abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106991660
Ik ga zaterdag 28 januari misschien naar de Derrick, kom je ook Paul?

Afhankelijk van de stemming kan het trouwens ook wel Diep in de Groef worden in EKKO. Ik zie wel.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2012 15:25:15 ]
  vrijdag 20 januari 2012 @ 11:24:57 #272
141482 Q.
JurassiQ
pi_107022664
http://www.rtvutrecht.nl/(...)ica-wordt-hotel.html

Goed nieuws, weg met dat kraaktuig! *O*
For great justice!
  vrijdag 20 januari 2012 @ 11:30:44 #273
141482 Q.
JurassiQ
pi_107022881
Alhoewel Vloet natuurlijk het echte tuig is:

http://ubica.squat.net/eigenaar.html

Wat een naar mannetje blijft dat toch ook.
For great justice!
  vrijdag 20 januari 2012 @ 11:39:43 #274
141482 Q.
JurassiQ
pi_107023155
Nog zo'n leuke:

quote:
VVD WIL HARDE AANPAK BURGERPARTICIPATIE BEWEGING UTRECHT

Door Jos van Sambeek op vr, 20/01/2012 - 11:32
De VVD wil een harde aanpak van de activiteiten van de Burgerparticipatie Beweging Utrecht (BPU). Dit naar aanleiding van een bericht op DNU over een door die beweging gekraakt pand van huisjesmelker Vloet aan de Griftstraat.

De BPU spreekt op de eigen website in volgens raadslid Van Schie dreigende termen als 'niet meer tolereren' en 'het vuur aan de schenen leggen' over de aanpak van huisjesmelkers, hetgeen de liberalen tegen de borst stuit. “Kraken of het 'in bezit nemen' van andermans huis is in Nederland inmiddels gelukkig verboden, mede dankzij de VVD. Kraken kan worden bestraft met maximaal een jaar gevangenisstraf. Door in georganiseerd verband andermans huizen te kraken als maatschappelijk protest, ontstaat een vorm van eigenrichting die zéér ongewenst is. Zelf het recht in de hand nemen moet voor alle partijen onaanvaardbaar zijn. Gemeente, politie en Openbaar Ministerie moeten dus ook stellig optreden tegen de beweging”, aldus Van Schie.

Dat het aan de Griftstraat gekraakte pand in eigendom is bij een beruchte Utrechtse huisjesmelker mag volgens de VVD geen reden zijn voor de BPU om tot eigenrichting over te gaan. “Er zijn voldoende wettelijke instrumenten om onrechtvaardige situaties in het huurrecht aan te pakken. De VVD wil daarom dat het gemeentebestuur de regels gaat handhaven, “zowel in de richting van huiseigenaren als in de richting van groepen die denken te kunnen overgaan tot eigenrichting”, aldus Van Schie.
Dus ze willen wel de mensen aanpakken die hun buurt willen redden van een crimineel als Vloet maar ze willen niet de burgers en huurders van dat type beschermen? Lekkere volksvertegenwoordiging ben je dan.
For great justice!
pi_107023844
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 11:39 schreef Q. het volgende:
Nog zo'n leuke:

[..]

Dus ze willen wel de mensen aanpakken die hun buurt willen redden van een crimineel als Vloet maar ze willen niet de burgers en huurders van dat type beschermen? Lekkere volksvertegenwoordiging ben je dan.
Ik neem aan dat het gaat om het principe van eigen rechter spelen wat niet gewenst is.
pi_107024722
Vanaf 29 januari wel extra ruime koopzondagen! Alle levensmiddelenwinkels mogen dan open en dus niet meer alleen die paar aangewezen supermarkten.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 13:17:16 #277
141482 Q.
JurassiQ
pi_107026043
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 12:02 schreef bierjoost het volgende:

[..]

Ik neem aan dat het gaat om het principe van eigen rechter spelen wat niet gewenst is.
Onzin, tegen dat soort figuren mag dat gewoon. :7
For great justice!
  vrijdag 20 januari 2012 @ 13:17:33 #278
141482 Q.
JurassiQ
pi_107026049
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 12:32 schreef Nielsch het volgende:
Vanaf 29 januari wel extra ruime koopzondagen! Alle levensmiddelenwinkels mogen dan open en dus niet meer alleen die paar aangewezen supermarkten.
Hoop dat de Jumbo hier dan ook op zondag open gaan, hoef ik niet meer om te fietsen naar die tering-drukke AH. *O*
For great justice!
pi_107042135
Ben erg blij met het besluit om levensmiddelenzaken op zondag open te laten gaan!

Ik was overigens wel verrast dat juist D'66 hier zo blij mee is, een paar jaar geleden heeft in Utrecht namelijk tweederde van de mensen in een referendum tegen extra koopzondagen gestemd. Waarom ga je in godsnaam referenda organiseren als je vervolgens precies het tegenovergestelde van de uitslag doet? Zal wel aan mij liggen dat ik dat niet snap...
pi_107043087
Die mensen zijn inmiddels allemaal van gedachten veranderd joh. Volgens mij staat tweederde van Utrecht op zondag te dringen in 10 winkels oid.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_107043312
Heb je misschien wel gelijk in. Mijn mening is in ieder geval niet veranderd, ik was toen voor meer koopzondagen en ben dat nog steeds. Volgens mij zijn de koopzondagen bij de supermarkten ook onwijs succesvol, de AH in Kanaleneiland is in ieder geval stervensdruk op zondag.
pi_107043980
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 20:34 schreef zwelgje76 het volgende:
Waarom ga je in godsnaam referenda organiseren als je vervolgens precies het tegenovergestelde van de uitslag doet?
Daarom is Aleid ook de baas. Het maakte bij voorbaat al geen anus uit.
pi_107044131
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 20:53 schreef zwelgje76 het volgende:
Heb je misschien wel gelijk in. Mijn mening is in ieder geval niet veranderd, ik was toen voor meer koopzondagen en ben dat nog steeds. Volgens mij zijn de koopzondagen bij de supermarkten ook onwijs succesvol, de AH in Kanaleneiland is in ieder geval stervensdruk op zondag.
AH straatweg ook.
Geeft alleen maar aan dat het hele idee van zondag dicht nog berust op een achterhaald christelijk idee.
pi_107044206
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 21:04 schreef Specularium het volgende:

[..]

Daarom is Aleid ook de baas. Het maakte bij voorbaat al geen anus uit.
Dat was inderdaad een nog zieliger vertoning. Overigens heeft in dat referendum 80% van de kiezers op hem gestemd...
pi_107049829
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 21:08 schreef zwelgje76 het volgende:

[..]

Dat was inderdaad een nog zieliger vertoning. Overigens heeft in dat referendum 80% van de kiezers op hem gestemd...
Ja vier van de vijf kiezers die wel gestemd heeft ja...
pi_107050052
Het maakt niks uit wie wat heeft gestemd. Maar hou die schijn dan ook niet vantevoren op.
pi_107051341
Dat is inderdaad mijn punt: of je organiseert een referendum en je houdt je aan de uitkomst, of je organiseert geen referendum. Wat er totnutoe is gebeurd in Utrecht met referenda is gewoon triest. Als je niet van plan bent om je aan de uitkomst van het referendum te houden, val ons dan ook niet lastig met zo'n referendum.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 23:24:55 #288
8369 speknek
Another day another slay
pi_107051432
De opkomst was tien procent ofzo, dan heeft dat geen enkele legitimiteit. Terecht dat ze zich er niet aan hielden, ookal deden ze dat wel. Ik zou op Aleid gestemd hebben, want die had gewoon betere credentials, wist ik veel dat de PvdA geen goeie controle heeft op wie ze in het parlement laten.

edit: sorry ging over de koopzondagen. Ja ik denk wel dat veel mensen in die twee jaar (was het niet zes? volgens mij voordat ik officieel in utrecht woonde) van mening zijn veranderd, zoals mijn vrouw die tegen had gestemd maar nu graag op zondag de boodschappen doet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_107051462
Van mij hoeven die koopzondagen niet. Heb toen ook tegen gestemd. Heb trouwens toen voor die andere knakker gestemd, al was het natuurlijk een non-keuze.
pi_107051721
koopzondag was ik destijds tegen, maar eigenlijk vooral omdat ik toen nog in een winkel werkte en niet op zondag wilde werken aangezien ik dan altijd moest sporten. nu ben ik natuurlijk voor.
pi_107052221
Ik vind het zo heerlijk dat je op een zondag over de Oudegracht kan dwalen enzo, ipv te struikelen over het winkelende publiek.
pi_107053041
Precies, daarom heb ik tegen gestemd. Vind dat er al genoeg hersenloos volk op winkels als de mediamarkt afkomt uit de aglomoraties.
pi_107059247
Koopreferendum is idd al zo'n 6 jaar geleden. De wereld is veranderd in die tijd.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_107059755
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:38 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik vind het zo heerlijk dat je op een zondag over de Oudegracht kan dwalen enzo, ipv te struikelen over het winkelende publiek.
Hmm, sowieso is dwalen over de Nieuwegracht + het Museumkwartier een stuk mooier.
pi_107059761
Al vraag ik me af of er nu winkels extra opengaan op de Oudegracht, niet heel veel winkels die voorzien in levensmiddelen (slagers, bakkers, supermarkten).
pi_107059797
De Hema en AHtogo in elk geval
pi_107064777
in principe blijft de binnenstad dicht, in ieder geval al de kledingwinkels enzo, dus het referendum wordt nog wel gerespecteerd. we kunnen nu aleen wel gewoon naar de supermarkt, is wel een mooi compromis denk ik.
pi_107065260
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 13:51 schreef okiokinl het volgende:
in principe blijft de binnenstad dicht, in ieder geval al de kledingwinkels enzo, dus het referendum wordt nog wel gerespecteerd. we kunnen nu aleen wel gewoon naar de supermarkt, is wel een mooi compromis denk ik.
Inderdaad. Het werd ook hoog tijd dat er meer supermarkten opengingen, want nu waren het er maar een paar en daar was het dan ook verschrikkelijk druk. Dat alle levensmiddelenwinkels nu open mogen in plaats van alleen die winkels met een vergunning vind ik alleen maar goed, anders is het juist oneerlijk voor die winkels die geen vergunning zouden krijgen.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 14:28:13 #299
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_107065844
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 23:25 schreef Doedezemaar het volgende:
Van mij hoeven die koopzondagen niet. Heb toen ook tegen gestemd.
Mensen als jij moesten ze gewoon in de gracht kieperen. Dat jij er geen behoefte aan hebt is volgens mij geen reden om het voor anderen dan maar onmogelijk te maken.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_107066814
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 13:51 schreef okiokinl het volgende:
Lijkt me ook; het grote probleem met koopzondagen is dat kleine winkeliers dit nooit kunnen behappen; het kost hun meer geld en/of inkomsten. Gevolg is dat we straks op de oude gracht drie H&M's, twee Hema's, vier MacDonalds en drie starbucks hebben zitten; ik hoef er dan al helemaal niet meer te komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')