abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106356197
Gisteren mijn eerste rijles op de bus gehad. Man wat is dat verschillend met de auto zeg! Het stuur- en bochtenwerk druist tegen alles wat ik kan als gewone autobestuurder in. Pas gaan sturen als je bijna met de voorkant ergens tegenaan zit etc. Moet er dus flink aan wennen. Het schakelen werkt natuurlijk ook weer geheel anders. Ik voelde me weer net zo onervaren en onkundig als tijdens mijn eerste autorijlessen :P
pi_106356385
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 15:05 schreef GlenSpey het volgende:
Gisteren mijn eerste rijles op de bus gehad. Man wat is dat verschillend met de auto zeg! Het stuur- en bochtenwerk druist tegen alles wat ik kan als gewone autobestuurder in. Pas gaan sturen als je bijna met de voorkant ergens tegenaan zit etc.
Dat klinkt nog wel enigszins logisch, aangezien je als buschauffeur je voorwielen achter je hebt zitten, in plaats van, zoals bij een auto, vóór je. :P
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 3 januari 2012 @ 15:33:55 #53
363823 Prequel
Just because
pi_106357501
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:35 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Je zit nooit bij anderen voorin in de auto? Als passagier bedoel ik dan uiteraard. :P

Maar dan kun je in principe wel een beetje oefenen. ;)
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:51 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Dat kan je ook op de fiets oefenen hoor. :P Uiteraard niet de spiegels, maar wel dingen als ver vooruit proberen te kijken.
Vooruitkijken etc doe ik wel gewoon etc. maar vooral de dode hoek kijkenmoet er nog ff flink ingestampt worden ;) Meestal heb ik zoiets van: daar kán toch helemaal niemand zitten (bij stoplichten voorsorteren voor links ofzo, en dan is ie t ook wel met me eens, maar móet het toch.. alleen maar om het er ingestampt te krijgen ;) )

Maar goed, mijn dag kan niet meer stuk :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Prequel op 03-01-2012 15:45:08 ]
pi_106357987
Ik net ook weer een lesje gehad na twee weken, alweer mijn 17e uurtje. Het begint een voorspelbaar riedeltje te worden van mijn instructeur/oom: je kan best aardig rijden maar vooruit kijken en drukke kruispunten zijn nog niet op examenniveau.
Hoezo frustrerend:P
pi_106361541
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 14:31 schreef Prequel het volgende:
Gefeliciteerd Daantke & Chocolate-chick. :D

Mijn gezeur over rijles is niet meer terecht, had net rijles en m'n instructeur verwacht dat ik in februari wel af kan rijden! Mijn kijkgedrag moet beter (ik doe namelijk niet altijd dode hoek erbij.. :@) en een lesje parkeren zou nog wel handig zijn.. 1 ding snap ik niet, dan zegt ie: 'kijkgedrag, werk hier aan hé'. Alsof het huiswerk is ofzo, haha. Dolgraag, maar wanneer kan ik dat nou oefenen? ;) *O* :D
Voor jezelf continue herhalen, binnenspiegel,buitenspiegel, over je schouder, en wees nieuwsgierig naar wat er om je heen gebeurd zodat je snel kunt anticiperen zonder dat je in de problemen komt .
En op een rechte weg om de 6 seconden in je binnenspiegel kijken
En dat zou je ook kunnen oefenen als je naast iemand zit of op de fiets etc ;)
Ik ben boooos, uhuh SYSTEEM! ♥
pi_106361709
Ik kijk alleen in de binnenspiegel als er iemand achter me rijdt of als ik af ga slaan oid.
Rustig aan.
pi_106361917
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:03 schreef kingtoppie het volgende:
Ik kijk alleen in de binnenspiegel als er iemand achter me rijdt of als ik af ga slaan oid.
Ja als je dat doet op je examen zak je dus, je moet echt consequent kijken
pi_106361975
Ach ja de CBR methodetjes.. Uitgebreid op de rotonde kijken doe ik ook amper meer behalve als het druk is. Rotonde kan je ruim van te voren toch wel analyseren. Net zoals alle spiegels bekijken terwijl het niet druk is.. Voor het eindexamen moet het natuurlijk, maar als er geen spits is is het absoluut niet nodig.
pi_106362055
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:10 schreef Niles-Crane het volgende:
Ach ja de CBR methodetjes.. Uitgebreid op de rotonde kijken doe ik ook amper meer behalve als het druk is. Rotonde kan je ruim van te voren toch wel analyseren. Net zoals alle spiegels bekijken terwijl het niet druk is.. Voor het eindexamen moet het natuurlijk, maar als er geen spits is is het absoluut niet nodig.
Totdat je opeens een motorrijder met haast naast je hebt zitten....
pi_106362190
Wat een hekel had ik altijd aan dat onzinnige geforceerd kijken. :')
Dat is het eerste wat je afleert als je je papiertje hebt, dan gaat het allemaal wat natuurlijker... Alleen kijken als het nut heeft.
pi_106362193
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:13 schreef xibalba het volgende:

[..]

Totdat je opeens een motorrijder met haast naast je hebt zitten....
Dat soort dingen gebeuren net zo makkelijk als je wel kijkt, en je moet toch ook wel een beetje vertrouwen hebben in je medeweggebruikers anders kan je nooit ontspannen achter het stuur plaatsnemen ;) Dode hoek checken voor afslaan op de rotondes doe ik meestal nog wel hoor, maar bij rotondes aan de autoweg (zonder fietsers, brommers, etc.) ga ik niet al die kijktechnieken toepassen ;)
  dinsdag 3 januari 2012 @ 17:16:37 #62
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_106362195
Morgen voor 1e keer examen, ben benieuwd! :D
pi_106362246
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:16 schreef Barbapapamama het volgende:
Succes :*
pi_106362277
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:16 schreef tralalala het volgende:
Wat een hekel had ik altijd aan dat onzinnige geforceerd kijken. :')
Dat is het eerste wat je afleert als je je papiertje hebt, dan gaat het allemaal wat natuurlijker... Alleen kijken als het nut heeft.
Juist, kijken als het ook echt van belang is. Als je om 3 uur snachts nog op de weg bent ga je toch niet iedere keer al die spiegels checken :'). Alleen als het druk en chaotisch is gebruik ik zo nu en dan de kijktechnieken
pi_106362296
quote:
Succes :D Geen zenuwen is al het halve werk (dat weet ik uit ervaring :P )
pi_106362312
Succes!

Ik keek met rijlessen ook nooit echt heel goed in de spiegels, veel dingen kun je al vantevoren zien (bv. dat er geen fietsers op het fietspad rechts van je rijden). Dode hoek checkte ik nog wel altijd; ook bij het links voorsorteren :')

Maar goed, tijdens het examen moet je steeds als je even niks te doen hebt, je spiegels checken. Gewoon nieuwsgierig zijn en om je heen kijken, dan komt je blik ook vanzelf wel langs die spiegels :P
pi_106363779
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 15:33 schreef Prequel het volgende:

[..]

[..]

Vooruitkijken etc doe ik wel gewoon etc. maar vooral de dode hoek kijkenmoet er nog ff flink ingestampt worden ;) Meestal heb ik zoiets van: daar kán toch helemaal niemand zitten (bij stoplichten voorsorteren voor links ofzo, en dan is ie t ook wel met me eens, maar móet het toch.. alleen maar om het er ingestampt te krijgen ;) )

Maar goed, mijn dag kan niet meer stuk :D
Ik merkte dat ik toen ik rijlessen had, ik veel beter wist wat er om me heen gebeurde op de fiets, op het irritante af :P. Toen had ik pas door hoe vaak ik niet om me heen keek als ik fietste. Dus ook op de fiets kan je oefenen.

En het doen op plekken waar het niet persee hoeft is inderdaad een goede methode om "eraan te werken".

Fijn dat je je weer beter voelt bij de rijles *O*
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 18:31:35 #68
363823 Prequel
Just because
pi_106364691
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 18:01 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Ik merkte dat ik toen ik rijlessen had, ik veel beter wist wat er om me heen gebeurde op de fiets, op het irritante af :P. Toen had ik pas door hoe vaak ik niet om me heen keek als ik fietste. Dus ook op de fiets kan je oefenen.

En het doen op plekken waar het niet persee hoeft is inderdaad een goede methode om "eraan te werken".

Fijn dat je je weer beter voelt bij de rijles *O*
Klopt, dat heb ik ook op de fiets. Bij drukke punten kijk ik ook wel hoor, maar bij die nutteloze punten (van 1 rijstrook naar 3 voorsorteerstroken bijv. daar kijk ik niet omdat er gewoon niemand kán zitten). Maar het is eigenlijk een note to self momentje. Gewoon kijken, niet zo moeilijk doen. :P
pi_106374626
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:16 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

Dat soort dingen gebeuren net zo makkelijk als je wel kijkt, en je moet toch ook wel een beetje vertrouwen hebben in je medeweggebruikers anders kan je nooit ontspannen achter het stuur plaatsnemen ;)
Dat is dus basisfout nr. 1, je medeweggebruikers vertrouwen. Bij geen enkel voertuig/fiets whatever mag je ervan uitgaan dat hij/zij het wel goed zal doen. Doe je dat wel dan is het wachten op een aanrijding.

Mijn instructeur dramde destijds (paar jaartjes geleden) er continue op dat je iedereen om je heen gewoon als complete dwazen moet beschouwen (hij zei het letterlijk zo :) ).

Hou je gewoon aan de regels/snelheid en pas de kijktechnieken toe en dan kan je ook heerlijk ontspannen rondrijden omdat je dan simpelweg aan alle kanten marges hebt en je stupiditeiten van je medeweggebruikers ruim op tijd kan opvangen en dat weet je.

Ik liet het na mijn examen ook enigzins verslonzen en na een half jaar begon het me toch op te vallen dat het aantal near-misses toch wel begon op te lopen. Toen ben ik maar weer op de rijlesmanier gaan rijden en ben dat blijven volhouden, werkt echt.

[ Bericht 8% gewijzigd door D0808 op 03-01-2012 22:16:05 ]
pi_106410991
Vanmorgen aangevraagd bij burgerzaken, hopelijk is ie er vrijdag al... Jammer dat dat dan weer zo lang moet duren terwijl het best sneller kan.
  woensdag 4 januari 2012 @ 21:27:27 #71
363823 Prequel
Just because
pi_106414304
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:21 schreef Daantke het volgende:
Vanmorgen aangevraagd bij burgerzaken, hopelijk is ie er vrijdag al... Jammer dat dat dan weer zo lang moet duren terwijl het best sneller kan.
'
2 dagen valt toch best mee? ;) Ik verbaas me meer over de prijs, dat ding kost hier 50 euro. :N
pi_106414363
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:27 schreef Prequel het volgende:

[..]

'
2 dagen valt toch best mee? ;) Ik verbaas me meer over de prijs, dat ding kost hier 50 euro. :N
Nou ja, officieel kan ik 'm woensdag pas ophalen, 5 werkdagen is de norm. En het kan dus wel binnen een dag als je even dertig euro aftikt. Dat is toch gewoon belachelijk?
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 4 januari 2012 @ 21:33:28 #73
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_106414546
quote:
En?
  woensdag 4 januari 2012 @ 22:12:47 #74
363823 Prequel
Just because
pi_106416478
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:28 schreef Daantke het volgende:

[..]

Nou ja, officieel kan ik 'm woensdag pas ophalen, 5 werkdagen is de norm. En het kan dus wel binnen een dag als je even dertig euro aftikt. Dat is toch gewoon belachelijk?
Ja klopt.. 30 euro voor 1 dag sneller. Ze zeggen wel 5 dagen, maar meestal kan je hem al wel na 2 ophalen :P
pi_106420859
Ik heb dus volgende week mijn examen en ik vergeet nog wel eens kruispunten te checken en parkeren kan ik ook nog niet zo goed. :') Ik weet nou niet precies wanneer je welk punt moet gebruiken bij het parkeren. De ene keer is het je spiegel, de andere keer je achterbank. :'(
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')