abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106027010
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 20:23 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Ik ga mijn kind sowieso niet weggeven, dat gaat ook weer in tegen mijn gevoel.

Weggeven druist tegen je tere gevoelens aan maar weghalen (= doodmaken) is geen probleem. Sorry maar dat gaat mijn pet echt te boven hoor.
  zondag 25 december 2011 @ 11:04:09 #27
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_106027151
quote:
17s.gif Op zondag 25 december 2011 10:54 schreef Kyara het volgende:

[..]

Weggeven druist tegen je tere gevoelens aan maar weghalen (= doodmaken) is geen probleem. Sorry maar dat gaat mijn pet echt te boven hoor.
Een kind is pas een kind als het geboren is, Kyara. Nu is het nog geen wezentje. Vind ik dan.
Prrrrr
pi_106027219
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 11:04 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Een kind is pas een kind als het geboren is, Kyara. Nu is het nog geen wezentje. Vind ik dan.
Ja dat blijft natuurlijk een eeuwige discussie. Ik vind een kind een kind vanaf de verwekking en ben dus net als Kyara verwonderd: weggeven is een absolute no-go maar weghalen is geen probleem :?
  zondag 25 december 2011 @ 11:10:56 #29
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_106027255
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2011 11:09 schreef klavertje-4 het volgende:

[..]

Ja dat blijft natuurlijk een eeuwige discussie. Ik vind een kind een kind vanaf de verwekking en ben dus net als Kyara verwonderd: weggeven is een absolute no-go maar weghalen is geen probleem :?
Vandaar ook mijn 'vind ik' erachter. Ik vind een kind pas een kind als het zelfstandig kan leven.
Prrrrr
pi_106027733
quote:

[..]

Ik vind het vooral verwonderlijk dat de keuze al vast staat vanaf het begin (zie ook het andere topic) en dat andere mogelijkheden al direct worden uitgesloten. Ik ben zelf niet tegen abortus, maar ook niet altijd zomaar voor, als de beslissing maar goed overdacht wordt.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_106028247
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 11:10 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Vandaar ook mijn 'vind ik' erachter. Ik vind een kind pas een kind als het zelfstandig kan leven.
Dus als een kind bij de geboorte niet zelfstandig kan ademen door problemen en het dus beademt moet worden, is het nog geen kind :?
pi_106028564
Laten we het bij het verhaal van TO houden..

Komt helemaal goed TO. Gefeliciteerd en succes in de toekomst!
pi_106028873
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 17:25 schreef Soempie het volgende:

[..]

Je weet toch niet wat er 'mis' is gegaan?
Uit het verhaal van TS en de daarop volgende reacties blijkt genoegzaam dat er helemaal niets is misgegaan.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_106028970
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 20:23 schreef -Nouvelles het volgende:
Helaas voor het kind omdat wij het kind (denk ik) niet kunnen geven wat het kind nodig heeft.
Nee, je WILT het kind niet geven wat nodig is. Dat is wat anders.

quote:
Financieel is het geen probleem maar qua tijd/liefde voor het kind wel, er gaat veel tijd in zitten.
Dat bedoel ik dus.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_106029010
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 11:04 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Uhm.... je weet dat bij adoptie het kind wordt weggegeven nádat het geboren is?
  zondag 25 december 2011 @ 12:49:48 #36
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_106029125
Terug on topic maar?
Prrrrr
  † In Memoriam † zondag 25 december 2011 @ 12:52:57 #37
230491 Zith
pls tip
pi_106029189
Al die sterke gevoelens zeg, ik zou ook gewoon blijven aandringen Argento, jij weet hoe het moet!
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 25 december 2011 @ 13:00:39 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106029322
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:41 schreef Cavalinho het volgende:
Ik neem aan dat je voor een huurwoning wel bovenaan de urgentie lijst komt in zo'n situatie dus dat gaat vast lukken. Ik weet zeker dat als het er eenmaal is, twijfels wegvallen.
Dat kun je dus vergeten, zwangerschap of het hebben van een kind is geen reden voor urgentie, en gezien het gezamenlijk inkomen komen ze waarschijnlijk niet eens in aanmerking voor sociale huur.

TS, gefeliciteerd!
Het is spannend, dat is het altijd, maar waarschijnlijk komen dingen vanzelf wel op hun pootjes terecht, het kan even duren maar dat geeft niet. Bij een van jullie ouders is waarschijnlijk een prima tussenoplossing, mits daar ruimte is.

Zoals Flugel al zegt: in principe is jouw woonplaats het handigst want jij hebt bijna een vast contract te pakken, maar als het in haar woonplaats veel eenvoudiger is om woonruimte te krijgen en de verbinding qua woon-werkverkeer is goed te doen, dan zou dat natuurlijk ook een optie kunnen zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 25 december 2011 @ 13:05:07 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106029416
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 december 2011 14:29 schreef Kyara het volgende:
Nouvelles, er is misschien ook nog een tussenweg tussen abortus en het kindje houden. Adoptie bijvoorbeeld. Misschien een goed idee om daar ook informatie over te zoeken? Sterkte, lijkt me een heel moeilijke situatie.
Ik denk dat dat nog zwaarder is dan een abortus.... zodra de baby geboren is wil je het kindje absoluut niet weggeven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 25 december 2011 @ 13:07:04 #40
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_106029449
Gefeliciteerd met je kleine!
'Cos boys don't cry.
  zondag 25 december 2011 @ 14:24:56 #41
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_106031155
Oke, er is jullie een cadeautje in de schoot geworpen. Letterlijk. Ik heb ook zo'n prachtcadeau gehad en erg makkelijk is dat niet altijd. Maar wel een van de mooiste dingen die je letterlijk kan overkomen. Probeer het idee positief te benaderen. Probeer lief voor elkaar te blijven. Uiteindelijk is het 'iets' wat elke dag groeit, net zoals het vaderschap/moederschap.
Ook al is 'vader' een titel die je niet eens hoeft te verdienen, maak er wat van! Het zijn de magische jaren die aanbreken en ze vliegen voorbij. Je hoeft niet perfect te zijn.
Iedereen kan een vader of moeder zijn, of het kindje nou jouw bloed heeft of niet. Een kind groeit van wat eten en drinken maar nog meer van knuffels en liefde. En een eigen kamertje is dan nog niet eens nodig zo lang het in een warm nestje geboren wordt.

Veel succes en van harte gefeliciteerd!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_106034462
quote:

[..]

Zo zie jij dat. Ik niet, voor mij is het nog niks. Ik heb het allemaal allang opgezocht en het kind is een soort garnaaltje, zo klein. Het lijkt niet eens op een mens. Mocht m'n vriendin alsnog de keuze maken (gelukkig zoals het er nu uitziet wordt het een abortus) om het te houden, ga ik mijn kind echt niet afstaan.

quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 11:39 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik vind het vooral verwonderlijk dat de keuze al vast staat vanaf het begin (zie ook het andere topic) en dat andere mogelijkheden al direct worden uitgesloten. Ik ben zelf niet tegen abortus, maar ook niet altijd zomaar voor, als de beslissing maar goed overdacht wordt.
Ik heb allang de voors en tegens op papier gezet. Voors zijn er niet eens voor mijn vriendin, het kind en mij. Ikzelf heb er goed over nagedacht. Ik praat er ook veel over met mijn ouders en haar ouders en voor ons staat het allemaal vast. Behalve voor m'n vriendin.

quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 12:42 schreef Argento het volgende:

[..]

Nee, je WILT het kind niet geven wat nodig is. Dat is wat anders.
Ik wil inderdaad niet, goed opgemerkt. Máár, als het niet anders kan, MOET en DOE ik het ook wel.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van TS. :)
  maandag 26 december 2011 @ 01:01:50 #43
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_106046592
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 17:31 schreef -Nouvelles het volgende:

[..]

Zo zie jij dat. Ik niet, voor mij is het nog niks. Ik heb het allemaal allang opgezocht en het kind is een soort garnaaltje, zo klein. Het lijkt niet eens op een mens. Mocht m'n vriendin alsnog de keuze maken (gelukkig zoals het er nu uitziet wordt het een abortus) om het te houden, ga ik mijn kind echt niet afstaan.

Just checkin', in een van je eerdere posts heb je het continu over 'het kind'...
Da's een beetje raar dan, toch?
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_106046873
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 19:14 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Ik kan me ook voorstellen dat je als jong gezin juist een plek voor jezelf wil hebben.
Ik kan me ook voorstellen dat je als ouders denkt: vind een eigen plek!
pi_106047108
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 13:26 schreef -Nouvelles het volgende:
Interessant topic voor mij. :)

Ik ben zelf net twintig en mijn vriendin is net negentien en ongepland zwanger. Zoals het er nu uitziet gaan we voor de abortus (wat ikzelf sowieso wil) maar m'n vriendin twijfelt, wat ik overigens heel goed begrijp.

Ik zie mezelf niet als een vader en wil dit dan ook niet, voor mij voelt het als een grote nachtmerrie en feitelijk als het kapot maken van mijn leven. Ik wil nog teveel dingen doen (ik ga drie keer per week uit, ik ga een wo studie doen, veel reizen en ik doe gewoon altijd mijn ding met vrienden :)). Ik ben er dus nog lang niet klaar voor en mijn vriendin heeft ook haar dingen zoals een wo-studie, bijbaantjes, haar toekomst enzovoort. Het is niet handig om een kind te nemen, we hebben het kind niet veel te bieden. Financieel zit het alleen maar goed en dat is dan ook meteen alles.

Mijn ouders en haar ouders vinden ook dat het kind weggehaald moet worden maar zij draagt het kind en haar gevoel zegt iets anders maar onze ouders staan alsnog achter iedere keuze die gemaakt wordt. Mijn vriendin in de steek laten ga ik sowieso niet doen, ongeacht de keuze die mijn vriendin maakt. En ik heb het idee dat mijn vriendin alsnog voor haar gevoel kiest en het kind wil houden, helaas.
Grappig dat het zowel voor mij als voor jou een interessant topic is. Toevallig staan we dan ook lijnrecht tegenover elkaar!

Waarom zou je het weghalen? Het is levensvatbaar en iemand gaat jou straks zoveel liefde geven (wat je nu niet voor mogelijk houdt).. Jij bent dan eindelijk iemand.. Iemand die verantwoordelijkheid kent (kende ik ook niet), iemand die trots is en iemand die zichzelf nooit hoeft te verwijten dat je een kind een leven hebt ontnomen!

Ik was 22 toen mn vriendin zwanger werd en mijn vriendin was 19. Wij hebben ook voor het dilemma gestaan, abortus of niet.. Voor mij was een ding duidelijk: Ik ging het hoe dan ook opvoeden en dragen.. Laat ik duidelijk zijn, ik stond echt niet te springen toen duidelijk werd dat ze zwanger was.. Ik kon me niet inbeelden dat ik vader werd.. Ik was verbaasd, bezorgd en het voelde zo raar.. Ik en vader worden? Iedereen rondom mij had het niet verwacht, maar ze stonden er voor me.. Alle vrienden waren erg verbaasd, maar gaven mij steun.. Ik ging drie keer stappen in de week, voetbalde vier keer in de week, ik deed wat ik leuk vond en was met alles bezig behalve met vader worden!

Mn dochter wordt in juli 4. Als ik chagarijnig thuis kom dan is er altijd wel iemand blij dat ik thuis ben en ben ik mijn chagarijnigheid spontaan vergeten! Wat een liefde krijg je van zo'n kleintje!

Ik kan me dan ook echt niet voorstellen dat je geen enkel pluspunt kan bedenken! Liefde, verantwoordelijkheid, trots gevoel, vader van jouw eigen kind, toekomst opbouwen met iemand die jou altijd steunt en (zo te zien ben je gelukkig met je vriendin) een toekomst met zn drieen..

Heb jij altijd gedacht dat je een vent was? Pak dan je verantwoordelijkheid en wees straks gelukkig.. Dat is misschien nu niet voor te stellen, maar man, je krijgt zoveel terug! Loop er niet voor weg..

Als je straks wilt stappen kan dat ook nog.. Als je wilt reizen kan dat altijd.. Als je weet ik veel wat wilt doen kan dat ook.. Ik neem aan dat jouw ouders achter je staan, no matter what..

Gast geloof me, je wilt later nooit het gevoel krijgen dat je een leven van jouw eigen kind hebt weggenomen.. Dat besef krijg je later als jij op latere leeftijd een kind krijgt waar je dolgelukkig mee bent, als anderen rondom jou kinderen krijgen of zelfs geen kinderen kunnen krijgen! Dat verwijt wilde ik niet op me hebben..

Een dag in de week zijn we samen met zn tweeen als mijn vriendin werken is en ik vrij ben.. Man, ben zo trots als een paauw! Samen dingen doen.. Geweldig! Ze noemt je papa, ze is afhankelijk van jou en jij geeft alles voor haar.. Alleen dat besef heb je zelf nog niet..
Nil Satis Nisi Optimum
  dinsdag 27 december 2011 @ 09:56:01 #46
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106079225
Nouvelles, ik vind het op zich wel knap dat je jezelf zo kwetsbaar neer durft te zetten hier... Ik ben ook helemaal niet pro-abortus, maar als jullie er beiden echt geen heil in zien hoef je ook niet koste wat kost vol te houden wat mij betreft... Het ligt er dan ook een beetje aan wat de termijn van zwangerschap is, 5 weken is een ander verhaal dan 11 weken...

Ook verfrissend om te zien dat je 't niet alleen op financien of andere onmogelijkheden houdt, maar ook kijkt naar de emotionele behoeften die een kind heeft. Die zijn wat mij betreft het allerbelangrijkste en als je er van overtuigd bent dat je die behoeften niet zult kunnen bevredigen is je twijfel helemaal terecht... Overigens moet ik daarbij wel de kanttekening plaatsen dat het eigenlijk helemaal niet moeilijk is om van je kindje te gaan houden... Moeilijke keuzes hoor... Sterkte ermee!

Overigens MsPoez, voor mij is een kindje een kindje zodra ik zwanger ben zo'n beetje ;) Wellicht ook niet altijd helemaal correct, maar het gaat in dat soort gevallen denk ik met name om gevoel. Voor sommigen voelt een 'vrucht' direct als een kindje terwijl voor anderen die grens wellicht pas bij de geboorte ligt... Ik kan mezelf ook voorstellen dat het bij een ongeplande zwangerschap helemaal lang kan duren voor je de omslag van vrucht naar kind maakt, vooral als ongepland ook nog eens ongewenst is...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_106080189
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 09:56 schreef flugeltje het volgende:
Nouvelles, ik vind het op zich wel knap dat je jezelf zo kwetsbaar neer durft te zetten hier... Ik ben ook helemaal niet pro-abortus, maar als jullie er beiden echt geen heil in zien hoef je ook niet koste wat kost vol te houden wat mij betreft... Het ligt er dan ook een beetje aan wat de termijn van zwangerschap is, 5 weken is een ander verhaal dan 11 weken...

Ook verfrissend om te zien dat je 't niet alleen op financien of andere onmogelijkheden houdt, maar ook kijkt naar de emotionele behoeften die een kind heeft.
Het is maar wat je ´knap´ en ´verfrissend´ noemt.

Ik zie twee mensen die beiden bij hun volle verstand en met wederzijdse instemming het biologisch proces in werking hebben gesteld waarbij een zaadje een eicel bevrucht. Dat leidt, behoudens medische complicaties, tot een kind. En als dat kind in medisch opzicht een -in ieder geval- een normale kwaliteit van leven in het vooruitzicht heeft, is abortus in de gegeven omstandigheden nooit in het belang van het kind maar altijd in het belang van de aanstaande ouders voor wie dat aanstaande ouderschap achteraf gezien kennelijk toch niet zo goed uitkomt.

Als werkelijk in het belang van het kind wordt gedacht, is niet abortus de aangewezen oplossing, maar adoptie. Want, inderdaad, je moet het een kind niet aandoen om overgeleverd te zijn aan de gratie van ouders die dat kind sowieso al niet wilde hebben.

Dus knap en verfrissend? Neuh. Moreel laakbaar? Ja. Strafbaar? Nou, misschien. De Wet Afbreking Zwangerschap bepaalt dat voortzetting van de zwangerschap niet van de vrouw gevergd kan worden indien dat tot een noodsituatie leidt. Wat de Wet precies onder een noodsituatie verstaat weet ik niet, maar dat de zorg voor een kind het de aanstaande vader zou beletten om zijn losbandige leven voort te zetten, zal de wetgever wel niet voldoende vinden.
  dinsdag 27 december 2011 @ 10:50:37 #48
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_106080212
Da's precies waarom ik benadrukte dat mijn mening niet meer is dan een mening, Flugeltje.
Prrrrr
  dinsdag 27 december 2011 @ 11:00:49 #49
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106080410
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 10:49 schreef Argento het volgende:

[..]

Het is maar wat je ´knap´ en ´verfrissend´ noemt.

Ik zie twee mensen die beiden bij hun volle verstand en met wederzijdse instemming het biologisch proces in werking hebben gesteld waarbij een zaadje een eicel bevrucht. Dat leidt, behoudens medische complicaties, tot een kind. En als dat kind in medisch opzicht een -in ieder geval- een normale kwaliteit van leven in het vooruitzicht heeft, is abortus in de gegeven omstandigheden nooit in het belang van het kind maar altijd in het belang van de aanstaande ouders voor wie dat aanstaande ouderschap achteraf gezien kennelijk toch niet zo goed uitkomt.

Als werkelijk in het belang van het kind wordt gedacht, is niet abortus de aangewezen oplossing, maar adoptie. Want, inderdaad, je moet het een kind niet aandoen om overgeleverd te zijn aan de gratie van ouders die dat kind sowieso al niet wilde hebben.

Dus knap en verfrissend? Neuh. Moreel laakbaar? Ja. Strafbaar? Nou, misschien. De Wet Afbreking Zwangerschap bepaalt dat voortzetting van de zwangerschap niet van de vrouw gevergd kan worden indien dat tot een noodsituatie leidt. Wat de Wet precies onder een noodsituatie verstaat weet ik niet, maar dat de zorg voor een kind het de aanstaande vader zou beletten om zijn losbandige leven voort te zetten, zal de wetgever wel niet voldoende vinden.
Ik kijk er andes tegenaan :) Adoptie is ook niet altijd zaligmakend, daar zijn ook al topics over volgeschreven hier in OUD.

En ja, ik blijf het verdomd knap vinden als je tegen de gangbare denkwijzen in durft te zeggen dat je het gewoon heel moeilijk vind. Hij geeft aan haar niet in de steek te zullen laten, welke keus er ook volgt, maar zegt ook dat hij er niet op zit te wachten en nog niet aan toe is. Daar heb ik respect voor ja, hij denkt er tenminste over na.... een kind is niet alleen maar haleluja, maar verdomd hard werken, heel eerlijk gezegd weet ik niet of ik het er op m'n 20e net zo goed vanaf gebracht zou hebben als nu...

En, behoudens de uitzonderingen in het tweede streepjestopic, is niet elke neukpartij erop gericht om een kind te maken. Ik ga er dan ook even vanuit dat alle partijen in bovenstaande 2 voorbeelden er dan ook alles aan gedaan hebben om zwangerschap te voorkomen :) Dan is het zwaar kut als dat toch gebeurd en ik kan me voorstellen dat het niet voor iedereen zomaar 'accepteren' is dan...
  dinsdag 27 december 2011 @ 11:01:49 #50
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106080424
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 10:50 schreef mrspoeZ het volgende:
Da's precies waarom ik benadrukte dat mijn mening niet meer is dan een mening, Flugeltje.
Weet ik, daarom dat ik mijn mening er ook nog overheen gooide ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')