Langzamerhand gaan we naar bovenquote:
Een drooglegging is hoogst onwaarschijnlijk, maar alcoholische dranken zijn wel een dankbaar item voor (hogere) accijnzen als er overheidsfinancien op orde moeten worden gebracht.quote:Op donderdag 22 maart 2012 23:07 schreef Bankfurt het volgende:
Het enige risico dat mijn aandelenportefeuille loopt is een wettelijke "drooglegging" van dranken met alcohol, zoals in de USA in de jaren '20 en '30.
Een paar jaar geleden werden de accijnzen ook verhoogt. Het gevolg was minder inkomsten voor de schatkist, het gevolg daarvan was dat de accijnzen weer omlaag gingen.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:59 schreef jaco het volgende:
[..]
Een drooglegging is hoogst onwaarschijnlijk, maar alcoholische dranken zijn wel een dankbaar item voor (hogere) accijnzen als er overheidsfinancien op orde moeten worden gebracht.
idd,quote:Op donderdag 5 april 2012 16:26 schreef Bayswater het volgende:
Er zullen nu wel wat aardige verschuivingen zijn geweest.
quote:
Dat gebeurt vziw nooit. Zodra UPS 95% (als ik het goed heb) van de aandelen bezit, kan ze de verkoop van de overige 5% afdwingen. Als die laatste aandeelhouders nog steeds weigeren of niet gevonden kunnen worden, dan worden de betreffende aandelen gecancelled en blijft de overname som bij een notaris achter waar de eigenaar zich alsnog kan melden voor het geld.quote:Op zaterdag 14 april 2012 16:18 schreef MrUnchained het volgende:
Ik wil trouwens mijn aandelen TNT Express gaan aanmelden bij het bod. Mag ik straks de opbrengsten beleggen in een nieuwe investering?![]()
Anders zul je zien dat straks op jaareinde nog een paar procent van de aandelen genoteerd staan en als illiquide rotzooi op een paar euro het jaar uit gaan.
Als de beurs omlaag blijft denderen zul je met je defensieve picks vermoedelijk nog verder stijgen op de ranglijst.quote:Op zaterdag 14 april 2012 09:15 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik moet zeggen dat mn portefeuille zich tot dusverre echt mooi heeft ontwikkeld! Rustig naar boven.
Misschien dat hij de Warren Buffett filosofie volgt: buy, hold en niet meer omkijken naar wat de markt & anderen doen.quote:Op zondag 22 april 2012 13:38 schreef Arkai het volgende:
Blandigan is toch wel een uiterst stabiele factor gebleken al die tijd. Jammer dat hij inactief is.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |