abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105945057
Ik ben een universitaire student econometrie en ik heb een relatie met een meid die MBO administratie doet. Ik heb daar geen problemen mee, we hebben namelijk wel een aantal gemeenschappelijke hobby's waardoor we het goed met elkaar kunnen vinden.

Toch erger ik me de laatste tijd aan opmerkingen over ons intelligentie verschil. Maar in tegenstelling tot wat je zou verwachten krijg ik juist het verwijt minder intelligent te zijn.

Vaak gaat het hierbij ook om basic zaken, dat ik niet weet hoe je de was moet doen, of hoe je een camping kookstel moet gebruiken (daarbij gezegd dat er ook een welvaart verschil is, waardoor ik dergelijke zaken thuis ook niet hoef te weten).

Ook worden zaken waar ik me mee bezig hou (beleggen, economische problemen) afgedaan als domme, zweverige zaken en dat ik me maar eens meer met serieuze dingen moet bezig houden (wat daarmee bedoeld word weet ik ook niet).

Ik kan je zeggen dat wanneer je dergelijke verwijten krijgt van je vriendin wiens opleiding in een cursus van drie weken te doen is, haar broer van 26 jaar die 90 procent van de tijd stoned is, en haar vader die (net als haar broer overigens) geen opleiding heeft en in een magazijn werkt, dan raakt dat je gewoon in je eergevoel!

Ergens denk ik dat het gewoon psychologisch is, dat ze zich minderwaardig voelen en dat ze dat gevoel op deze manier willen compenseren. Zo hadden ze laatst eens kritiek op mijn niveau van engels terwijl ik van kinds af aan vloeiend engels kan terwijl zij moeite hebben met een film zonder ondertiteling (dan is het gewoon overduidelijk dat zij geen recht van spreken hebben). Maar dat doet niet af aan het feit dat zo'n opmerking gewoon pijn doet!

En ik kan wel vol in de tegenaanval gaan, maar dat creëert natuurlijk ook weer ongewenste spanning.

Zijn er mensen die dit probleem herkennen?
En wat kan ik doen om hier mee om te gaan?
En zou ik het hierover met mijn vriendin moeten hebben of kan ik dit beter gewoon voor mezelf houden?
  donderdag 22 december 2011 @ 23:58:53 #2
242879 Onnoman
The On And Only
pi_105945130
alsof een opleiding garant staat voor "niet" dom zijn..
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_105945211
Stel je niet zo aan.
pi_105945266
ik denk dat zij meer streetwise is dan jou..
pi_105945276
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:58 schreef Onnoman het volgende:
alsof een opleiding garant staat voor "niet" dom zijn..
Ik droom ervan een kokster te zijn Jou hoef je dus iig niet serieus te nemen.

Ts: begrijpelijk dat je je er kut bij voelt maar het enige wat je kan doen is er met je vriendin over praten en eventueel daarna met haar ouders dat je je er niet lekker bij voelt. Anders spring je een keer uit je vel omdat het je teveel word :)
pi_105945289
Ik snap wel wat je bedoelt en het zou best kunnen dat het compensatiegedrag is van hun kant, I guess.. Eerste idee zou zijn om met ze te gaan praten, maar of dat veel oplost weet ik niet want je zou best nog wel eens kutopmerkingen daarin kunnen krijgen. Dat ze vinden dat je doet alsof je beter bent o.i.d. Dus in dat geval zou ik zeggen, laat het gaan, als je het leuk hebt met je vriendin gewoon met haar bezig houden en de ouders negeren.
pi_105945304
quote:
18s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:57 schreef stephano_mc het volgende:

En zou ik het hierover met mijn vriendin moeten hebben of kan ik dit beter gewoon voor mezelf houden?
wat denk je er zélf van?
ik bedoel, je beweert intelligent te zijn, dan weet je vast ook dat het minder zin heeft zulke dingen ergens op een internetforum te bespreken met nobody's, dan met iemand die mogelijk ook erdoor betroffen zal zijn....
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_105945312
Laat haar opdonderen en lach haar uit met je poen. Dit wordt zo nooit wat.
  vrijdag 23 december 2011 @ 00:03:21 #9
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_105945317
Klinkt als typische Henk en Ingrid-achtig gebash op hoger opgeleiden. Gewoon omheen lullen want volgens mij haal je dat er toch niet uit. En wat hierboven al geimpliceerd wordt: er tegenin gaan zal leiden tot langs elkaar heen praten, gok ik zo.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  vrijdag 23 december 2011 @ 00:03:26 #10
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_105945322
Blijkbaar beschik jij niet over een normale dosis algemene kennis, dat maakt jou dus dom.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_105945339
Een 'ik ben zo slim topic'
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 23 december 2011 @ 00:03:52 #12
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_105945345
ben je niet gewoon een weirdo?
pi_105945365
Mensen die econometrie studeren zijn ook sociaal gestoord en hebben moeite met standaard sociale situaties.

Vroeger dacht men dat alleen mensen met een verstandelijke handicap econometrie konden studeren. Tegenwoordig wordt deze studie als grotendeels onafhankelijk van de intelligentie beschouwd.

De tekortkomingen in de communicatie komen al vroeg in de studie tot uiting. Communicatie is gebaseerd op betekenisverlening. Waar taal meestal geen probleem vormt voor deze studenten en een normale begaafdheid, is het toekennen van betekenis aan woorden dat vaak wel.
  vrijdag 23 december 2011 @ 00:05:05 #14
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_105945394
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 00:04 schreef ABombali het volgende:
Mensen die econometrie studeren zijn ook sociaal gestoord en hebben moeite met standaard sociale situaties.

Vroeger dacht men dat alleen mensen met een verstandelijke handicap econometrie konden studeren. Tegenwoordig wordt deze studie als grotendeels onafhankelijk van de intelligentie beschouwd.

De tekortkomingen in de communicatie komen al vroeg in de studie tot uiting. Communicatie is gebaseerd op betekenisverlening. Waar taal meestal geen probleem vormt voor deze studenten en een normale begaafdheid, is het toekennen van betekenis aan woorden dat vaak wel.
:')
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  vrijdag 23 december 2011 @ 00:05:45 #15
242879 Onnoman
The On And Only
pi_105945423
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 00:02 schreef Vaseline_ het volgende:

[..]

Ik droom ervan een kokster te zijn Jou hoef je dus iig niet serieus te nemen.

Ts: begrijpelijk dat je je er kut bij voelt maar het enige wat je kan doen is er met je vriendin over praten en eventueel daarna met haar ouders dat je je er niet lekker bij voelt. Anders spring je een keer uit je vel omdat het je teveel word :)
dom achterlijk volgevreten schaap.. ik smeer vaseline in je oor
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_105945425
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 00:04 schreef ABombali het volgende:

Vroeger dacht men dat alleen mensen met een verstandelijke handicap econometrie konden studeren.

_O-

:') :') :')
  Eindredactie Games vrijdag 23 december 2011 @ 00:06:13 #17
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_105945448
Fipo says it all.

Zijn meestal de grootste dombo's die menen te moeten schermen met opledingsniveau wanneer het om intelligentie gaat :')

"Hoeso noem je mij dom, ik doe hbo hoor :S :S "
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_105945459
Wie haalt dat soort onderwerpen eigenlijk naar boven?
BlaBlaBla
  vrijdag 23 december 2011 @ 00:06:50 #19
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_105945475
Ik ben even aan het LOLLEN! :D

Typisch geval van nerd valt op mooie meid. Mooie meid woont toevallig bij basic figuren.

Ik heb een tip voor je. Geniet van de meid en negeer de ouders.

Kun je dit niet.

Ophoeren en neem iets van je eigen "niveau" dan kan je gezellig over wiskunde en dat soort dingen praten. :')
  vrijdag 23 december 2011 @ 00:07:37 #20
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_105945509
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 december 2011 00:06 schreef 2dope het volgende:
Fipo says it all.

Zijn meestal de grootste dombo's die menen te moeten schermen met opledingsniveau wanneer het om intelligentie gaat :')

"Hoeso noem je mij dom, ik doe hbo hoor :S :S "
Ja zo mooi, als je een keer op de uni gaat kijken zie je hoeveel domme kutjes er rondlopen. :')
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_105945543
Pardon? Ik geef toe dat dit een beetje moeilijk te verwoorden probleem is (en ik wil ook helemaal niet als een opgeblazen ego overkomen), Maar om dit af te doen als een non problem?

Het raakt je gewoon in het hart wanneer je over iets waar je toch wel trots op bent, zo neer gehaald word door een paar mensen met het verstand van een pinda (bij gebrek aan een betere uitdrukking).

En het heeft opzich niet met algemene kennis of wereldvreemd zijn te maken, ik ben geen zware autist zoals sommige econometristen, gewoon sociaal vaardig, en wanneer het om algemene kennis gaat kom ik over het algemeen ook beter uit de verf van zij.
  vrijdag 23 december 2011 @ 00:08:59 #22
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_105945568
TS, vandaag hoorde ik een studente in de trein haar verbazing uitten over de afwezigheid van een trauma helikopter toen ze haar been brak op Texel. Uit eerdere gesprekken kon ik afleiden dat ze een HBO studie deed die betrekking had op psychologie (of het ook de richting psychologie was kon ik niet peilen).

Om maar even aan te tonen hoe slim opgeleide mensen kunnen zijn. Dat je voor een beroep gestudeerd hebt heeft geen betrekking op intelectueel niveau.
"Shadows must accompany their light. But if the light dims - don't the shadows, too?"
- Paul von Oberstein
pi_105945659
Intellectueel bedoel je denk ik? ;)
pi_105945753
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 00:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Een 'ik ben zo slim topic'
Moeder van de vriendin in kwestie gespot.

OT:

Ik zou denk ik zeggen dat ze wel wat meer respect mogen tonen voor wat je doet, dat jij ook respect hebt voor wat zij doen. Niet inhoudelijk op de zaken ingaan, want domme mensen weten het toch altijd beter en komen met de meest waanzinnige argumenten.
  † In Memoriam † vrijdag 23 december 2011 @ 00:13:36 #25
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_105945791
Er staan verschillende fouten in je OP waaronder zelfs een zeer gemakkelijk te vermijden dt-fout. Je had je vriendin eerst je OP moeten laten verbeteren. :')
Are you fokking to me?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')