abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 december 2011 @ 08:14:32 #26
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_106025882
Wat ook irritant is, is dat als er een brug of ander iets is waar de weg omhoog loopt, mensen ineens veel langzamer gaan rijden omdat ze vergeten om iets meer gas te geven. Als je dan op de cruise control rijdt, kom je er steeds dichterbij, om aan de top van de brug erachter te komen dat je er nu wel erg dicht op zit en dus gaat inhalen. Maar ja, brug af gaan ze natuurlijk harder rijden en dan haal je ze nooit meer in als je de cruise control op dezelfde snelheid laat.

Laatst reed ik iemand op die manier dus min of meer vast richting een vrachtwagen. We reden eerst 120 en ik reed op de CC ongeveer dezelfde snelheid. Maar hij ging brug af dus naar de 105 km/u toe. Ik ging toen inhalen, maar brug af ging hij terug naar de 120 en reed ik dus naast hem. Toen naderde hij een vrachtwagen en kon hij dus niet naar de linkerbaan toe, waar ik reed. Dus hij remmen, 'm daarna strak achter mijn auto gegooit en ging toen met grootlicht lopen knipperen, terwijl hij zelf dus niet eens snelheid kan houden.

Op dit punt lijkt me adaptive cruise control nog wel handig...
Schaap
pi_106026775
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 23:40 schreef Dromer het volgende:

[..]

Heb je er zelf mee gereden?

ff opgezocht. 80-120 in 8,5 seconde. Zelfde als bv. een Auris 1.6 vtti in 4 en die is echt niet sloom kan ik uit ervaring zeggen.
Ja ik heb er wel eens mee gereden ja. Niet lang, want ik was hem al vrij snel zat.
En ja, ik vind die 8,5 seconden niet snel.

Overigens ben ik sowieso niet helemaal objectief wat een Prius betreft. Ik ben ook van mening dat auto's die geen wegenbelasting betalen niet op de linkerbaan mogen komen :)
  Moderator zondag 25 december 2011 @ 10:39:34 #28
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_106026794
Gisteren ook een klein stukje gereden over de snelweg; het zag er letterlijk grijs van de mensen :N Ik hou mijn hart vast voor morgen, als ik weer de weg op mag :')
pi_106026818
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 03:40 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

precies, dat heb ik ook zo vaak, wel 10 keer in een half-uurtje snelweg per dag. zooo irritant. Kun je vol in de ankers omdat zo'n malloot die kleeft je supertraag inhaalt.
Ja ik vind dat ook echt onbegrijpelijk ja en het gebeurd inderdaad vaak. Ze kunnen er links omheen. Dat doen ze niet en op het moment dat je naar rechts gaat gaan ze weer wat harder rijden. En inderdaad, weer niet hard genoeg zodat jij er weer makkelijk achter kan rijden bij de volgende vrachtwagen, dus kan je zelf het gas weer intrappen om ervoor te komen. Ik vraag me echt af waar zulke mensen mee bezig zijn. Linkerbaanangst ofzo?
  zondag 25 december 2011 @ 10:43:44 #30
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_106026841
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 10:38 schreef Accordtje het volgende:
Overigens ben ik sowieso niet helemaal objectief wat een Prius betreft. Ik ben ook van mening dat auto's die geen wegenbelasting betalen niet op de linkerbaan mogen komen :)
Dat vind ik echt de grootste onzin. Ik betaal met mijn 86'er Corvette geen wegenbelasting en die doet tweemaal de maximumsnelheid. Je moet echt al wel een aardige auto hebben wil je harder accelereren dan die Corvette met de kickdown, dan kom je toch uit op andere sportauto's, of de duurdere BMW's, Mercedessen, etc. Uiteraard is er wel eens iemand die harder wil/gaat, maar die laat ik dan voorbij gaan en dan ga ik daarna wel naar links.
Schaap
pi_106026892
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 08:14 schreef Cybje het volgende:
Wat ook irritant is, is dat als er een brug of ander iets is waar de weg omhoog loopt, mensen ineens veel langzamer gaan rijden omdat ze vergeten om iets meer gas te geven. Als je dan op de cruise control rijdt, kom je er steeds dichterbij, om aan de top van de brug erachter te komen dat je er nu wel erg dicht op zit en dus gaat inhalen. Maar ja, brug af gaan ze natuurlijk harder rijden en dan haal je ze nooit meer in als je de cruise control op dezelfde snelheid laat.

Laatst reed ik iemand op die manier dus min of meer vast richting een vrachtwagen. We reden eerst 120 en ik reed op de CC ongeveer dezelfde snelheid. Maar hij ging brug af dus naar de 105 km/u toe. Ik ging toen inhalen, maar brug af ging hij terug naar de 120 en reed ik dus naast hem. Toen naderde hij een vrachtwagen en kon hij dus niet naar de linkerbaan toe, waar ik reed. Dus hij remmen, 'm daarna strak achter mijn auto gegooit en ging toen met grootlicht lopen knipperen, terwijl hij zelf dus niet eens snelheid kan houden.

Op dit punt lijkt me adaptive cruise control nog wel handig...
Mwah, die mensen moeten zelf maar opletten. Ik heb hier ook vaak last van, omdat ik ook veel op de cruise control rijd. Ze veroorzaken zelf het probleem. Als het 3-baans is wil ik het nog wel voor ze oplossen door een baan op te schuiven naar links (mits mogelijk), maar anders is het jammer voor ze. Moeten ze maar een constantere snelheid rijden.
pi_106026975
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 10:43 schreef Cybje het volgende:

[..]

Dat vind ik echt de grootste onzin. Ik betaal met mijn 86'er Corvette geen wegenbelasting en die doet tweemaal de maximumsnelheid. Je moet echt al wel een aardige auto hebben wil je harder accelereren dan die Corvette met de kickdown, dan kom je toch uit op andere sportauto's, of de duurdere BMW's, Mercedessen, etc. Uiteraard is er wel eens iemand die harder wil/gaat, maar die laat ik dan voorbij gaan en dan ga ik daarna wel naar links.
Ik bedoel er ook eerlijk gezegd alleen die CO2 zuinige meuk mee. Die mensen zijn zo "begaan" met het milieu dat ze in die hokken gaan rijden. Zit alleen geen gang in, dus lekker wegblijven links zeg ik dan...

Die klassiekers vind ik een ander verhaal. Daar zullen er ook wel bij zijn waar geen gang in zit, maar die blijven over het algemeen toch wel weg links. Daarnaast zie je zo sowieso minder en zijn ze om een andere reden wegenbelastingvrij en niet vanwege de CO2 uitstoot. Dan vind ik het niet erg.
  zondag 25 december 2011 @ 10:57:13 #33
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_106027053
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 10:52 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Ik bedoel er ook eerlijk gezegd alleen die CO2 zuinige meuk mee. Die mensen zijn zo "begaan" met het milieu dat ze in die hokken gaan rijden. Zit alleen geen gang in, dus lekker wegblijven links zeg ik dan...

Die klassiekers vind ik een ander verhaal. Daar zullen er ook wel bij zijn waar geen gang in zit, maar die blijven over het algemeen toch wel weg links. Daarnaast zie je zo sowieso minder en zijn ze om een andere reden wegenbelastingvrij en niet vanwege de CO2 uitstoot. Dan vind ik het niet erg.
Ik heb eigenlijk meer last van de stadsauto's die niet wegenbelastingvrij zijn, zoals de oude Ford Ka met een topsnelheid van maar iets van 155 km/u en andere inefficiënte trage wagentjes. Die gaan dan naar links met een veel te lage snelheid, omdat ze die snelheid niet kunnen behalen in een korte tijd. Een Prius acceleert plankgas nog wel aardig, regelmatig word ik ook ingehaald door een Prius op de snelweg als ik zelf al iets te hard rijd.

Hier rijdt bijvoorbeeld ook een Prius en die staat standaard links bij het stoplicht. Maar hij is dan ook praktisch altijd sneller dan de rest. Aan de andere kant rijden sommige Prius-rijders inderdaad belachelijk traag, maar die blijven dan gelukkig vaak gewoon achter een vrachtwagen zitten.

Ik heb zelf het idee dat het grootste deel van de Prius rijders het ding gewoon heeft omdat hij goedkoop is in de lease. Anders ga je nooit zo'n lelijk ding rijden.
Schaap
  zondag 25 december 2011 @ 11:42:17 #34
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_106027789
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 december 2011 03:24 schreef Treinhomo het volgende:
Richting aangeven is kennelijk niet klimaat-neutraal ?
Prius-rijders geven werkelijk waar nooit richting aan. }:|
Veel auto's schijnen tegenwoordig ook niet meer standaard met richtingaanwijzer geleverd te worden.... ;)
Het valt me inderdaad op dat het blijkbaar voor veel mensen erg veel moeite is om even richting aan te geven. :{
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_106028087
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 10:57 schreef Cybje het volgende:

.

Ik heb zelf het idee dat het grootste deel van de Prius rijders het ding gewoon heeft omdat hij goedkoop is in de lease. Anders ga je nooit zo'n lelijk ding rijden.
Kwestie van smaak.
  FOK!fotograaf zondag 25 december 2011 @ 12:05:40 #36
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_106028246
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 10:57 schreef Cybje het volgende:
Ik heb eigenlijk meer last van de stadsauto's die niet wegenbelastingvrij zijn, zoals de oude Ford Ka met een topsnelheid van maar iets van 155 km/u en andere inefficiënte trage wagentjes. Die gaan dan naar links met een veel te lage snelheid, omdat ze die snelheid niet kunnen behalen in een korte tijd.
Niet helemaal. Het probleem, maar daar heeft eigenlijk iedereen last van, is dat mensen niet durven terug te schakelen. Ik rijd vaak een AX, deed ik al eens 170 km/h mee gedaan (volgens fabrieskopgave 165 :+ ), maar bij inhalen ben ik vaak wel sneller dan de rest, omdat ik hem terug trap naar zijn 4. En dat zouden veel meer autos moeten doen, ook met grotere motorinhouden en dergelijke, omdat veel autos het vermogen hoger in de toeren hebben zitten dan de 3000 rpm waarop de meeste mensen al schakelen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 25 december 2011 @ 12:10:55 #37
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_106028384
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 12:05 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Niet helemaal. Het probleem, maar daar heeft eigenlijk iedereen last van, is dat mensen niet durven terug te schakelen. Ik rijd vaak een AX, deed ik al eens 170 km/h mee gedaan (volgens fabrieskopgave 165 :+ ), maar bij inhalen ben ik vaak wel sneller dan de rest, omdat ik hem terug trap naar zijn 4. En dat zouden veel meer autos moeten doen, ook met grotere motorinhouden en dergelijke, omdat veel autos het vermogen hoger in de toeren hebben zitten dan de 3000 rpm waarop de meeste mensen al schakelen.
Dat heeft er zeker mee te maken, maar dan alsnog heb je vaak wel een aanloopje nodig, wat bij een snelle auto minder nodig is. Dus het is ook een beetje een combinatie van dat mensen niet ver genoeg vooruit kijken en denken.

Ik heb wel eens het oude model Ford Ka gereden en dan kun je met terugschakelen en wat ruimte prima van 100 naar 120 accelereren, mocht dat nodig zijn. Maar veel mensen besluiten op het laatste moment pas dat ze toch wel langs die vrachtwasgen willen.

Wat ook irritant is, is een tellerafwijking. Die Ford Ka gaf 120 km/u aan op de teller, maar reed dan maar 110 km/u. Vaak durven mensen dan ook echt niet harder dan 120, want zijn ze bang voor boetes (en terecht met de huidige bedragen), maar gaan ze toch maar met enig forceren de linkerbaan op.
Schaap
pi_106029347
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 04:01 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

misschien moet je even een aantal posts teruglezen
ja, misschien wel. :)
pi_106029531
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 10:57 schreef Cybje het volgende:

[..]

Ik heb zelf het idee dat het grootste deel van de Prius rijders het ding gewoon heeft omdat hij goedkoop is in de lease. Anders ga je nooit zo'n lelijk ding rijden.
Niemand kan voor 100% bepalen of iets mooi of lelijk is.
Ik heb me nog nooit gestoord aan het uiterlijk van een Prius.
Daarnaast zijn er inmiddels andere modellen van Toyota (en Lexus) met precies dezelfde hybridetechniek en daar hoor je nooit iemand over.

Hybride is een tussenoplossing van Toyota om praktijkervaring op te doen met elektrisch rijden, het onderhoud en de betrouwbaarheid.
We zijn inmiddels zover dat we, met behulp van nanotechnologie, accu's kunnen maken die vrijwel geen chemicalien en zeldzame metalen meer bevatten, die supersnel op te laden zijn, hoge capaciteit hebben en 30.000 keer op te laden zijn zonder veel aan capaciteit in te boeten.
Die accu's zijn over 4 jaar op de markt voor massaproductie en Toyota besefte in de jaren '90 al dat ze daar op in moest springen.

Ook de Ampera is daar een goed voorbeeld van; je rijdt de meeste ritjes elektrisch en is je accu leeg dan schakel je over op de verbrandingsmotor. Heel slim omdat vrijwel iedereen korte ritjes maakt. Dat die Ampera bij de crashproef in brand vloog is dan wel weer jammer maar ook wel weer op te lossen (isolatie van kabels vermoedelijk niet afdoende).
  zondag 25 december 2011 @ 13:41:00 #40
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_106030141
Een 'wolfpack' van Duitse luxewagens die altijd in groepjes van 3 of 4 lopen te racen op de snelweg. Vrijdag had ik het helemaal prachtig: Een Mercedes ML 450, gevolgd door een Audi RS6 Avant ( :9~ ), die werd weer gevolgd door een BMW M3... en het ging met 180 over de A6 langs me..
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_106046152
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 13:41 schreef Grielen het volgende:
Een 'wolfpack' van Duitse luxewagens die altijd in groepjes van 3 of 4 lopen te racen op de snelweg. Vrijdag had ik het helemaal prachtig: Een Mercedes ML 450, gevolgd door een Audi RS6 Avant ( :9~ ), die werd weer gevolgd door een BMW M3... en het ging met 180 over de A6 langs me..
Leuk groepje om tegen te komen - een hybrid, een snelle cruiser en een straatracer :-) Ik kom in NL eigenlijk nooit wolfpacks tegen, maar in duitsland heb ik wel eens rijtje peperdure wagens langs zien komen. Had zelf al 200 op de klok, maar voelde me toch enigszins gedegradeerd door een rijtje met onder andere een R8, een Zonda en een Veyron... Vooral die Zonda gooide er echt een enorme bak kabaal uit.
pi_106048587
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 21:23 schreef Dromer het volgende:

[..]

Het is niet dat ze niet kunnen maar dat ze niet willen omdat ze zuinig willen rijden. Een Prius kan best meekomen en is stukken sneller dan veel andere koekblikken op de snelweg. (als je maar trapt :P)
Laat me raden: jij hebt zo'n "mijn ballen zitten in het handtasje van mijn vrouw en dat vind ik prima"-vent, inclusief Prius.
  maandag 26 december 2011 @ 08:30:39 #43
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_106050474
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 13:11 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Niemand kan voor 100% bepalen of iets mooi of lelijk is.
Ik heb me nog nooit gestoord aan het uiterlijk van een Prius.
Daarnaast zijn er inmiddels andere modellen van Toyota (en Lexus) met precies dezelfde hybridetechniek en daar hoor je nooit iemand over.
Ik heb wel wat beters te doen dan me storen aan specifieke auto, anders kan ik echt niet meer relaxed rijden :) Verder is het probleem ook niet de hybridetechniek, maar ik vind 'm echt lelijk en de meeste mensen die ik spreek vinden 'm niet bepaald mooi. Zelfs in een paar userreviews op Autoweek vinden eigenaren van de Prius 'm gewoon zelf nog lelijk. De Lexus CT200h vind ik bijvoorbeeld beter te doen, maar dat dashboard vind ik dan weer heel erg jammer. De duurdere hybride Lexus'jes zien er vaak wel goed uit, maar die zijn onbetaalbaar als je het vergelijkt met een Prius.

Het maakt 'm niet 100% lelijk, maar ik denk dat we veilig kunnen zeggen dat bij de Prius meer dan gemiddeld mensen het geen mooie auto vinden. Ik snap niet dat er niet gewoon een hybride of elektrische auto wordt gemaakt die er normaal uit ziet, in plaats van zo'n afwijkend model. Pak gewoon een Ford Focus, stop er een hybride aandrijflijn in en verander gewoon niks aan het ontwerp.
Schaap
pi_106053850
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 08:30 schreef Cybje het volgende:

[..]
Het maakt 'm niet 100% lelijk, maar ik denk dat we veilig kunnen zeggen dat bij de Prius meer dan gemiddeld mensen het geen mooie auto vinden. Ik snap niet dat er niet gewoon een hybride of elektrische auto wordt gemaakt die er normaal uit ziet, in plaats van zo'n afwijkend model. Pak gewoon een Ford Focus, stop er een hybride aandrijflijn in en verander gewoon niks aan het ontwerp.
quote:
Daarnaast zijn er inmiddels andere modellen van Toyota (en Lexus) met precies dezelfde hybridetechniek en daar hoor je nooit iemand over.
Anders lees je even wat je quote :')
pi_106063177
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 01:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
Hier gaan we gezellig en lief verder.

't Viel mij laatst op dat heel veel mensen lijken te schrikken als je een aanhanger meevoert. Had er een tendermaster achter hangen om bij iemand wat uit de tuin op te halen (niet te zwaar beladen, mag de wagen weer niet trekken) en iedereen stuurt toch inene extra naar rechts o.i.d. En dat terwijl de aanhanger net zo breed was als de wagen zelf, bij een caravan snap ik het, die is zo'n beetje maximale breedte, en hoger en langer.
Zo'n ding heet een Tandemasser. Twee assen in het midden. :*

En ondanks dat 90% van de automobilisten zichzelf bovengemiddeld vind presteren heeft maar een enkeling een idee waar hij of zij blijft met zijn of haar voertuig. Een aanhanger is geen auto, daar gaat men al dan niet bewust naar zitten kijken, et voilá :')
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  maandag 26 december 2011 @ 22:09:59 #46
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_106069246
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 12:32 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

[..]

Anders lees je even wat je quote :')
Maar dat zijn toch nog steeds geen normale modellen? Ook de Auris Hybrid is anders dan de normale Auris. Alhoewel Toyota de normale modellen ook wel steeds meer hybride-achtig eruit laat zien, dus het begint wel steeds dichter bij elkaar te komen, echter naar mijn smaak dus de verkeerde kant op.
Schaap
  maandag 26 december 2011 @ 22:23:10 #47
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_106069723
Is de discussie over lelijke hybridehokken niet een kleeeeeiiin beetje offtopic?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_106069834
Mensen die gewoon doorrijden op een kruispunt terwijl de rij waar ze willen aansluiten al helemaal vol is en ze op het midden komen te staan. En dan heb ik het niet over een beetje, maar echt zo dat andere mensen er gewoon echt niet meer langs kunnen.
  maandag 26 december 2011 @ 23:20:22 #49
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_106071861
quote:
2s.gif Op maandag 26 december 2011 22:26 schreef Chai het volgende:
Mensen die gewoon doorrijden op een kruispunt terwijl de rij waar ze willen aansluiten al helemaal vol is en ze op het midden komen te staan. En dan heb ik het niet over een beetje, maar echt zo dat andere mensen er gewoon echt niet meer langs kunnen.
Vooral bij de ring oost van Alkmaar is dit hinderlijk. Al die mensen die richting Schagen of richting de A9 willen en de hele boel dichtrijden. Als ik dan de binnenstad in wil, als 1 van de weinige, moet ik wachten totdat ze allemaal weg zijn. Kan me zo 10 minuten extra kosten...
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_106080765
Ik ken de situatie daar niet, maar meestal is het ook nog zo dat het helemaal niet sneller is om per se al aan te sluiten. Als je even wacht sluit je op dezelfde plek aan, maar dan zonder het hele kruispunt voor het overige verkeer te blokkeren.

Dan doen ze dat gewoon omdat het groen is en rijden ze gewoon door als een stel schapen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')