Ik geef geen cent aan dit soort goede doelen. Nou ja, veel ontwikkelingsorganisatie wordt gesponsord met belastinggeld, indirect betaal je dus toch mee.quote:bron: Wereldburgers.TV):
Organisatie Directeur/voorzitter Jaarsalaris Jaar
Rode Kruis Cees Breederveld ¤ 199.000,– 2008
KWF Kankerbestrijding Ton Hanselaar ¤ 179.788,– 2009
Nierstichting Paul beerkens ¤ 177.000,– 2008
Inventarisatie directiesalarissen (bron: Updaid):
Organisatie Directeur/voorzitter Jaarsalaris Jaar
KWF Kankerbestrijding Ton Hanselaar ¤ 179.788,– 2009
Pr. Bernhard Cultuurfonds Adriana Esmeijer ¤ 168.130,– 2008
Wereld Natuur Fonds Johan van de Gronden ¤ 144.165,– 2009
Hartstichting Hans Stam ¤ 140.812,– 2010
Zonnebloem Marijke van Eck ¤ 127.100,– 2009
Astmafonds Michael Rutgers ¤ 125.000,– 2009
Amnesty Eduard Nazarski ¤ 122.183,– 2009
Unicef Jan Bouke Wijbrandi ¤ 121.122,– 2009
Terre des Hommes Ron van Huizen ¤ 120.293,– 2009
Cordaid René Grotenhuis ¤ 119.387,– 2009
Kerk in Actie Haaije Feenstra ¤ 115.381,– 2008
Plan Nederland Tjipke Bergsma ¤ 106.705,– 2009
SOS Kinderdorpen Marcel Beerthuizen ¤ 105.400,– 2009
Hivos Manuela Monteiro ¤ 103.503,– 2009
Novib Farah Karimi ¤ 103.000,– 2008
Greenpeace Liesbeth van Tongeren ¤ 101.465,– 2009
Woord en Daad Jan Lock ¤ 101.439,– 2009
Cliniclowns Hans Geels ¤ 92.609,– 2009
Liliana Fonds Kees van den Broek ¤ 92.016,– 2009
War Child Mark Vogt ¤ 90.830,– 2009
Wat is je punt? Natuurlijk gaat een deel van de inkomsten naar fondsenwerving, wat jij noemt: "zoveel mogelijk mensen zoveel mogelijk geld laten doneren"quote:Op maandag 26 december 2011 13:58 schreef RemcoDelft het volgende:
TS heeft niet door dat "goede doelen" en zorginstellingen net als voetbalclubs gewoon bedrijven zijn. Waarbij de een als doel heeft: "zoveel mogelijk mensen zoveel mogelijk geld laten doneren", de ander: "zoveel mogelijk geld krijgen voor het opslaan van bejaarden" en de laatste "geld verdienen door rotzooi te verkopen en mensen te laten denken dat ze "fan" zijn"...
De goede-doel-bedrijven werken hard aan hun imago, wat ze nodig hebben om mensen gratis geld te laten afstaan. Dat je daar intrapt is je eigen fout.
Ja, ik ook. En hier worden alleen nog maar de bedragen genoemd van de directie. Maar er zit ook nog een giga organisatie onder.quote:Op maandag 26 december 2011 14:14 schreef trovey het volgende:
Ik geef alleen aan kleine goede doelen waarvan te controleren is wat ze met het geld doen en waarvan ik weet dat er geen hele organisatie achterzit met dikke salarissen.
Inderdaad! Een website met een overzicht van alle goede doelen met:quote:Op maandag 26 december 2011 14:26 schreef Boca_Raton het volgende:
Eigenlijk is het beter om het rendement van die organisaties op te zoeken.
De vraag is eerder: wat is een normaal beloning beleid voor een organisatie die staat voor liefdadigheid?quote:Op maandag 26 december 2011 14:09 schreef DJKoster het volgende:
En de volgende vraag:
Wat vinden jullie een normaal salaris voor een directeur van een dergelijke organisatie? Of is het een simpel excuus om niets te hoeven geven?
Ja, hier ben ik het toch wel mee eens. De volle mep verdienen terwijl je geld inzamelt voor mensen die niets hebben, dat rijmt niet echt.quote:Op maandag 26 december 2011 14:29 schreef robber57 het volgende:
[..]
De vraag is eerder: wat is een normaal beloning beleid voor een organisatie die staat voor liefdadigheid?
Kun je met droge ogen vol blijven houden dat je liefdadigheid na streeft maar bij de beloning van het personeel die liefdadigheid maar ff moet wijken omdat het personeel liever een ton of meer aan zichzelf schenkt dan dat geld daadwerkelijk te geven aan het liefdadige doel?
Ik ook. Zo maar geld aan een goed doel geven vind ik echt onverantwoord.quote:Op maandag 26 december 2011 14:14 schreef trovey het volgende:
Ik geef alleen aan kleine goede doelen waarvan te controleren is wat ze met het geld doen en waarvan ik weet dat er geen hele organisatie achterzit met dikke salarissen.
Jezus, wat een triest dooddoener. Mensen die ageren tegen het feit dat geld dat bestemt is om bepaalde doelen te realiseren verdwijnt in de zakken van dikbetaalde directieleden zijn jaloers. Dat zal het zijn.quote:Op maandag 26 december 2011 14:22 schreef Apekoek het volgende:
De personen die hier wat op aan te merken hebben, zijn de jaloerse middenklasse met 30k inkomen per jaar die niet meer echt kansen hebben om te groeien.
Dat ben ik deels met je eens. Mensen die hun geld aan bepaalde goede doelen geven, gooien het grotendeels weg. Dat zij 'opgelicht' worden is hun probleem. Echter heeft dit wel gevolgen voor de goede doelen die wel goed werk verzetten. Die gedoneerde euro kan immers maar één keer gedoneerd worden. En juist die geldverslindende grote doelen maken enorm veel geld vrij voor marketing/reclame. Waar de kleinschaligere goede doelen vaak veel meer besteden aan waar het voor gedoneerd is.quote:Op maandag 26 december 2011 14:54 schreef soklos het volgende:
Mensen moeten niet zo zeuren. Indien je denkt dat je het beter kan, dan moet je maar zelf iets opstarten. Het is een vrije samenleving en niemand houd je tegen.
Waarom richt jij geen organisatie op dan voor bv kinderen in donker afrika? Dan geef je jezelf lekker 0 euro salaris en gaat elke dag 16 uur per dag langs de deuren met je collectebus. Ik denk dat er een hoop mensen geven, want 100% gaat naar het goede doel.quote:Op maandag 26 december 2011 20:56 schreef Twinkle20 het volgende:
En dat is dus de reden dat ik geen goede doelen steun, ook geen Serious Request ofzo. De initiatieven van de mensen onderaan de ladder is goed, dat weet ik ook. Maar dat geld gaat over zooooooooooooooooo'n lange strijkstok, dat meer dan de helft van de opbrengst op een totaal andere plek komt, als waar jij je geldsteun eigenlijk voor bedoelde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |