Of je moet bewijzen dat jij niet hebt gesprongen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:54 schreef shabalala het volgende:
wie zegt dat ik heb gesprongen?
maar dat maakt niet uit of je hebt gesprongen of niet, je moet het betalen.
Dan zullen ze zeggen, maar je moet nog steeds betalen of bewijs maar dat je het niet hebt gedaan.quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:56 schreef shabalala het volgende:
maar wij kunnen toch gewoon met school regelen dat het per ongeluk ging?
Dan moet je daarvoor bij school zijn.quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:56 schreef shabalala het volgende:
Waarom vraag je dat aan ons? Zou je dat niet eens op school vragen?quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:56 schreef shabalala het volgende:
Per ongeluk gesprongen? Zat er een spin in die lift ofzo?quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:56 schreef shabalala het volgende:
ja hoor, hoe kun je NIET-opzettelijk een lift slopen?quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:56 schreef shabalala het volgende:
Euh nee.quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:56 schreef shabalala het volgende:
Dat kan. Maar dan moet je bewijs hebben.quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:56 schreef shabalala het volgende:
De school kan dan alsnog TS en die groep waar hij toehoorde aansprakelijk stellen als groep op grond van artikel 6:166 BW. Tevens moet TS aantonen dat hij alles heeft gedaan om deze daad te voorkomen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:55 schreef Bundesrepublik het volgende:
Of je moet bewijzen dat jij niet hebt gesprongen.
En dat hebben ze blijkbaar gedaan aangezien ze precies het schadebedrag weten.quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Onzin. De school bewijst maar dat het expres was.
Lol?quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:59 schreef shabalala het volgende:
dus dan heb je meer kans dat ie gesloopt word.
Goed idee.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:00 schreef shabalala het volgende:
Maar als ik moet betalen dan ga ik gewoon een week niet naar school en dan ga ik een week werken:P
Krijg je daar ook meteen een boete voor als je nog minderjarig bentquote:Op vrijdag 23 december 2011 16:00 schreef shabalala het volgende:
Maar als ik moet betalen dan ga ik gewoon een week niet naar school en dan ga ik een week werken:P
Hij is slim. Achterbaks, maar slim.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:05 schreef shabalala het volgende:
krantenwijk ben ik iets te oud voor.
er stond al een conciërge bij de lift toen we eruit gingen.
en docent weet al welke 8 mensen het zijn
maar 1 daarvan ontkend nog steeds.
toen zei de docent van als hij bekend dan hoeven jullie geen 350 te betalen maar 300.
dat is toch ook raar? hij weet het 100%. mensen hebben het al aangegeven dat hij er ook in zat.
dus als hij blijft ontkennen hoeft hij niet te betalen komt het op neer
En maakt zichzelf kansloos. Dit is gewoon leerlingen omkopen om te bekennen en totaal onbetrouwbaarquote:Op vrijdag 23 december 2011 16:06 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hij is slim. Achterbaks, maar slim.
Helaas jongen, dat wordt dokken.quote:
Vandaar mijn vraagquote:Op vrijdag 23 december 2011 16:07 schreef motorbloempje het volgende:
Je komt over als iemand van 14.
Je moet zijn posthistorie eens doorkijken.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:07 schreef motorbloempje het volgende:
Je komt over als iemand van 14.
Dan gaan ze hem martelen. Dúh.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:08 schreef shabalala het volgende:
de docent zei van: wie in de lift zat moet een mailtje naar mij sturen.Doe je dat niet heb je een groot probleem.
dus 7 mensen hebben een mailtje gestuurd behalve die ene kerel.
hij stuurt geen mailtje en komt er zo mee weg? hij is misschien 1 dag geschorst maar ja boeiend..
Ja, echt hè.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:07 schreef motorbloempje het volgende:
22 jaar en dan met je vriendjes gaan springen in een lift op school
even serieus nu? Oh het is al een oude lift, dus dan is het niet erg? Zolang het van een ander is zeker... tot jouw oude fietsje gesloopt wordt....quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:59 schreef shabalala het volgende:
dus dan heb je meer kans dat ie gesloopt word.
Je stond erbij en keek erna?quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:08 schreef shabalala het volgende:
Ik heb niet gesprongen
Het zegt wel veel over jouw vrienden en de soort mensen waar jij mee omgaatquote:Op vrijdag 23 december 2011 16:08 schreef shabalala het volgende:
Ik heb niet gesprongen
Gebeurd wel vaker dat ze de schade op een groep verhalen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:08 schreef RacerDKB het volgende:
Waarom zouden die 2 mensen die niet sprongen moeten betalen? 2500 over de 5 springende mensen, wat een gelul anders.
Maar je kan wel aansprakelijk worden gesteld op grond van artikel 6:166 BW (groepsaansprakelijkheid). Toon maar eens aan dat je alles in het werk hebt gesteld om die groep te beletten om niet te springen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:08 schreef shabalala het volgende:
Ik heb niet gesprongen
Dus?quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:09 schreef shabalala het volgende:
was de enige nederlander in de lift:P
En?quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:09 schreef shabalala het volgende:
Dat. Als de vrienden / andere mensen in de lift dan vervolgens eerlijk zouden zijn en zouden zeggen/bevestigen dat een ander niet gesprongen heeft zou dat mooi zijn, maargoed, dan zie je maar weer met wie je wel een niet moet omgaan.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:10 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Gebeurd wel vaker dat ze de schade op een groep verhalen.
Dan heb er altijd wel een of meerdere bij zitten die de rest verraden.
Jemig.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:09 schreef shabalala het volgende:
Jemig.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:12 schreef shabalala het volgende:
turken en marrokanen zijn meestal al wel agressieve.
in mijn klas dan.
Wat maakt dat nou uit?quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:09 schreef shabalala het volgende:
Wat probeer je te zeggen nu eigenlijk?quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:12 schreef shabalala het volgende:
turken en marrokanen zijn meestal al wel agressieve.
in mijn klas dan.
Hij las jouw post en bedacht zich dat dit wel een goed argument is om te bewijzen dat hij geen deel uitmaakte van de groep. Hij stond slechts in de lift, als Nederlander hoorde hij natuurlijk niet bij die groep Spring-Marokkanen. Huppa, en art. 6:166 is niet meer van toepassing. TS is een stuk slimmer dan we dachten mensen.quote:
Is het dan niet een beetje heel erg je eigen schuld.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:13 schreef shabalala het volgende:
sommige hier zeggen van: met welke mensen ga je wel niet om.
dus hierbij mijn antwoord
Jij kiest er toch om mee om te gaan? Of ben jij een meelopertje die stoer probeert te doen?quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:13 schreef shabalala het volgende:
sommige hier zeggen van: met welke mensen ga je wel niet om.
dus hierbij mijn antwoord
Jaja, troll.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:14 schreef shabalala het volgende:
ja die topic deed ik alsof ik het was maar was voor iemand anders.
Weet je zeker dat je Nederlands bent?quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:14 schreef shabalala het volgende:
ja die topic deed ik alsof ik het was maar was voor iemand anders.
En een mooie nominatie voor de Darwin award!quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:14 schreef motorbloempje het volgende:
Goed vrijdagmiddagtopic, dat wel
Want? Hij is niet dood?quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:15 schreef summer2bird het volgende:
[..]
En een mooie nominatie voor de Darwin award!
quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:01 schreef shabalala het volgende:
dat ga ik niet zeggen waar het gebeurd is
quote:
quote:
Standvastig!quote:
Daarna mag 't wel, want hij heeft die nieuwe onderdelen toch gekocht?quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:17 schreef 2Happy4U het volgende:
TS, ik denk dat je vast niet hoeft te betalen als wij met z'n allen op jou mogen stampen.
Hoogspringen tijdens sport waarschijnlijkquote:Op vrijdag 23 december 2011 16:21 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Waar wordt het lesgeld op die school van TS voor gebruikt? Niet aan lessen Nederlands zo te zien.
doe zelf normaalquote:Op vrijdag 23 december 2011 16:21 schreef shabalala het volgende:
topic kan wel gesloten worden.
aangezien hier een paar mensen niet normaal een antwoord kan geven.
Openlaten!quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:21 schreef shabalala het volgende:
topic kan wel gesloten worden.
aangezien hier een paar mensen niet normaal een antwoord kan geven.
Blijkbaar moet jij nog wat bijlessen van hem nemenquote:Op vrijdag 23 december 2011 16:22 schreef shabalala het volgende:
we krijgen nederlands van een turk .
Dit dus.quote:
Ik krijg Engels van een Nederlanderquote:Op vrijdag 23 december 2011 16:22 schreef shabalala het volgende:
we krijgen nederlands van een turk .
Zelfs dit is nog fout gespeld.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:24 schreef shabalala het volgende:
waarom zou ik hier netjes gaan typen als het op mijn manier sneller kan?
ik kan wel correct Nederlands praten maar dat doe ik niet hier..
Jammerquote:Op vrijdag 23 december 2011 16:24 schreef shabalala het volgende:
Jemig.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:25 schreef shabalala het volgende:
ik zei toch dat ik het hier niet doe?
Het zou in de kerstgedachten zijn als je hem hiervoor een ban geefquote:
Omdat mensen dan eerder geneigd zijn om je te helpen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:24 schreef shabalala het volgende:
Ik ben niet geheel overtuigd vertel mij eens beste jongen waar komt kaas vandaan.quote:
De achterlijkheid van mensen heeft motorbloempje verbaasd zo voor kerst.quote:
Jezus + Barnevelderquote:
Oooooooooh, zoquote:Op vrijdag 23 december 2011 16:32 schreef imanidiot het volgende:
[..]
Jezus + Barnevelder
Google Hit
BARNEVELD - Onder de naam ‘De Passie’ heeft eind maart volgend jaar in Barneveld een bijzondere vertolking plaats van het bijbelverhaal van het lijden en sterven van Jezus. Begeleid door het Barnevelds Philharmonisch Orkest zingen Barneveldse zangers en zangeressen een tiental Nederlandstalige popliedjes die worden gekoppeld aan Jezus’ lijdensweg.
Nou ja door mijn collega aangestoken met zijn smerige bacteriën.quote:
Na dit alles hem toch helpenquote:Op vrijdag 23 december 2011 16:35 schreef gers het volgende:
Ts gewoon ontkennen verder natuurlijk de facturen vragen ook Kun je aangeven dat de lift mede door ouderdom stuk is gegaan
Sterkte Ts
Tip voor de volgende keer nooit toegeven
Waarom ging je dan ook springenquote:Op vrijdag 23 december 2011 16:39 schreef shabalala het volgende:
jij bent hier de mafkees.
Ik heb al gezegd dat ik niet heb gesprongen.
dus als je niks anders te melden hebt hou dan even je snavel!
En toch ben je medeplichtig omdat je op geen enkele manier je 'vrienden' hebt geprobeerd tegen te houden.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:39 schreef shabalala het volgende:
We zouden je ook niet verstaan. Dit is namelijk een message board met geschreven tekst....quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:24 schreef shabalala het volgende:
dan gewoon je poot stijf houden en niet betalen, wel verklaren dat je van de situatie schrok en dat je hebt aangegeven dat ze moesten stoppenquote:Op vrijdag 23 december 2011 16:39 schreef shabalala het volgende:
Hij heeft geen bewijs geleverd dus hij stinkt naar kaas kop kaas!quote:
Ja tuurlijk.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:43 schreef shabalala het volgende:
Ik praat met mijn mobiel en dat komt automatisch hier te staan.
Je praat als een autist!quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:43 schreef shabalala het volgende:
Ik praat met mijn mobiel en dat komt automatisch hier te staan.
Welke m'biel hebbie dah?quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:46 schreef shabalala het volgende:
summer2bird
dan loop je volgens mij achter. Want dat bestaat dus wel.
Een lift is gebouwd om oud te worden. Die worden niet om de 10 jaar vervangen.quote:
Precies. Zou een mooie boel zijn, schuld krijgen omdat je 'erbij was'quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Onzin. De school bewijst maar dat het expres was.
Je bent 22. Misschien even een gesprek met die 'vriend' aangaan? Gewoon zomaar een ideetje hoor. En verder, dit topic, echt,quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:50 schreef shabalala het volgende:
word 350 euro als die ene jongen blijft ontkennen anders 300 euro.
Kan best dat de school ervoor verzekerd is, maar dan kan de verzekeraar van de school het op jullie verhalen vervolgens. Ik ga er gemakshalve vanuit dat jullie wel hebben verklaard dat jullie hebben staan springen in de lift.quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:52 schreef shabalala het volgende:
hallo,
2 weken geleden ben ik in de lift op school geweest met 7 anderen. De lift kon 680 kg hebben en wij wegen geen 80kg gemiddeld,maar 5 van ons gingen springen in de lift.
en toen is de lift vast gaan zitten en paar onderdelen van de lift is gebogen en nu heeft de school nieuwe onderdelen besteld. en dat bedrag is 2500euro. Nu moeten wij p.p. 300euro betalen. en mijn studiebegeleider vroeg of ik een aansprakelijkheidsverzekering heb. maar vergoed die alles? en is de school hier niet voor verzekerd?.
Op zich een valide punt. Kan mij er ook zomaar iets bij voorstellen dat als je in de lift zit en de andere 4 beginnen te springen, je ook niet even kunt uitstappen tussen de etages door, terwijl er iets van zeggen niet bij iedereen wat zal uitmaken.quote:Op vrijdag 23 december 2011 18:28 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Precies. Zou een mooie boel zijn, schuld krijgen omdat je 'erbij was'
Wat een zever.. Je wilt niet weten hoe vaak mijn collega's in het weekend opsluitingen hebben in studentenhuizen en dergelijke. En oude kut lift of niet: het hoeft niet stukquote:Op zondag 25 december 2011 15:37 schreef dop het volgende:
klinkt mij toch als een oude kut lift
beetje springen in een lift zou hij normaal gewoon tegen moeten kunnen
veiligheidsmarge op een lift zou daar hoog genoeg voor moeten zijn
volume van de kooi is normaal nooit groter als het volume aan personen dat hij veilig kan heffen
bij goederen liften kan dat anders zijn.
Ik noem 8 tegelijk springende Neanderthalers (Correctie 7, want de TS is natuurlijk braaf geweest.quote:Op zondag 25 december 2011 15:37 schreef dop het volgende:
klinkt mij toch als een oude kut lift
beetje springen in een lift zou hij normaal gewoon tegen moeten kunnen
veiligheidsmarge op een lift zou daar hoog genoeg voor moeten zijn
volume van de kooi is normaal nooit groter als het volume aan personen dat hij veilig kan heffen
bij goederen liften kan dat anders zijn.
opsluiting en lift die in de rem slaat wil ik best geloven , maar heb je daar mee gelijk schade ?quote:Op zondag 25 december 2011 20:12 schreef dirkie001 het volgende:
[..]
Wat een zever.. Je wilt niet weten hoe vaak mijn collega's in het weekend opsluitingen hebben in studentenhuizen en dergelijke. En oude kut lift of niet: het hoeft niet stuk
Dat is nou juist de vraag: hoe en door wie zijn ze eruit gehaald? We komen ook nog wel eens geforceerde deuren tegenquote:Op zondag 25 december 2011 21:18 schreef dop het volgende:
[..]
opsluiting en lift die in de rem slaat wil ik best geloven , maar heb je daar mee gelijk schade ?
Zolang hij niet in het schoolgebouw is kan hij ook niets slopenquote:Op maandag 26 december 2011 16:46 schreef destrovel het volgende:
TS; je kan dat weekje school echt niet missen als ik dit topic zo lees
5 man die ongeveer de maximaal aangegeven belasting hebben laten springen in een lift kan dat ding best laten slopen hoor. Zeker als ze allemaal tegelijk springen.quote:Op maandag 26 december 2011 17:19 schreef Inlognaam het volgende:
Slechte kwaliteit spul als het al kapot gaat als je met wat man erin gaat springen.
quote:Op maandag 26 december 2011 17:19 schreef Inlognaam het volgende:
Slechte kwaliteit spul als het al kapot gaat als je met wat man erin gaat springen.
"Indien één van tot een groep behorende personen onrechtmatig schade toebrengt en de kans op het aldus toebrengen van schade deze personen had behoren te weerhouden van hun gedragingen in groepsverband, zijn zij hoofdelijk aansprakelijk indien deze gedragingen hun kunnen worden toegerekend."quote:Op woensdag 28 december 2011 19:46 schreef TC03 het volgende:
TS (of iemand anders), geef me één reden waarom je wél zou betalen...
Hoe had TS de overige groep kunnen weerhouden van hun gedragingen dan?quote:Op woensdag 28 december 2011 19:54 schreef Doodloper het volgende:
[..]
"Indien één van tot een groep behorende personen onrechtmatig schade toebrengt en de kans op het aldus toebrengen van schade deze personen had behoren te weerhouden van hun gedragingen in groepsverband, zijn zij hoofdelijk aansprakelijk indien deze gedragingen hun kunnen worden toegerekend."
6:166 lid 1 BW
goede reden dunkt me
Optie zou zijn op het alarmknopje drukken en roepen "hellep, ze springen in de lift!!1quote:Op woensdag 28 december 2011 19:54 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hoe had TS de overige groep kunnen weerhouden van hun gedragingen dan?
Daar heb je wel gelijk in, maar als ik TS was zou ik niet gaan betalen omdat een stel andere idioten gaan springen. Daarnaast kan je ook moeilijk van TS verwachten dat hij weet dat een lift kapot gaat als je met z'n allen gaat springen, hoe moet je zoiets precies weten? Ik zou iig echt niet betalen omdat anderen schade veroorzaken.quote:Op woensdag 28 december 2011 19:56 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Optie zou zijn op het alarmknopje drukken en roepen "hellep, ze springen in de lift!!1".
Niet echt realistisch nee, maar ik weet niet hoe streng een rechter in zulke zaken oordeelt.
Het kan dus best dat je gelijk heeft met je punt dat TS niet zou hoeven te betalen, maar simpelweg stellen "Niet gesprongen = niet betalen, simpel." is wat kort door de bocht lijkt me.
Mwoah ik zou niet zozeer willen stellen dat iemand er ALLES aan moet hebben gedaan om de daad te voorkomen. Het belangrijkste is eigenlijk dat je jezelf onttrekt uit de groep. Nu dit in de lift is gebeurd, was er geen mogelijk om jezelf te onttrekken. Zou leuke jurisprudentie opleveren deze zaak.quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:59 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
De school kan dan alsnog TS en die groep waar hij toehoorde aansprakelijk stellen als groep op grond van artikel 6:166 BW. Tevens moet TS aantonen dat hij alles heeft gedaan om deze daad te voorkomen.
Daar heb je wel een punt. Dit lijkt me wel een interessante casus om eens voor te leggen aan de rechter. Ik zit wel nog met een vraag. Wie heeft de fatale sprong begaan?quote:Op woensdag 28 december 2011 20:22 schreef Sandersson het volgende:
Mwoah ik zou niet zozeer willen stellen dat iemand er ALLES aan moet hebben gedaan om de daad te voorkomen. Het belangrijkste is eigenlijk dat je jezelf onttrekt uit de groep. Nu dit in de lift is gebeurd, was er geen mogelijk om jezelf te onttrekken. Zou leuke jurisprudentie opleveren deze zaak.
Per ongeluk gesprongen in de liftquote:Op vrijdag 23 december 2011 15:56 schreef shabalala het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |