Hm?quote:Op donderdag 22 december 2011 19:16 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
Nu die genocidewet is aangenomen heeft Turkije alle banden met Frankrijk verbroken. En maar blijven ontkennen dat het niet is gebeurd. Walgelijk.
http://www.nu.nl/buitenla(...)n-met-frankrijk.html
quote:Op donderdag 22 december 2011 19:21 schreef koekjeszondermonster het volgende:
Mischien kunnen we die wet hier ook invoeren.
alle banden?quote:Op donderdag 22 december 2011 19:16 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
Nu die genocidewet is aangenomen heeft Turkije alle banden met Frankrijk verbroken. En maar blijven ontkennen dat het is gebeurd. Walgelijk.
http://www.nu.nl/buitenla(...)n-met-frankrijk.html
Die Armenen moeten eens ophouden met dat gezeik.quote:Armeniėrs menen dat de voorloper van Turkije, het Ottomaanse Rijk, tijdens en na de Eerste Wereldoorlog (1914-1918) verantwoordelijk was voor een genocide. Turkije erkent dat Armeniėrs zijn omgekomen , maar ontkent in alle toonaarden dat ze systematisch zijn uitgeroeid.
aan de andere kant, gezien het het ottomaanse rijk was, is het dus ook niet de schuld van de Turken maar die van de ottomanen. Daarnaast geven ze het deels toe :S ik moet geowon meer lezen over deze issue denk ik voor ik er meer over kan zeggenquote:Op donderdag 22 december 2011 20:23 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Die Armenen moeten eens ophouden met dat gezeik.
Dat bedoel ik dus ook.quote:Op donderdag 22 december 2011 20:27 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
aan de andere kant, gezien het het ottomaanse rijk was, is het dus ook niet de schuld van de Turken maar die van de ottomanen. Daarnaast geven ze het deels toe
Die rellen in de buitensteden van Parijs zijn een moderne vorm van paybackquote:Op donderdag 22 december 2011 20:06 schreef Kameraadje het volgende:
Gelukkig steekt Frankrijk niet de hand in eigen boezem met hun dubieuze aanwezigheid in Afrika back in the days.
en dna toch is zo iets belangrijk genoeg om alle banden te verbreken.quote:
Principe geval lijkt mij.quote:Op donderdag 22 december 2011 20:38 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
en dna toch is zo iets belangrijk genoeg om alle banden te verbreken.
ja op het einde is dat toch wat telt. hoe veel je ook verpest, als je je principes maar hebt!quote:Op donderdag 22 december 2011 20:43 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Principe geval lijkt mij.
Turkije geeft gewoon toe dat er inderdaad vele doden zijn gevallen maar de Armenen vinden dat niet genoeg.quote:Op donderdag 22 december 2011 20:49 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
ja op het einde is dat toch wat telt. hoe veel je ook verpest, als je je principes maar hebt!Ik ben wel benieuwd wat voor gevolgen dit gaat hebben
Stel turkije erkent dat het Ottomaanse Rijk de Armeense genocide heeft uitgevoerd, dan wat? JE kan toch geen schade vergoeding eisen van een ander landquote:Op donderdag 22 december 2011 20:56 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Turkije geeft gewoon toe dat er inderdaad vele doden zijn gevallen maar de Armenen vinden dat niet genoeg.
Zij willen dat Turkije boete doet voor iets waar ze niet eens verantwoordelijk voor zijn.
De Ottomanen he.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:18 schreef CG het volgende:
Deze hele discussie tussen de Turken en de Armenen draait puur om woordgebruik. Wat de Turken hebben gedaan valt sowieso onder het predikaat massamoord. Onder historici is echter nog wel hevige discussie of je het ook een volkerenmoord (genocide) kunt noemen.
quote:Op donderdag 22 december 2011 20:34 schreef S1nn3rz het volgende:
Turken![]()
Marokkanen
Surinamers![]()
Antillianen
Turkije is van groot belang voor Europa en vice versa. Contact met Turkije verbreken zou schadelijk zijn voor Europa. Je doet alsof Turkije niets voorstelt, terwijl de realiteit anders is.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
Turkije probeert op deze manier meer invloed uit te oefenen op Europa. Na het uiteen vallen van het Ottomaanse Rijk is de macht zo dusdanig klein geworden, dat men bezig blijft. Zie de poging tot controle in die regio, binnentrekken van Irak, etc.
Eigenlijk moet Europa nu een blok maken en gezellig alles naar Turkije afsnijden. Meteen doordrukken en Turkije pertinent afgesloten houden totdat Cyprus weer geheel onder Griekse vlag staat en indien dat niet snel genoeg gaat, ook meteen maar zeggen dat men de komende decenia niet hoeft te rekenen op enige vorm van lidmaatschap van de EU. Turkije wil graag bij de EU, dan zal het zich ook op een normale manier moeten gedragen. Dit soort Calimerogedrag dient gewoon de kop in gedrukt te worden.
Overigens, voor alle mensen die nu direct op hun teentjes zijn getrapt: Attatürk heeft de genocide WEL erkent. En verder zijn er wel meer landen waarbij men dit mag toepassen, maar dat ter zijde. Verder heb ik niets tegen Turken, de Turkse gemeenschap, Turkijke als land o.i.d.
Ik mis de onderbouwingquote:Op donderdag 22 december 2011 22:41 schreef Blancos het volgende:
[..]
Turkije is van groot belang voor Europa en vice versa. Contact met Turkije verbreken zou schadelijk zijn voor Europa. Je doet alsof Turkije niets voorstelt, terwijl de realiteit anders is.
Dit dus.quote:Op donderdag 22 december 2011 20:33 schreef Confetti het volgende:
Frankrijk![]()
Dat kloteland dat genocide heeft gepleegd in Algerije gaat nu even andere landen de les lezen.
Jawel, ook ff Fursatsie leren jas kope!quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:52 schreef Twiitch het volgende:
Ja kut, ik kan nog wel op vakantie daar? all-inclusive met de kids jwz.
wilde. niet meer.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
Turkije probeert op deze manier meer invloed uit te oefenen op Europa. Na het uiteen vallen van het Ottomaanse Rijk is de macht zo dusdanig klein geworden, dat men bezig blijft. Zie de poging tot controle in die regio, binnentrekken van Irak, etc.
Eigenlijk moet Europa nu een blok maken en gezellig alles naar Turkije afsnijden. Meteen doordrukken en Turkije pertinent afgesloten houden totdat Cyprus weer geheel onder Griekse vlag staat en indien dat niet snel genoeg gaat, ook meteen maar zeggen dat men de komende decenia niet hoeft te rekenen op enige vorm van lidmaatschap van de EU. Turkije wil graag bij de EU, dan zal het zich ook op een normale manier moeten gedragen. Dit soort Calimerogedrag dient gewoon de kop in gedrukt te worden.
Overigens, voor alle mensen die nu direct op hun teentjes zijn getrapt: Attatürk heeft de genocide WEL erkent. En verder zijn er wel meer landen waarbij men dit mag toepassen, maar dat ter zijde. Verder heb ik niets tegen Turken, de Turkse gemeenschap, Turkijke als land o.i.d.
De reden van "gezeur" ligt iets anders.quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:44 schreef WammesWaggel het volgende:
Turken komen nu ook weer zeuren over Algerije, jaloers zeker omdat het een Algerijn was en geen Turk die achter het stuur mocht zitten in Taxi
Waarom? De oplossing van de Cypruskwestie wordt al jaren gefrustreerd door Griekenland, en niet door Turkije. Het is het Griekse deel van Cyprus dat ondeugdelijk beleid voert (bijv. het steunen van antidemocratische, communistische terreurorganisaties de PKK). Bekijk deze foto maar eens, het is een paspoort dat door Grieks Cyprus is uitgegeven aan Abdullah Öcalan.quote:Op donderdag 22 december 2011 22:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
Als Frankrijk een genocide had willen plegen dan waren er veel meer dan 1,5 miljoen Algerijnen omgekomen, me dunkt.quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:31 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
De reden van "gezeur" ligt iets anders.
Volgens Algerijnse documenten vielen er naar schatting 1,5 miljoen doden gedurende de onafhankelijkheidsstrijd van Algerije. De Algerijnen en hun president Abdelaziz Bouteflika argumenteerden dat het bloedbad erkend moest worden als genocide en dat Frankrijk zich aan hen zou moeten verontschuldigen. De Arabische staten en veel moslimlanden, Turkije inbegrepen, steunden de Algerijnse beweringen. Frankrijk deelde echter deze visie niet en schatte het aantal doden op 350 000.
Hele goede redenering.quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:40 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Als Frankrijk een genocide had willen plegen dan waren er veel meer dan 1,5 miljoen Algerijnen omgekomen, me dunkt.
Frankrijk moet niet zeiken. Ze hebben zelf tot in de jaren '60 in Parijs nog een burgemeester gehad met een Vichy-verleden. Die gozer heeft honderden Algerijnse immigranten over de kling gejaagd. Als je zelf geen lering trekt uit je verleden, maak dan anderen geen verwijtenquote:Op vrijdag 23 december 2011 14:40 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Als Frankrijk een genocide had willen plegen dan waren er veel meer dan 1,5 miljoen Algerijnen omgekomen, me dunkt.
Als dat zo was dan zou Turkije beter af zijn binnen de EEA, voor de EU is Turkije niet geschikt, voor Turkije heeft dat ook geen voordelen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:39 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Waarom? De oplossing van de Cypruskwestie wordt al jaren gefrustreerd door Griekenland, en niet door Turkije. Het is het Griekse deel van Cyprus dat ondeugdelijk beleid voert (bijv. het steunen van antidemocratische, communistische terreurorganisaties de PKK). Bekijk deze foto maar eens, het is een paspoort dat door Grieks Cyprus is uitgegeven aan Abdullah Öcalan.
[ afbeelding ]
De EU is beter af met Turkije en zonder Griekenland. Face it, Griekenland doet het niet veel beter dan Egypte of Marokko. Turkije heeft tenminste een gezonde economie met bijbehorende sociale mobiliteit... En dat is waar de EU om draait, economische belangen.
Nou nee, dat is nou zo jammer dat een Turk dan meteen zo op de man moet spelen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:41 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Hele goede redenering.
Turkije heeft zogenaamd 1.5 miljoen armeniers vermoord. Had Turkije echt een genocide willen veroorzaken hadden ze er veel meer vermoord.
Seriously? Ik denk dat een verstandelijk en geestelijk gehandicapt persoon niet eens zo'n antwoord had kunnen geven.
Sorry dat ik iemand met een debiele redenering beschuldig van debielheid.quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:45 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nou nee, dat is nou zo jammer dat een Turk dan meteen zo op de man moet spelen.
Natuurlijk is dat zo, ook is daar in Frankrijk nog altijd geen open debat over, zeer kwalijk!quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:41 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Frankrijk moet niet zeiken. Ze hebben zelf tot in de jaren '60 in Parijs nog een burgemeester gehad met een Vichy-verleden. Die gozer heeft honderden Algerijnse immigranten over de kling gejaagd. Als je zelf geen lering trekt uit je verleden, maak dan anderen geen verwijten
En vooral zo door willen gaan, aard van het beestje?quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:46 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Sorry dat ik iemand met een debiele redenering beschuldig van debielheid.
Dan toeter je beter in een eend.quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:47 schreef Specularium het volgende:
Lahmacun..
Toeteren met je gare Mercedes..
Je kan lullen totdat je een ons weegt, mij best, maar het blijft een debiele opmerking.quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:47 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
En vooral zo door willen gaan, aard van het beestje?
Welnee, jouw reply was debiel.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:32 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Je kan lullen totdat je een ons weegt, mij best, maar het blijft een debiele opmerking.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |