quote:FC Twente is een Nederlandse professionele voetbalvereniging uit Enschede die op 1 juli 1965 werd opgericht. Kernwaarden van FC Twente zijn 'voetbal, ambiance en solidariteit'. Tevens zijn dit de belangrijkste pijlers die de club probeert uit te dragen onder het motto 'meer dan een club'. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue. De 'Tukkers' spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was Stadion Het Diekman de thuisbasis van de club.
Sinds de oprichting in 1965 speelt de club betaald voetbal. Met uitzondering van het seizoen 1983/84 kwam de club constant uit in de Eredivisie. Op de UEFA ranglijst van de beste voetbalclubs in Europa stond FC Twente voor het seizoen 2011/12 als vierde Nederlandse club op de 49e plaats.[3]. Op de eeuwige ranglijst van de Eredivisie bevond de club zich in 2011 op een vierde plaats. FC Twente werd voor het eerst in haar historie landskampioen in het seizoen 2009/10.
Per seizoen 2011/12 werd Co Adriaanse Manager Technische Zaken. Alfred Schreuder, Boudewijn Pahlplatz en Youri Mulder werden de assistent-trainers van het eerste elftal.
Openingspost is hier terug te vindenquote:Rugnummer Naam Positie
1 Boschker, Sander (NED) Keeper
9 De Jong, Luuk (NED) Aanvaller
11 Bajrami, Emir (ZWE) Middenvelder
12 Berghuis, Steven (NED) Middenvelder
7 Landzaat, Denny (NED) Middenvelder
21 Janko, Marc (OOS) Aanvaller
19 Douglas (NED) Verdediger
5 Bengtsson, Rasmus (ZWE) Verdediger
3 Kuiper, Nicky (NED) Verdediger
4 Wisgerhof, Peter (NED) Verdediger
13 Mihaylov, Nikolay (BUL) Keeper
22 Chadli, Nacer (BEL) Aanvaller
6 Brama, Wout (NED) Middenvelder
23 Buysse, Bart (BEL) Verdediger
15 Rosales, Roberto (VEN) Verdediger
20 Tiendalli, Dwight (NED) Verdediger
27 Vujicevic, Dario (BOS) Middenvelder
18 Leugers, Thilo (DUI) Middenvelder
24 John, Ola (NED) Aanvaller
14 Janssen, Willem (NED) Middenvelder
16 Marsman, Nick (NED) Keeper
2 Cornelisse, Tim (NED) Verdediger
8 Fer, Leroy (NED) Middenvelder
quote:KNVB vraagt dispensatie aan voor Douglas
AMSTERDAM - De KNVB gaat na de feestdagen een officieel verzoek voor dispensatie van Douglas indienen bij de FIFA.
De tot Nederlander genaturaliseerde verdediger van FC Twente hoopt op het Europees kampioenschap van komende zomer in Oekraïne en Polen speelgerechtigd te zijn voor Oranje.
De van oorsprong Braziliaanse Douglas is officieel al Nederlander, maar de regels van de wereldvoetbalbond schrijven voor dat een speler eerst vijf jaar in zijn nieuwe vaderland moet wonen.
De 23-jarige Douglas verblijft sinds augustus 2007 in Nederland. Het is onduidelijk of de FIFA af wil wijken van de standaardprocedure.
Als Joop het kan regelen tussen Kerst en Oud & Nieuw... Ik denk niet dat er veel protest zal zijn. Een prijswinnende trainer die terugkeert, altijd goed.quote:Op vrijdag 23 december 2011 18:45 schreef DR-w.brink het volgende:
dat hij blijft lijkt me niet haalbaar. hopelijk maakt hij het seisoen af
Bryan Roewies maakte Twente kampioen, niet Mclarenquote:Op vrijdag 23 december 2011 18:58 schreef DR-w.brink het volgende:
zijn prestatie's spreken niet echt voor hem nee, maar toch kampioen van nl geworden.
Ik zou het niet een handige stap van hem vinden, of het moet een meerjarig contract worden.
Het probleem is denk ik voornamelijk dat er blijkbaar geen klik is en dat er veel frictie binnen de club ontstaat.quote:Op vrijdag 23 december 2011 18:52 schreef DR-w.brink het volgende:
Ik weet niet of de verwachting dat steve dit team beter laat spelen reeel is.
Co. is eigenlijk toch ook best een goeie, misschien is de verwachting te hoog?
Toen Ruiz weg ging wist ik dat Twente geen kampioen zou worden. Dat scheelt twintig plus goals - vind die maar eens ergens. Of Steve het beter zou doen valt inderdaad te bezien. Toch zie ik hem wel de komende 3,5 jaar bij Twente werken, misschien wel langer - wordt hij de Alex Ferguson van Enschede.quote:Op vrijdag 23 december 2011 18:52 schreef DR-w.brink het volgende:
Ik weet niet of de verwachting dat steve dit team beter laat spelen reeel is.
Co. is eigenlijk toch ook best een goeie, misschien is de verwachting te hoog?
Iedereen die niet Steve is mist die klik..quote:Op vrijdag 23 december 2011 19:16 schreef DR-w.brink het volgende:
was dat ook niet het gerucht vorig jaar bij M.PD?
QFTquote:Op vrijdag 23 december 2011 18:59 schreef vincerusso het volgende:
[..]
Bryan Roewies maakte Twente kampioen, niet Mclaren
Mooie post.quote:Op vrijdag 23 december 2011 19:41 schreef Serko het volgende:
[..]
