abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106056899

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_106057317
:W
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  maandag 26 december 2011 @ 14:41:10 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106057398
Moest eerst meer pijnstillers nemen, over 2 uur nog pijn, dan langskomen. Klonk wel als een aardige vent.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_106057422
Middag!

:* XMert
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 22:00 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ben jij alleen thuis met Whisky, vreten en Die Hard?
Met m'n zwager :) Daarom was ik zo laat om potje mee te doen :D

En Maria's Teemo-skin is awesome by the way! O+

Nu nog maar even gamen, straks mag ik weer bier drinken en vreten zoals een goede tweede kerstdag betaamt :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_106059035
Jaloers! Zit op en geef pootjes :P
Vanavond mag ik weer!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 26 december 2011 @ 16:56:43 #6
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106060875
Bij de tandarts.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_106061333
quote:
9s.gif Op maandag 26 december 2011 16:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
Bij de tandarts.
Ocherm!! kunnen ze dat ding er niet gewoon uithalen ofzo...?
:* hopelijk is het snel over!!
pi_106061769
quote:
9s.gif Op maandag 26 december 2011 16:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
Bij de tandarts.
ach XM toch ;( :*
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  maandag 26 december 2011 @ 18:10:04 #9
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106062458
Weer wilde verdoving niet en er zat nog duidelijk leven in de wortelkanalen. Dus dat weet je het wel :'(. Antibioticakuur ook mee. Als het nu nog zo blijft, gaat ie eruit. Maar deze vermoedde dat de vorige tandarts niet diep genoeg had schoongemaakt, hij zat nl. nog 2,5mm van de wortelpunt af, als ik al door de stoel ging van de pijn. Afwachten dus maar weer.
  maandag 26 december 2011 @ 19:06:54 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106063533
O: dubbele bth hagelslag
T: sinaasappel
pi_106063987
Bah XM, wat een k*tkerst zo :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 26 december 2011 @ 19:36:10 #12
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106064208
Ik houd er niet zo van, maar dit hoeft nou ook weer niet idd.
pi_106064755
Wat naar XM. Hopelijk is de pijn nu echt over.

Mijn lijstjes post ik maar niet. Ik heb vannacht nachtdienst gehad en daardoor heb ik net gegourmet als ontbijt. Het is wel een keer wat anders. :9
  maandag 26 december 2011 @ 20:03:49 #14
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_106064866
Jezus XM wat een ellende!

Heb vandaag heerlijk gewerkt, was druk maar gezellig met veel vreten. Daarna gelijk door naar mijn familie, daar verkleden gelijk door naar de chinees en nu al weer terug.
Nu buikpijn van het eten :')

LIjst:
O: kwark en vla
T's: stukje droge worst, appel, peer, wortels, 6 tuc koekjes, kerstkrans, blokje kaas, 8 chocolaatjes, plak suikerbrood met boter, stuk stol met boter, jus, mandarijntjes, walnoten
L: boterham kaas, beker melk, cup a soup kerrie
T's: nog 2 chocolaatjes, paar katjang nootjes, stukje roggebrood met haring
D: Voor: haaienvinnensoep, Hoofd: Buffet.. nomnom Na: Dame Blanche
T's: 6 flesjes bier
Nu: cola-berenburg

Ben vol :')
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_106065233
Aww XM!
Daar zal je hoofd nu niet naar staan maar bewaar alle rekeningen om af te trekken Vd belastingdienst.

Ik doe mee met uitbuiken.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_106065521
Jee XM, hopelijk gaat het gauw beter :*

Ik kijk een Big Bang op TV die ik niet eerder heb gezien?! Ik snap er niks van, heb alle seizoenen minstens drie keer gezien :')

Van de week al hetzelfde met That 70s Show, bijna heel seizoen gemist (maar dat kwam omdat mijn eerste download slecht was). Dus die kijk ik nu ook weer :9
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 26 december 2011 @ 20:36:04 #17
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106065852
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 20:14 schreef Ml-etje het volgende:
Aww XM!
Daar zal je hoofd nu niet naar staan maar bewaar alle rekeningen om af te trekken Vd belastingdienst.

Ik doe mee met uitbuiken.
?

Ik moet alles zelf betalen, zit al aan m'n max vergoeding voor tandarts voor dit jaar.
pi_106066265
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2011 20:36 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

?

Ik moet alles zelf betalen, zit al aan m'n max vergoeding voor tandarts voor dit jaar.
\

2an 1e van de be3ast5ngaang5fte aftre22en.
  maandag 26 december 2011 @ 20:52:14 #19
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_106066357
Ewelina, je toetsen zitten verkeerd :o
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 26 december 2011 @ 20:54:20 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_106066430
Numlock aan ofzo :P
Niet meer actief op Fok!
  maandag 26 december 2011 @ 20:55:00 #21
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_106066462
Weer op weg naar Den Haag. Reizen eerste klas :') wel heerlijk rustig.
Niet meer actief op Fok!
pi_106066468
Kan je dat echt aftrekken van de belasting? dat zou wel relaxed zijn! En is dat dan 19%?
pi_106066485
Oh, ik dacht dat ze expres zo typte zodat je er niet op kan googlen _O-
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_106066530
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 20:52 schreef uniekhoorn het volgende:
Ewelina, je toetsen zitten verkeerd :o
Ja, poeslief was even op het toetsenbord gaan zitten en toen stonden mijn instellingen verkeerd. }:|

Enfin, XM, je kan het aftrekken van je belastingaangifte.
  maandag 26 december 2011 @ 20:57:34 #25
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_106066567
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 20:55 schreef Syrena het volgende:
Oh, ik dacht dat ze expres zo typte zodat je er niet op kan googlen _O-
:D
Bing Bang O+ Dat kijk ik altijd als ik hometrain.. Dus Pavlov effect, als ik het even op tv zie dan ben ik op slag moe :')

Eerst klas Vik, how come? Je hebt weer lekker gerend las ik?
Was net nog in Drachten, bij Azie (einde Kade)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')