Dat klinkt nog wel enigszins logisch, aangezien je als buschauffeur je voorwielen achter je hebt zitten, in plaats van, zoals bij een auto, vóór je.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:05 schreef GlenSpey het volgende:
Gisteren mijn eerste rijles op de bus gehad. Man wat is dat verschillend met de auto zeg! Het stuur- en bochtenwerk druist tegen alles wat ik kan als gewone autobestuurder in. Pas gaan sturen als je bijna met de voorkant ergens tegenaan zit etc.
quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:35 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Je zit nooit bij anderen voorin in de auto? Als passagier bedoel ik dan uiteraard.
Maar dan kun je in principe wel een beetje oefenen.
Vooruitkijken etc doe ik wel gewoon etc. maar vooral de dode hoek kijkenmoet er nog ff flink ingestampt wordenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:51 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dat kan je ook op de fiets oefenen hoor.Uiteraard niet de spiegels, maar wel dingen als ver vooruit proberen te kijken.
Voor jezelf continue herhalen, binnenspiegel,buitenspiegel, over je schouder, en wees nieuwsgierig naar wat er om je heen gebeurd zodat je snel kunt anticiperen zonder dat je in de problemen komt .quote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:31 schreef Prequel het volgende:
Gefeliciteerd Daantke & Chocolate-chick.![]()
Mijn gezeur over rijles is niet meer terecht, had net rijles en m'n instructeur verwacht dat ik in februari wel af kan rijden! Mijn kijkgedrag moet beter (ik doe namelijk niet altijd dode hoek erbij..) en een lesje parkeren zou nog wel handig zijn.. 1 ding snap ik niet, dan zegt ie: 'kijkgedrag, werk hier aan hé'. Alsof het huiswerk is ofzo, haha. Dolgraag, maar wanneer kan ik dat nou oefenen?
![]()
![]()
Ja als je dat doet op je examen zak je dus, je moet echt consequent kijkenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:03 schreef kingtoppie het volgende:
Ik kijk alleen in de binnenspiegel als er iemand achter me rijdt of als ik af ga slaan oid.
Totdat je opeens een motorrijder met haast naast je hebt zitten....quote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:10 schreef Niles-Crane het volgende:
Ach ja de CBR methodetjes.. Uitgebreid op de rotonde kijken doe ik ook amper meer behalve als het druk is. Rotonde kan je ruim van te voren toch wel analyseren. Net zoals alle spiegels bekijken terwijl het niet druk is.. Voor het eindexamen moet het natuurlijk, maar als er geen spits is is het absoluut niet nodig.
Dat soort dingen gebeuren net zo makkelijk als je wel kijkt, en je moet toch ook wel een beetje vertrouwen hebben in je medeweggebruikers anders kan je nooit ontspannen achter het stuur plaatsnemenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:13 schreef xibalba het volgende:
[..]
Totdat je opeens een motorrijder met haast naast je hebt zitten....
Succesquote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:16 schreef Barbapapamama het volgende:
Morgen voor 1e keer examen, ben benieuwd!
Juist, kijken als het ook echt van belang is. Als je om 3 uur snachts nog op de weg bent ga je toch niet iedere keer al die spiegels checkenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:16 schreef tralalala het volgende:
Wat een hekel had ik altijd aan dat onzinnige geforceerd kijken.![]()
Dat is het eerste wat je afleert als je je papiertje hebt, dan gaat het allemaal wat natuurlijker... Alleen kijken als het nut heeft.
Succesquote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:16 schreef Barbapapamama het volgende:
Ik merkte dat ik toen ik rijlessen had, ik veel beter wist wat er om me heen gebeurde op de fiets, op het irritante afquote:Op dinsdag 3 januari 2012 15:33 schreef Prequel het volgende:
[..]
[..]
Vooruitkijken etc doe ik wel gewoon etc. maar vooral de dode hoek kijkenmoet er nog ff flink ingestampt wordenMeestal heb ik zoiets van: daar kán toch helemaal niemand zitten (bij stoplichten voorsorteren voor links ofzo, en dan is ie t ook wel met me eens, maar móet het toch.. alleen maar om het er ingestampt te krijgen
)
Maar goed, mijn dag kan niet meer stuk
Klopt, dat heb ik ook op de fiets. Bij drukke punten kijk ik ook wel hoor, maar bij die nutteloze punten (van 1 rijstrook naar 3 voorsorteerstroken bijv. daar kijk ik niet omdat er gewoon niemand kán zitten). Maar het is eigenlijk een note to self momentje. Gewoon kijken, niet zo moeilijk doen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:01 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik merkte dat ik toen ik rijlessen had, ik veel beter wist wat er om me heen gebeurde op de fiets, op het irritante af. Toen had ik pas door hoe vaak ik niet om me heen keek als ik fietste. Dus ook op de fiets kan je oefenen.
En het doen op plekken waar het niet persee hoeft is inderdaad een goede methode om "eraan te werken".
Fijn dat je je weer beter voelt bij de rijles
Dat is dus basisfout nr. 1, je medeweggebruikers vertrouwen. Bij geen enkel voertuig/fiets whatever mag je ervan uitgaan dat hij/zij het wel goed zal doen. Doe je dat wel dan is het wachten op een aanrijding.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:16 schreef Niles-Crane het volgende:
[..]
Dat soort dingen gebeuren net zo makkelijk als je wel kijkt, en je moet toch ook wel een beetje vertrouwen hebben in je medeweggebruikers anders kan je nooit ontspannen achter het stuur plaatsnemen![]()
'quote:Op woensdag 4 januari 2012 20:21 schreef Daantke het volgende:
Vanmorgen aangevraagd bij burgerzaken, hopelijk is ie er vrijdag al... Jammer dat dat dan weer zo lang moet duren terwijl het best sneller kan.
Nou ja, officieel kan ik 'm woensdag pas ophalen, 5 werkdagen is de norm. En het kan dus wel binnen een dag als je even dertig euro aftikt. Dat is toch gewoon belachelijk?quote:Op woensdag 4 januari 2012 21:27 schreef Prequel het volgende:
[..]
'
2 dagen valt toch best mee?Ik verbaas me meer over de prijs, dat ding kost hier 50 euro.
En?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:16 schreef Barbapapamama het volgende:
Ja klopt.. 30 euro voor 1 dag sneller. Ze zeggen wel 5 dagen, maar meestal kan je hem al wel na 2 ophalenquote:Op woensdag 4 januari 2012 21:28 schreef Daantke het volgende:
[..]
Nou ja, officieel kan ik 'm woensdag pas ophalen, 5 werkdagen is de norm. En het kan dus wel binnen een dag als je even dertig euro aftikt. Dat is toch gewoon belachelijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |