abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106996541
quote:
17s.gif Op donderdag 19 januari 2012 15:35 schreef Audreyoot het volgende:
Ik ga in februari een stapeltaart voor mijn schoonmoeder maken. Nu komt in de bovenste taart een laag van aardbeien botercreme en een laag met verse aardbeien in gelatine, de onderste laag komt baileys of amaretto bc met een laag knisperige chocolade en bokkenbootjes bc.

Nu heb ik voor die gelatine een ring gekocht die ik om de taart kan klemmen zodat de gelatine er niet langs loopt als de laag opstijft, heeft iemand hier ervaring mee? Werkt dat ding goed of zijn er beter oplossingen te bedenken?
Je kan ook de laag maken en in een vorm gieten, laten opstijven en daarna pas tussen je taart doen.
pi_106996927
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 17:06 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Je kan ook de laag maken en in een vorm gieten, laten opstijven en daarna pas tussen je taart doen.
Ja daar had ik inderdaad ook al eens aan gedacht, maar ik heb helaas geen goede vorm en was ook bang dat het kapot zou gaan als ik het eruit zou halen -O-
  donderdag 19 januari 2012 @ 19:39:28 #253
35189 Troel
scherp en bot
pi_107001275
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 15:21 schreef L-E het volgende:

[..]

Waar 'plak' je mee, als ik vragen mag? :)
In dit geval heb ik geplakt met botercreme, omdat ik dat nog had staan van een andere taart. Maar ook de dingen die ik met icing geplakt had, bleven niet al te netjes zitten :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 19 januari 2012 @ 23:01:33 #254
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_107011300
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Die is mooi geworden Svtje _O_

Hoe heb je die middelste gedaan? Zijn dat allemaal los uitgesneden stukjes in verschillende kleuren?
De middelste heb ik gemaakt door allemaal losse rolletjes van de verschillende kleuren in elkaar te draaien als een touw, die heb ik aan elkaar geduwd zodat je een beetje een streng krijgt. Die streng heb ik een rol van gemaakt als zo'n opgerold dropsnoepje en die ronde die dan ontstaat heb ik uitgerold. Het klinkt zo lastiger als dat het was. Als je op google zoekt op marselein marmeren kom je wel plaatjes tegen die de uitleg verduidelijken.

@troel: Daar had de jarige minder moeite mee gelukkig, die heeft zelfs de armpjes en uitgeharde sterretjes opgegeten.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_107063943
de oven heeft net lekker staan bakken, de mixer staan mixen. Wilde voor vanavond kaneel cupcakes met koffiebotercreme maken. Wilde voor de snelle variant gaan (dus gewoon een pakje :@ ), maar had helaas de muffin-uitvoering meegenomen. Tsja, dan maar even pech en worden het kaneelmuffins met koffiebotercreme. Die is trouwens heerlijk geworden (drink altijd mokka-koffie, dus daar smaakt de creme ook naar ). Nu hopen dat de truc voor platte cupcakes ook voor muffins geldt ;) Het zag er iig al lekker uit....nu wachten tot vanavond, kijken of het me lukt niet de hele tijd een lepeltje uit de creme-bak te nemen ;)

Maar meteen een edit, onderkant zwart, muffins zelf keiuhard en droog. Kan ik niet serveren dus. Straks maar in de herhaling...

[ Bericht 3% gewijzigd door kvd op 21-01-2012 13:29:21 ]
pi_107065490
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 23:32 schreef SV-tje het volgende:
Mijn eerste taart voor deze week is gisteren opgehaald en ik heb er vandaag een stukje van gegeten. Was niet alleen mooi maar ook erg lekker.
Het verzoek was een taart voor een K3 Kuma he taart, voor diegene die de clip kent, zoek de elementen :s)
Gevuld met: 15cm Tropische vruchten en zwitserse room; 20cm Citroenkwarktaarttoetje van Mona en zelfgemaakte lemoncurd; 25cm zelfgemaakte frambozenmousse en zelfgemaakte wittechocolade creme.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Stomme vraag misschien, maar dat zwarte papier/plastic eronder met die bloemen erop: wat is het en waar heb je het gekocht? O-)
En: toffe taart natuurlijk! :)

[ Bericht 4% gewijzigd door minilot op 21-01-2012 14:21:33 ]
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 21 januari 2012 @ 14:24:39 #257
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_107065760
Prachtige creaties weer hier!!

Vraagje: heeft iemand ervaring met de marsepein en fondant van de Boerenbond? Ik zag daar veel leuk bakspul liggen, waaronder dit dus, in vrolijke kleurtjes en niet duur!
Geluk is een richting, geen punt
pi_107067375
I just died and went to heaven...heb net opnieuw kaneelcupcakes staan bakken. En moest toch even voorproeven, want je zet geen prut voor aan de visite. En de combinatie van warme kaneelcupcakes met mokkakoffiebotercreme (mooi scrabblewoord ;) ) is zo goddelijk. Nu wordt het echt moeilijk om er vanaf te gaan blijven :9~

ik geloof spontaan in mn eigen bakkunsten hahaha
  Licht Ontvlambaar zaterdag 21 januari 2012 @ 15:54:53 #259
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107068334
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:24 schreef Yvonnetje het volgende:
Prachtige creaties weer hier!!

Vraagje: heeft iemand ervaring met de marsepein en fondant van de Boerenbond? Ik zag daar veel leuk bakspul liggen, waaronder dit dus, in vrolijke kleurtjes en niet duur!
De marsepein is in elk geval erg lekker en ik vond 'm ook prettig werken :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 21 januari 2012 @ 21:35:57 #260
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_107078479
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 15:54 schreef Sjeen het volgende:

[..]

De marsepein is in elk geval erg lekker en ik vond 'm ook prettig werken :)
Ahh, dankje! :) Ik wil binnenkort cupcakes gaan decoreren, en ga dan denk ik die marsepein gebruiken
Geluk is een richting, geen punt
  zaterdag 21 januari 2012 @ 23:39:50 #261
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_107082948
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:15 schreef minilot het volgende:

[..]

Stomme vraag misschien, maar dat zwarte papier/plastic eronder met die bloemen erop: wat is het en waar heb je het gekocht? O-)
En: toffe taart natuurlijk! :)
Dat is gewoon cadeaupapier, volgens mij heb ik het laatst bij het kruidvat gekocht. Maar ik weet het niet helemaal zeker omdat ik altijd als ik een leuke rol zie voor een leuke prijs deze koop, zo heb ik een hele verzameling bij elkaar inmiddels.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  † In Memoriam † zondag 22 januari 2012 @ 21:18:52 #262
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_107115320
Ik heb nu 24 citroenmini's in de oven staan, zojuist 24 chocolade mini's gebakken :D.
Morgen jarig, dus ik kan niet op het werk aankomen zonder gebakjes :P.

Straks de citroentjes nog een beetje vullen met lemoncurd :9~
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_107250860
quote:
6s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:18 schreef Skaai het volgende:
Ik heb nu 24 citroenmini's in de oven staan, zojuist 24 chocolade mini's gebakken :D.
Morgen jarig, dus ik kan niet op het werk aankomen zonder gebakjes :P.

Straks de citroentjes nog een beetje vullen met lemoncurd :9~
:9 :9 Recept van de citroenmini's please! :D
pi_107250894
Geven jullie wel eens een high tea en wat bakken jullie dan ongeveer?
Worry is a misuse of imagination
pi_107251559
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:05 schreef Probability het volgende:
Geven jullie wel eens een high tea en wat bakken jullie dan ongeveer?
Ik denk dat je een 'cream tea' bedoeld, high tea is een verkeerde benaming en wordt helaas overal fout toegepast. High tea is een maaltijd die rond 18:00 gegeten wordt en helemaal niet luxe (denk aan bonen in tomatensaus, worsten, gefrituurde aardappels etc).

Ik heb 18 februari een cream tea, voor mijn schoonmoeder haar verjaardag. Ze is Engelse dus dan moet het ook maar meteen goed met quiches, scones, muffins, cupcake, en ik bak haar een 2 laags taart. Verder nog wat hartige en zoete prikkertjes en koekjes :)

Hier vind je een lijstje met traditionele hapjes:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Afternoon_tea
  Licht Ontvlambaar donderdag 26 januari 2012 @ 11:25:20 #266
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107251606
Ik heb mijn Kenwood O+ *O* Heerlijke madeleines gemaakt, heel geschikt voor een high tea :D
pi_107251634
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:25 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb mijn Kenwood O+ *O* Heerlijke madeleines gemaakt, heel geschikt voor een high tea cream tea :D
:(

:)
pi_107251826
quote:
17s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:24 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ik denk dat je een 'cream tea' bedoeld, high tea is een verkeerde benaming en wordt helaas overal fout toegepast. High tea is een maaltijd die rond 18:00 gegeten wordt en helemaal niet luxe (denk aan bonen in tomatensaus, worsten, gefrituurde aardappels etc).

Ik heb 18 februari een cream tea, voor mijn schoonmoeder haar verjaardag. Ze is Engelse dus dan moet het ook maar meteen goed met quiches, scones, muffins, cupcake, en ik bak haar een 2 laags taart. Verder nog wat hartige en zoete prikkertjes en koekjes :)

Hier vind je een lijstje met traditionele hapjes:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Afternoon_tea
Ik weet het verschil, maar in Nederland is dit nu eenmaal de term voor een afternoon tea ;) Kun je niets meer aan veranderen ben ik bang.
Worry is a misuse of imagination
pi_107251941
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:31 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik weet het verschil, maar in Nederland is dit nu eenmaal de term voor een afternoon tea ;) Kun je niets meer aan veranderen ben ik bang.
Nouja ik denk niet dat dit in Nederland de correcte term ervoor is, is gewoon een domme fout die wordt overgenomen. Ik zie het soms wel nog goed staan op kaarten van hotels maar vaak genoeg ook verkeerd. Maar ik ben het met je eens dat je er wss niks aan kan veranderen.

Lijkt me wel grappig als iemand een high tea bestelt hem dan witte bonen in tomatensaus met purree voor te schotelen _O-
  † In Memoriam † donderdag 26 januari 2012 @ 12:22:27 #270
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_107253620
Cream tea klinkt vies, ik denk meteen aan creampie ;(.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  † In Memoriam † donderdag 26 januari 2012 @ 12:26:39 #271
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_107253762
quote:
11s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:05 schreef Raissa het volgende:

[..]

:9 :9 Recept van de citroenmini's please! :D
Ehmm ik heb geen officieel recept, ik neem gewoon een basisrecept muffins, gooi er citroenrasp (eventueel limoenrasp), Dr. Oetker citroenrasp (die gesuikerde troep), wat citroensap en een theelepeltje citroen aroma doorheen. Alles wat citroen bevat dus :P.
En als ze zijn afgekoeld maak ik er gaatjes in en die vul ik met lemoncurd. Ik klooi altijd maar wat aan :P.
Topping is een heleboel roomkaas met poedersuiker, citroenaroma en wat limoenrasp voor het contrast. En ik bak ze 12/13 minuten.

Citroen/limoensap gooi ik er wel van een verse vrucht doorheen :).

Dit was overigens het resultaat :D

pi_107253819
Ik heb een fondantvraagje: als ik fondant in stukjes snij of vormpjes wil maken, gebruik ik meestal een gewoon scherp mes. Het valt me dan vaak op dat je dan van die kartelige randjes krijgt. Ze zijn niet mooi smooth. Hoe ga ik dit voor elkaar krijgen?
  Licht Ontvlambaar donderdag 26 januari 2012 @ 12:34:47 #273
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107254030
quote:
17s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:26 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

:(

:)
tsja, in Nederland is die term nu eenmaal ingeburgerd...
pi_107254458
quote:
9s.gif Op donderdag 26 januari 2012 12:22 schreef Skaai het volgende:
Cream tea klinkt vies, ik denk meteen aan creampie ;(.
:D haha dan mag je ook wel afternoon tea zeggen ;)
  donderdag 26 januari 2012 @ 14:00:43 #275
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_107256827
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 12:28 schreef Ooi86 het volgende:
Ik heb een fondantvraagje: als ik fondant in stukjes snij of vormpjes wil maken, gebruik ik meestal een gewoon scherp mes. Het valt me dan vaak op dat je dan van die kartelige randjes krijgt. Ze zijn niet mooi smooth. Hoe ga ik dit voor elkaar krijgen?
Ik gebruik een tool ervoor om het netjes zachtjes glad te duwen. Kan ook met de achterkant van een theelepeltje of een (niet gebruikte) nagelriem terugduw ding... Geen idee hoe het heet, maar werkt heel goed!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')