abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106117951
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 23:41 schreef Argento het volgende:

[..]

Hoe kan dat nou een noodsituatie zijn? Een noodsituatie is een situatie waarin je komt te verkeren door omstandigheden die buiten je macht zijn gelegen en waarvan je in redelijkheid de gevolgen niet zou hoeven dragen. Dat een kindje niet past in het leven dat je zou willen leiden is een omstandigheid die je in overweging moet nemen vóórdat je sex gaat hebben. Als je onvoldoende maatregelen treft of sowieso het risico accepteert, dan moet je niet raar opkijken als er een bevruchting plaatsvindt, want daar heb je dan zelf hard genoeg aan meegewerkt. Nee, dat is natuurlijk geen noodsituatie. Bovendien, als de wetgever hier een noodsituatie in zou hebben gezien, dan valt uiteindelijk iedere situatie onder deze noemer. En dan heeft de nadere eis van een noodsituatie geen enkele zin.

De wetgever had dit dan concreter moeten verwoorden. Ik zie bijvoorbeeld niet onder noodsituatie vallen: dat mensen liever een meisje willen dan een jongen en daarom kiezen voor abortus.

Hoe wil je die scheidslijn ook maken? Dan zegt degene toch gewoon dat ze braaf de pil heeft geslikt, maar dat ze net die ene pechvogel is? Ik zie dan ook niks in die eis 'noodsituatie'. MAP kan ook worden gehaald na verkrachting. Moet ik dat dan ook niet zien als noodsituatie? Je schermt de hele tijd met een wet die op verschillende manieren te interpreteren is. En ik doe dat op een andere manier dan jij.

Jouw definitie van noodsituatie, dat het buiten je macht moet liggen, daar ben ik het niet mee eens. Het kan ook door je eigen domme schuld komen dat je in een noodsituatie verkeert. Dat je de gevolgen niet hoeft te dragen, daar ben ik het dan wel mee eens. :+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  woensdag 28 december 2011 @ 10:23:44 #127
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_106118052
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 17:56 schreef Soempie het volgende:
Weten jullie al zeker dat jullie het willen houden?

Dat een abortus überhaupt in je hoofd opkomt... :')
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  woensdag 28 december 2011 @ 10:27:45 #128
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_106118144
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 13:26 schreef -Nouvelles het volgende:
Interessant topic voor mij. :)

Ik ben zelf net twintig en mijn vriendin is net negentien en ongepland zwanger. Zoals het er nu uitziet gaan we voor de abortus (wat ikzelf sowieso wil) maar m'n vriendin twijfelt, wat ik overigens heel goed begrijp.

Ik zie mezelf niet als een vader en wil dit dan ook niet, voor mij voelt het als een grote nachtmerrie en feitelijk als het kapot maken van mijn leven. Ik wil nog teveel dingen doen (ik ga drie keer per week uit, ik ga een wo studie doen, veel reizen en ik doe gewoon altijd mijn ding met vrienden :)). Ik ben er dus nog lang niet klaar voor en mijn vriendin heeft ook haar dingen zoals een wo-studie, bijbaantjes, haar toekomst enzovoort. Het is niet handig om een kind te nemen, we hebben het kind niet veel te bieden. Financieel zit het alleen maar goed en dat is dan ook meteen alles.

Mijn ouders en haar ouders vinden ook dat het kind weggehaald moet worden maar zij draagt het kind en haar gevoel zegt iets anders maar onze ouders staan alsnog achter iedere keuze die gemaakt wordt. Mijn vriendin in de steek laten ga ik sowieso niet doen, ongeacht de keuze die mijn vriendin maakt. En ik heb het idee dat mijn vriendin alsnog voor haar gevoel kiest en het kind wil houden, helaas.
Kindermoordenaar! :( Wel wo willen doen maar niet capabel genoeg zijn om te zorgen dat je vriendinnetje niet zwanger wordt. Nu even snel een abortus, lekker wegrennen voor je verantwoordelijkheden! Stoere boy hoor... :')
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  † In Memoriam † woensdag 28 december 2011 @ 10:37:23 #129
43556 miss_dynastie
pi_106118358
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 08:18 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Hebben we ook wel twee keer gedaan. Die keren dat dat niet is gebeurd, kon het niet aangezien we in het buitenland waren en verder eerlijk gezegd, te laks zijn geweest omdat de kans toch klein super is.
Kijk, dat je op het moment dat zoiets je voor de éérste keer overkomt, het volgende besef bij je opkomt:

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 18:34 schreef -Nouvelles het volgende:
Ik ook op dit moment, ik ben heel gek op haar maar ik ken mezelf, op den duur wil ik iemand anders, ik ben gehecht aan mijn vrijheid en ik houd van flirten/vrouwen. Feitelijk ben ik niet echt klaar voor een hele serieuze relatie.
kan ik nog wel begrijpen.

Dat je het daarna nog een paar keer laat gebeuren is arrogant en nonchalant.
Maar ik denk dat je je inderdaad geen illusies hoeft te maken: jij wordt gewoon papa.
  woensdag 28 december 2011 @ 10:39:13 #130
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_106118406
Of Nouvelles is een vette kudttroll, of hij komt zelf in aanmerking voor post-natale abortus! :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Geelman op 28-12-2011 10:51:57 ]
pi_106118472
Ik schrik er echt van hoe sterk mensen hier tegen abortus zijn. En vooral: hoe sterk ze dat voor een ander willen bepalen. Dat het een keus is die je zelf niet zou maken, prima, maar wie ben jij om tegen een ander te zeggen dat zij geen abortus mag plegen (of in dit geval: dat Nouvelles niet mag willen dat zijn vriendin dat doet).

Als het niet de eerste keer is dat er iets mis is gegaan, lijkt me inderdaad een reden om eens na te denken over betere anticonceptie (prikpil?), maar het betekent toch niet dat ze dan maar dit kind op de wereld moeten zetten, zodat ze hun les leren? Ik vind dat echt een vreemde gedachte. En vooral: de beslissing is aan Nouvelles, en vooral aan zijn vriendin. Ik hoop dat ze daar samen op een goede manier uit komen.

En ook de MAP is trouwens niet onfeilbaar: het zusje van een vriendin van mij was ondanks MAP nog steeds zwanger; het kind is inmiddels een jaar of 6 denk ik...
pi_106118593
Bleie, helemaal eens. Ik vraag me ook af of het komt doordat het topic in OUD staat of dat zoveel meer mensen er zo over denken. Denk dat het ook komt door hoe Nouvelles het verwoord heeft, dat dit de eerste reactie is. Dat hoop ik dan maar. Mijn man zei ook als eerst: 'ja, dat had je dan eerder moeten bedenken, flapdrol', terwijl hij helemaal niet tegen abortus is en er zo ongeveer hetzelfde over denkt als ik. :?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_106118606
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 10:39 schreef Geelman het volgende:
Of Nouvelles is een vette kudttroll, of hij komt zelf in aanmerking voor pre-natale abortus! :P
Of het is gewoon iemand met een andere mening :)
En weet je zeker dat je pre-nataal bedoelt? :')
  woensdag 28 december 2011 @ 10:49:55 #134
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106118661
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 08:18 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Hebben we ook wel twee keer gedaan. Die keren dat dat niet is gebeurd, kon het niet aangezien we in het buitenland waren en verder eerlijk gezegd, te laks zijn geweest omdat de kans toch klein super is.
Tja, als dit dan vaker gebeurd is vind ik dat jij zelf je verantwoordelijkheid ook had moeten nemen hierin... Als je weet dat je vriendin niet zo goed met de pil omgaat is een rubbertje de enige oplossing... En als je vriendin na een aantal missers nog steeds niet goed op de pil let vraag ik mezelf ook af hoe hard ze e.e.a. wilde voorkomen...

Gefeliciteerd man, je wordt vader!!
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 28 december 2011 @ 10:50:19 #135
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_106118675
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 10:42 schreef Bleie het volgende:
Ik schrik er echt van hoe sterk mensen hier tegen abortus zijn. En vooral: hoe sterk ze dat voor een ander willen bepalen. Dat het een keus is die je zelf niet zou maken, prima, maar wie ben jij om tegen een ander te zeggen dat zij geen abortus mag plegen (of in dit geval: dat Nouvelles niet mag willen dat zijn vriendin dat doet).

Alle abortus moet verboden worden, alleen niet als de zwangerschap is ontstaan door een verkrachting of als het kind dood of ernstig ziek/misvormd ter wereld zal komen. Een beetje kinderen vermoorden omdat je te lamlendig bent om een condoompie over je leuter te schuiven... :')
  woensdag 28 december 2011 @ 10:53:07 #136
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106118743
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 10:47 schreef Soempie het volgende:
Bleie, helemaal eens. Ik vraag me ook af of het komt doordat het topic in OUD staat of dat zoveel meer mensen er zo over denken. Denk dat het ook komt door hoe Nouvelles het verwoord heeft, dat dit de eerste reactie is. Dat hoop ik dan maar. Mijn man zei ook als eerst: 'ja, dat had je dan eerder moeten bedenken, flapdrol', terwijl hij helemaal niet tegen abortus is en er zo ongeveer hetzelfde over denkt als ik. :?
Ik ben niet anti-abortus, als je twee tieners hebt die tegen een ongelukje aanlopen liggen de zaken heel anders imho... Nu ik meer van het verhaal van Nouvelles hoor schuift mijn mening ook van "moet kunnen" naar "op de blaren zitten" Bovendien denk ik dat de vriendin in kwestie al lang een keus heeft gemaakt hier...

[ Bericht 0% gewijzigd door flugeltje op 28-12-2011 11:04:55 ]
  woensdag 28 december 2011 @ 10:55:15 #137
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_106118805
Tieners moeten gewoon geen seks hebben als ze er niet klaar voor zijn. Seks is bedoeld om voort te planten, dus niet zeuren als je een kind krijgt.
  woensdag 28 december 2011 @ 10:55:55 #138
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106118827
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 10:55 schreef Geelman het volgende:
Tieners moeten gewoon geen seks hebben als ze er niet klaar voor zijn. Seks is bedoeld om voort te planten, dus niet zeuren als je een kind krijgt.
Neuken is veuls te lekker om het alleen als voortplanting te gebruiken man :9
pi_106118843
Maar 'op de blaren zitten', dat is best als het gaat om iemand die iets gekocht heeft dat te duur is, en daardoor schulden moet afbetalen of zo. Je hebt het hier over het leven van een kind. Dat kind is uiteindelijk degene die op de blaren zit, met een vader (en moeder?, daar ga ik niet over speculeren, er zijn vrouwen echt onopzettelijk slordig met de pil omgaan) die het niet wilde.
  woensdag 28 december 2011 @ 10:56:52 #140
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_106118852
quote:
10s.gif Op woensdag 28 december 2011 10:55 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Neuken is veuls te lekker om het alleen als voortplanting te gebruiken man :9
Daarom hebben katholieken ook veel kinderen.
  woensdag 28 december 2011 @ 10:58:02 #141
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106118885
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 10:56 schreef Bleie het volgende:
Maar 'op de blaren zitten', dat is best als het gaat om iemand die iets gekocht heeft dat te duur is, en daardoor schulden moet afbetalen of zo. Je hebt het hier over het leven van een kind. Dat kind is uiteindelijk degene die op de blaren zit, met een vader (en moeder?, daar ga ik niet over speculeren, er zijn vrouwen echt onopzettelijk slordig met de pil omgaan) die het niet wilde.
Ik snap wat je bedoelt hoor, maar het gaat mij ook om de rest van de achtergrond. Hij geeft duidelijk aan dat het wél kan, maar hij 't niet in kan passen in z'n sociaal leven. Daar had je dan wat mij betreft eerder over na moeten denken. Abortus is geen vorm van anticonceptie achteraf... En zo zou het nu wel gebruikt worden doordat ze erg onzorgvuldig zijn geweest.
  woensdag 28 december 2011 @ 10:58:49 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_106118902
Ik ben zeker wel pro-abortus! :Y
Ik ben nog meer pro-anti-conceptie, maar als er daar, om wat voor reden dan ook, iets niet goed mee gegaan is, of achterwege gelaten is, of wat dan ook, dan is wmb een ieder vrij er voor te kiezen de zwangerschap af te breken om (vrijwel) welke reden dan ook.
Zo heel vroeg in de zwangerschap heeft dat voor mij helemaal niets te maken met moord of wat dan ook. Een kind/baby/embryo/foeutus wordt volgens de wet pas als zodanig aangezien na 24 weken zwangerschap en dat is wmb een goeie grens.
  woensdag 28 december 2011 @ 10:59:32 #143
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_106118923
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 10:58 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben zeker wel pro-abortus! :Y
Ik ben nog meer pro-anti-conceptie, maar als er daar, om wat voor reden dan ook, iets niet goed mee gegaan is, of achterwege gelaten is, of wat dan ook, dan is wmb een ieder vrij er voor te kiezen de zwangerschap af te breken om (vrijwel) welke reden dan ook.
Zo heel vroeg in de zwangerschap heeft dat voor mij helemaal niets te maken met moord of wat dan ook. Een kind/baby/embryo/foeutus wordt volgens de wet pas als zodanig aangezien na 24 weken zwangerschap en dat is wmb een goeie grens.
Abortus=moord
  woensdag 28 december 2011 @ 11:00:21 #144
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106118953
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 10:59 schreef Geelman het volgende:

[..]

Abortus=moord
Nee, daar ben ik het niet mee eens...
  woensdag 28 december 2011 @ 11:00:58 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_106118966
quote:
Ik was het die die term gebruikte en het enige dat ik wilde zeggen is dat Nouvelles wmb wel eens op wat voor wijze dan ook eens echt zich moet realiseren waar ze mee 'spelen'.
Maar ik zei ook dat ik me realiseerde dat het leven van een onschuldig kind ermee gemoeid was en dat ik die alleen 2 ouders die er voor 100% voor gaan gun.
Mss had ik er ter verduidelijking bij moeten zeggen dat ik dus in dit geval het kindje zeker twee hele committed ouders gun en niet een vader met blaren...
  † In Memoriam † woensdag 28 december 2011 @ 11:01:08 #146
43556 miss_dynastie
pi_106118972
quote:
Ja, dat. Als het om je eigen blaren gaat, soit, maar om een kind op andermans blaren te laten zitten wegens oh zo hoogdravende principes, nee.

En goddank beslissen artsen in de praktijk over abortus, niet de jurist ver weg en veilig achter zijn bureau. Zo slim is de wetgever dan weer geweest :)
  woensdag 28 december 2011 @ 11:01:37 #147
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_106118985
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 17:50 schreef Robbberttt het volgende:
Ik weet niet wat ik met dit topic wil bereiken. Ik wil het gewoon van me afschrijven denk ik.

Het is een raar idee; volgend jaar komt er een kleine versie van mezelf te wereld. Ik kan het nog steeds niet bevatten. We zijn beiden 23, hebben net een jaar een relatie en wonen nog bij onze ouders.

Praktisch wordt het een zware opgave. Huis vinden is al niet makkelijk namelijk..

Zijn er meer mensen die in deze situatie hebben gezeten? Waarvoor hebben jullie gekozen? Hebben jullie spijt van beslissingen of andersom?
Je wist niet dat je van Neuken kinderen kreeg?
Tja, nu zit je met een koter, have fun.
Afronden van studie gaat gewoon, vriendin van me had al een kind voor ze aan de studie begon.
En een huis, tja daar heb je een uitdaging, ga eens met de woningbouw praten, wellicht heb je er met veel haast er over 5 jaar eentje in een wat minder prettige wijk.
Je zal moeten gaan aanpoten, eerste jaren zullen zwaar worden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_106118990
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 10:53 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ik ben niet pro-abortus, maar als je twee tieners hebt die tegen een ongelukje aanlopen liggen de zaken imho anders... Nu ik meer van het verhaal van Nouvelles hoor schuift mijn mening ook van "moet kunnen" naar "op de blaren zitten" Bovendien denk ik dat de vriendin in kwestie al lang een keus heeft gemaakt hier...
't Gaat alleen wel om een kindje, die mogelijk niet gewenst is door de ouders (ik ben wel van mening dat de vrouw de uiteindelijke beslissing moet nemen). En nogmaals, Nouvelles is nu heel eerlijk over de redenen, hij had het ook heel anders kunnen brengen. En natuurlijk vind ik dat mensen hem daarop aan mogen spreken. Hoop dat het een goede les is voor de toekomst voor hem.
  woensdag 28 december 2011 @ 11:02:08 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_106118997
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 10:59 schreef Geelman het volgende:

[..]

Abortus=moord
Je vergeet nog een stukje daarachter: vind ik.
En dat mag je best vinden...

Ik ben alleen heel blij dat de Nederlandse wet er anders over denkt. :Y
  woensdag 28 december 2011 @ 11:02:48 #150
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_106119004
quote:
Mij komen de tranen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')