Twente fans hebben onrealistische verwachtingen gekregen ineens. Het gaat wel erg hard.
Brama, Cornelisse, Landzaat, Wisgerhof, Tiendalli, Buysse, Janko, Bajrami en Rosales vallen ook niet op bij een simpele middenmoter zoals Nec of NAC . En ja dan is Chadli hopeloos uit vorm en mag de Jong het gaan opknappen. Dan verlies je weleens wat jaquote:Op vrijdag 23 december 2011 19:41 schreef Serko het volgende:
[..]
QFT
Als je de vrije trappen en lange passes van een Janssen in vorm kwijt bent, en dan nog eens de individuele kwaliteiten van Ruiz om uit het niets goals te scoren of assists te geven, en je koopt daar niks van diezelfde kwaliteiten voor terug, dan word je geen kampioen. PSV en AZ, en Ajax hebben dit jaar zichzelf versterkt, terwijl Twente zwakker is geworden kwa individuele kwaliteiten, aanzienlijk zwakker. De logische conclusie is dat een plaats bij de tussen 1-5 allemaal acceptabel is. PSV is echt kwalitatief een stuk sterker, AZ heeft ook meer kwaliteit over het hele team. Dan heb je allemaal leuke balletje opzij en achteruit tikkers over zoals Brama, Tiendali, Landzaat. Er zit geen kracht en geen overtuiging in het middenveld, en geen creativiteit.
Nu is Chadli weer terug, maar hij kan de kar nog niet trekken.
Ik vind het dus belachelijk dat Adriaanse nu de schuld krijgt van het feit dat hij een kwalitatief zwakke selectie heeft over het geheel genomen. Zeker 5 spelers hebben niks te zoeken op dit niveau. Sinds Mclaren zijn er zoveel spelers vertrokken, het moment dat het wat minder gaat moest een keer komen, en dat is niet de schuld van de trainer. Als ze nu 8e hadden gestaan ofzo had je een punt maar ze doen gewoon nog mee in de competitie en in Europa.
Twente fans hebben onrealistische verwachtingen gekregen ineens. Het gaat wel erg hard.
Misschien wordt het tijd om alles op de twee spitsten te zetten; een manier te vinden om De Jong En Janko samen te laten functioneren. Als je toch twee, drie goals per match binnenkrijgt, dan moet je proberen er een stuk of vier te scoren.quote:Op vrijdag 23 december 2011 19:51 schreef vincerusso het volgende:
[..]
Brama, Cornelisse, Landzaat, Wisgerhof, Tiendalli, Buysse, Janko, Bajrami en Rosales vallen ook niet op bij een simpele middenmoter zoals Nec of NAC . En ja dan is Chadli hopeloos uit vorm en mag de Jong het gaan opknappen. Dan verlies je weleens wat ja
4-2-4 heeft heel goed gewerkt ja.quote:Op vrijdag 23 december 2011 20:15 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Misschien wordt het tijd om alles op de twee spitsten te zetten; een manier te vinden om De Jong En Janko samen te laten functioneren. Als je toch twee, drie goals per match binnenkrijgt, dan moet je proberen er een stuk of vier te scoren.
John op rechts is trouwens geen succes; je ziet aan alles dat hij zich daar niet op zijn gemak voelt. Chadli op recht, John op links, naarbinnen kappen en 50 ballen per wedstrijd blink op Janko. Kijken wat er gebeurt.
Janko wil gewoon een mooi aantal goals op zijn CV en dan door naar Italie. Hij en Fer moeten echt meer gaan spelen in de tweede seizoenshelft. Ze hebben laten zien iets toe te voegen. (Hoeveel goals hebben ze samen gemaakt? 15-20?)quote:Op vrijdag 23 december 2011 20:18 schreef DR-w.brink het volgende:
hoe lang zal janko er nog zijn dan? er was toch belangstelling voor hem een tijdje terug?
Lijkt me niet zijn ding om als invaller te mogen acteren.
doelstelling is altijd nog top 5 meen ik
Janko en De Jong horen met hun kwaliteiten tot de top van het team (en Nederland). Zet ze neer, zoek ze op. Het maakt mij niet uit of dat in een 6-4-0 is.quote:Op vrijdag 23 december 2011 20:20 schreef vincerusso het volgende:
[..]
4-2-4 heeft heel goed gewerkt ja.
leuk allemaal die 2 maar wat erachter staat is bedroevend voor een club als Twentequote:Op vrijdag 23 december 2011 20:24 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Janko en De Jong horen met hun kwaliteiten tot de top van het team (en Nederland). Zet ze neer, zoek ze op. Het maakt mij niet uit of dat in een 6-4-0 is.
Valt wel mee. Datzelfde materiaal stond er de afgelopen seizoenen ook achter, minus Janssen en Ruiz. Douglas en de keeper weg en NEC-uit wordt opeens weer érg spannend. De komende negen maanden worden cruciaal wat betreft het "aanblijven" van Twente als topclub.quote:Op vrijdag 23 december 2011 20:27 schreef vincerusso het volgende:
[..]
leuk allemaal die 2 maar wat erachter staat is bedroevend voor een club als Twente
Janssen en Ruiz verdoezelden veel jaquote:Op vrijdag 23 december 2011 20:31 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Valt wel mee. Datzelfde materiaal stond er de afgelopen seizoenen ook achter, minus Janssen en Ruiz. Douglas en de keeper weg en NEC-uit wordt opeens weer érg spannend. De komende negen maanden worden cruciaal wat betreft het "aanblijven" van Twente als topclub.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |