De wetgever had dit dan concreter moeten verwoorden. Ik zie bijvoorbeeld niet onder noodsituatie vallen: dat mensen liever een meisje willen dan een jongen en daarom kiezen voor abortus.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:41 schreef Argento het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou een noodsituatie zijn? Een noodsituatie is een situatie waarin je komt te verkeren door omstandigheden die buiten je macht zijn gelegen en waarvan je in redelijkheid de gevolgen niet zou hoeven dragen. Dat een kindje niet past in het leven dat je zou willen leiden is een omstandigheid die je in overweging moet nemen vóórdat je sex gaat hebben. Als je onvoldoende maatregelen treft of sowieso het risico accepteert, dan moet je niet raar opkijken als er een bevruchting plaatsvindt, want daar heb je dan zelf hard genoeg aan meegewerkt. Nee, dat is natuurlijk geen noodsituatie. Bovendien, als de wetgever hier een noodsituatie in zou hebben gezien, dan valt uiteindelijk iedere situatie onder deze noemer. En dan heeft de nadere eis van een noodsituatie geen enkele zin.
Dat een abortus überhaupt in je hoofd opkomt...quote:Op donderdag 22 december 2011 17:56 schreef Soempie het volgende:
Weten jullie al zeker dat jullie het willen houden?
Kindermoordenaar!quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:26 schreef -Nouvelles het volgende:
Interessant topic voor mij.
Ik ben zelf net twintig en mijn vriendin is net negentien en ongepland zwanger. Zoals het er nu uitziet gaan we voor de abortus (wat ikzelf sowieso wil) maar m'n vriendin twijfelt, wat ik overigens heel goed begrijp.
Ik zie mezelf niet als een vader en wil dit dan ook niet, voor mij voelt het als een grote nachtmerrie en feitelijk als het kapot maken van mijn leven. Ik wil nog teveel dingen doen (ik ga drie keer per week uit, ik ga een wo studie doen, veel reizen en ik doe gewoon altijd mijn ding met vrienden). Ik ben er dus nog lang niet klaar voor en mijn vriendin heeft ook haar dingen zoals een wo-studie, bijbaantjes, haar toekomst enzovoort. Het is niet handig om een kind te nemen, we hebben het kind niet veel te bieden. Financieel zit het alleen maar goed en dat is dan ook meteen alles.
Mijn ouders en haar ouders vinden ook dat het kind weggehaald moet worden maar zij draagt het kind en haar gevoel zegt iets anders maar onze ouders staan alsnog achter iedere keuze die gemaakt wordt. Mijn vriendin in de steek laten ga ik sowieso niet doen, ongeacht de keuze die mijn vriendin maakt. En ik heb het idee dat mijn vriendin alsnog voor haar gevoel kiest en het kind wil houden, helaas.
Kijk, dat je op het moment dat zoiets je voor de éérste keer overkomt, het volgende besef bij je opkomt:quote:Op woensdag 28 december 2011 08:18 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Hebben we ook wel twee keer gedaan. Die keren dat dat niet is gebeurd, kon het niet aangezien we in het buitenland waren en verder eerlijk gezegd, te laks zijn geweest omdat de kans toch klein super is.
kan ik nog wel begrijpen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:34 schreef -Nouvelles het volgende:
Ik ook op dit moment, ik ben heel gek op haar maar ik ken mezelf, op den duur wil ik iemand anders, ik ben gehecht aan mijn vrijheid en ik houd van flirten/vrouwen. Feitelijk ben ik niet echt klaar voor een hele serieuze relatie.
Of het is gewoon iemand met een andere meningquote:Op woensdag 28 december 2011 10:39 schreef Geelman het volgende:
Of Nouvelles is een vette kudttroll, of hij komt zelf in aanmerking voor pre-natale abortus!
Tja, als dit dan vaker gebeurd is vind ik dat jij zelf je verantwoordelijkheid ook had moeten nemen hierin... Als je weet dat je vriendin niet zo goed met de pil omgaat is een rubbertje de enige oplossing... En als je vriendin na een aantal missers nog steeds niet goed op de pil let vraag ik mezelf ook af hoe hard ze e.e.a. wilde voorkomen...quote:Op woensdag 28 december 2011 08:18 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Hebben we ook wel twee keer gedaan. Die keren dat dat niet is gebeurd, kon het niet aangezien we in het buitenland waren en verder eerlijk gezegd, te laks zijn geweest omdat de kans toch klein super is.
Alle abortus moet verboden worden, alleen niet als de zwangerschap is ontstaan door een verkrachting of als het kind dood of ernstig ziek/misvormd ter wereld zal komen. Een beetje kinderen vermoorden omdat je te lamlendig bent om een condoompie over je leuter te schuiven...quote:Op woensdag 28 december 2011 10:42 schreef Bleie het volgende:
Ik schrik er echt van hoe sterk mensen hier tegen abortus zijn. En vooral: hoe sterk ze dat voor een ander willen bepalen. Dat het een keus is die je zelf niet zou maken, prima, maar wie ben jij om tegen een ander te zeggen dat zij geen abortus mag plegen (of in dit geval: dat Nouvelles niet mag willen dat zijn vriendin dat doet).
Ik ben niet anti-abortus, als je twee tieners hebt die tegen een ongelukje aanlopen liggen de zaken heel anders imho... Nu ik meer van het verhaal van Nouvelles hoor schuift mijn mening ook van "moet kunnen" naar "op de blaren zitten" Bovendien denk ik dat de vriendin in kwestie al lang een keus heeft gemaakt hier...quote:Op woensdag 28 december 2011 10:47 schreef Soempie het volgende:
Bleie, helemaal eens. Ik vraag me ook af of het komt doordat het topic in OUD staat of dat zoveel meer mensen er zo over denken. Denk dat het ook komt door hoe Nouvelles het verwoord heeft, dat dit de eerste reactie is. Dat hoop ik dan maar. Mijn man zei ook als eerst: 'ja, dat had je dan eerder moeten bedenken, flapdrol', terwijl hij helemaal niet tegen abortus is en er zo ongeveer hetzelfde over denkt als ik.
Neuken is veuls te lekker om het alleen als voortplanting te gebruiken manquote:Op woensdag 28 december 2011 10:55 schreef Geelman het volgende:
Tieners moeten gewoon geen seks hebben als ze er niet klaar voor zijn. Seks is bedoeld om voort te planten, dus niet zeuren als je een kind krijgt.
Daarom hebben katholieken ook veel kinderen.quote:Op woensdag 28 december 2011 10:55 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Neuken is veuls te lekker om het alleen als voortplanting te gebruiken man
Ik snap wat je bedoelt hoor, maar het gaat mij ook om de rest van de achtergrond. Hij geeft duidelijk aan dat het wél kan, maar hij 't niet in kan passen in z'n sociaal leven. Daar had je dan wat mij betreft eerder over na moeten denken. Abortus is geen vorm van anticonceptie achteraf... En zo zou het nu wel gebruikt worden doordat ze erg onzorgvuldig zijn geweest.quote:Op woensdag 28 december 2011 10:56 schreef Bleie het volgende:
Maar 'op de blaren zitten', dat is best als het gaat om iemand die iets gekocht heeft dat te duur is, en daardoor schulden moet afbetalen of zo. Je hebt het hier over het leven van een kind. Dat kind is uiteindelijk degene die op de blaren zit, met een vader (en moeder?, daar ga ik niet over speculeren, er zijn vrouwen echt onopzettelijk slordig met de pil omgaan) die het niet wilde.
Abortus=moordquote:Op woensdag 28 december 2011 10:58 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben zeker wel pro-abortus!
Ik ben nog meer pro-anti-conceptie, maar als er daar, om wat voor reden dan ook, iets niet goed mee gegaan is, of achterwege gelaten is, of wat dan ook, dan is wmb een ieder vrij er voor te kiezen de zwangerschap af te breken om (vrijwel) welke reden dan ook.
Zo heel vroeg in de zwangerschap heeft dat voor mij helemaal niets te maken met moord of wat dan ook. Een kind/baby/embryo/foeutus wordt volgens de wet pas als zodanig aangezien na 24 weken zwangerschap en dat is wmb een goeie grens.
Nee, daar ben ik het niet mee eens...quote:
Ik was het die die term gebruikte en het enige dat ik wilde zeggen is dat Nouvelles wmb wel eens op wat voor wijze dan ook eens echt zich moet realiseren waar ze mee 'spelen'.quote:Op woensdag 28 december 2011 10:56 schreef Bleie het volgende:
Maar 'op de blaren zitten', dat is best als het gaat om iemand die iets gekocht heeft dat te duur is, en daardoor schulden moet afbetalen of zo. Je hebt het hier over het leven van een kind. Dat kind is uiteindelijk degene die op de blaren zit, met een vader (en moeder?, daar ga ik niet over speculeren, er zijn vrouwen echt onopzettelijk slordig met de pil omgaan) die het niet wilde.
Ja, dat. Als het om je eigen blaren gaat, soit, maar om een kind op andermans blaren te laten zitten wegens oh zo hoogdravende principes, nee.quote:Op woensdag 28 december 2011 10:56 schreef Bleie het volgende:
Je wist niet dat je van Neuken kinderen kreeg?quote:Op donderdag 22 december 2011 17:50 schreef Robbberttt het volgende:
Ik weet niet wat ik met dit topic wil bereiken. Ik wil het gewoon van me afschrijven denk ik.
Het is een raar idee; volgend jaar komt er een kleine versie van mezelf te wereld. Ik kan het nog steeds niet bevatten. We zijn beiden 23, hebben net een jaar een relatie en wonen nog bij onze ouders.
Praktisch wordt het een zware opgave. Huis vinden is al niet makkelijk namelijk..
Zijn er meer mensen die in deze situatie hebben gezeten? Waarvoor hebben jullie gekozen? Hebben jullie spijt van beslissingen of andersom?
't Gaat alleen wel om een kindje, die mogelijk niet gewenst is door de ouders (ik ben wel van mening dat de vrouw de uiteindelijke beslissing moet nemen). En nogmaals, Nouvelles is nu heel eerlijk over de redenen, hij had het ook heel anders kunnen brengen. En natuurlijk vind ik dat mensen hem daarop aan mogen spreken. Hoop dat het een goede les is voor de toekomst voor hem.quote:Op woensdag 28 december 2011 10:53 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik ben niet pro-abortus, maar als je twee tieners hebt die tegen een ongelukje aanlopen liggen de zaken imho anders... Nu ik meer van het verhaal van Nouvelles hoor schuift mijn mening ook van "moet kunnen" naar "op de blaren zitten" Bovendien denk ik dat de vriendin in kwestie al lang een keus heeft gemaakt hier...
Je vergeet nog een stukje daarachter: vind ik.quote:
Mij komen de tranen.quote:Op woensdag 28 december 2011 10:56 schreef Bleie het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |