Dat dacht DF ookquote:
Maar volgens mij heb jij stiekem wel een backup naam in je hoofdquote:Op vrijdag 23 december 2011 09:11 schreef flugeltje het volgende:
Ik twijfel zelf ook nog steeds Fee-nix tot het moment dat ie geboren is kan het bij ons echt nog veranderen. Zelfs na de geboorte nog, straks zie ik 'm en denk ik dat het helemaal geen Pietertje is... Dat had m'n moeder bij m'n broer dus, die is daarna een paar dagen naamloos door het leven gegaan voor ze een nieuwe naam hadden
Zeg Octo, ga eens bevallen jij... Die kleine zit volgens mij echt voor de ingang te treuzelen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik had vannacht weer veel meer briljante vragen en goede ideeën. Ben ze alleen allemaal weer vergeten.....
Nou vooruit, omdat jij het bent...quote:Op vrijdag 23 december 2011 10:06 schreef flugeltje het volgende:
Kut de spoiler doet het niet hier...En ik had nog wel zo'n zin in ranzigheid...
quote:Op vrijdag 23 december 2011 12:18 schreef flugeltje het volgende:
Het voelen van je kindje blijft zo enorm bijzonder, alleen om dat gevoel zou ik wel altijd zwanger willen zijn...
Nou deze is overduidelijk hoorquote:Op vrijdag 23 december 2011 12:19 schreef Kyara het volgende:
Je weet waarschijnlijk ook waar je op moet letten. Ik weet met terugwerkende kracht ongeveer wanneer ik de kleine kon voelen maar op het moment zelf wist ik echt niet wat het nou precies was
Nog 14 tot 16 weken hoor... Dat is nog keilang...quote:
Oh, dan zal ik die ook wel weer krijgen dan... Had er nog niets over gehoord...quote:Op vrijdag 23 december 2011 12:46 schreef Kuukske het volgende:
De commode is klaar whooohoo. Straks es kijken of ik al wat op fotobukket kan zetten. Maarehm, ja. Fluug, die factorenprik enzo schijnt sinds juli van dit jaar standaard te zijn met 27 weken? Althans, dat zei de vk. Ik vind het alleen wel kut dat ik dus dinsdag na Kerst weer vroeg op moet om niet te lang te hoeven wachten bij het priklab
.
Dat had ik bij allebeiquote:Op vrijdag 23 december 2011 10:39 schreef flugeltje het volgende:
Bij Willem wisten we het gewoon al voor de conceptieEn daar stond ik ook compleet achter, ik vind Pieter nog steeds tof, maar toch op de een of andere manier blijft de twijfel dit keer...
Eh, nee ik heb O positief (JD's reactie: hé je hebt O plus. Da's het hartje van Fokquote:Op vrijdag 23 december 2011 12:52 schreef octopussy het volgende:
Kuukske, heb je een bloedgroep die rhesusnegatief is? Want dan gaan ze met jouw bloed kijken of je beebje ook rhesusnegatief is en of je antistoffen in je bloed hebt. Wanneer je kind + is en jij - dan kan je antistoffen aanmaken en bloedarmoede veroorzaken bij de beeb. Je krijgt dan rond de 30 weken een injectie met RAL anti-D.
Ik hoop het wel ja, een naamsverandering als ie 5 is lijkt me ook weer zo duurquote:Op vrijdag 23 december 2011 12:53 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat had ik bij allebeidie lichte twijfel, bij de tweede sterker dan bij de eerste. Maar nu ze er zijn, kan ik geen naam bedenken die beter bij ze zouden passen dan de namen die ze nu dragen. Alle namen die ook op de shortlist stonden bij allebei passen gewoon minder bij uiterlijk en karakter.
Komt goed
* duwtje in de rug geeftquote:Op vrijdag 23 december 2011 12:32 schreef Kyara het volgende:
ja, dat dacht ik 14 tot 16 weken geleden ook.... *podiumvrees*
kun je hem mooi zelf inspraak gevenquote:Op vrijdag 23 december 2011 12:56 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik hoop het wel ja, een naamsverandering als ie 5 is lijkt me ook weer zo duur
Bij Hannah's zwangerschap konden ze nog niet de bloedgroep van de baby bepalen dmv het moeders bloed. Je kreeg dus standaard een injectie wanneer je rhesusnegatief bent. Na de bevalling keken ze mbv het navelstrengbloed naar de bloedgroep van kind en als die positief was dan kreeg je een tweede prik. Ik heb die volgens mij toen niet gehad dus ik denk dat Hannah ook negatief is.quote:Op vrijdag 23 december 2011 12:55 schreef Orea het volgende:
Ik dacht altijd dat ik O + had (zei zelf altijd sero-positief#flauw) maar ik heb O- negatief. Heb een prik in den bil gehad (vond ik niet fijn!!) met 30 weken en nog een prik na de bevalling omdat dametje haske positief is!
Volgens mij krijg ik deze keer ook weer een prik..
Je kunt juist beter later gaan. Iedereen gaat vroeg om als eerste te zijn. Als je halverwege de ochtend gaat, is die rij weg en ben je een van de weinigen...quote:Op vrijdag 23 december 2011 12:46 schreef Kuukske het volgende:
De commode is klaar whooohoo. Straks es kijken of ik al wat op fotobukket kan zetten. Maarehm, ja. Fluug, die factorenprik enzo schijnt sinds juli van dit jaar standaard te zijn met 27 weken? Althans, dat zei de vk. Ik vind het alleen wel kut dat ik dus dinsdag na Kerst weer vroeg op moet om niet te lang te hoeven wachten bij het priklab
.
jij mag eerst hoor.....quote:Op vrijdag 23 december 2011 12:56 schreef Soempie het volgende:
[..]
* duwtje in de rug geeft
De VK zei trouwens vorige week dat de slijmprop niet te missen is. Als het in beetjes komt kun je er lange draden van trekken en het zo herkennen.
Hoop dat niemand nu lekker aan het lunchen is.
Precies. Om pauzetijd 's middags is het ook weer effe stormloop en vervolgens is er niemandquote:Op vrijdag 23 december 2011 13:02 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Je kunt juist beter later gaan. Iedereen gaat vroeg om als eerste te zijn. Als je halverwege de ochtend gaat, is die rij weg en ben je een van de weinigen...
En al die mensen die nuchter moeten prikken of nog even snel voor hun werk bloed laten prikken.....quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:02 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Je kunt juist beter later gaan. Iedereen gaat vroeg om als eerste te zijn. Als je halverwege de ochtend gaat, is die rij weg en ben je een van de weinigen...
Ik heb bij mij ook niet het idee dat het de slijmprop is. Bij Hannah verloor ik wel de slijmprop en dat was vrij duidelijk een soort prop van slijm. Dit keer lijkt het alsof ik continu sperma lekquote:Op vrijdag 23 december 2011 13:04 schreef Kyara het volgende:
[..]
jij mag eerst hoor.....
Ja, volgens mij is het ook geen slijmprop. Hoewel ik niet van plan ben om er aan te gaan zitten.Misschien glijdt de kleine er straks gewoon uit en wordt ie in een puf en een zucht geboren
*wishful thinking*
Jij geil dingquote:Op vrijdag 23 december 2011 13:06 schreef octopussy het volgende:
[..]
Ik heb bij mij ook niet het idee dat het de slijmprop is. Bij Hannah verloor ik wel de slijmprop en dat was vrij duidelijk een soort prop van slijm. Dit keer lijkt het alsof ik continu sperma lek
Ah, jij herkent het dus ook...... Maar dus ook geen idee wat het is en of het nog nut heeft.....quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:06 schreef octopussy het volgende:
[..]
Ik heb bij mij ook niet het idee dat het de slijmprop is. Bij Hannah verloor ik wel de slijmprop en dat was vrij duidelijk een soort prop van slijm. Dit keer lijkt het alsof ik continu sperma lek
Oh Kyara, ik heb trouwens wel een geboorteplan gemaakt die toegespitst is op een ziekenhuisbevalling. Als je me even een mail-adres pm't dan stuur ik hem op.
Hehe, daar heb ik een man voorquote:Op vrijdag 23 december 2011 13:07 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Jij geil ding
Met de hele buurt aan het prostagledingesen zeker?
Oh echt? Bij Leia inderdaad ook, kreeg sowieso de prik rond de 30 weken, en na de geboorte bleek zij positief (kreeg alleen te horen positief, dus geen idee wat de bloedgroep is.. Mart heeft A ik dus O dus dat kan nog alle kanten op)..quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:01 schreef octopussy het volgende:
[..]
Bij Hannah's zwangerschap konden ze nog niet de bloedgroep van de baby bepalen dmv het moeders bloed. Je kreeg dus standaard een injectie wanneer je rhesusnegatief bent. Na de bevalling keken ze mbv het navelstrengbloed naar de bloedgroep van kind en als die positief was dan kreeg je een tweede prik. Ik heb die volgens mij toen niet gehad dus ik denk dat Hannah ook negatief is.
Maar sinds een jaar kunnen ze dus zien aan je bloed wat de rhesusfactor van de kleine is. Als die ook negatief is dan krijg je dus geen prik meer (mits geen antistoffen aanwezig)![]()
Baby 2 is in ieder geval positief
Ik heb trouwens eens gekeken of ik ergens kon vinden wat de bloedgroep is van Hannah, maar het staat gewoon echt nergens. Is toch raar dat je niet eens weet wat de bloedgroep van je eigen kind is![]()
Daar is ook weer wat voor te zeggen .. Hm.quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:02 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Oja! Jeetje. Niet aan gedacht. Thanks dames!quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:05 schreef Kyara het volgende:
[..]
En al die mensen die nuchter moeten prikken of nog even snel voor hun werk bloed laten prikken.....
anekdote uit 2001 anyone?quote:Op vrijdag 23 december 2011 12:55 schreef Orea het volgende:
Ik dacht altijd dat ik O + had (zei zelf altijd sero-positief#flauw)
quote:
das wel heel veel ...quote:Ik heb wel eens gehoord dat ze altijd alleen uitgaan van de bloedgroep van de moeder omdat de vermeende vader in veel gevallen niet de echte vader blijkt te zijn
Klopt inderdaad, blijf ik wel raar vinden overigens. De mensen die ik ken kan ik 't me namelijk niet bij voorstellen dat het van iemand ander is...quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:26 schreef octopussy het volgende:
Cooki![]()
Ik heb wel eens gehoord dat ze altijd alleen uitgaan van de bloedgroep van de moeder omdat de vermeende vader in veel gevallen niet de echte vader blijkt te zijn
ik weet de cijfers ook niet..quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:37 schreef octopussy het volgende:
Nah, ik weet de cijfers niet Cooki. Maar 'sommige' is ook weer te uitzonderlijk. En ik woon natuurlijk wel in Almere
Ik heb vorige.keer geen enkele voorwee gehad en ben in 7uur bevallenquote:Op vrijdag 23 december 2011 13:18 schreef Kyara het volgende:
Nog weer even een vraagje: het verstrijken van de baarmoeder. Gaat dat vanzelf of heb je daar ook (oefen)weeën voor nodig? Mijn baarmoedermond was namelijk 6 cm dus ik moet van ver komen zeg maar. Zou wel fijn zijn als dat al helemaal klaar is al de bevalling begint![]()
Iemand enig idee?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ohhhhhh daarom twijfelen ze bij mijn derdequote:Op vrijdag 23 december 2011 13:26 schreef octopussy het volgende:
Cooki![]()
Ik heb wel eens gehoord dat ze altijd alleen uitgaan van de bloedgroep van de moeder omdat de vermeende vader in veel gevallen niet de echte vader blijkt te zijn
Nee, ik hoop dat de kleine straks net zo kneedbaar is als de koala beer.....quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:11 schreef Cooki het volgende:
Weet je ook hoe je de bandjes weer wat losser kunt stellen? anders zit je kindje straks klem![]()
![]()
quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:12 schreef Kyara het volgende:
Nee, ik hoop dat de kleine straks net zo kneedbaar is als de koala beer.....
mn zus heeft n keer de gordels van de voorstoel proberen te gebruiken om de MC op de achterbank vast te zetten..quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:13 schreef octopussy het volgende:
Kyara, kan je de MC ook al hendig in de auto vastkrijgen?![]()
Ja, we hebben de family fix base dus dat is heeeeeeeel makkelijk. Weet ook nog niet hoe de maxicosi op het onderstel van de kinderwagen moet maar dat lijkt me van latere zorg (en is ook niet handig als ik daar nu mee ga prutsen ivm bloeddruk).quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:13 schreef octopussy het volgende:
Kyara, kan je de MC ook al hendig in de auto vastkrijgen?![]()
Ik heb zo'n mooi roze matje op mijn autostoel liggen. Zal er wel stom uitzien van buiten, maar op de een of andere manier heb ik tafeleren in mijn hoofd van brekende vliezen in de auto
quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:12 schreef Kyara het volgende:
[..]
Nee, ik hoop dat de kleine straks net zo kneedbaar is als de koala beer.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |