Je bent dus gewoon te cheap om te willen betalen voor wat je gebruikt. Prima hoor, maar dat moralistische goedpraten maakt het erg triest.quote:Op maandag 26 december 2011 13:53 schreef okiokinl het volgende:
[..]
nee hoor, films verdienen aan de bioscoop, muziekanten aan optredens. dat valt niet te downloaden. die dvdtjes is gewoon nog een keer geld verdienen met hetzelfde. albums maken is promotie voor je optredens. ze zouden juist blij moeten zijn met een zo groot mogelijke verspreiding ervan.
als je een cdtje hebt gekocht, mag je het legaal downloaden, als backup. eigenlijk zou je zowiezo een gratis dvdtje moeten krijgen als je een film in de bios bent gaan kijken.
en software is wel een ander verhaal, maar is gewoon veel te duur. vaak kan je prima alternatieven gratis krijgen, als freeware. dus moet de prijs omlaag, dan wordt het weer aantrekkelijk het te gaan kopen.
Wat?quote:Op zondag 25 december 2011 11:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Trouwens, zie ik hier een toekomstige linkse coalitie ontstaan? En waar blijft de SP? Dat is toch het het zusje van de PVV?
Nee dat is het niet.quote:Op maandag 26 december 2011 17:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, maar dat is in verband met drugstoerisme nog best te verdedigen. Dat soort punten wegen bij mij niet zo zwaar mee. Economische vrijheid vind ik belangrijker dan civiele vrijheid.
Mexicaanse toestanden zijn met geen enkel argument te verdedigen.quote:Op maandag 26 december 2011 17:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, maar dat is in verband met drugstoerisme nog best te verdedigen.
Ho-ho, ik ben voor het legaliseren van softdrugs, maar economische vrijheid weegt bij mij meer.quote:Op maandag 26 december 2011 18:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mexicaanse toestanden zijn met geen enkel argument te verdedigen.
quote:Op maandag 26 december 2011 18:37 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee dat is het niet.
En dat laaste; je bent nog jong, en je snapt overduidelijk niet wat je zegt..
En hoe rijm je economische vrijheid met het verbieden van coffeeshops?quote:Op maandag 26 december 2011 18:48 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ho-ho, ik ben voor het legaliseren van softdrugs, maar economische vrijheid weegt bij mij meer.
Softdrugs valt wat mij betreft meer in het kader van civiele vrijheden.quote:Op maandag 26 december 2011 18:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En hoe rijm je economische vrijheid met het verbieden van coffeeshops?
"Onzin", "Je weet niet waar je over praat", "Het zal je leeftijd wel wezen".quote:
Een Coffeeshop is gewoon detailhandel en/of horeca. Je kan je civiele en economische vrijheden uitstekend combineren.quote:Op maandag 26 december 2011 18:52 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Softdrugs valt wat mij betreft meer in het kader van civiele vrijheden.
Ja, de naam is ook anders. En de grote leider is iemand anders.quote:Op maandag 26 december 2011 18:52 schreef robin007bond het volgende:
[..]
"Onzin", "Je weet niet waar je over praat", "Het zal je leeftijd wel wezen".
Heb je ook nog argumenten?
Tjah..quote:Op maandag 26 december 2011 18:52 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Softdrugs valt wat mij betreft meer in het kader van civiele vrijheden.
Ga je ook in op een kind van 4 dat roept dat er een monster in de kast zit?quote:Op maandag 26 december 2011 18:52 schreef robin007bond het volgende:
[..]
"Onzin", "Je weet niet waar je over praat", "Het zal je leeftijd wel wezen".
Heb je ook nog argumenten?
Dat klopt ook, maar economische vrijheid wordt over het algemeen meer gezien als het verminderen van bureaucratie, regelgeving en belastingen die ondernemen en arbeid verrichten minder aantrekkelijk maken.quote:Op maandag 26 december 2011 18:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een Coffeeshop is gewoon detailhandel en/of horeca. Je kan je civiele en economische vrijheden uitstekend combineren.
Zoals het afschaffen van de opiumwet?quote:Op maandag 26 december 2011 18:57 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat klopt ook, maar economische vrijheid wordt over het algemeen meer gezien als het verminderen van bureaucratie, regelgeving en belastingen die ondernemen en arbeid verrichten minder aantrekkelijk maken.
Als je doorredeneert zoals jij dat doet kan je hetzelfde zeggen over wapens, kernbommen e.d. Ben het overigens wel met je eens hoor.quote:Op maandag 26 december 2011 18:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zoals het afschaffen van de opiumwet?
Gast, als je niet inhoudelijk kan zijn moet je maar teruggaan naar je sociale werkplaats of proletenbaantje.quote:Op maandag 26 december 2011 18:55 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ga je ook in op een kind van 4 dat roept dat er een monster in de kast zit?
Wapens en kernbommen zijn ook overal, dus daar geld idd hetzelfde voor. De enige reden dat in NL weinig wapens zijn is omdat mensen zich relatief veilig voelen. Niet vanwege een verbod.quote:Op maandag 26 december 2011 19:00 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Als je doorredeneert zoals jij dat doet kan je hetzelfde zeggen over wapens, kernbommen e.d. Ben het overigens wel met je eens hoor.
Verbieden helpt vaak nauwelijks, maar als overheid moet je vaak ergens een grens trekken. Niet alles legaliseren om het legaliseren.quote:Op maandag 26 december 2011 19:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wapens en kernbommen zijn ook overal, dus daar geld idd hetzelfde voor. De enige reden dat in NL weinig wapens zijn is omdat mensen zich relatief veilig voelen. Niet vanwege een verbod.
Ja, zo ken ik er nog wel een paar.quote:Op maandag 26 december 2011 18:16 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De VVD is niet voor weigerambtenaren, dat was een concessie die gedaan werd.
Fout. Niet verbieden om het verbieden. Het uitgangspunt is vrijheid, voor een verbod heb je argumenten nodig.quote:Op maandag 26 december 2011 19:08 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Verbieden helpt vaak nauwelijks, maar als overheid moet je vaak ergens een grens trekken. Niet alles legaliseren om het legaliseren.
Daar is wat voor te zeggen, maar als overheid heb je toch een voorbeeldfunctie.quote:Op maandag 26 december 2011 19:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Fout. Niet verbieden om het verbieden. Het uitgangspunt is vrijheid, voor een verbod heb je argumenten nodig.
Dan geven ze een slecht voorbeeld: plantjes verbieden om de legale drugsindustrie te sponsoren, ten koste van de belastingbetaler EN de gebruikers.quote:Op maandag 26 december 2011 19:17 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Daar is wat voor te zeggen, maar als overheid heb je toch een voorbeeldfunctie.
In het geval van drugs is dat inderdaad zo.quote:Op maandag 26 december 2011 19:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan geven ze een slecht voorbeeld: plantjes verbieden om de legale drugsindustrie te sponsoren, ten koste van de belastingbetaler EN de gebruikers.
Ja want de rest van de partijen zijn wel een stem waard?quote:Op maandag 26 december 2011 19:10 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Mensen die nu nog op de VVD stemmen.
Er is geen enkele reden meer om op de VVD te stemmen.
Goed voor de economie? Nope.
Economische vrijheid? Nope.
Civiele vrijheden? Al lang niet meer veilig bij de VVD.
Om Geert Wilders in te kapselen en onschadelijk te maken? Heeft ook niet echt gewerkt.
Voor minder bureaucratie? Ook op dat front is geen enkele vooruitgang geboekt.
Alle. Traditionele. Redenen. Zijn. Verdwenen.
Je stemt tegenwoordig op de VVD als je van 120 naar 130 kilometer wilt gaan op de snelweg, als je wil dat Kamerleden de wetenschappelijke instituties aanvallen als ze de opwarming erkennen (Rene Leegte), als je een downloadverbod wilt, of het kapotbezuinigen van verschillende te linkse sectoren, en als je de HRA koste wat kost overeind wil blijven houden.
Verder heb je bij de VVD als verstandig persoon niets meer te zoeken.
Ik moet gaan beargumenteren dat een dictatuur belangrijker is dan het hebben van grondrechten, bitch pleasequote:Op maandag 26 december 2011 19:01 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Gast, als je niet inhoudelijk kan zijn moet je maar teruggaan naar je sociale werkplaats of proletenbaantje.
Hier voeren we normale discussies.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |