Dan los je een kunstgreep met een kunstgreep op. Ik zie wel wat in het totaalpakket van Tem.quote:Op dinsdag 27 december 2011 21:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ze kunnen gewoon de bijtelling langzaam opvoeren ,dan blijft de HRA gewoon bestaan, simpelst
Dan is die discussie ook voorbij en weet iedereen waar ie aan toe is
Maar zijn achterban niet.quote:Op dinsdag 27 december 2011 21:31 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
Wat een idioot is die Rutte toch ook. Het wordt alleen maar erger zo, het volk verwacht dat de HRA eraan gaat. Doe er dan tenminste iets mee, dan kan het alleen maar meevallen.
ik denk ook dat ze voorlopig de bijtelling gaan verhogenquote:Op dinsdag 27 december 2011 21:31 schreef asfyxiaatje123 het volgende:
Wat een idioot is die Rutte toch ook. Het wordt alleen maar erger zo, het volk verwacht dat de HRA eraan gaat. Doe er dan tenminste iets mee, dan kan het alleen maar meevallen.
Waarom niet die bijtelling wegstrepen tegen de HRA? Dat is toch veel eenvoudiger?quote:Op dinsdag 27 december 2011 22:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denk ook dat ze voorlopig de bijtelling gaan verhogen
nee dat is te snelquote:Op dinsdag 27 december 2011 23:10 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom niet die bijtelling wegstrepen tegen de HRA? Dat is toch veel eenvoudiger?
Dat brengt verschrikkelijk veel problemen met zich mee. Uitvoering ervan is zo lastig.quote:Op zaterdag 24 december 2011 10:25 schreef wafelijzer het volgende:
Ik ben er blij mee, maar ik zou het toch liever afgetopt zien tot een 3 a 4 ton.
daarom gewoon bijtelling verhogenquote:Op woensdag 28 december 2011 00:24 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dat brengt verschrikkelijk veel problemen met zich mee. Uitvoering ervan is zo lastig.
quote:wo 28 dec 2011, 07:03 | 46 reacties
Kabinet verhoogt woonbelasting
AMSTERDAM - Het eigenwoningforfait gaat in 2012 met bijna 10 procent omhoog. Dat staat in de Wijzigingen in de belastingheffing van volgend jaar.
Dat schrijft het Financiële Dagblad. De verhoging hangt samen met de dalende huizenprijzen en is bedoeld ter compensatie voor de schatkist.
Omdat deze belasting samenhangt met de zogenoemde WOZ-waarde van het huis, zouden de inkomsten voor de Staat bij dalende huizenprijzen omlaag gaan. Vorige week nog opperde het CDA het forfait juist te verlagen voor mensen die hun hypotheek snel aflossen.
Netto hoeft het natuurlijk niet veel uit te maken; als de prijs van je woning daalt, en het forfait stijgt proportioneel met die daling, blijf je evenveel betalen.quote:Op woensdag 28 december 2011 09:03 schreef michaelmoore het volgende:
U vraagt en wij draaien, dit graaien blijft doorgaan, VVD of geen VVD
http://www.telegraaf.nl/o(...)woonbelasting__.html
[..]
Jij denkt dat de WOZ-waarde gaat dalen? De gemeente heeft ook geld nodig.quote:Op woensdag 28 december 2011 09:08 schreef Reya het volgende:
[..]
Netto hoeft het natuurlijk niet veel uit te maken; als de prijs van je woning daalt, en het forfait stijgt proportioneel met die daling, blijf je evenveel betalen.
lijkt me ook nietquote:Op woensdag 28 december 2011 09:12 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jij denkt dat de WOZ-waarde gaat dalen? De gemeente heeft ook geld nodig.
"Dat schrijft het Financiële Dagblad. De verhoging hangt samen met de dalende huizenprijzen en is bedoeld ter compensatie voor de schatkist".quote:Op woensdag 28 december 2011 09:03 schreef michaelmoore het volgende:
U vraagt en wij draaien, dit graaien blijft doorgaan, VVD of geen VVD
http://www.telegraaf.nl/o(...)woonbelasting__.html
ik zou het ook prachtig vinden als ik gewoon een percentage kon verhogen op mijn strandstoel, echt een geldkraanquote:Op woensdag 28 december 2011 11:06 schreef thumbnail het volgende:
Kortom, de overheid is verslaaft aan het innen van te hoge belastingbedragen.
Maar een goed instrument om de stimulans tot schulden maken te neutraliserenquote:Op woensdag 28 december 2011 11:24 schreef Hyperdude het volgende:
Huurwaardeforfait is nog een veel krommere constructie/onjuistere belasting dan de HRA.
Blijft onzinnigquote:Op woensdag 28 december 2011 11:26 schreef michaelmoore het volgende:
...
Maar een goed instrument om de stimulans tot schulden maken te neutraliseren
Ze zullen die schulden-subsidie wel een keer volledig afschaffenquote:Op woensdag 28 december 2011 11:35 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Blijft onzinnig
Een fictief "genot" belasten om HRA "genot" te compenseren.
Idem overdrachtsbelasting.
Waarbij natuurlijk Jan modaal het hardste wordt geraakt, die heeft zijn levenswijze immers ingericht met HRA en is daar min of meer afhankelijk van.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ze zullen die schulden-subsidie wel een keer volledig afschaffen
Je wordt door de oprichting van het zorgkartel al jaarlijks genaaidquote:Op woensdag 28 december 2011 11:59 schreef betyar het volgende:
[..]
Waarbij natuurlijk Jan modaal het hardste wordt geraakt, die heeft zijn levenswijze immers ingericht met HRA en is daar min of meer afhankelijk van.
natuurlijk, als je Jan Modaal niet pakt levert het niet genoeg op.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:59 schreef betyar het volgende:
[..]
Waarbij natuurlijk Jan modaal het hardste wordt geraakt, die heeft zijn levenswijze immers ingericht met HRA en is daar min of meer afhankelijk van.
Dat is een ander onderwerp.quote:Op woensdag 28 december 2011 12:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Je wordt door de oprichting van het zorgkartel al jaarlijks genaaid
is ook door de VVDquote:
Via dit soort trukjes, is de HRA al gedeeltelijk afgeschaft en via de OZB (gebaseerd op een veel te hoge waarde WOZ). "Onze" overheid heeft daarnaast een onuitputtelijk arsenaal aan andere diefstal belastingen, waarvan ze de parameters naar believen kunnen wijzigen.quote:Op woensdag 28 december 2011 11:24 schreef Hyperdude het volgende:
Huurwaardeforfait is nog een veel krommere constructie/onjuistere belasting dan de HRA.
Mooi promotie onderzoek: tot stand komen van fiscale wetten in NL door de eeuwen heen.
Titel heb ik al: Van handjeklap tot natte vinger in de pap.
Zoveel mensen met een modaal inkomen zijn er niet.quote:Op woensdag 28 december 2011 12:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
natuurlijk, als je Jan Modaal niet pakt levert het niet genoeg op.
ach wees blij, de EU studeerde op een Email belastingquote:Op woensdag 28 december 2011 12:21 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Via dit soort trukjes, is de HRA al gedeeltelijk afgeschaft en via de OZB (gebaseerd op een veel te hoge waarde WOZ). "Onze" overheid heeft daarnaast een onuitputtelijk arsenaal aan andere diefstal belastingen, waarvan ze de parameters naar believen kunnen wijzigen.
En dan te bedenken dat "wij" 80 jaar oorlog gevoerd hebben tegen de belastingmaatregelen van Alva, de 10e en de 100e penning. We zouden er nu voor tekenen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |