 naar 4000 te duwen. En dat is ook het geval. Daarnaast is mijn klas sowieso al bovengemiddeld, aangezien het een gymnasium was.

Oh, en 4000 per maand kan je ook wel halen zonder een van de bovenstaande beroepen uit te oefenen. Een beetje ingenieur zit daar na een aantal jaren ook wel op.
je hebt helemaal gelijk. maar dat bedoelde ik nu ook precies. het gemiddeld bruto inkomen in Nederland is 2883 euro binnen de beroepsbevolking. als je nu een gemiddelde klas hebt dan zul je hier nooit op uitkomen. een VBMO klas zal over het algemeen genomen gemiddeld lager zitten dan een Havo, VWO of Gymnasium klas. wel gaan we er dan van uit dat iedereen in die klas een baan heeft.

wat ik duidelijk probeer te maken is dat wanneer een klas roept dat het gemiddeld inkomen in die klas tussen de 4000 en 6000 euro ligt, dat dat wel bijzonder is. je zag nu die 36K per maand om het op gemiddeld 4000 te krijgen, kijk eens wat je moet doen om dat te verhogen naar wat er beweerd wordt, dus naar de 5000.. ook in een klas van 24 moet je dan nog een 30K per maand binnenhalen. dat is echt godsellendig veel geld, dan hebben we het over een heel erg goed betaalde baan. dat is dan wel mega toevallig dat een topman van een bedrijf net in dat klasje zit.

ik zeg dus ook niet dat het niet kan, want ik heb aangetoond dat het heel goed mogelijk is. het is echter mega onwaarschijnlijk. dit soort programma's en opmerkingen laten gewoon een beeld achter dat het normaal is dat als je 20 jaar na je school een baan hebt, dat je dan tussen de 4 en 6K bruto per maand zou moeten verdienen. dat is simpelweg niet zo, 3 a 4K is vele malen realistischer, en voor een grote groep niet eens te halen.

ik snap simpelweg niet waar de realiteitszin van sommige mensen gebleven is. op tweakers draait eenzelfde topic, waarin mensen zich daadwerkelijk afvragen waarom ze als starten met een "belachelijk" bedrag van 2100 bruto voor een functie afgeserveerd worden.. het zou namelijk inimaal 3 tot 4000 euro in hun ogen moeten zijn..
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_106910772
Niet "mega" onwaarschijnlijk, in mijn mening. De inkomenspreiding in Nederland is voldoende om een goeie variatie in gemiddelde salarissen zelfs binnen groep van 30 man te vinden.

Maar je verdere punt beaam ik, mensen moeten blijven realiseren dat modaal echt goed is.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106910956
Ik heb morgen een gesprek in een leuk internationaal bedrijf voor de functie van sales engineer. Ik heb een jaar ervaring en vind het toch leuker om de commerciële kant te combineren met de technische aspecten.

Iemand een idee wat ik kan vragen als salaris? Verdien momenteel 2350¤. Onderhandelen is niet mijn sterkste vak en ik ben bang dat ze me gek verklaren :')
pi_106911388
Voor een eerste gesprek?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106911620
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:40 schreef Bajskorv het volgende:
Voor een eerste gesprek?
Ze zullen me vragen wat mijn indicatie is voor het salaris. Geen idee of 2500¤ aan de hoge kant is voor een hts'-er met 1 jaar ervaring.
pi_106911777
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:46 schreef EngineerA het volgende:

[..]

Ze zullen me vragen wat mijn indicatie is voor het salaris. Geen idee of 2500¤ aan de hoge kant is voor een hts'-er met 1 jaar ervaring.
Ook geen idee, hangt wel van meer dingen af dan wat je ons nu geeft. Ik zou hen om een indicatie vragen...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106911791
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:46 schreef EngineerA het volgende:

[..]

Ze zullen me vragen wat mijn indicatie is voor het salaris. Geen idee of 2500¤ aan de hoge kant is voor een hts'-er met 1 jaar ervaring.
Ik zit ook in de techniek bij een internationaal bedrijf. Ik denk dat een salarisindicatie van 2500 euro niet teveel is.
pi_106911817
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:50 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ook geen idee, hangt wel van meer dingen af dan wat je ons nu geeft. Ik zou hen om een indicatie vragen...
eens. indicaties zijn onzin, zij hebben een bedrag in hun hoofd. laat ze dat maar aanbieden.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_106914929
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:22 schreef Bajskorv het volgende:

Maar je verdere punt beaam ik, mensen moeten blijven realiseren dat modaal echt goed is.
Ach, het is natuurlijk elitair gepoch en mensen doen zich op dergelijke fora altijd beter voor, of althans proberen dat.

Van mij mag je een hoop geld verdienen, als je maar blijft realiseren dat modaal al dik prima is, en dat je dus mazzel hebt in het leven. Ik ken namelijk ook mensen (vaak ook gewoon universitair geschoolde mensen) die het zien als een soort voorrecht om meer dan de modale man te verdienen, puur omdat ze toevallig in een andere branche werken, of ergens anders zijn geboren/opgegroeid.
pi_106919512
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:22 schreef Bajskorv het volgende:
Maar je verdere punt beaam ik, mensen moeten blijven realiseren dat modaal echt goed is.
Nederlanders willen niet modaal zijn. Ze moeten altijd iets meer dan de buurman hebben :') .
pi_106930768
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 13:29 schreef freak1 het volgende:

[..]

dat betekend dus, om een gemiddelde van minimaal 4000 te halen, allen in de gymnasiumklas binnen 20 jaar een van deze beroepen moet vervullen;

olie-gasboorder, etc

oftewel, not buying it.
Mwah, deze olie-gasboorder (zoals jij het noemt) van 30 jaar met een MBO-opleiding, komt voor 4000 bruto zijn bed niet uit hoor :7

Zoals al eerder opgemerkt, denk ik dat het veel met het opleidingsniveau van de reunieklas te maken heeft.
pi_106938081
Is er ook een overzichtslijst met alle functies en de daarbij behorende salarissen? Of heb ik die gemist? :P Ik studeer (hopelijk) in juni af in HBO Bouwkunde en ben wel nieuwsgierig naar startsalarissen en de toestanden daar omheen..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')