Het is makkelijker, dus dan schrappen we even een hele dag. Kom je dan nog wel goed uit met de tijd? We hebben niet voor niets 365 dagen per jaar en eens in de vier jaar een dag extra.quote:Samoa schrapt dag
APIA - Je kunt maar beter geen afspraak maken op 30 december op het eilanden van Samoa of Tokelau. De gebieden bij Australië hebben de datum namelijk geschrapt. Het overslaan van de datum is een gevolg van het wijzigen van de datumgrens op aarde.
Samoa en Tokelau hebben besloten om voortaan dezelfde datum aan te houden als hun voornaamste handelspartners Australië en Nieuw-Zeeland.
De maatregel is een voordeeltje voor werknemers: ze krijgen wel doorbetaald alsof ze hebben gewerkt op de vervallen datum, meldden Australische media.
Door de wijziging is het dorp Palagi Beach op Amerikaans Samoa voortaan de laatste plaats op aarde die de zon ziet ondergaan.
Dan moet je toch juist twee keer 30 december hebben? Als het nu de eerste plek op aarde is waar de zon onder gaat, en het in de toekomst de laatste plek is waar de zon onder gaat, dan moet er een dag bij komen in plaats van dat deze geschrapt wordt.quote:Door de wijziging is het dorp Palagi Beach op Amerikaans Samoa voortaan de laatste plaats op aarde die de zon ziet ondergaan.
Alsof de aarde zich hier iets van aantrekt?quote:Kom je dan nog wel goed uit met de draaiing van de aarde?
De tijd bedoel ik eigenlijk. We hebben toch niet voor niets 365 dagen per jaar en eens in de vier jaar een dag extra.quote:Op vrijdag 23 december 2011 01:34 schreef Rens_a het volgende:
In Australië is het een aantal uur later dan in Europa. (bv jaarwisselingen in Sydney zie je in NL 's middags al op tv)
Dus het wordt de eerste plek waar de zon onder gaat. (en opkomt!)
[..]
Alsof de aarde zich hier iets van aantrekt?
Nee, er is een verschil tussen Samoa en Amerikaans Samoa. Het eerste is onafhankelijk, het tweede een Amerikaans territorium. Samoa ligt ten westen van Amerikaans Samoa. De datumgrens loopt nu nog ten westen van Samoa, maar straks tussen Samoa en Amerikaans Samoa in. Samoa is tot nu toe de laatste plaats waar de zon onder gaat, maar vanaf volgende week is Amerikaans Samoa dat.quote:Op vrijdag 23 december 2011 01:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dan moet je toch juist twee keer 30 december hebben? Als het nu de eerste plek op aarde is waar de zon onder gaat, en het in de toekomst de laatste plek is waar de zon onder gaat, dan moet er een dag bij komen in plaats van dat deze geschrapt wordt.
Ik wist niet eens dat het bestond.quote:Op vrijdag 23 december 2011 03:25 schreef Specularium het volgende:
Who gives a fuck? Ik kom daar nooit.
Je weet niet eens dat Foppe de Haan daar dit jaar bondscoach was?quote:Op vrijdag 23 december 2011 03:26 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat het bestond.![]()
Ik dacht bij het lezen van de TT dat het een merknaam was of zo.
Dat zal de Australiër niet doen, want maandag is het Boxing Day; een nationale feestdagquote:Op vrijdag 23 december 2011 03:35 schreef Rave_NL het volgende:
Als de Australiër dan op maandag de 26e om 08:30 's ochtend zijn Voicemail checkt en de klant uit Samoa terug wil bellen krijgt hij zijn voicemail, want daar is het nog zondag de 25e om 10.30, en dus weekend.
Wist ik ook niet hoor. Wel dat hij bondscoach was van Tuvalu maar dat is een ander land.quote:Op vrijdag 23 december 2011 03:39 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Je weet niet eens dat Foppe de Haan daar dit jaar bondscoach was?
Die .tk domeinen komen van Tokelauquote:Op vrijdag 23 december 2011 03:26 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat het bestond.![]()
Ik dacht bij het lezen van de TT dat het een merknaam was of zo.
Tuvalu is ook tof: http://en.wikipedia.org/wiki/.tvquote:Op vrijdag 23 december 2011 08:28 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Die .tk domeinen komen van Tokelau.
Kijk dit zijn nuttige postsquote:Op vrijdag 23 december 2011 03:35 schreef Rave_NL het volgende:
Zucht.
Laten we dit weekend als voorbeeld nemen.
Vanmiddag de 23e om 17:00 gaat Australië met weekend.
Echter op Samoa is het dan nog de 22e om 19:00.
Als ze op Samoa dan de volgende dag (voor hun op vrijdag) zaken willen doen met Australië dan krijgen ze de voicemail, want ze hebben weekend.
Als de Australiër dan op maandag de 26e om 08:30 's ochtend zijn Voicemail checkt en de klant uit Samoa terug wil bellen krijgt hij zijn voicemail, want daar is het nog zondag de 25e om 10.30, en dus weekend.
Zo hou je een effectieve werkweek waarin je kunt samenwerken over van 4 dagen, en aangezien Australië/NZ hun belangrijkste handelspartners zijn hebben ze besloten om dit te verhelpen.
Dus op donderdag 29 december om 23:59:59, (30 dec 21:59:59 Australische tijd) gaan ze over op 31 december 0:00:00, waardoor het tijdsverschil +2 tov Australië ipv -22 wordt. En ze dus in feite hun eilandengroep een dag laten overslaan.
Ik hoop dat het zo duidelijk is.
Dit was mijn spreekbeurt.
Ik ga pitten.
ja want dat is het iedere maandag in het jaarquote:Op vrijdag 23 december 2011 03:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat zal de Australiër niet doen, want maandag is het Boxing Day; een nationale feestdag
Oh dus daar komt het vandaan. Altijd gedacht dat het van Television kwamquote:Op vrijdag 23 december 2011 08:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Tuvalu is ook tof: http://en.wikipedia.org/wiki/.tv
Dat maakt ook dat ze er behoorlijk aan kunnen verdienen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 08:54 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Oh dus daar komt het vandaan. Altijd gedacht dat het van Television kwam.
Achteraf gezien heb ik het nog verdomd helder opgeschreven voor een dronken post om half 4..quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |