abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf zaterdag 24 december 2011 @ 01:38:33 #1
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_105990674
Hier gaan we gezellig en lief verder.

't Viel mij laatst op dat heel veel mensen lijken te schrikken als je een aanhanger meevoert. Had er een tendermaster achter hangen om bij iemand wat uit de tuin op te halen (niet te zwaar beladen, mag de wagen weer niet trekken) en iedereen stuurt toch inene extra naar rechts o.i.d. En dat terwijl de aanhanger net zo breed was als de wagen zelf, bij een caravan snap ik het, die is zo'n beetje maximale breedte, en hoger en langer.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_105992289
Richting aangeven is kennelijk niet klimaat-neutraal ?
Prius-rijders geven werkelijk waar nooit richting aan. }:|
pi_105992899
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 december 2011 03:24 schreef Treinhomo het volgende:
Richting aangeven is kennelijk niet klimaat-neutraal ?
Prius-rijders geven werkelijk waar nooit richting aan. }:|
Ze lijden ook aan grootheidswaanzin: ze zitten namelijk continu op de linkerbaan, terwijl die elektrische koektrommel niet eens in de buurt van serieuze snelheden kan komen.

Dit vertaalt zich naar het feit dat ik gisteren continu vol moest remmen voor idioten die opeens met 85KM/U de linkerbaan opknallen, inderdaad zonder richtingaanwijzer, omdat er een vrachtwagen met 80KM/U op de rechterbaan rijdt...
pi_105992936
spitsstrook open, dus 3 banen.

ik rij dan altijd zoveel mogelijk rechts, en als er een rits vrachtwagens zijn ga ik naar het midden.
Ik rij altijd 120 op de navigatie (ongeveer 125 op teller)

Dus op de middelste baan met rechts vrachtwagens, en dan achter je iemand die gaat duwen omdat het niet snel genoeg gaat. Terwijl links nog een baan vrij is en ik niet naar rechts kan omdat er overal vrachtwagens rijden.
<hr>
pi_105993470
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 04:37 schreef Dawnbreaker het volgende:

ik rij dan altijd zoveel mogelijk rechts, en als er een rits vrachtwagens zijn ga ik naar het midden.

Dus op de middelste baan met rechts vrachtwagens, en dan achter je iemand die gaat duwen omdat het niet snel genoeg gaat. Terwijl links nog een baan vrij is en ik niet naar rechts kan omdat er overal vrachtwagens rijden.
gewoon schijt aan hebben. Als er geen anderen in de buurt zijn en het is een 80 km weg dan ga ik exact de aangegeven snelheid rijden, puur om ze te naaien omdat ze zo zitten te kleven. Vlakbij Woubrugge (dat is vlakbij Leiden) zit zo'n stukje op een rechte weg wat 50 is, omdat er na 1km ofzo nog een kruising is met woonverkeer. Daarna is het een stuk 80. Nou je kan je achterliggers werkelijk waar horen vloeken dat je daar 50 gaat rijden :D
pi_105994241
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 04:37 schreef Dawnbreaker het volgende:

Tja, daar snap ik ook geen hout van - is die derde baan zo eng om op te rijden of zo? Helemaal irritant wordt 't als jij netjes naar rechts gaat, en die opduwer blijkbaar totaal geen haast meer heeft en met 0.1m/s gaat inhalen waardoor jij 5km verderop je cruisecontrol moet uitzetten omdat je anders achterin een vrachtwagen hangt.
  Moderator zaterdag 24 december 2011 @ 11:10:45 #7
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_105995280
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 december 2011 07:42 schreef kirsten. het volgende:

[..]

gewoon schijt aan hebben. Als er geen anderen in de buurt zijn en het is een 80 km weg dan ga ik exact de aangegeven snelheid rijden, puur om ze te naaien omdat ze zo zitten te kleven. Vlakbij Woubrugge (dat is vlakbij Leiden) zit zo'n stukje op een rechte weg wat 50 is, omdat er na 1km ofzo nog een kruising is met woonverkeer. Daarna is het een stuk 80. Nou je kan je achterliggers werkelijk waar horen vloeken dat je daar 50 gaat rijden :D
Nou nou, wat een lol :')
pi_105995632
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 december 2011 07:42 schreef kirsten. het volgende:

Ik rij altijd de aangegeven snelheid.
pi_105998168
quote:
9s.gif Op zaterdag 24 december 2011 11:10 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Nou nou, wat een lol :')
ik zeg ook niet dat het dikke lol is maar wel even een fuck you momentje met binnenpretje.
@ thumbnail; ik over het algemeen ook. Maar de mensen die op het 50 stukje al 80 willen niet. En kijk ik rij ook wel eens 85 hoor ik ben niet een snelheidsneuker maar mensen die als je al 85 rijdt nog bumperkleven alsof je 70 gaat vind ik zo schijtirritant...
  FOK!fotograaf zaterdag 24 december 2011 @ 14:01:06 #10
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_105999620
Weet je wat ik irritant vind? Mensen hier op het binnendoorweggetje. Je mag er 60, het slingert als de neten en je moet eigenlijk een local zijn om erover te rijden. Locals rijden door, ik doe er meestal ook gewoon 80 tot 90 (nu scheelt het dat ik dat met de citroën doe, daarmee ga je volle snelheid over de drempels). Dan heb je van die mensen die er 's avonds rijden en de weg niet kennen en er 20 of 30 rijden en voor iedere bocht vol in de ankers gaan en bij tegenliggers compleet stil gaan staan. Ga dan een kilometer of 2 om via de kaarsrechte provinciale weg, die is een stuk breder en nagenoeg recht. Je krijgt nog grootlicht van ze ook als je ze inhaalt, of ze proberen je eraf te drukken. Laatst zo'n figuur gehad die hem telkens dichtreed waardoor je er niet langs kon, maar wel 30 km/h rijden (op de teller, navi gaf net 22 aan). Vervolgens bij de T splitsing waar je links of rechts moet in het midden blijven staan om links te gaan, zodat jij die rechts moet er ook niet meer naast kan staan. En dan nog verontwaardigd ook zijn als je een keer met je groot licht knippert dat er wel wat meer tempo in mag.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 24 december 2011 @ 15:22:54 #11
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_106002234
Ik had vandaag nota bene een lesauto die hem er op een tweebaansweg gewoon voorgooide terwijl ik al aan het inhalen was. Hij gaf géén richting aan en als ik geen goede remmen had gehad had ik m aangetikt.
En het mooiste: er zat maar 1 persoon in: de instructeur dus waarschijnlijk.... :')
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_106006590
Als je een provinciale weg opdraait waar een auto met veel hogere snelheid schter je komt te rijden schijnt er ook een ritueel te zijn. Eerst rijdt de achteropkomende auto met dezelfde snelheid door, jij als automobilist daarvoor rijdt dan de geldende maximumsnelheid. Achteropkomende auto komt dan erg dichtbij, gaat op het laatste moment heel hard remmen, blijft al knipperend met grootlicht bumperkleven. Alsof 'ie een reactievermogen van nul heeft en heel erg geschrokken is.

Kun je misschien zeggen dat dit een inschattingsfout is, maar dat is het absoluut niet. De keren dat ik dit heb meegemaakt was het ook niet te doen om de andere auto een 'lesje te leren' ofzo. Trouwens, mensen die heel belerend gaan doen mogen wat mij betreft ook opzouten van de weg. Word dan instructeur als je mensen wat wilt leren.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_106006761
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 14:01 schreef Pizza_Boom het volgende:
Weet je wat ik irritant vind? Mensen hier op het binnendoorweggetje. Je mag er 60, het slingert als de neten en je moet eigenlijk een local zijn om erover te rijden. Locals rijden door, ik doe er meestal ook gewoon 80 tot 90 (nu scheelt het dat ik dat met de citroën doe, daarmee ga je volle snelheid over de drempels).
Ten eerste klink je als een aso sjonnie met je 80/90 waar je 60 mag (moeilijk zeg, de aangegeven snelheid rijden :') ) en ten tweede 'je moet eigenlijk een local zijn' ?? wtf? Wil jij je dan hier ook aub. nooit vertonen want het gebied waar ik woon is dan eigenlijk ook alleen voor de locals. Jezus wat een dom gelul 8)7
pi_106006980
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 december 2011 15:22 schreef Descendent het volgende:

En het mooiste: er zat maar 1 persoon in: de instructeur dus waarschijnlijk.... :')
Neejoh, dat was een leerling. De module 'alleen rijden' wordt dan getoetst...
  FOK!fotograaf zaterdag 24 december 2011 @ 18:34:38 #15
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_106008971
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 17:27 schreef D0808 het volgende:

[..]

Ten eerste klink je als een aso sjonnie met je 80/90 waar je 60 mag (moeilijk zeg, de aangegeven snelheid rijden :') ) en ten tweede 'je moet eigenlijk een local zijn' ?? wtf? Wil jij je dan hier ook aub. nooit vertonen want het gebied waar ik woon is dan eigenlijk ook alleen voor de locals. Jezus wat een dom gelul 8)7
Nee, maar het is een binnendoor slingerweggetje waar iedereen die de weg lijkt te kennen wel doorrijdt. En als je dan zo'n figuur tegenkomt die blijkbaar denkt af te snijden, maar om de haverklap op de rem staat en niet eens halverwege maximale snelheid komt, dan krijg ik idd. het idee dat deze mensen beter gewoon over de normale provinciale weg kunnen rijden. De z.g.n. "locals" kom ik vaak tegen. Laatst nog achter een Audi A6 C6 Avant met paardentrailer die ook overal gewoon doorliep met minimaal 70 (en piekte ergens tegen de 110). En toevallig moest die ergens op het weggetje zijn.
En ja: Het weggetje slingert, is hobbelig en erg smal. Ik ken genoeg mensen die het rot vinden om er te rijden en dus liever iets omrijden en derhalve buitenom over de normale provinciale weg gaan. En nee, ik vind mijzelf geen sjonnie, mensen die gewoon 60 rijden ga ik niet drukken of proberen in te halen, maar mensen die nog niet eens de helft van de vmax behalen, ja, die moeten lekker omrijden.

Tevens begeef je je op glad ijs: Je zegt namelijk dat het niet zo moeilijk is om de maximale snelheid te rijden en hiermee wek je de verwachting dat jij je altijd aan de maximale snelheid houdt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Pizza_Boom op 24-12-2011 18:39:51 ]
The summer is magic!

zaterdag 24 december 2011 @ 21:23:17 #16
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_106015298
Waarom noem je dit niet het grote verkeersergernissentopic? De meeste zaken zijn niet onverklaarbaar.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 04:28 schreef TimMer1981 het volgende:
Ze lijden ook aan grootheidswaanzin: ze zitten namelijk continu op de linkerbaan, terwijl die elektrische koektrommel niet eens in de buurt van serieuze snelheden kan komen.
Het is niet dat ze niet kunnen maar dat ze niet willen omdat ze zuinig willen rijden. Een Prius kan best meekomen en is stukken sneller dan veel andere koekblikken op de snelweg. (als je maar trapt :P)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_106015716
Gisteravond reed ik in een rij van 3 auto's. ( als achterste).
Op een parkeerplek bij een infobord stond een Touran met sportstriping en een dakspoiler met lampen. ( lampen stonden niet aan).

Auto 1 rijdt er langs, auto 2 rijdt er langs.
Ik ben er bijna en zonder richting aan te geven draait de Touran de weg op.
Vol in de remmen. ( sixpack bier ( kado) lanceerde vanaf de bijrijdersstoel richting het dashboard.).
Toen de bestuurder van de Touran aan de andere kant van de weg was, keek hij geschrokken om en stak verontschuldigend zijn hand op.

Sommige agenten...
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_106016538
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 december 2011 13:09 schreef kirsten. het volgende:

[..]

ik zeg ook niet dat het dikke lol is maar wel even een fuck you momentje met binnenpretje.
@ thumbnail; ik over het algemeen ook. Maar de mensen die op het 50 stukje al 80 willen niet. En kijk ik rij ook wel eens 85 hoor ik ben niet een snelheidsneuker maar mensen die als je al 85 rijdt nog bumperkleven alsof je 70 gaat vind ik zo schijtirritant...
Daar geef ik je wel gelijk in moet ik zeggen. Als je je gewoon aan de maximum snelheid houdt en je kan niet opzij of iets dan is het zinloos en irritant als mensen gaan bumperkleven. Ik ga zelfs meestal nog een stapje verder dan jij. Ik ga dan steeds langzamer rijden en geef daarna weer ff flink gas zodat ik weer een gat heb met de achterligger. Over het algemeen snappen ze het dan wel....
pi_106016728
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 21:23 schreef Dromer het volgende:
Waarom noem je dit niet het grote verkeersergernissentopic? De meeste zaken zijn niet onverklaarbaar.

[..]

Het is niet dat ze niet kunnen maar dat ze niet willen omdat ze zuinig willen rijden. Een Prius kan best meekomen en is stukken sneller dan veel andere koekblikken op de snelweg. (als je maar trapt :P)
Als je vol gas geeft is een Prius bij het stoplicht wel redelijk snel de eerste meters, maar op de snelweg rijdend het gas intrappen om vaart te maken....nee, dan zit er in een Prius echt niet zo veel snelheid...
  zaterdag 24 december 2011 @ 23:40:32 #20
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_106020736
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 21:51 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Als je vol gas geeft is een Prius bij het stoplicht wel redelijk snel de eerste meters, maar op de snelweg rijdend het gas intrappen om vaart te maken....nee, dan zit er in een Prius echt niet zo veel snelheid...
Heb je er zelf mee gereden?

ff opgezocht. 80-120 in 8,5 seconde. Zelfde als bv. een Auris 1.6 vtti in 4 en die is echt niet sloom kan ik uit ervaring zeggen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Dromer op 24-12-2011 23:52:43 ]
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_106025307
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 10:00 schreef JF_ het volgende:

[..]

Tja, daar snap ik ook geen hout van - is die derde baan zo eng om op te rijden of zo? Helemaal irritant wordt 't als jij netjes naar rechts gaat, en die opduwer blijkbaar totaal geen haast meer heeft en met 0.1m/s gaat inhalen waardoor jij 5km verderop je cruisecontrol moet uitzetten omdat je anders achterin een vrachtwagen hangt.
precies, dat heb ik ook zo vaak, wel 10 keer in een half-uurtje snelweg per dag. zooo irritant. Kun je vol in de ankers omdat zo'n malloot die kleeft je supertraag inhaalt.
<hr>
pi_106025425
Hoe kun je nou in godsnaam ingehaald worden door een klever?
pi_106025435
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 04:00 schreef vannelle het volgende:
Hoe kun je nou in godsnaam ingehaald worden door een klever?
misschien moet je even een aantal posts teruglezen
<hr>
pi_106025470
Soms zie je in de verte het verkeer al stil staan (file of opstopping). Wat ik niet snap is dat mensen door blijven kachelen en pas op het allerlaatste moment op hun rem gaan staan. Je kan toch ook gas verminderen en uit laten rollen ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_106025644
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 04:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
Soms zie je in de verte het verkeer al stil staan (file of opstopping). Wat ik niet snap is dat mensen door blijven kachelen en pas op het allerlaatste moment op hun rem gaan staan. Je kan toch ook gas verminderen en uit laten rollen ?
Maar dan word je ingehaald.

En da mag nie, want hunnie doen da ook, die rijje ook veelste hard dowr.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')