quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:32 schreef Tide het volgende:
Laura is vandaag de lengtegraad van Nederland overgevaren en ze heeft nu dus alle lengtegraden van de wereldbol voorbij zien komen.

Genoeg Lolita's, geen zorgen daarover, BW..quote:Op woensdag 21 december 2011 21:10 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]en nu ook de Steenbokskeerkring, en dat op de langste dag, alsof het gepland is. Dan ook nog iemand uit hetzelfde landje die met een raket de ruimte in is gevlogen. André komt terug, maar Laura zijn we kwijt

Gelukkig maar dat die lang is, dan kan ik na een paar dagen afwezig op het forum, vanwege een onverwachte ingrijpende familie gebeurtenisquote:Op woensdag 21 december 2011 21:19 schreef spijkerbroek het volgende:
Technisch gezien is het morgen de langste dag

Wij wisten het al, maar nu weet de hele wereld het: Laura heeft primair de Nieuw-Zeelandse nationaliteit.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:10 schreef svetan het volgende:
In dat filmje wordt er ook wel heel erg de nadruk gelegd op de verbinding met het Camper/ NZ team.

Klinkt heftig, dus sterkte.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:05 schreef Motorboot het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat die lang is, dan kan ik na een paar dagen afwezig op het forum, vanwege een onverwachte ingrijpende familie gebeurtenis, de draad weer op pakken.
[...]

Misschien heeft het iets te maken met de documentaire 'Maidentrip' die Lillian Schlesinger aan het maken is? Ik doe ook maar gewoon een gok.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:04 schreef svetan het volgende:
Is het toeval dat dit filmpje nu opduikt?
Het beeldmateriaal is voor amateuropnamen net iets te goed in kwaliteit en cut...... en er zitten ook weer wat heliopamen in.
Eho the f*ck is Henk Dekker nu weer..... die naam heb ik nog niet eerder gezien maar hij schijnt dus wel duidelijk iets met deze beelden te maken te hebben.

Jillianquote:Op woensdag 21 december 2011 22:46 schreef Motorboot het volgende:
[..]
Misschien heeft het iets te maken met de documentaire 'Maidentrip' die Lillian Schlesinger aan het maken is?

De langste dag, uiteraard, als in: de langste periode tussen zonsopgang en zonsondergang op het zuidelijk halfrond (omdat we het over Laura hadden die daar dus is).quote:Op woensdag 21 december 2011 22:05 schreef Motorboot het volgende:
Gelukkig maar dat die lang is, dan kan ik na een paar dagen afwezig op het forum, vanwege een onverwachte ingrijpende familie gebeurtenis, de draad weer op pakken.
Leuk aan de andere kant zoals je dat stelt, want hier op het 'noordelijk halfrond' is het morgen metereologisch gezien de kortste dag.

Bedankt! Dat was (is) het ook. Zal nog wel wat tijd vergen om het een plaats te geven.quote:

Nee. Net als er voetbalfilmpjes opduiken op youtube net na een wedstrijd, komt dit ook net na haar verblijf in Kaapstad op youtube.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:04 schreef svetan het volgende:
Is het toeval dat dit filmpje nu opduikt?

Idemquote:Op woensdag 21 december 2011 23:01 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De langste dag, uiteraard, als in: de langste periode tussen zonsopgang en zonsondergang op het zuidelijk halfrond (omdat we het over Laura hadden die daar dus is).
En sterkte met je persoonlijke omstandigheden..

Jammer dat de persoon in kwestie in het filmpje zelf nergens in beeld komt. Maar ik veronderstel dat Dick Dekker, nu hij toch daar was, ook wel mee het water op is gegaan. Die blijft natuurlijk niet op de kant staan toekijken ....quote:Op woensdag 21 december 2011 23:18 schreef livelink het volgende:
Ik denk dat Henk Dekker gewoon Dick Dekker is. Thomas Ochabski heeft gewoon de naam verkeerd onthouden.
Pa Dekker was er toch bij daar?

Veel sterkte voor jou!quote:Op woensdag 21 december 2011 22:05 schreef Motorboot het volgende:
[..]
Leuk aan de andere kant zoals je dat stelt, want hier op het 'noordelijk halfrond' is het morgen metereologisch gezien de kortste dag.

Het zou je verbazen hoeveel stomme foutjes er in professionele producties sluipen, van films tot journaals en docu's.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:26 schreef svetan het volgende:
@livelink
..... een zo professioneel gemaakt filmpje en dan een naam fout? Bovendien lijkt het me dat voor een buitenlander Dick beter te onthouden is als Henk.
Zou het kunne zijn dat het ondersteunende "family team" toch groter is als algemeen bekend?

'En profil' lijkt het op (0:55) inderdaad wel op DD! Maar is dat dan diegene die (ook verder) aan het filmen is geweest?quote:Op donderdag 22 december 2011 00:09 schreef wich het volgende:
De Dick "Hans" Dekker is in het begin wel even in beeld (0:55), en gezien het commentaar van de cameraman aan het einde van het filmpje "Ga is wat langzamer joh" zal het wel om Dick Dekker gaan.

Dick is inderdaad aan boord. Hij draagt een groene trui en beige/bruine broekquote:Op donderdag 22 december 2011 00:30 schreef Motorboot het volgende:
[..]
'En profil' lijkt het op (0:55) inderdaad wel op DD! Maar is dat dan diegene die (ook verder) aan het filmen is geweest?
Ik denk dat er inderdaad aan het einde van het filmpje (aftiteling) wellicht verwarring is geweest over de juiste tenaamstelling.

Oh ja, natuurlijk, dat ik daar niet aan gedacht hebquote:Op donderdag 22 december 2011 12:27 schreef MrFoureyes het volgende:
Daar heeft Svetan een paar maanden geleden al eens een antwoord op geformuleerd. Die Duitse studenten worden aangetrokken door het lage niveau van het Nederlands onderwijs. Je hoeft je niet in te spannen en de diploma's krijg je gratis. Met die argumenten lokken Nederlandse universiteiten ook hun buitenlandse studenten. De minst gemotiveerde en getalenteerde groep Duitsers komt naar Nederland om hier zonder inspanning te slagen. Zo'n Nederlands papiertje stelt verder helemaal niets voor.

http://www.timeshigheredu(...)11-2012/top-400.htmlquote:Op donderdag 22 december 2011 12:27 schreef MrFoureyes het volgende:
Daar heeft Svetan een paar maanden geleden al eens een antwoord op geformuleerd. Die Duitse studenten worden aangetrokken door het lage niveau van het Nederlands onderwijs. Je hoeft je niet in te spannen en de diploma's krijg je gratis. Met die argumenten lokken Nederlandse universiteiten ook hun buitenlandse studenten. De minst gemotiveerde en getalenteerde groep Duitsers komt naar Nederland om hier zonder inspanning te slagen. Zo'n Nederlands papiertje stelt verder helemaal niets voor.

Dat strookt ook met Svetans idee dat scholing helemaal niet belangrijk is. Natuurlijk komen ze daarom massaal hier naartoe.quote:Op donderdag 22 december 2011 12:27 schreef MrFoureyes het volgende:

Mijn bron is de url die ik in een paar posts eerder geplaatst heb.quote:Op donderdag 22 december 2011 14:23 schreef svetan het volgende:
Is jullie bron voor die geweldige diploma'd dit?http://www.campus.tv/tag/diplomafraude

Van ’s nachts wegblijven en openbare dronkenschap is mij niks bekend, je zult vast wel een linkje hebben.quote:Spijbelen, vandalisme,'s nachts wegblijven, openbare dronkenschap, weglopen
Er zou geen volgboot zijn want het was duidelijk de bedoeling om de tocht niet-geassisteerd te doen. Wel heeft Laura steeds radiocontact met andere zeilers en is ze in de hechte gemeenschap van zeezeilers opgenomen. Boten die bij elkaar in de buurt varen hebben twee keer per dag contact waarbij problemen besproken worden en posities en weer en haveninfo doorgegeven worden. Dit kan over afstanden tot zo’n duizend kilometer en er zitten voor noodgevallen altijd wel boten binnen een dagafstand varen.quote:Er zou een volgboot zijn en een walteam. Later heeft pappie lachend toegegeven dat dat bluf was om zijn zin te krijgen en daarmee heeft hij dus de waarheidsvinding geweld aangedaan en de rechtspraak gefrustreerd.
Ze hadden het kunnen weten. Pappie staat erom bekend te denken dat hij boven alle regels verheven is.

En mijn bron is de Volkskrant.quote:Op donderdag 22 december 2011 15:03 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Mijn bron is de url die ik in een paar posts eerder geplaatst heb.

Ik vind haar in dat filmpje weer enorm nep overkomen.quote:Op donderdag 22 december 2011 15:04 schreef Ockham het volgende:
Laura is een moedige doorzetter en heel positief en sociaal.

Ze is daar duidelijk aan de verwachtingen aan het voldoen, als er iets te halen valt is ze wel van de partij. Nou is het al heel wat dat ze verwachtingen beantwoordt, dus zie het maar als een positief commentaar van mijquote:Op donderdag 22 december 2011 15:14 schreef Ockham het volgende:
Ik had niet anders verwacht Disane. Ik heb hier nog nooit iets positiefs over Laura van je aangetroffen.

Als er iemand hier zuur is, ben jij het wel...je kan zeggen over bijvoorbeeld Disana's reacties over Laura wat je wil, maar jij serveert in veel posts zonder problemen een heel land af, in plaats van één of enkele personenquote:Op donderdag 22 december 2011 15:18 schreef svetan het volgende:
@Ockham
.... van mijn kant hoor je af en toe wel wat positiefs! Ik ben het wel met je eens dat de zure spuitjeslucht overheerst.

In welke landen en hoeveel mensen in andere landen kennen Laura Dekker?quote:Op donderdag 22 december 2011 16:07 schreef svetan het volgende:
In andere Landen wordt Laura nu al als voorbeeld voor de jeugd genoemt.......... in Nederland is ze een voorbeeld van het doodzwijgen en mobbing door de pers van een enkel individu.

De helikopter opnamen komen uit deze livestreamquote:Op donderdag 22 december 2011 17:26 schreef Ockham het volgende:
@Svetan
Deze uitspraak is net als veel andere uitspraken niet te controleren.
Wat betreft de heli in Kaapstad had je gelijk: http://solozeilster.hyves(...)Jillian_Schlesinger/
Maar ga nou niet denken dat al je andere duistere vermoedens dus ook wel waar zullen zijn. De rol van Mercer overschat je schromelijk. De man wordt per opdracht betaald.
Hij heeft niks geen rechten.

Ik denk het niet Moussie, de foto staat op Laura’s blog van 29-11-11, de Abou Dhabi, Sanya en Puma zijn op dat moment uit de vaart.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |