Pizza_Boom | zaterdag 24 december 2011 @ 01:38 |
Hier gaan we gezellig en lief verder. 't Viel mij laatst op dat heel veel mensen lijken te schrikken als je een aanhanger meevoert. Had er een tendermaster achter hangen om bij iemand wat uit de tuin op te halen (niet te zwaar beladen, mag de wagen weer niet trekken) en iedereen stuurt toch inene extra naar rechts o.i.d. En dat terwijl de aanhanger net zo breed was als de wagen zelf, bij een caravan snap ik het, die is zo'n beetje maximale breedte, en hoger en langer. | |
#ANONIEM | zaterdag 24 december 2011 @ 03:24 |
Richting aangeven is kennelijk niet klimaat-neutraal ? Prius-rijders geven werkelijk waar nooit richting aan. ![]() | |
TimMer1981 | zaterdag 24 december 2011 @ 04:28 |
Ze lijden ook aan grootheidswaanzin: ze zitten namelijk continu op de linkerbaan, terwijl die elektrische koektrommel niet eens in de buurt van serieuze snelheden kan komen. Dit vertaalt zich naar het feit dat ik gisteren continu vol moest remmen voor idioten die opeens met 85KM/U de linkerbaan opknallen, inderdaad zonder richtingaanwijzer, omdat er een vrachtwagen met 80KM/U op de rechterbaan rijdt... | |
Dawnbreaker | zaterdag 24 december 2011 @ 04:37 |
spitsstrook open, dus 3 banen. ik rij dan altijd zoveel mogelijk rechts, en als er een rits vrachtwagens zijn ga ik naar het midden. Ik rij altijd 120 op de navigatie (ongeveer 125 op teller) Dus op de middelste baan met rechts vrachtwagens, en dan achter je iemand die gaat duwen omdat het niet snel genoeg gaat. Terwijl links nog een baan vrij is en ik niet naar rechts kan omdat er overal vrachtwagens rijden. | |
kirsten. | zaterdag 24 december 2011 @ 07:42 |
gewoon schijt aan hebben. Als er geen anderen in de buurt zijn en het is een 80 km weg dan ga ik exact de aangegeven snelheid rijden, puur om ze te naaien omdat ze zo zitten te kleven. Vlakbij Woubrugge (dat is vlakbij Leiden) zit zo'n stukje op een rechte weg wat 50 is, omdat er na 1km ofzo nog een kruising is met woonverkeer. Daarna is het een stuk 80. Nou je kan je achterliggers werkelijk waar horen vloeken dat je daar 50 gaat rijden ![]() | |
JF_ | zaterdag 24 december 2011 @ 10:00 |
Tja, daar snap ik ook geen hout van - is die derde baan zo eng om op te rijden of zo? Helemaal irritant wordt 't als jij netjes naar rechts gaat, en die opduwer blijkbaar totaal geen haast meer heeft en met 0.1m/s gaat inhalen waardoor jij 5km verderop je cruisecontrol moet uitzetten omdat je anders achterin een vrachtwagen hangt. | |
jitzzzze | zaterdag 24 december 2011 @ 11:10 |
Nou nou, wat een lol ![]() | |
thumbnail | zaterdag 24 december 2011 @ 11:27 |
Ik rij altijd de aangegeven snelheid. | |
kirsten. | zaterdag 24 december 2011 @ 13:09 |
ik zeg ook niet dat het dikke lol is maar wel even een fuck you momentje met binnenpretje. @ thumbnail; ik over het algemeen ook. Maar de mensen die op het 50 stukje al 80 willen niet. En kijk ik rij ook wel eens 85 hoor ik ben niet een snelheidsneuker maar mensen die als je al 85 rijdt nog bumperkleven alsof je 70 gaat vind ik zo schijtirritant... | |
Pizza_Boom | zaterdag 24 december 2011 @ 14:01 |
Weet je wat ik irritant vind? Mensen hier op het binnendoorweggetje. Je mag er 60, het slingert als de neten en je moet eigenlijk een local zijn om erover te rijden. Locals rijden door, ik doe er meestal ook gewoon 80 tot 90 (nu scheelt het dat ik dat met de citroën doe, daarmee ga je volle snelheid over de drempels). Dan heb je van die mensen die er 's avonds rijden en de weg niet kennen en er 20 of 30 rijden en voor iedere bocht vol in de ankers gaan en bij tegenliggers compleet stil gaan staan. Ga dan een kilometer of 2 om via de kaarsrechte provinciale weg, die is een stuk breder en nagenoeg recht. Je krijgt nog grootlicht van ze ook als je ze inhaalt, of ze proberen je eraf te drukken. Laatst zo'n figuur gehad die hem telkens dichtreed waardoor je er niet langs kon, maar wel 30 km/h rijden (op de teller, navi gaf net 22 aan). Vervolgens bij de T splitsing waar je links of rechts moet in het midden blijven staan om links te gaan, zodat jij die rechts moet er ook niet meer naast kan staan. En dan nog verontwaardigd ook zijn als je een keer met je groot licht knippert dat er wel wat meer tempo in mag. | |
Descendent | zaterdag 24 december 2011 @ 15:22 |
Ik had vandaag nota bene een lesauto die hem er op een tweebaansweg gewoon voorgooide terwijl ik al aan het inhalen was. Hij gaf géén richting aan en als ik geen goede remmen had gehad had ik m aangetikt. En het mooiste: er zat maar 1 persoon in: de instructeur dus waarschijnlijk.... ![]() | |
Ridocar | zaterdag 24 december 2011 @ 17:22 |
Als je een provinciale weg opdraait waar een auto met veel hogere snelheid schter je komt te rijden schijnt er ook een ritueel te zijn. Eerst rijdt de achteropkomende auto met dezelfde snelheid door, jij als automobilist daarvoor rijdt dan de geldende maximumsnelheid. Achteropkomende auto komt dan erg dichtbij, gaat op het laatste moment heel hard remmen, blijft al knipperend met grootlicht bumperkleven. Alsof 'ie een reactievermogen van nul heeft en heel erg geschrokken is. Kun je misschien zeggen dat dit een inschattingsfout is, maar dat is het absoluut niet. De keren dat ik dit heb meegemaakt was het ook niet te doen om de andere auto een 'lesje te leren' ofzo. Trouwens, mensen die heel belerend gaan doen mogen wat mij betreft ook opzouten van de weg. Word dan instructeur als je mensen wat wilt leren. | |
D0808 | zaterdag 24 december 2011 @ 17:27 |
Ten eerste klink je als een aso sjonnie met je 80/90 waar je 60 mag (moeilijk zeg, de aangegeven snelheid rijden ![]() ![]() | |
Ridocar | zaterdag 24 december 2011 @ 17:33 |
Neejoh, dat was een leerling. De module 'alleen rijden' wordt dan getoetst... | |
Pizza_Boom | zaterdag 24 december 2011 @ 18:34 |
Nee, maar het is een binnendoor slingerweggetje waar iedereen die de weg lijkt te kennen wel doorrijdt. En als je dan zo'n figuur tegenkomt die blijkbaar denkt af te snijden, maar om de haverklap op de rem staat en niet eens halverwege maximale snelheid komt, dan krijg ik idd. het idee dat deze mensen beter gewoon over de normale provinciale weg kunnen rijden. De z.g.n. "locals" kom ik vaak tegen. Laatst nog achter een Audi A6 C6 Avant met paardentrailer die ook overal gewoon doorliep met minimaal 70 (en piekte ergens tegen de 110). En toevallig moest die ergens op het weggetje zijn. En ja: Het weggetje slingert, is hobbelig en erg smal. Ik ken genoeg mensen die het rot vinden om er te rijden en dus liever iets omrijden en derhalve buitenom over de normale provinciale weg gaan. En nee, ik vind mijzelf geen sjonnie, mensen die gewoon 60 rijden ga ik niet drukken of proberen in te halen, maar mensen die nog niet eens de helft van de vmax behalen, ja, die moeten lekker omrijden. Tevens begeef je je op glad ijs: Je zegt namelijk dat het niet zo moeilijk is om de maximale snelheid te rijden en hiermee wek je de verwachting dat jij je altijd aan de maximale snelheid houdt. [ Bericht 5% gewijzigd door Pizza_Boom op 24-12-2011 18:39:51 ] | |
Dromer | zaterdag 24 december 2011 @ 21:23 |
Waarom noem je dit niet het grote verkeersergernissentopic? De meeste zaken zijn niet onverklaarbaar.Het is niet dat ze niet kunnen maar dat ze niet willen omdat ze zuinig willen rijden. Een Prius kan best meekomen en is stukken sneller dan veel andere koekblikken op de snelweg. (als je maar trapt ![]() | |
GizartFRL | zaterdag 24 december 2011 @ 21:31 |
Gisteravond reed ik in een rij van 3 auto's. ( als achterste). Op een parkeerplek bij een infobord stond een Touran met sportstriping en een dakspoiler met lampen. ( lampen stonden niet aan). Auto 1 rijdt er langs, auto 2 rijdt er langs. Ik ben er bijna en zonder richting aan te geven draait de Touran de weg op. Vol in de remmen. ( sixpack bier ( kado) lanceerde vanaf de bijrijdersstoel richting het dashboard.). Toen de bestuurder van de Touran aan de andere kant van de weg was, keek hij geschrokken om en stak verontschuldigend zijn hand op. Sommige agenten... | |
Accordtje | zaterdag 24 december 2011 @ 21:47 |
Daar geef ik je wel gelijk in moet ik zeggen. Als je je gewoon aan de maximum snelheid houdt en je kan niet opzij of iets dan is het zinloos en irritant als mensen gaan bumperkleven. Ik ga zelfs meestal nog een stapje verder dan jij. Ik ga dan steeds langzamer rijden en geef daarna weer ff flink gas zodat ik weer een gat heb met de achterligger. Over het algemeen snappen ze het dan wel.... | |
Accordtje | zaterdag 24 december 2011 @ 21:51 |
Als je vol gas geeft is een Prius bij het stoplicht wel redelijk snel de eerste meters, maar op de snelweg rijdend het gas intrappen om vaart te maken....nee, dan zit er in een Prius echt niet zo veel snelheid... | |
Dromer | zaterdag 24 december 2011 @ 23:40 |
Heb je er zelf mee gereden? ff opgezocht. 80-120 in 8,5 seconde. Zelfde als bv. een Auris 1.6 vtti in 4 en die is echt niet sloom kan ik uit ervaring zeggen. [ Bericht 9% gewijzigd door Dromer op 24-12-2011 23:52:43 ] | |
Dawnbreaker | zondag 25 december 2011 @ 03:40 |
precies, dat heb ik ook zo vaak, wel 10 keer in een half-uurtje snelweg per dag. zooo irritant. Kun je vol in de ankers omdat zo'n malloot die kleeft je supertraag inhaalt. | |
vannelle | zondag 25 december 2011 @ 04:00 |
Hoe kun je nou in godsnaam ingehaald worden door een klever? | |
Dawnbreaker | zondag 25 december 2011 @ 04:01 |
misschien moet je even een aantal posts teruglezen | |
LangeTabbetje | zondag 25 december 2011 @ 04:09 |
Soms zie je in de verte het verkeer al stil staan (file of opstopping). Wat ik niet snap is dat mensen door blijven kachelen en pas op het allerlaatste moment op hun rem gaan staan. Je kan toch ook gas verminderen en uit laten rollen ? | |
Ridocar | zondag 25 december 2011 @ 05:21 |
Maar dan word je ingehaald. En da mag nie, want hunnie doen da ook, die rijje ook veelste hard dowr. | |
Cybje | zondag 25 december 2011 @ 08:14 |
Wat ook irritant is, is dat als er een brug of ander iets is waar de weg omhoog loopt, mensen ineens veel langzamer gaan rijden omdat ze vergeten om iets meer gas te geven. Als je dan op de cruise control rijdt, kom je er steeds dichterbij, om aan de top van de brug erachter te komen dat je er nu wel erg dicht op zit en dus gaat inhalen. Maar ja, brug af gaan ze natuurlijk harder rijden en dan haal je ze nooit meer in als je de cruise control op dezelfde snelheid laat. Laatst reed ik iemand op die manier dus min of meer vast richting een vrachtwagen. We reden eerst 120 en ik reed op de CC ongeveer dezelfde snelheid. Maar hij ging brug af dus naar de 105 km/u toe. Ik ging toen inhalen, maar brug af ging hij terug naar de 120 en reed ik dus naast hem. Toen naderde hij een vrachtwagen en kon hij dus niet naar de linkerbaan toe, waar ik reed. Dus hij remmen, 'm daarna strak achter mijn auto gegooit en ging toen met grootlicht lopen knipperen, terwijl hij zelf dus niet eens snelheid kan houden. Op dit punt lijkt me adaptive cruise control nog wel handig... | |
Accordtje | zondag 25 december 2011 @ 10:38 |
Ja ik heb er wel eens mee gereden ja. Niet lang, want ik was hem al vrij snel zat. En ja, ik vind die 8,5 seconden niet snel. Overigens ben ik sowieso niet helemaal objectief wat een Prius betreft. Ik ben ook van mening dat auto's die geen wegenbelasting betalen niet op de linkerbaan mogen komen ![]() | |
jitzzzze | zondag 25 december 2011 @ 10:39 |
Gisteren ook een klein stukje gereden over de snelweg; het zag er letterlijk grijs van de mensen ![]() ![]() | |
Accordtje | zondag 25 december 2011 @ 10:41 |
Ja ik vind dat ook echt onbegrijpelijk ja en het gebeurd inderdaad vaak. Ze kunnen er links omheen. Dat doen ze niet en op het moment dat je naar rechts gaat gaan ze weer wat harder rijden. En inderdaad, weer niet hard genoeg zodat jij er weer makkelijk achter kan rijden bij de volgende vrachtwagen, dus kan je zelf het gas weer intrappen om ervoor te komen. Ik vraag me echt af waar zulke mensen mee bezig zijn. Linkerbaanangst ofzo? | |
Cybje | zondag 25 december 2011 @ 10:43 |
Dat vind ik echt de grootste onzin. Ik betaal met mijn 86'er Corvette geen wegenbelasting en die doet tweemaal de maximumsnelheid. Je moet echt al wel een aardige auto hebben wil je harder accelereren dan die Corvette met de kickdown, dan kom je toch uit op andere sportauto's, of de duurdere BMW's, Mercedessen, etc. Uiteraard is er wel eens iemand die harder wil/gaat, maar die laat ik dan voorbij gaan en dan ga ik daarna wel naar links. | |
Accordtje | zondag 25 december 2011 @ 10:47 |
Mwah, die mensen moeten zelf maar opletten. Ik heb hier ook vaak last van, omdat ik ook veel op de cruise control rijd. Ze veroorzaken zelf het probleem. Als het 3-baans is wil ik het nog wel voor ze oplossen door een baan op te schuiven naar links (mits mogelijk), maar anders is het jammer voor ze. Moeten ze maar een constantere snelheid rijden. | |
Accordtje | zondag 25 december 2011 @ 10:52 |
Ik bedoel er ook eerlijk gezegd alleen die CO2 zuinige meuk mee. Die mensen zijn zo "begaan" met het milieu dat ze in die hokken gaan rijden. Zit alleen geen gang in, dus lekker wegblijven links zeg ik dan... Die klassiekers vind ik een ander verhaal. Daar zullen er ook wel bij zijn waar geen gang in zit, maar die blijven over het algemeen toch wel weg links. Daarnaast zie je zo sowieso minder en zijn ze om een andere reden wegenbelastingvrij en niet vanwege de CO2 uitstoot. Dan vind ik het niet erg. | |
Cybje | zondag 25 december 2011 @ 10:57 |
Ik heb eigenlijk meer last van de stadsauto's die niet wegenbelastingvrij zijn, zoals de oude Ford Ka met een topsnelheid van maar iets van 155 km/u en andere inefficiënte trage wagentjes. Die gaan dan naar links met een veel te lage snelheid, omdat ze die snelheid niet kunnen behalen in een korte tijd. Een Prius acceleert plankgas nog wel aardig, regelmatig word ik ook ingehaald door een Prius op de snelweg als ik zelf al iets te hard rijd. Hier rijdt bijvoorbeeld ook een Prius en die staat standaard links bij het stoplicht. Maar hij is dan ook praktisch altijd sneller dan de rest. Aan de andere kant rijden sommige Prius-rijders inderdaad belachelijk traag, maar die blijven dan gelukkig vaak gewoon achter een vrachtwagen zitten. Ik heb zelf het idee dat het grootste deel van de Prius rijders het ding gewoon heeft omdat hij goedkoop is in de lease. Anders ga je nooit zo'n lelijk ding rijden. | |
Descendent | zondag 25 december 2011 @ 11:42 |
Veel auto's schijnen tegenwoordig ook niet meer standaard met richtingaanwijzer geleverd te worden.... ![]() Het valt me inderdaad op dat het blijkbaar voor veel mensen erg veel moeite is om even richting aan te geven. ![]() | |
thumbnail | zondag 25 december 2011 @ 11:58 |
Kwestie van smaak. | |
Pizza_Boom | zondag 25 december 2011 @ 12:05 |
Niet helemaal. Het probleem, maar daar heeft eigenlijk iedereen last van, is dat mensen niet durven terug te schakelen. Ik rijd vaak een AX, deed ik al eens 170 km/h mee gedaan (volgens fabrieskopgave 165 ![]() | |
Cybje | zondag 25 december 2011 @ 12:10 |
Dat heeft er zeker mee te maken, maar dan alsnog heb je vaak wel een aanloopje nodig, wat bij een snelle auto minder nodig is. Dus het is ook een beetje een combinatie van dat mensen niet ver genoeg vooruit kijken en denken. Ik heb wel eens het oude model Ford Ka gereden en dan kun je met terugschakelen en wat ruimte prima van 100 naar 120 accelereren, mocht dat nodig zijn. Maar veel mensen besluiten op het laatste moment pas dat ze toch wel langs die vrachtwasgen willen. Wat ook irritant is, is een tellerafwijking. Die Ford Ka gaf 120 km/u aan op de teller, maar reed dan maar 110 km/u. Vaak durven mensen dan ook echt niet harder dan 120, want zijn ze bang voor boetes (en terecht met de huidige bedragen), maar gaan ze toch maar met enig forceren de linkerbaan op. | |
vannelle | zondag 25 december 2011 @ 13:02 |
ja, misschien wel. ![]() | |
TheFreshPrince | zondag 25 december 2011 @ 13:11 |
Niemand kan voor 100% bepalen of iets mooi of lelijk is. Ik heb me nog nooit gestoord aan het uiterlijk van een Prius. Daarnaast zijn er inmiddels andere modellen van Toyota (en Lexus) met precies dezelfde hybridetechniek en daar hoor je nooit iemand over. Hybride is een tussenoplossing van Toyota om praktijkervaring op te doen met elektrisch rijden, het onderhoud en de betrouwbaarheid. We zijn inmiddels zover dat we, met behulp van nanotechnologie, accu's kunnen maken die vrijwel geen chemicalien en zeldzame metalen meer bevatten, die supersnel op te laden zijn, hoge capaciteit hebben en 30.000 keer op te laden zijn zonder veel aan capaciteit in te boeten. Die accu's zijn over 4 jaar op de markt voor massaproductie en Toyota besefte in de jaren '90 al dat ze daar op in moest springen. Ook de Ampera is daar een goed voorbeeld van; je rijdt de meeste ritjes elektrisch en is je accu leeg dan schakel je over op de verbrandingsmotor. Heel slim omdat vrijwel iedereen korte ritjes maakt. Dat die Ampera bij de crashproef in brand vloog is dan wel weer jammer maar ook wel weer op te lossen (isolatie van kabels vermoedelijk niet afdoende). | |
Grielen | zondag 25 december 2011 @ 13:41 |
Een 'wolfpack' van Duitse luxewagens die altijd in groepjes van 3 of 4 lopen te racen op de snelweg. Vrijdag had ik het helemaal prachtig: Een Mercedes ML 450, gevolgd door een Audi RS6 Avant ( ![]() | |
JF_ | maandag 26 december 2011 @ 00:50 |
Leuk groepje om tegen te komen - een hybrid, een snelle cruiser en een straatracer :-) Ik kom in NL eigenlijk nooit wolfpacks tegen, maar in duitsland heb ik wel eens rijtje peperdure wagens langs zien komen. Had zelf al 200 op de klok, maar voelde me toch enigszins gedegradeerd door een rijtje met onder andere een R8, een Zonda en een Veyron... Vooral die Zonda gooide er echt een enorme bak kabaal uit. | |
TimMer1981 | maandag 26 december 2011 @ 02:19 |
Laat me raden: jij hebt zo'n "mijn ballen zitten in het handtasje van mijn vrouw en dat vind ik prima"-vent, inclusief Prius. | |
Cybje | maandag 26 december 2011 @ 08:30 |
Ik heb wel wat beters te doen dan me storen aan specifieke auto, anders kan ik echt niet meer relaxed rijden ![]() Het maakt 'm niet 100% lelijk, maar ik denk dat we veilig kunnen zeggen dat bij de Prius meer dan gemiddeld mensen het geen mooie auto vinden. Ik snap niet dat er niet gewoon een hybride of elektrische auto wordt gemaakt die er normaal uit ziet, in plaats van zo'n afwijkend model. Pak gewoon een Ford Focus, stop er een hybride aandrijflijn in en verander gewoon niks aan het ontwerp. | |
TheFreshPrince | maandag 26 december 2011 @ 12:32 |
Anders lees je even wat je quote ![]() | |
Bartholomeus | maandag 26 december 2011 @ 18:48 |
Zo'n ding heet een Tandemasser. Twee assen in het midden. ![]() En ondanks dat 90% van de automobilisten zichzelf bovengemiddeld vind presteren heeft maar een enkeling een idee waar hij of zij blijft met zijn of haar voertuig. Een aanhanger is geen auto, daar gaat men al dan niet bewust naar zitten kijken, et voilá ![]() | |
Cybje | maandag 26 december 2011 @ 22:09 |
Maar dat zijn toch nog steeds geen normale modellen? Ook de Auris Hybrid is anders dan de normale Auris. Alhoewel Toyota de normale modellen ook wel steeds meer hybride-achtig eruit laat zien, dus het begint wel steeds dichter bij elkaar te komen, echter naar mijn smaak dus de verkeerde kant op. | |
Sounddragon | maandag 26 december 2011 @ 22:23 |
Is de discussie over lelijke hybridehokken niet een kleeeeeiiin beetje offtopic? | |
#ANONIEM | maandag 26 december 2011 @ 22:26 |
Mensen die gewoon doorrijden op een kruispunt terwijl de rij waar ze willen aansluiten al helemaal vol is en ze op het midden komen te staan. En dan heb ik het niet over een beetje, maar echt zo dat andere mensen er gewoon echt niet meer langs kunnen. | |
Grielen | maandag 26 december 2011 @ 23:20 |
Vooral bij de ring oost van Alkmaar is dit hinderlijk. Al die mensen die richting Schagen of richting de A9 willen en de hele boel dichtrijden. Als ik dan de binnenstad in wil, als 1 van de weinige, moet ik wachten totdat ze allemaal weg zijn. Kan me zo 10 minuten extra kosten... | |
#ANONIEM | dinsdag 27 december 2011 @ 11:16 |
Ik ken de situatie daar niet, maar meestal is het ook nog zo dat het helemaal niet sneller is om per se al aan te sluiten. Als je even wacht sluit je op dezelfde plek aan, maar dan zonder het hele kruispunt voor het overige verkeer te blokkeren. Dan doen ze dat gewoon omdat het groen is en rijden ze gewoon door als een stel schapen. | |
thumbnail | dinsdag 27 december 2011 @ 11:24 |
Nou nou wat een verschil. Volgens mij is het alleen die chrome grill. | |
Modus | dinsdag 27 december 2011 @ 12:20 |
Is zelfs in de wet vastgelegd http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_27-12-2011. Je moet gewoon of bij de stopstreep of bij de haaietanden blijven wachten, maar dat doet vrijwel niemand idd, heb er dagelijks last van in de stad hier. Probleem is dan weer wel als helemaal niemand dat doet en jij wel je er nooit meer tussen komt. Zouden ze ook wel eens wat op mogen controleren. [ Bericht 1% gewijzigd door Modus op 27-12-2011 12:29:17 ] | |
Pizza_Boom | maandag 2 januari 2012 @ 03:37 |
Ik heb beide gegoogled en kom beide tegen bij diverse bedrijven. Ik weet het soms ook niet meer ![]() Voor de hogeschool (jaja, ring west) was dat ook altijd leuk, alles dat daar vastliep. Overigens ook vaak in de bus gezeten en moeten wachten op een of andere gare toerist die niet durfde over te steken, dus in het midden gewoon de complete oversteek voor alle andere voertuigen klem had gezet. | |
#ANONIEM | maandag 2 januari 2012 @ 03:45 |
Mensen die voorrang nemen, terwijl ze dat niet hebben. En er voor het gemak maar vanuit gaan dat ik dat vanuit mijn auto allemaal wel zie en dat ik wel afrem. Ik kom dit bij alle soorten weggebruikers tegen: auto's, maar zeker ook fietsers en voetgangers. Gewoon vanuit een zijweg de weg opdraaien, plotseling de weg oversteken, zonder hand uit te steken ineens voor mijn auto langsschieten, enzovoort. Fietsers zijn het ergste. Soms druk bellend, totaal geen oog voor het verkeer. Laatst nog een keer vol op de claxon gedrukt voor een druk bellende fietsster die vanuit een weg met haaientanden kwam. Ik reed al rustig, want ik zat het groepje slecht verlichte fietsers aankomen, maar mevrouw (lees: meid van een jaar of 16) nam toch gewoon voorrang. Ik toeterde, maar dat ontging haar compleet: te druk met bellen. Ik snap A) niet dat mensen hun leven op deze manier in de waagschaal stellen en B) niet waarom mobiel bellen op de fiets niet allang is verboden. [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2012 03:46:54 ] | |
Sounddragon | maandag 2 januari 2012 @ 11:48 |
Dat is het ook, krijgen gewoon een dikke prent, net als automobilisten die aan het verkeer deelnemen met een handheld. | |
RealBizkit666 | maandag 2 januari 2012 @ 13:06 |
http://www.rijksoverheid.(...)an-een-voertuig.html
| |
Ridocar | maandag 2 januari 2012 @ 13:30 |
Artikel 5 zou wel kunnen, wegens gebrek aan aandacht voor het verkeer... |