abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107229424
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:46 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Nederland zou reageren met een collectief:

Oh :')
:D dat denk iik niet! Wilders op de bres,, Rutte ernaast, tv stations struikelen over elkaar heen..
Neuh.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_107229435
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:49 schreef zarGon het volgende:

[..]

Jep. Als er in jouw ogen leugens over jou worden verspreid, blijf je stil. En dat blijf je doen wanneer anderen straks hetzelfde gaan zeggen over jou en er dus dezelfde wetten in andere landen worden aangenomen. Dan blijf jij gewoon stil, want jij een schaap, eentje die geschoren wordt.
Een schaap, en Turken lusten schapen welhaast rauw :9
  woensdag 25 januari 2012 @ 19:50:50 #253
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_107229441
quote:

[..]

Jep. Als er in jouw ogen een leugen over jouw worden verspreid, blijf je stil. En dat blijf je doen wanneer anderen straks hetzelfde gaan zeggen over jou en er dus dezelfde wetten in andere landen worden aangenomen. Dan blijf jij gewoon stil, want jij een schaap.
Dan hoef ik niet per se stil te blijven maar alle diplomatieke banden verbreken vind ik echt zo'n border-line reactie. Dan moet je niet verwachten dat iedereen automatisch z'n bek houd en schoorvoetend zich aan jou gaat lopen aanpassen.

Wat heeft dat met schaapigheid te maken trouwens? Wat een onzin metafoor. Gebruik het dan ten minste goed.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_107229496
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:50 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dan hoef ik niet per se stil te blijven maar alle diplomatieke banden verbreken vind ik echt zo'n border-line reactie.
Nee, want jij blijft natuurlijk omgaan met die mensen wanneer zij de walgelijkste leugens over jou verspreiden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2012 19:53:41 ]
pi_107229564
quote:

[..]

Dan moet je niet verwachten dat iedereen automatisch z'n bek houd en schoorvoetend zich aan jou gaat lopen aanpassen.
Ja, want als er leugens over jou worden verspreid is je doel om iedereen zich te laten aanpassen aan jou. Dát is de reden waarom Turkije zich zo gedraagd.

Je hebt het helemaal door.
pi_107229605
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:50 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

:D dat denk iik niet! Wilders op de bres,, Rutte ernaast, tv stations struikelen over elkaar heen..
Neuh.
Mwah onder het volk leeft dat niet zo, maar wellicht inderdaad onder een paar politici.
  woensdag 25 januari 2012 @ 19:54:36 #257
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_107229637
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:51 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nee, want jij blijft natuurlijk omgaan met die mensen wanneer zij de meest walgelijke leugens over jou verspreiden.
Keep your enemies close, eh.

Tijdens de koude oorlog hadden de VS en de USSR stevige diplomatieke banden. Wil je beweren dat die niks dan lof over elkaar hadden?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 25 januari 2012 @ 19:55:57 #258
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_107229710
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:53 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ja, want als er leugens over jou worden verspreid is je doel om iedereen zich te laten aanpassen aan jou. Dát is de reden waarom Turkije zich zo gedraagd.

Turkije verbreekt stampvoetend diplomatieke banden. Als een kleutertje snel wegrennen naar de andere kamer en zichzelf in slaap huilen. In plaats van de discussie aan te gaan als een volwassene.
pi_107229711
quote:

[..]

Waarom heb je het over leugens? Leefde jij toen? De meeste columns en opiniestukken die ik van Turken lees hebben het over onafhankelijk onderzoek.
  woensdag 25 januari 2012 @ 19:59:26 #260
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_107229906
Het is trouwens grappig wederom, dat verschil tussen Nederlanders en Nederlanders met Turkse achtergrond.

Nog altijd dat vieze smaakje diaspora nationalisme wat achterblijft. Dat zal wel nooit echt weggaan. Generatie na generatie Turkije als geweldigste land ter wereld aanwijzen maar er zelf voor geen goud naartoe verhuizen. Alles wat Turkije is = goed. Die zullen nooit wat fouts hebben gedaan in hun korte verleden want dat zeggen ze immers zelf.

Als ik zo de berichtgeving van dat land soms volg zie ik dat eerlijke objectieve journalistiek ver te zoeken is. Het zal mij niks verbazen als de bevolking ook flink dom gehouden wordt.

Arme bevolking. Die snappen waarschijnlijk geen snars van wat ze in het buitenland allemaal over ze roepen.
pi_107229997
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:55 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Waarom heb je het over leugens? Leefde jij toen? De meeste columns en opiniestukken die ik van Turken lees hebben het over onafhankelijk onderzoek.
quote:
Hetzelfde kan ik over jou zeggen. Leefde jij toen?

[..]

Jep. Als er in jouw ogen leugens over jou worden verspreid
Met 'in jouw ogen' bedoel ik 'in de ogen van Turkije. Ik beweer niet of het wel of geen leugen is, ik erken noch ontken het. Het mag ondertussen duidelijk zijn wat het standpunt van Turkije is.

En dan heb je posts zoals dit:
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:24 schreef capricia het volgende:
Waarom erkent Turkije die genocide niet gewoon...
Geen enkele inlevingsvermogen. Waarom zou Turkije erkennen als het volgens Turkije gewoonweg niet zo is?
  woensdag 25 januari 2012 @ 20:02:41 #262
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_107230059
quote:

[..]

Dan hoef ik niet per se stil te blijven maar alle diplomatieke banden verbreken vind ik echt zo'n border-line reactie. Dan moet je niet verwachten dat iedereen automatisch z'n bek houd en schoorvoetend zich aan jou gaat lopen aanpassen.

Wat heeft dat met schaapigheid te maken trouwens? Wat een onzin metafoor. Gebruik het dan ten minste goed.
Tsja, Turkije en daarmee de Turken zijn eigenlijk pas net de moderne wereld in gestapt en nog bezig zichzelf een plaats en identiteit te geven hierin.

Een aanval direct op hun geschiedenis is in dit geval dus een aanval direct op hun identiteit, en als die nog vers of zelfs onzeker is, reageer je des te feller.
pi_107230096
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:59 schreef SpecialK het volgende:
Het is trouwens grappig wederom, dat verschil tussen Nederlanders en Nederlanders met Turkse achtergrond.

Nog altijd dat vieze smaakje diaspora nationalisme wat achterblijft. Dat zal wel nooit echt weggaan. Generatie na generatie Turkije als geweldigste land ter wereld aanwijzen maar er zelf voor geen goud naartoe verhuizen. Alles wat Turkije is = goed. Die zullen nooit wat fouts hebben gedaan in hun korte verleden want dat zeggen ze immers zelf.

Als ik zo de berichtgeving van dat land soms volg zie ik dat eerlijke objectieve journalistiek ver te zoeken is. Het zal mij niks verbazen als de bevolking ook flink dom gehouden wordt.

Arme bevolking. Die snappen waarschijnlijk geen snars van wat ze in het buitenland allemaal over ze roepen.
Het is echt jammer dat je je punt zo wil maken. Je bereikt er echt niets mee.

Wat ook erg jammer is dat Nederlanders graag over alles een mening hebben zonder er ook maar iets vanaf te weten. Zo over de Armeense kwestie/genocide en zo ook over Cyprus.
pi_107230142
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:01 schreef zarGon het volgende:
Hetzelfde kan ik over jou zeggen. Leefde jij toen?
Wat een onzin. Ik pretendeer niet dat ik hier verstand van heb.

Jij hebt het hier echter keihard over leugens. En in een andere reply zeg je "Ik beweer niet of het wel of geen leugen is, ik erken noch ontken het."??
pi_107230152
Hier wat bewijzen op een rijtje:

De Turkse genocide door Armeniers
pi_107230197
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:55 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Turkije verbreekt stampvoetend diplomatieke banden. Als een kleutertje snel wegrennen naar de andere kamer en zichzelf in slaap huilen. In plaats van de discussie aan te gaan als een volwassene.
Ja, want Turkije is de discussie niet aangegaan (heeft dat ook nooit gedaan) en heeft de eerste beste mogelijkheid aangepakt om de kleuter te spelen.
pi_107230237
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:04 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ik pretendeer niet dat ik hier verstand van heb.

Jij hebt het hier echter keihard over leugens. En in een andere reply zeg je "Ik beweer niet of het wel of geen leugen is, ik erken noch ontken het."??
Waar heb ik gezegd dat het leugens zijn?
pi_107230307
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:04 schreef polderturk het volgende:
Hier wat bewijzen op een rijtje:

De Turkse genocide door Armeniers
Genocide van Armeniërs op Turken (als dit inderdaad zo is) heeft natuurlijk niets te maken met de kwestie over of Turken genocide hebben gepleegd op Armeniërs.
  woensdag 25 januari 2012 @ 20:07:19 #269
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_107230346
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:05 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ja, want Turkije is de discussie niet aangegaan (heeft dat ook nooit gedaan) en heeft de eerste beste mogelijkheid aangepakt om de kleuter te spelen.
Ik had gezegt. Stuur je beste historici er op af. Open archieven. Kom maar op. Zoek het uit.

De waarheid is de waarheid. Ben je schuldig dan ben je schuldig.

Even voor de duidelijkheid. Wat mij betreft hoeft de Turkse regering geenszins hun excuses aan te bieden. Dat is belachelijk. Niemand die nu nog leeft of iets betekent is hier nog verantwoordelijk voor. Maar het lijkt mij wel gezond om een zo objectief (ofwel intersubjectief) mogelijke waarheid in het klaslokaal te presenteren.

En niet je vingers in je oren en nanananananana.

Hier in Nederland leer je ook gewoon over de keiharde feiten op school. Grootste percentage weggescheepte joden van Europa, laatste westerse land dat slavernij heeft afgeschaft, etc...
pi_107230369
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:05 schreef zarGon het volgende:

[..]

Waar heb ik gezegd dat het leugens zijn?
quote:

[..]

Nee, want jij blijft natuurlijk omgaan met die mensen wanneer zij de walgelijkste leugens over jou verspreiden.
quote:

[..]

pi_107230430
quote:

[..]

Als het kassapersoneel een winkeldief aanhoudt zal die natuurlijk ook in alle toonaarden ontkennen, dat betekent nog niet dat die dief dan noodzakelijkerwijs ook de waarheid spreekt.
pi_107230458
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:07 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

[..]

[..]

Zucht. Je vergeet de post ervoor.

quote:

[..]

Jep. Als er in jouw ogen leugens over jou worden verspreid, blijf je stil. En dat blijf je doen wanneer anderen straks hetzelfde gaan zeggen over jou en er dus dezelfde wetten in andere landen worden aangenomen. Dan blijf jij gewoon stil, want jij bent een schaap, eentje dat geschoren wordt.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:01 schreef zarGon het volgende:

[..]

[..]

Met 'in jouw ogen' bedoel ik 'in de ogen van Turkije. Ik beweer niet of het wel of geen leugen is, ik erken noch ontken het. Het mag ondertussen duidelijk zijn wat het standpunt van Turkije is.

pi_107230519
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:08 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Als het kassapersoneel een winkeldief aanhoudt zal die natuurlijk ook in alle toonaarden ontkennen, dat betekent nog niet dat die dief dan noodzakelijkerwijs ook de waarheid spreekt.
Ah. Leuk.

Leuk dat je kiest voor het woord 'winkeldief'. Daarmee geef je al aan dat de persoon een dief is. En daar gaat het nou net om.
  woensdag 25 januari 2012 @ 20:10:38 #274
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_107230543
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:08 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Echt een prachtige vergelijking tussen een dief op heterdaad betrappen en een chaotische oorlog waarin 23049230849273 conflicten waren ergens in de vorige eeuw.
pi_107230575
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:07 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik had gezegt. Stuur je beste historici er op af. Open archieven. Kom maar op. Zoek het uit.

Ben jij Erdoğan? O+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')