abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106419146
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:52 schreef Atheist1925 het volgende:

Daar hoeft een god zich echt niet mee te bemoeien, om voorspellingen te doen. De oudheid wemelde van de orakels en profeten. En allemaal hadden ze gelijk. Die mensen hadden vaak drugs gebruikt en stonden zo in contact met hun voorouders of met geesten. De profeten hadden dus contact met geesten.
En toch is er maar 1 bron waar echte profetien in staan die daadwerkelijk tot in precieze dingen uitkomt. Waar de menselijke varianten(zoals Nostradamus) hopeloos faalden.
Waarom zou God geen profetien kunnen doen, mee bezig zijn?
Juist dit is een sterk teken van Zijn aanwezigheid, en Hij tekende veel voorspellingen op over het einde. Wat er zou gebeuren en dat is voor ons een hele geruststelling.

Contact met voorouders en geesten? Haha? De bijbel laat zien dat doden echt dood zijn en niet ergens verder leven ofzo. En mensen faalden juist en niet succesvol elke keer weer zoals je zegt.

quote:
Dat geldt voor de Bijbel ook. Zoals al eerder gezegd is, door mensen is Daniel ook op vele manieren te interpreteren. En de voorspelling van de Joden die weer terugkwamen is al in vervulling gegaan, maar toch menen christenen dat die pas in vervulling ging toen de Joden uit de Diaspora terugkwamen (dus in 1948). Dus ook de Bijbel kent vele interpretabele profetieeen. Maar als je Jehovagtuige bent, wil je dit waarschijnlijk niet inzien.
Nee die beelden van Daniel zijn in meerdere gevallen erg specifiek(bv over Alexander en Griekenland). Soms een beetje vrij te interpreteren klopt, maar wijzen vaak toch wel exact ergens naar.

Wat heb jij nou weer met de joden dan?
Dat gebeurde 70 jaar later toen ze terugkeerden uit ballingschap, niet in 1948 ofzo?
Jehovah's Getuigen zijn eerlijker en oprechter in discussies dan vele anderen hoor, dat kan ik je beloven. Aangezien wij niet ergens in vastgedrukt zijn, in tradities of wat dan ook.
Maar juist heel sterk gewezen worden op erg breed onderzoek(dus ook andere lectuur dan de onze, andere bijbels dan de onze etc etc).
pi_106420462
quote:
En toch is er maar 1 bron waar echte profetien in staan die daadwerkelijk tot in precieze dingen uitkomt. Waar de menselijke varianten(zoals Nostradamus) hopeloos faalden.
Juist dit is een sterk teken van Zijn aanwezigheid, en Hij tekende veel voorspellingen op over het einde. Wat er zou gebeuren en dat is voor ons een hele geruststelling.
Wees eens eerlijk, heb je ooit al verder gekeken dat die ene bron waar jij van overtuigd bent dat het wel precies zo is gegaan zoals voorspeld is? Omdat je nu met het bijna hedendaagse Nostradamus afkomt denk ik dat je geen weet hebt van de voorspellingen van de Maya's, de Inca's, de Griekse orakels en noem het maar op. Dan vergeet ik zelfs de voorspellingen van de Hindoes, die voorspelden dat wij nu in een donker tijdperk zitten en dat er straks weer een mooie periode aankomt. Ook die voorspellingen zijn namelijk zeer accuraat.
En heb je al eens gehoord dat de voorspellingen in de Bijbel later zijn opgeschreven dan de mensheid denkt? Waardoor voorspellingen ineens naspellingen zijn?

quote:
Contact met voorouders en geesten? Haha? De bijbel laat zien dat doden echt dood zijn en niet ergens verder leven ofzo. En mensen faalden juist en niet succesvol elke keer weer zoals je zegt.
Waarom heb ik het idee tegen een muur te praten? Deze mensen kunnen ook voorspellingen doen, en die kwamen ook uit. Vandaar dat zij zo populair werden. En waarom haal je de bijbel aan als enige bron van wijsheid? Ik heb zo'n idee dat ik tegen een puber aan het praten ben, of tegen iemand die net jehovagetuige is geworden en nu dus de Bijbel ontdekt heeft. En dan in kinderlijk enthousiasme vergeet dat er naast de Bijbel ook nog waarheden bestaan.

quote:
Nee die beelden van Daniel zijn in meerdere gevallen erg specifiek(bv over Alexander en Griekenland). Soms een beetje vrij te interpreteren klopt, maar wijzen vaak toch wel exact ergens naar.
De namen worden anders nergens genoemd.

quote:
Dat gebeurde 70 jaar later toen ze terugkeerden uit ballingschap, niet in 1948 ofzo?
Ja, veel christenen menen dat pas in 1948 die voorspelling waar werd, maar dat is een menselijke invulling. Juist omdat er in de bijbel stond dat pas na de Joodse terugkomt de messias zou komen, werd Israel weer een land waar Joden kwamen te wonen. Maar veel Joden vonden dit niet goed, omdat ze wilden dat God dat zelf deed en niet de mens.

quote:
Jehovah's Getuigen zijn eerlijker en oprechter in discussies dan vele anderen hoor, dat kan ik je beloven. Aangezien wij niet ergens in vastgedrukt zijn, in tradities of wat dan ook.
Daar geloof ik weinig van. Of jij moet een uitzondering op de regel zijn. Als er een iemand vastgeroest zit aan opvattingen dan ben jij dat wel. Helaas, dat bemoeilijkt een volwassen discussie wel.

quote:
Maar juist heel sterk gewezen worden op erg breed onderzoek(dus ook andere lectuur dan de onze, andere bijbels dan de onze etc etc).
Als je nou ook eens andere wetenschappelijke boeken mocht lezen of archeologische tijdschriften dan waren we al een stuk verder.
  donderdag 5 januari 2012 @ 11:27:02 #128
347983 Cognitor
Non vincit nisi veritas
pi_106431916
quote:
Jehovah's Getuigen zijn eerlijker en oprechter in discussies dan vele anderen hoor, dat kan ik je beloven.
Zeg bianconeri, ik heb je in dit topic toch herhaaldelijk op een leugen betrapt. Jokken voor Jehova mag van jullie zeker wel, ook jokken dat je jokt?
  donderdag 5 januari 2012 @ 11:35:38 #129
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_106432194
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 23:07 schreef bianconeri het volgende:

[..]

[..]

Die profetieën ja, dat is wel een grappig verhaal. Wist je dat veel daarvan post factum geschreven zijn? Vervolgens zijn ze geantedateerd, waardoor het lijkt alsof de profeten kennis hadden van de toekomst.

Om het in woorden te zeggen die jij ook kunt begrijpen: die profetieën zijn grotendeels vals.
pi_106432307
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:27 schreef Cognitor het volgende:

[..]

Zeg bianconeri, ik heb je in dit topic toch herhaaldelijk op een leugen betrapt. Jokken voor Jehova mag van jullie zeker wel, ook jokken dat je jokt?
Ah ja echt wel, zeker heb je dat wel gedaan hoor. Ja geloof ik helemaal hoor. Zo goed.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Die profetieën ja, dat is wel een grappig verhaal. Wist je dat veel daarvan post factum geschreven zijn? Vervolgens zijn ze geantedateerd, waardoor het lijkt alsof de profeten kennis hadden van de toekomst.

Om het in woorden te zeggen die jij ook kunt begrijpen: die profetieën zijn grotendeels vals.
Nee daar is helemaal niets van waar. Dat zijn verhalen van personen die maar niet willen accepteren dat de Bijbel al die dingen voorspelde.
En daarbij voorspelt de Bijbel zelfs dingen voor onze tijd, of is de Bijbel gister pas geschreven?
  donderdag 5 januari 2012 @ 11:46:41 #131
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_106432566
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:38 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ah ja echt wel, zeker heb je dat wel gedaan hoor. Ja geloof ik helemaal hoor. Zo goed.

[..]

Nee daar is helemaal niets van waar. Dat zijn verhalen van personen die maar niet willen accepteren dat de Bijbel al die dingen voorspelde.
En daarbij voorspelt de Bijbel zelfs dingen voor onze tijd, of is de Bijbel gister pas geschreven?
Heb jij ooit gehoord van het Scheermes van Ockham? Wat lijkt jou waarschijnlijker: dat mensen iets opschrijven dat al gebeurd is, en vervolgens doen of het veel ouder is om hun andere voorspellingen legitimiteit te geven, of dat het werkelijk profetieën zijn?

Daarnaast, wat voorspelt de Bijbel dan voor onze tijd? Let wel, dan bedoel ik: welke uitgekomen voorspellingen doet de Bijbel (vrijwel) expliciet over onze tijd?
pi_106432585
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 23:37 schreef Atheist1925 het volgende:

Wees eens eerlijk, heb je ooit al verder gekeken dat die ene bron waar jij van overtuigd bent dat het wel precies zo is gegaan zoals voorspeld is? Omdat je nu met het bijna hedendaagse Nostradamus afkomt denk ik dat je geen weet hebt van de voorspellingen van de Maya's, de Inca's, de Griekse orakels en noem het maar op. Dan vergeet ik zelfs de voorspellingen van de Hindoes, die voorspelden dat wij nu in een donker tijdperk zitten en dat er straks weer een mooie periode aankomt. Ook die voorspellingen zijn namelijk zeer accuraat.
En heb je al eens gehoord dat de voorspellingen in de Bijbel later zijn opgeschreven dan de mensheid denkt? Waardoor voorspellingen ineens naspellingen zijn?
Gek genoeg ken ik ook daar voorspellingen van, gek genoeg komen die maar niet uit.
Of wil je als bonus ook nog afwachten op dec van dit jaar?

Ja dat er een donkere periode komt en daarna weer goed. Wat een diepgaande profetie zeg.
De bijbel is over die donkere periode ten minste vele malen specifieker. (denk maar aan Matth 24 en 2 Tim 3)
Wellicht is niet van elke voorspelling duidelijk wanneer het opgeschreven is, maar geen enkele voorspelling is ontkracht hoor omdat het zogenaamd later opgeschreven zou zijn.
En de Bijbel is al 2000 jaar oud ong, en voorspelt dingen bv vanaf 100 jaar geleden tot aan zelfs nu.
Of ga je zeggen dat de Bijbel gister is geschreven? Zoals Ser_Ciappelletto ook schijnt te denken.

quote:
Waarom heb ik het idee tegen een muur te praten? Deze mensen kunnen ook voorspellingen doen, en die kwamen ook uit. Vandaar dat zij zo populair werden. En waarom haal je de bijbel aan als enige bron van wijsheid? Ik heb zo'n idee dat ik tegen een puber aan het praten ben, of tegen iemand die net jehovagetuige is geworden en nu dus de Bijbel ontdekt heeft. En dan in kinderlijk enthousiasme vergeet dat er naast de Bijbel ook nog waarheden bestaan.
Dat idee heb ik ook van jouw ja, best apart.
Naast de Bijbel zijn er ook waarheden ja, maar geen waarheden over dat gebied.
Maar bv de waarheid dat 1+1=2.

quote:
De namen worden anders nergens genoemd.
Ooit van omschrijvingen gehoord? Of denk je dat ze bv met opsporing gezocht direct de naam van de dader weten en zo op zoek gaan?

quote:
Ja, veel christenen menen dat pas in 1948 die voorspelling waar werd, maar dat is een menselijke invulling. Juist omdat er in de bijbel stond dat pas na de Joodse terugkomt de messias zou komen, werd Israel weer een land waar Joden kwamen te wonen. Maar veel Joden vonden dit niet goed, omdat ze wilden dat God dat zelf deed en niet de mens.
Volgens mij verwar jij christenen met joden, want die 1948 verhaal heb ik nog nooit gehoord.
Dit is in elk geval niet Bijbels gebaseerd die 1948 uitkomst.

Israel is trouwens ook niets bijzonders meer hoor, God verwierp Israel en de joden.

quote:
Daar geloof ik weinig van. Of jij moet een uitzondering op de regel zijn. Als er een iemand vastgeroest zit aan opvattingen dan ben jij dat wel. Helaas, dat bemoeilijkt een volwassen discussie wel.
Ik zit niet vastgeroest hoor, dat jij je naam al atheist noemt toont vastroesting.
Als jij met duidelijk en sterk bewijs tegen onze leerstelling of de Bijbel komt dan ga ik jou volgen hoor en niet de Bijbel meer. Maar veel suc6 daarmee, aangezien wetenschappers en tegenstanders dit al vele honderden jaren proberen.

quote:
Als je nou ook eens andere wetenschappelijke boeken mocht lezen of archeologische tijdschriften dan waren we al een stuk verder.
Ik heb zelfs kort als archeoloog gewerkt, best lachen hoor met een zeefje rondlopen.
En wetenschappelijke dingen(boeken/programma's) kijk en lees ik al genoeg hoor.
pi_106432642
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Heb jij ooit gehoord van het Scheermes van Ockham? Wat lijkt jou waarschijnlijker: dat mensen iets opschrijven dat al gebeurd is, en vervolgens doen of het veel ouder is om hun andere voorspellingen legitimiteit te geven, of dat het werkelijk profetieën zijn?

Daarnaast, wat voorspelt de Bijbel dan voor onze tijd? Let wel, dan bedoel ik: welke uitgekomen voorspellingen doet de Bijbel (vrijwel) expliciet over onze tijd?
Nee nooit van gehoord en klinkt ook niet interessant als ik je verhaal verder lees.
Het OT is duidelijk voor het jaar 0 geschreven, ben je het daar wel mee eens?
Best raar dat precies voorspelt wordt welk jaar de Messias bekend zou worden!
Terwijl daar 0,0 twijfel over is dat het voor die tijd opgeschreven is, net als de vele voorspellingen rond Jezus.

In deze tijd? Lees bv Matth 24, 2 Tim 3.
  donderdag 5 januari 2012 @ 11:57:41 #134
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_106432962
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:48 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nee nooit van gehoord en klinkt ook niet interessant als ik je verhaal verder lees.
Het OT is duidelijk voor het jaar 0 geschreven, ben je het daar wel mee eens?
Best raar dat precies voorspelt wordt welk jaar de Messias bekend zou worden!
Terwijl daar 0,0 twijfel over is dat het voor die tijd opgeschreven is, net als de vele voorspellingen rond Jezus.

In deze tijd? Lees bv Matth 24, 2 Tim 3.
Is het ooit in je opgekomen dat de schrijvers van het NT wellicht, heel per ongeluk expres, die verwijzingen in hun tekst hebben verwerkt, om hun messias wat meer legitimiteit mee te geven?
Tevens, waar wordt dat jaar precies voorspeld? Nu ben ik wel benieuwd...

Daarnaast, over Mattheus 24: Jezus voorspelt oorlog, honger en vernietiging. Ik ben geen profeet, maar ik kan je voorspellen dat er in de komende 2000 jaar nog veel oorlog, honger en vernietiging gaat komen.
Idem voor 2 Timoteus 3. Ik ben nog steeds geen profeet, maar ik kan je ook voorspellen dat er de komende 2000 jaar nog veel egoïstische en asociale klootzakken zullen komen. Sterker nog, de bewering dat iedereen die een christelijk leven wil leiden vervolgd wordt, lijkt me nogal tegengesproken te worden door ongeveer 1500 jaar Westerse geschiedenis.

Ik vraag je nog eens, geef eens een ondubbelzinnige voorspelling die de profeet alleen had kunnen weten door goddelijke interventie.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ser_Ciappelletto op 05-01-2012 12:03:57 ]
pi_106433612
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Zie hier, en met name

quote:
Jehovah's Witnesses interpretation

Jehovah’s Witnesses believe that Artaxerxes' first year of rule was 474 BCE. Based on Nehemiah 2:1, 5-8, Nehemiah went forth to rebuild the walls around Jerusalem “in the twentieth year of Artaxerxes the king.” Thus, Jehovah Witness theologians have added 20 years to 474 BCE, pinpointing 455 BCE as the starting point for Daniel’s Messianic prophecy.[31][32]

Like Martin Anstey (1913) and Philip Mauro (1921), Jehovah’s Witnesses also agree with the 69 weeks of years principle, where each “week” represents “seven years”. Therefore 69 weeks translates as 483 years of which is added to 455 BCE, the 20th year of Artaxerxes reign. That pinpoints the return of the Messiah to the year 29 CE. To Jehovah’s Witnesses, this is a significant year because it was Jesus’ baptismal year, just three years before his crucifixion. (Luke 3:1, 2, 21, 22) The remaining week of seven years, from 29 CE, is the duration of Jesus being “cut off”. To Jehovah’s witnesses, Daniel’s prophecy is fulfilled in 36 CE.
Zie ook b.v. hier en hier (hoewel ik de achtergrond van deze Tanner niet zo ken, lijkt hij de profetieën messianistisch te interpreteren).
pi_106433900
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:13 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Zie hier, en met name

[..]

Zie ook b.v. hier en hier (hoewel ik de achtergrond van deze Tanner niet zo ken, lijkt hij de profetieën messianistisch te interpreteren).
Och ja zullen we die ook weer hebben. Je wilt niet weten hoe vaak die wel niet wordt aangehaald zeg, wordt er gek van. In de tekst staat bv al: Oh they added 20 years so they think that.
Niets aanhalingen of wat dan ook.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 11:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Is het ooit in je opgekomen dat de schrijvers van het NT wellicht, heel per ongeluk expres, die verwijzingen in hun tekst hebben verwerkt, om hun messias wat meer legitimiteit mee te geven?
Leuke is dat toevallig net Haushofer dat aanhaalt.
En toch is het duidelijk uitgekomen, en die zaken kun je als schrijver beetje lastig beinvloeden he.
Of bepaal je als schrijver waar iemand geboren is, nee idd niet. Alleen in sprookjes maar niet bij echte personen wat Jezus was.

quote:
Daarnaast, over Mattheus 24: Jezus voorspelt oorlog, honger en vernietiging. Ik ben geen profeet, maar ik kan je voorspellen dat er in de komende 2000 jaar nog veel oorlog, honger en vernietiging gaat komen.
Je vergeet dat de prediking wereldwijd zou zijn en ziektes ook nog ;)
En de voorspelling gaat niet over dat ze er zouden zijn, maar in grote mate. Vele malen meer dan normaal. En als je alleen laatste 2 jaar ofzo beetje nieuws hebt gevolgd, veel erger dan het ooit is geweest. En de tijd van het einde begon tegelijk met de WO I, best toevallig he.

Deze tekenen zullen idd door blijven gaan, dat zegt de Bijbel. Tot aan de grote dag van God.

quote:
Idem voor 2 Timoteus 3. Ik ben nog steeds geen profeet, maar ik kan je ook voorspellen dat er de komende 2000 jaar nog veel egoïstische en asociale klootzakken zullen komen. Sterker nog, de bewering dat iedereen die een christelijk leven wil leiden vervolgd wordt, lijkt me nogal tegengesproken te worden door ongeveer 1500 jaar Westerse geschiedenis.
En toch is het allemaal heel anders dan dat het was hoor. Daar is veel in verandert.
Spraken iemand aan de deur die nog zei: Vroeger konden we een kaartje op de deur plakken: ''Ik ben er even niet, de sleutel ligt ....''
Zonder dat er iets gebeurde, zou jij dit nu durven? Nou ik ga het niet eens proberen.

Iedereen die als ware christen leeft zal inderdaad vervolgd worden, en niet die duidelijk valsen zoals katholieken.
Jehovah's Getuigen zijn ook niet bepaald populair of wel dan! Iedereen heeft een hekel aan ons.
En zijn nog altijd veel verbodsbepalingen voor.

quote:
Ik vraag je nog eens, geef eens een ondubbelzinnige voorspelling die de profeet alleen had kunnen weten door goddelijke interventie.
Val van Babylon blijft een mooie hoor.
  donderdag 5 januari 2012 @ 12:29:30 #137
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_106434117
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:13 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Zie hier, en met name

[..]

Dat vind ik nog steeds weinig overtuigend en vrij dubbelzinnig. Ten eerste bombarderen ze het 474 v.C. tot het eerste jaar van Artaxerxes heerschappij, terwijl ik me meen te herinneren dat z'n vader Xerxes in die periode een paar keer heeft geprobeerd Griekenland te veroveren. Vervolgens gaan ze ook nog één week interpreteren als 7 jaren.

Zo heb ik een eigen theorie, namelijk dat het eerste jaar van Artaxerxes' heerschappij 482 was, en dat iedere week symbool staat voor 35 jaar. Dan is het significante jaar voor de messias 1933...
pi_106434232
Het heeft te maken met de meervoudsvorm van "week". Normaal is deze "shevoe'iem", maar in Daniel wordt de meervoudsvorm "shevoe'ot" gebruikt. Dat is opmerkelijk :)
pi_106434249
quote:
Gek genoeg ken ik ook daar voorspellingen van, gek genoeg komen die maar niet uit.
Of wil je als bonus ook nog afwachten op dec van dit jaar?
Nu heb je het over de maya's? Die wisten wel precies de dag te voorspellen dat de blanken hun land binnenvielen.

http://www.grenswetenschap.nl/onbegrensd.asp?id=17

quote:
Ja dat er een donkere periode komt en daarna weer goed. Wat een diepgaande profetie zeg.
De bijbel is over die donkere periode ten minste vele malen specifieker. (denk maar aan Matth 24 en 2 Tim 3)
Ik heb eens Matth 24 gelezen, maar dit meen je toch niet serieus? Mensen zullen huwelijken en uitgehuwelijkd worden, kinderen krijgen, bier drinken, spotten, er zullen oorlogen zijn en rampen. Dit is toch typisch een voorbeeld van open deuren die ingetrapt worden? Dat was in den beginne en zal duren tot de laatste dag. Ook wordt hier voorspeld dat de tempel van Jeruzalem zal vallen, als teken van de wederkomst van Christus. Maar als je ervan uitgaat dat Matth pas NA de val geschreven is, is dit typisch een voorbeeld van post factum.

quote:
Wellicht is niet van elke voorspelling duidelijk wanneer het opgeschreven is, maar geen enkele voorspelling is ontkracht hoor omdat het zogenaamd later opgeschreven zou zijn.
Natuurlijk wel. Ik kan nu ook voorspellen dat er in de twintigste eeuw twee oorlogen zullen zijn en geruchten van oorlogen (koude oorlog). Als je dan kan aantonen dat ik dat nu schrijf, is de voorspelling toch ontkracht?

quote:
En de Bijbel is al 2000 jaar oud ong, en voorspelt dingen bv vanaf 100 jaar geleden tot aan zelfs nu.
Omdat ze misschien open deuren intrappen als het gaat om de huidige tijd?

quote:
Of ga je zeggen dat de Bijbel gister is geschreven? Zoals Ser_Ciappelletto ook schijnt te denken.
Dat denkt hij helemaal niet.

quote:
Dat idee heb ik ook van jouw ja, best apart.
Naast de Bijbel zijn er ook waarheden ja, maar geen waarheden over dat gebied.
Maar bv de waarheid dat 1+1=2.
Dat is jouw mening. De mensen die hindoe of boeddhist zijn denken daar de waarheid vandaan te kunnen halen.

quote:
Ooit van omschrijvingen gehoord? Of denk je dat ze bv met opsporing gezocht direct de naam van de dader weten en zo op zoek gaan?
Geef dan eens een echte omschrijving aan?

quote:
Volgens mij verwar jij christenen met joden, want die 1948 verhaal heb ik nog nooit gehoord.
Dit is in elk geval niet Bijbels gebaseerd die 1948 uitkomst.
Het waren de Zionistische Joden die dit wilden en de Christenen deden er maar wat graag aan mee. De orthodoxe Joden daarentegen wilden er niks van weten.

quote:
Israel is trouwens ook niets bijzonders meer hoor, God verwierp Israel en de joden.
In mijn bijbelcursus leerde ik wel wat anders.

quote:
Ik zit niet vastgeroest hoor, dat jij je naam al atheist noemt toont vastroesting.
Een naam zegt niks, de houding wel.

quote:
Als jij met duidelijk en sterk bewijs tegen onze leerstelling of de Bijbel komt dan ga ik jou volgen hoor en niet de Bijbel meer. Maar veel suc6 daarmee, aangezien wetenschappers en tegenstanders dit al vele honderden jaren proberen.
Mag je wel liegen? Je gaat een discussie met mensen aan om anderen te bekeren en niet om zelf de waarheid te willen weten.

quote:
Ik heb zelfs kort als archeoloog gewerkt, best lachen hoor met een zeefje rondlopen.
En wetenschappelijke dingen(boeken/programma's) kijk en lees ik al genoeg hoor.
Ja ja, maar niet als het aan het Jehova getuigen spel komt. Want dan zijn archeologen en wetenschappers medewerkers van de duivel. Vandaar ook dat je evolutietheorie toeschrijft aan satan.
pi_106434640
Wel eens bij je opgekomen dat die goden gewoon lekker aan het vechten en feesten zijn?
Lekker DROMEN over onsterfelijkheid en de mensen beneden gewoon geen aandacht geven.
vertel eens zit jij constant te denken over het leed in bijvoorbeeld een mierenhoop?
weet je wat die mieren elkaar vertellen?
HET SCHIJNT DAT ER MENSEN ZIJN. BEWIJS DAT EENS. NOU ER WAS EEN VERSCHIJNING EN ZO.EN ER WERDEN WE;L EENS MIEREN VERTRAPT DOOR ZE EN OH JA ABDUCTED OOK.
PROFESSOR DE MIER ZEGT: LAAT DAT EERST MAAR EENS ZIEN, WANT IK BEN DE MEEST WETENSCHAPPELIJKE MIER.

EN WIJ MENSEN?
WE ZEGGEN: FUCK DE MIEREN, WE KUNNEN ZELFS PELSDIEREN MARTELEN HAHA EN NU GAAN WE VRIJEN.
EN DE MIER PIEKERDE VERDER.

DE GODEN DRINKEN ER NOG 1TJE. PROSIT
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:56:57 #141
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_106441772
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:32 schreef Haushofer het volgende:
Het heeft te maken met de meervoudsvorm van "week". Normaal is deze "shevoe'iem", maar in Daniel wordt de meervoudsvorm "shevoe'ot" gebruikt. Dat is opmerkelijk :)
Tenzij die meervoudsvorm een tetrakosioihexakontaoktalis is, lijkt het me nog steeds een beetje uit de lucht gegrepen om zo'n week als 9 jaren te tellen.
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:59:26 #142
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_106441877
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:46 schreef Gebruikersnaam4 het volgende:
Wel eens bij je opgekomen dat die goden gewoon lekker aan het vechten en feesten zijn?
Lekker DROMEN over onsterfelijkheid en de mensen beneden gewoon geen aandacht geven.
vertel eens zit jij constant te denken over het leed in bijvoorbeeld een mierenhoop?
weet je wat die mieren elkaar vertellen?
HET SCHIJNT DAT ER MENSEN ZIJN. BEWIJS DAT EENS. NOU ER WAS EEN VERSCHIJNING EN ZO.EN ER WERDEN WE;L EENS MIEREN VERTRAPT DOOR ZE EN OH JA ABDUCTED OOK.
PROFESSOR DE MIER ZEGT: LAAT DAT EERST MAAR EENS ZIEN, WANT IK BEN DE MEEST WETENSCHAPPELIJKE MIER.

EN WIJ MENSEN?
WE ZEGGEN: FUCK DE MIEREN, WE KUNNEN ZELFS PELSDIEREN MARTELEN HAHA EN NU GAAN WE VRIJEN.
EN DE MIER PIEKERDE VERDER.

DE GODEN DRINKEN ER NOG 1TJE. PROSIT
YEAH!!!einz!een!11 Fuck mieren, get bitches. B-)
pi_106452798
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 12:33 schreef Atheist1925 het volgende:

Ik heb eens Matth 24 gelezen, maar dit meen je toch niet serieus? Mensen zullen huwelijken en uitgehuwelijkd worden, kinderen krijgen, bier drinken, spotten, er zullen oorlogen zijn en rampen. Dit is toch typisch een voorbeeld van open deuren die ingetrapt worden? Dat was in den beginne en zal duren tot de laatste dag. Ook wordt hier voorspeld dat de tempel van Jeruzalem zal vallen, als teken van de wederkomst van Christus. Maar als je ervan uitgaat dat Matth pas NA de val geschreven is, is dit typisch een voorbeeld van post factum.
Huh? Ik weet niet waar jij ooit wel niet Matth 24 gelezen hebt?
Maar dit gaat over de discipelen die Jezus een teken van het einde vragen.
Waarop Jezus antwoord dat er vele oorlogen, hongersnoden, ziektes en aardbevingen(natuurrampen) zullen zijn. En ook nog de wereldwijde prediking.

Er is sinds die tijd der einde ook een echt grote toename geweest hierin, denk alleen al aan de afgelopen jaren hoe erg dit allemaal wordt tegenwoordig.

Maar waar je al die andere dingen vandaan haalt?
Bv dat met de tempel, bier, spotten?

quote:
Natuurlijk wel. Ik kan nu ook voorspellen dat er in de twintigste eeuw twee oorlogen zullen zijn en geruchten van oorlogen (koude oorlog). Als je dan kan aantonen dat ik dat nu schrijf, is de voorspelling toch ontkracht?
Ja inderdaad dan is de voorspelling ontkracht!
Maar jouw voorspelling is zelfs nu eigenlijk nog fout haha want er zijn veel meer oorlogen geweest dan dat. Idd slechts 2 echte grote oorlogen, maar dat zeg je niet.
Maar wat een verschil met de Bijbel! Wat vooraf opgetekend is.

quote:
Omdat ze misschien open deuren intrappen als het gaat om de huidige tijd?
Ja open deuren intrappen als je nu zou leven. Als je honderden(duizenden) jaren geleden leefde kun je toch niet voorspellen wat er nu gebeurt in onze huidige tijd? Is niet bepaald een open deur.

quote:
Dat is jouw mening. De mensen die hindoe of boeddhist zijn denken daar de waarheid vandaan te kunnen halen.
Ja maar die kunnen dat niet ondersteunen.

quote:
Geef dan eens een echte omschrijving aan?
Om het kort te houden:
De val van de Grieken(Alexander), snelle opkomst, plotselinge val.
Verdeeld over 4 generalen.

quote:
In mijn bijbelcursus leerde ik wel wat anders.
Haha dan wil ik wel eens weten waar jij ooit wel niet een bijbelcursus gehad hebt?
Ergens in een geheime donkere kelder in een steegje?
Er staat in de Bijbel heel duidelijk dat Hij de joden en Israel verwierp en een nieuwe natie nam.
Daarom mochten er ook heidenen bij, werden het christenen en niet joden.

quote:
Een naam zegt niks, de houding wel.
Naam zegt wel genoeg.
Houding idd ook, maar zo open laat jij je ook nog niet zien.
Dan zit je wel tegen mij te janken zeker weer, maar jij doet precies hetzelfde als mij.
Alleen zijn die dingen die je aanhaalt maar apart.

quote:
Mag je wel liegen? Je gaat een discussie met mensen aan om anderen te bekeren en niet om zelf de waarheid te willen weten.
Beide niet geheel waar. Ik meng me gewoon in Bijbelse discussies en haal de Bijbel daarbij aan. De waarheid die de Bijbel ons leert, en tja hopelijk zullen mensen dan hun rare ideetjes loslaten.
En er valt voor mij ook genoeg te leren hoor, dus sta overal voor open.

Alleen is die inbreng, zeker op Bijbels gebied, hier erg laag.

quote:
Ja ja, maar niet als het aan het Jehova getuigen spel komt. Want dan zijn archeologen en wetenschappers medewerkers van de duivel. Vandaar ook dat je evolutietheorie toeschrijft aan satan.
Ik zeg niet specifiek dat wetenschappers medewerkers zijn, maar kunnen zijn van Satan.
Satan gebruikt ja de wereld om christenen te verleiden. Dat is helemaal geen Bijbels geheim maar weet iedereen die beetje verstand van Bijbel heeft.
pi_106454432
quote:
Huh? Ik weet niet waar jij ooit wel niet Matth 24 gelezen hebt?
Maar dit gaat over de discipelen die Jezus een teken van het einde vragen.
Waarop Jezus antwoord dat er vele oorlogen, hongersnoden, ziektes en aardbevingen(natuurrampen) zullen zijn. En ook nog de wereldwijde prediking.
En je denkt dat dit allemaal geschiedenis is wat hier staat? Vele oorlogen zijn er altijd al geweest, net als hongersnoden, ziektes en aardbevingen.

quote:
Er is sinds die tijd der einde ook een echt grote toename geweest hierin, denk alleen al aan de afgelopen jaren hoe erg dit allemaal wordt tegenwoordig.
En hoe weet je dat men dat vroeger niet had? Misschien dat internet, tv en radio er wel toe bedragen dat we nu meer op de hoogte zijn. Dat wil niet zeggen dat het erger is geworden.

quote:
Maar waar je al die andere dingen vandaan haalt?
Bv dat met de tempel, bier, spotten?
De tempel:

1 En Jezus ging uit en vertrok van den tempel; en Zijn discipelen kwamen bij Hem, om Hem de gebouwen des tempels te tonen.
2 En Jezus zeide tot hen: Ziet gij niet al deze dingen? Voorwaar zeg Ik: Hier zal niet een steen op den anderen steen gelaten worden, die niet afgebroken zal worden.

Spotten en bier drinken staat in die andere evangelieen. Ken je zelf de Bijbel wel? Of alleen de dingen die je mag weten van de Wachttoren?

quote:
Ja inderdaad dan is de voorspelling ontkracht!
Maar jouw voorspelling is zelfs nu eigenlijk nog fout haha want er zijn veel meer oorlogen geweest dan dat. Idd slechts 2 echte grote oorlogen, maar dat zeg je niet.
Maar wat een verschil met de Bijbel! Wat vooraf opgetekend is.
Er is helemaal niks vooraf opgetekend. De profetieen in het OT zijn achteraf pas opgeschreven, of zo vaag dat je er alles van kan maken. Bijvoorbeeld die steen van Daniel. En die van het NT zijn zo open deuren intrappend dat niemand daar meer intrapt. Behalve JehovaGetuigen dan.

Matth 24:
34 Voorwaar, Ik zeg u: Dit geslacht zal geenszins voorbijgaan, totdat al deze dingen zullen geschied zijn.

quote:
Ja open deuren intrappen als je nu zou leven. Als je honderden(duizenden) jaren geleden leefde kun je toch niet voorspellen wat er nu gebeurt in onze huidige tijd? Is niet bepaald een open deur.
Misschien omdat het allemaal van alle tijden is? Waarom denk je dat men in de middeleeuwen ook dacht dat het einde der tijden naderde? En waarom de christenen in de vierde eeuw na christus ook al dachten dat het einde nu wel genaderd was?

quote:
Ja maar die kunnen dat niet ondersteunen.
Wat voor zielig figuur ben jij eigenlijk? Natuurlijk kunnen die dat wel steunen.

quote:
Om het kort te houden:
De val van de Grieken(Alexander), snelle opkomst, plotselinge val.
Verdeeld over 4 generalen.
Waar staat het dan, en in welke tijd is dat geschreven?

quote:
Haha dan wil ik wel eens weten waar jij ooit wel niet een bijbelcursus gehad hebt?
Ergens in een geheime donkere kelder in een steegje?
Wil je ook eens niet op de persoon spelen? Ik heb cursussen gevolgt toen ik nog jong was. Dat zal een jaar of veertig geleden zijn.

quote:
Er staat in de Bijbel heel duidelijk dat Hij de joden en Israel verwierp en een nieuwe natie nam.
Daarom mochten er ook heidenen bij, werden het christenen en niet joden.
En hoe vaak lees ik niet in de Bijbel dat hij de Joden niet verworpen heeft?

quote:
Naam zegt wel genoeg.
Houding idd ook, maar zo open laat jij je ook nog niet zien.
Dan zit je wel tegen mij te janken zeker weer, maar jij doet precies hetzelfde als mij.
Alleen zijn die dingen die je aanhaalt maar apart.
Nee hoor, ze zijn niet apart. Sterker nog: Ik durf te zeggen dat de meeste mensen die wel open staan voor anderen weten dat ik gelijk heb. En een naam zegt natuurlijk helemaal niks. Een jehovaGetuige kan ook wel een nicknaam nemen met atheist erin.

quote:
Beide niet geheel waar. Ik meng me gewoon in Bijbelse discussies en haal de Bijbel daarbij aan. De waarheid die de Bijbel ons leert, en tja hopelijk zullen mensen dan hun rare ideetjes loslaten.
En er valt voor mij ook genoeg te leren hoor, dus sta overal voor open.
Hoe kan je iets leren als je alles maar afdoet als onzin en op je eigen geloof prat gaat?
Ben je dan niet enorm schijnheilig als je zegt open te staan?

quote:
Alleen is die inbreng, zeker op Bijbels gebied, hier erg laag.
Omdat de meeste mensen weten dat de Bijbel een politiek geschrift is, of politieke geschriften. En ook dat zij door anderen geschreven zijn dan de naam die eraan gegeven wordt. Daar zijn de christenen nu onderhand ook wel achter en zij erkennen dit gewoon. Ook is Jesaja geschreven (een profetieenboek) door twee verschillende profeten. De een is ouder en de ander is jonger. Dus profetieeen die daarin staan zijn geschreven terwijl hetgeen gebeuren zou al gebeurd is.
Dus de meeste mensen lezen de Bijbel heel anders dan jij.

quote:
Ik zeg niet specifiek dat wetenschappers medewerkers zijn, maar kunnen zijn van Satan.
Satan gebruikt ja de wereld om christenen te verleiden. Dat is helemaal geen Bijbels geheim maar weet iedereen die beetje verstand van Bijbel heeft.
Laat maar zitten Bianca, ik heb het wel gehad met je . Mijn laatste jaren ga ik niet verspelen aan een persoon die zo vast zit in een denken dat niet meer van deze tijd is. Doe er wat aan.
pi_106455325
quote:
Misschien omdat het allemaal van alle tijden is? Waarom denk je dat men in de middeleeuwen ook dacht dat het einde der tijden naderde? En waarom de christenen in de vierde eeuw na christus ook al dachten dat het einde nu wel genaderd was?
Nee hoor, dat was in 1874, 1914, 1925 en laatst 1975.
pi_106456858
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:45 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Op dit forum?

Nee, sowieso niet.

[..]

Denk bv aan het stukje in Hebr 1: 5,6.
Over de engel die zijn Zoon genoemd wordt, direct daarna staat ook de eerstgeborene.
Wat Jezus volgens Kol 1:15 ook is.

Waarom niet? Omdat de Bijbel dat verbiedt. Ik citeer:

Hand 15:29 ''U te blijven onthouden van dingen die aan afgoden ten slachtoffer zijn gebracht en van bloed''

Opsomming met verschillende dingen waar we ons van moeten onthouden.
Staat heel duidelijk bloed, gewoon bloed meer staat er niet. Dus niet van dieren(dat staat er altijd specifiek bij).