abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105927371

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wie is Laura?
Laura is een bijzonder meisje. Ze had een droom: Als jongste wil zij rondom de wereld zeilen. Is zij een stoere heldin die haar hoofd boven het maaiveld uitsteekt? Is deze recordpoging een verkapte vakantie? Is Laura slachtoffer van de dromen van haar vader? :? Is zij een stampvoetende puber? Wil zij haar toch wel zwakke sociale achtergrond (scheiding, eigenaardige ouders, moeder die zelf uit de ouderlijke macht ontzet wil worden omdat zij de emotionele chantage van haar dochter vreest, eerdere aanvaringen van de vader met autoriteiten, enz.) ontvluchten? En wat te denken van fietspaden in de oceaan en piraten waar je omheen kan zeilen? Was de bemoeienis van Jeugdzorg terecht?
En who de fok is mister Mercer?! :?

En zo zijn er veel vragen, waar iedereen vanuit zijn eigen beperkte inzicht antwoord op probeert te geven. Reden genoeg dus voor deze geanimeerde discussie! :Y

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De harde kern van posters:

avatar.png BabeWatcher ("Laura is fantasties! *O* ")

xc0ysg.jpg spuitje ("Laura is net Pinokkio" en tevens de enige echte ontdekker van de Guppy-tas),

noiconn.png Enneacanthus_Obesus ("Hoe zeer kan Laura zichzelf tegenspreken?!")

disana2.jpg Disana ("Van die blog klopt niets! Slapen en tegelijkertijd in de storm varen?, ja hoor! :P ")

wereldbol1.JPG livelink ("Ik hoop dat Laura de positieve flow weer snel te pakken krijgt")

noiconn.png svetan (Troll, Dick Dekker of gewoon Mr. Badguy?)

Mexklein.jpg RobertoCarlos, tevens maker van de OP ("Ik vertrouw die Henk niet helemaal")

noiconn.png wich ("Laura heeft het gewoon goed geregeld")

noiconn.png Hammondorgel ("ER IS GEEN VOLGBOOT!!!!!! :N ")

wksp3c.JPG sp3c ("owja ik mod dit hele spektakel")

zoso.jpg Spijkerbroek ("Ach, ze heeft ook de motor nog.")

Tide.jpg Tide (" http://solozeilster.hyves.nl/ ")

Eclipse%20klein.jpg Motorboot ("Zeilersspirit zit in ieder geval in d'r bloed! ")

noiconn.png MrFoureyes ("Die Mercer mediablokkade is inderdaad onverdraaglijk!")
Topicreeks: Laura Dekker
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_105928941
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:19 schreef Ockham het volgende:

[..]

Ik denk het niet Moussie, de foto staat op Laura’s blog van 29-11-11, de Abou Dhabi, Sanya en Puma zijn op dat moment uit de vaart.
In de haven vaart Laura echt niet onder zeil tussen de raceboten rond.
Op 26-11-11 maakt Laura melding van een heli die een half uur in haar nabijheid rond cirkelt.
Jill Schlesinger heeft ook op St Maarten een heli ingehuurd toen Laura daar vorig jaar rond deze tijd aankwam.
Jill maakt een docu/kunstfilm over Laura’s tocht en is ook in Australië bij haar geweest.
Huh, foto? Het gaat over het filmpje op die boot tijdens de race, bij Kaapstad.
En de luchtopnames uit dat fimpje komen voor het grootste gedeelte uit de livestream, dat zie je overduidelijk aan de opmaak van logo's en tekst in het beeld, het aftellen naar de start bvb. De twee andere luchtopnamen op het eind, zonder logo's, zijn opnamen van de winnende boot van Telefonica, op het eind daarvan wordt dan ook de volgorde van binnenkomst getoond, ik vermoed dat dat opnames van een TV-ploeg zijn oid. Want waarom zou iemand die een documentaire maakt over Laura daarvan opnames maken?

Overigens is het varen in de haven na afloop van de race, je hoort de omroeper op de achtergrond aan het publiek vragen om naar de huldiging te komen.
pleased to meet you
pi_105930644
Niet vergeten: Jeff Ayliffe is ook nog eens in het spel voor media opnamen in SA.
pi_105934146
Ik denk dat er heel veel meer film materiaal is als we op dit ogenblik vermoeden. De tocht van Laura bied ook veel meer interessante momenten voor een documentaire dan de reis van bv Jessica Watson. Ik zou me zelfs kunnen voorstellen dat er naast vele opnames van boompjes en (zee)beestjes ook onderwater opnames zijn gezien de duikcursus en het haaien duiken van Laura.

We weten niet wat voor een soort camera Laura zelf aan boord heeft maar als ze de opnamen (vanuit de mast) in dit laatste filmpje met haar eigen camera gemaakt heeft hebben de beelden daarvan absoluut filmkwaliteit (bekijk dat laatste filmpje maar eens in HD op een groot scherm) en kan ze met dat ding omgaan.

Eigenlijk duiken er, vanaf vorig jaar in St. Maarten, elke keer weer foto's op waar iemand met een professionele filmcamera te zien is. Bovendien zijn de foto's die van Laura en Gup gemaakt zijn vaak van een dusdanig hoge kwaliteit dat men een "professional" achter de lens vermoed. Niet bepaald van het soort plaatjes dat een tourist maakt als hij een camera in de hand gedrukt krijgt met het verzoek "maak eens een foto van mij".

Wat betreft de inkomsten van boek en film: Hier even een voorbeeldje uit de duitse pers wat haar voorgangster heeft gedaan en persoonlijk haar boek in Duitsland (standaard lectuur van de zeiljeugd!) heeft voorgesteld. Overigens was dat boek van Jessica een paar weken nr.1 op de topseller list in Australie en stond ook heel hoog in de USA. Ik zou me, tenminste hier op de zeilclub, kunnen voorstellen dat het boek en film- DVD ook tot de standaard uitrusting van de zeiljeugd gaat horen.
pi_105935850
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 21:12 schreef svetan het volgende:
We weten niet wat voor een soort camera Laura zelf aan boord heeft maar als ze de opnamen (vanuit de mast) in dit laatste filmpje met haar eigen camera gemaakt heeft hebben de beelden daarvan absoluut filmkwaliteit (bekijk dat laatste filmpje maar eens in HD op een groot scherm) en kan ze met dat ding omgaan.
Dat is uiteraard niet haar eigen camera, maar de camera die Thomas aan boord heeft gebracht.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_105935920
Bericht over boekpresentatie Jessica Watson in Duitsland: http://www.sueddeutsche.d(...)-hoher-see-1.1051186 .
Laura zou nog wel een een nummertje hoger kunnen scoren met haar Duitse paspoort.
pi_105936032
yup, alle opnames vanuit een helikopter uit dat laatste filmpje, Volvo Ocean Race with Laura Dekker, ook die zonder herkenbare logo's of data, komen uit de livestream. Die van de Telefonica op zo'n 34 ½ minuten van het verslag.
pleased to meet you
pi_105937843
@moussie

Daarmee bevestig je indirekt het contact van de maker van dit filmpje met Jeff Ayliffe en Mark Bayly (verantwoordelijk voor alle media content van de VOR). Ik vermoed daar ook nog een direct contact met Jillian.
Ik ben benieuwd wat daar nog meer uit de hoge hoed gaat komen. Dat interview met de Sunday Times UK en die radiouitzending in Kaapstad zijn ook nog niet boven water. Ik vermoed zelfs dat er nog wel meer exclusieve interviews zijn gevoerd.
pi_105938395
Al is Mercer nog zo snel, svetan achterhaalt hem wel!
pi_105940063
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:06 schreef svetan het volgende:

Jeff Ayliffe en Mark Bayly (verantwoordelijk voor alle media content van de VOR).
:? Bron? Link?
pi_105940656
@Hammondorgel

Lees maar even terug.... heb ik al uitvoerig beschreven aan de hand van een foto. Laat jouw geheugen links eens checken :P
pi_105940916
Voor wat Laura haar eigen opnames betreft onderweg op zee, heb ik op diverse foto's onder de zonnepanelen op het achterdek, duidelijk camera's kunnen waarnemen. Wisselend dan wel links als rechts in de hoek. Een Ideale plek ook om opnames te maken btw. Waarschijnlijk kan ze de camera op diverse plekken bevestigen, misschien ook wel binnen, zodat we later ook een kijkje binnen kunnen krijgen.

@Moussie: nog bedankt voor je reactie in de vorige post :)
pi_105941428
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:50 schreef svetan het volgende:
@Hammondorgel

Lees maar even terug.... heb ik al uitvoerig beschreven aan de hand van een foto.
Nee, heb je niet. :N
pi_105942708
@Hammondorgel

Ik heb geen zin me zoals enkele hier 10x te herhalen.... gaa maar zoeken bij mijn analyse van de personen op deze foto: http://solozeilster.hyves(...)O0OK#mb=1449237925.0.|35||2936995|||19||30808429|Z3Y7u25f||8||1449237925|6Wpy|
pi_105942968
http://solozeilster.hyves(...)O0OK#mb=1449237925.0.|35||2936995|||19||30808429|Z3Y7u25f||8||1449237925|6Wpy|
pi_105943019
Even wat off -this- topic, maar met het huidige vooruitzicht is Laura op tijd in St Maarten om de Heineken St. Maarten Regatta mee te maken. Die is van 2 t/m 4 maart 2012. :9
Mooie gelegenheid om onderweg weer wat contacten op te doen.
pi_105943293
sorry, die link functioneerd niet meer. Probeer deze van dezelfde foto: http://94.100.115.50/1449(...)49237925_6_6Wpy.jpeg
pi_105943549
@Motorboot

Dat met de Heineken Regatta had ik ook al gezien..... daarom heb ik me afgevraagd of ze nu in een keer doorgaat of mee gaat liften op de publiciteit rond die datum.
  donderdag 22 december 2011 @ 23:40:07 #19
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_105944055
Als ze kan meeliften zal ze dat niet laten .
pi_105944383
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:31 schreef svetan het volgende:
@Motorboot

Dat met de Heineken Regatta had ik ook al gezien..... daarom heb ik me afgevraagd of ze nu in een keer doorgaat of mee gaat liften op de publiciteit rond die datum.
Idd. Ik denk dat ze, als ze dan inmiddels 'gefinished' is, geen tijdsdruk meer heeft. Ik zou als ik haar was dan nog wel even op St. M. blijven. Ze kent daar mensen, is gek op dat eiland, en kan dan even wat tijd nemen om boek, documentaire e.d. te maken met JS. Wat tijd voor zichzelf nemen, en waarschijnlijk van daaruit ook nog wel even naar NL komen, om daar, gewenst of niet vanuit media, hier en daar in de publiciteit te verschijnen.
Een langere stop daar past precies in het schema dat ze in de zomer 2012 op haar 'eindbestemming' hoopt aan te komen.
  donderdag 22 december 2011 @ 23:48:52 #21
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_105944567
Hoe oud is Laura eigenlijk inmiddels. Ik zou der best doen
Laffe huichelaar
pi_105944997
Lol.... ze heeft nog zoveel tijd over voor ze voor het record moet finishen dat ze zelfs tussendoor nog wel een kind zou kunnen krijgen :P Als ze eind februari in St. Maarten is heeft ze het oude record meer dan een half jaar onderboden.
pi_105945353
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 23:56 schreef svetan het volgende:
Lol.... ze heeft nog zoveel tijd over voor ze voor het record moet finishen dat ze zelfs tussendoor nog wel een kind zou kunnen krijgen :P Als ze eind februari in St. Maarten is heeft ze het oude record meer dan een half jaar onderboden.
Foei! Oh, oh, oh, die stoute Neptunus toch! :@ Als die op de evenaar maar niet aan boord klimt :N (LOL)
pi_105946334
Kijk..... zo maken Nederlandse zeilsters reclame voor hun sport: http://www.telegraaf.nl/v(...)et_van_zeilen__.html . Een wekelijk voorbeeld voor de zeiljeugd.... en natuurlijk publiceert de pers het weer! Nieuw Zeelandse zeilers doen dat toch wel beter. :P
pi_105947618
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 00:28 schreef svetan het volgende:
Kijk..... zo maken Nederlandse zeilsters reclame voor hun sport: http://www.telegraaf.nl/v(...)et_van_zeilen__.html . Een wekelijk voorbeeld voor de zeiljeugd.... en natuurlijk publiceert de pers het weer! Nieuw Zeelandse zeilers doen dat toch wel beter. :P
Met je eens!
Zolang het in de schrijvende pers maar sensatie is, net als het eerdere bericht dat Team Sanya weer schade aan de mast heeft opgelopen. Verder berichten ze ook helemaal niets over de VOR. Tientallen bemanningen werken zich op sportief gebied echt helemaal rot. Het zijn niet de prestaties, maar de sensaties die hier in de NL-Media de boventoon voeren.
Net als wat je aanhaalt over Marit Bouwmeester. Niet wat ze onderhand gepresteerd heeft, maar dat ze laat weten dat ze zeilen niet 'leuk' zou vinden. Smullen voor het non-zeilen- geïnteresseerde volkje.

In dat kader vind ik het oprecht een misser dat het AD, die nota bene een permanente column heeft over Laura, slechts de sensatie artikeltjes over haar neerpent, maar verder niets relevants dan wel inhoudelijks over haar verrichtingen schrijft (Cape Town?!??? niets toch?). Ze mag 'blij' zijn met haar eigen wekelijkse dagboekverslagen op zaterdag in het AD. Dan krijgt de lezer tenminste iets vanuit haar zelf te lezen.

Archh.... :( De meningen hier, postief of negatief, daar kun je tenminste wat mee :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Motorboot op 23-12-2011 01:13:35 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')