Weggeven druist tegen je tere gevoelens aan maar weghalen (= doodmaken) is geen probleem. Sorry maar dat gaat mijn pet echt te boven hoor.quote:Op zaterdag 24 december 2011 20:23 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Ik ga mijn kind sowieso niet weggeven, dat gaat ook weer in tegen mijn gevoel.
Een kind is pas een kind als het geboren is, Kyara. Nu is het nog geen wezentje. Vind ik dan.quote:Op zondag 25 december 2011 10:54 schreef Kyara het volgende:
[..]
Weggeven druist tegen je tere gevoelens aan maar weghalen (= doodmaken) is geen probleem. Sorry maar dat gaat mijn pet echt te boven hoor.
Ja dat blijft natuurlijk een eeuwige discussie. Ik vind een kind een kind vanaf de verwekking en ben dus net als Kyara verwonderd: weggeven is een absolute no-go maar weghalen is geen probleemquote:Op zondag 25 december 2011 11:04 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Een kind is pas een kind als het geboren is, Kyara. Nu is het nog geen wezentje. Vind ik dan.
Vandaar ook mijn 'vind ik' erachter. Ik vind een kind pas een kind als het zelfstandig kan leven.quote:Op zondag 25 december 2011 11:09 schreef klavertje-4 het volgende:
[..]
Ja dat blijft natuurlijk een eeuwige discussie. Ik vind een kind een kind vanaf de verwekking en ben dus net als Kyara verwonderd: weggeven is een absolute no-go maar weghalen is geen probleem
Ik vind het vooral verwonderlijk dat de keuze al vast staat vanaf het begin (zie ook het andere topic) en dat andere mogelijkheden al direct worden uitgesloten. Ik ben zelf niet tegen abortus, maar ook niet altijd zomaar voor, als de beslissing maar goed overdacht wordt.quote:Op zondag 25 december 2011 11:09 schreef klavertje-4 het volgende:
[..]
Ja dat blijft natuurlijk een eeuwige discussie. Ik vind een kind een kind vanaf de verwekking en ben dus net als Kyara verwonderd: weggeven is een absolute no-go maar weghalen is geen probleem
Dus als een kind bij de geboorte niet zelfstandig kan ademen door problemen en het dus beademt moet worden, is het nog geen kindquote:Op zondag 25 december 2011 11:10 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Vandaar ook mijn 'vind ik' erachter. Ik vind een kind pas een kind als het zelfstandig kan leven.
Uit het verhaal van TS en de daarop volgende reacties blijkt genoegzaam dat er helemaal niets is misgegaan.quote:Op zaterdag 24 december 2011 17:25 schreef Soempie het volgende:
[..]
Je weet toch niet wat er 'mis' is gegaan?
Nee, je WILT het kind niet geven wat nodig is. Dat is wat anders.quote:Op zaterdag 24 december 2011 20:23 schreef -Nouvelles het volgende:
Helaas voor het kind omdat wij het kind (denk ik) niet kunnen geven wat het kind nodig heeft.
Dat bedoel ik dus.quote:Financieel is het geen probleem maar qua tijd/liefde voor het kind wel, er gaat veel tijd in zitten.
Uhm.... je weet dat bij adoptie het kind wordt weggegeven nádat het geboren is?quote:Op zondag 25 december 2011 11:04 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Een kind is pas een kind als het geboren is, Kyara. Nu is het nog geen wezentje. Vind ik dan.
Dat kun je dus vergeten, zwangerschap of het hebben van een kind is geen reden voor urgentie, en gezien het gezamenlijk inkomen komen ze waarschijnlijk niet eens in aanmerking voor sociale huur.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:41 schreef Cavalinho het volgende:
Ik neem aan dat je voor een huurwoning wel bovenaan de urgentie lijst komt in zo'n situatie dus dat gaat vast lukken. Ik weet zeker dat als het er eenmaal is, twijfels wegvallen.
Ik denk dat dat nog zwaarder is dan een abortus.... zodra de baby geboren is wil je het kindje absoluut niet weggeven.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:29 schreef Kyara het volgende:
Nouvelles, er is misschien ook nog een tussenweg tussen abortus en het kindje houden. Adoptie bijvoorbeeld. Misschien een goed idee om daar ook informatie over te zoeken? Sterkte, lijkt me een heel moeilijke situatie.
Zo zie jij dat. Ik niet, voor mij is het nog niks. Ik heb het allemaal allang opgezocht en het kind is een soort garnaaltje, zo klein. Het lijkt niet eens op een mens. Mocht m'n vriendin alsnog de keuze maken (gelukkig zoals het er nu uitziet wordt het een abortus) om het te houden, ga ik mijn kind echt niet afstaan.quote:Op zondag 25 december 2011 11:09 schreef klavertje-4 het volgende:
[..]
Ik heb allang de voors en tegens op papier gezet. Voors zijn er niet eens voor mijn vriendin, het kind en mij. Ikzelf heb er goed over nagedacht. Ik praat er ook veel over met mijn ouders en haar ouders en voor ons staat het allemaal vast. Behalve voor m'n vriendin.quote:Op zondag 25 december 2011 11:39 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik vind het vooral verwonderlijk dat de keuze al vast staat vanaf het begin (zie ook het andere topic) en dat andere mogelijkheden al direct worden uitgesloten. Ik ben zelf niet tegen abortus, maar ook niet altijd zomaar voor, als de beslissing maar goed overdacht wordt.
Ik wil inderdaad niet, goed opgemerkt. Máár, als het niet anders kan, MOET en DOE ik het ook wel.quote:Op zondag 25 december 2011 12:42 schreef Argento het volgende:
[..]
Nee, je WILT het kind niet geven wat nodig is. Dat is wat anders.
Just checkin', in een van je eerdere posts heb je het continu over 'het kind'...quote:Op zondag 25 december 2011 17:31 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Zo zie jij dat. Ik niet, voor mij is het nog niks. Ik heb het allemaal allang opgezocht en het kind is een soort garnaaltje, zo klein. Het lijkt niet eens op een mens. Mocht m'n vriendin alsnog de keuze maken (gelukkig zoals het er nu uitziet wordt het een abortus) om het te houden, ga ik mijn kind echt niet afstaan.
Ik kan me ook voorstellen dat je als ouders denkt: vind een eigen plek!quote:Op donderdag 22 december 2011 19:14 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ik kan me ook voorstellen dat je als jong gezin juist een plek voor jezelf wil hebben.
Grappig dat het zowel voor mij als voor jou een interessant topic is. Toevallig staan we dan ook lijnrecht tegenover elkaar!quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:26 schreef -Nouvelles het volgende:
Interessant topic voor mij.
Ik ben zelf net twintig en mijn vriendin is net negentien en ongepland zwanger. Zoals het er nu uitziet gaan we voor de abortus (wat ikzelf sowieso wil) maar m'n vriendin twijfelt, wat ik overigens heel goed begrijp.
Ik zie mezelf niet als een vader en wil dit dan ook niet, voor mij voelt het als een grote nachtmerrie en feitelijk als het kapot maken van mijn leven. Ik wil nog teveel dingen doen (ik ga drie keer per week uit, ik ga een wo studie doen, veel reizen en ik doe gewoon altijd mijn ding met vrienden). Ik ben er dus nog lang niet klaar voor en mijn vriendin heeft ook haar dingen zoals een wo-studie, bijbaantjes, haar toekomst enzovoort. Het is niet handig om een kind te nemen, we hebben het kind niet veel te bieden. Financieel zit het alleen maar goed en dat is dan ook meteen alles.
Mijn ouders en haar ouders vinden ook dat het kind weggehaald moet worden maar zij draagt het kind en haar gevoel zegt iets anders maar onze ouders staan alsnog achter iedere keuze die gemaakt wordt. Mijn vriendin in de steek laten ga ik sowieso niet doen, ongeacht de keuze die mijn vriendin maakt. En ik heb het idee dat mijn vriendin alsnog voor haar gevoel kiest en het kind wil houden, helaas.
Het is maar wat je ´knap´ en ´verfrissend´ noemt.quote:Op dinsdag 27 december 2011 09:56 schreef flugeltje het volgende:
Nouvelles, ik vind het op zich wel knap dat je jezelf zo kwetsbaar neer durft te zetten hier... Ik ben ook helemaal niet pro-abortus, maar als jullie er beiden echt geen heil in zien hoef je ook niet koste wat kost vol te houden wat mij betreft... Het ligt er dan ook een beetje aan wat de termijn van zwangerschap is, 5 weken is een ander verhaal dan 11 weken...
Ook verfrissend om te zien dat je 't niet alleen op financien of andere onmogelijkheden houdt, maar ook kijkt naar de emotionele behoeften die een kind heeft.
Ik kijk er andes tegenaanquote:Op dinsdag 27 december 2011 10:49 schreef Argento het volgende:
[..]
Het is maar wat je ´knap´ en ´verfrissend´ noemt.
Ik zie twee mensen die beiden bij hun volle verstand en met wederzijdse instemming het biologisch proces in werking hebben gesteld waarbij een zaadje een eicel bevrucht. Dat leidt, behoudens medische complicaties, tot een kind. En als dat kind in medisch opzicht een -in ieder geval- een normale kwaliteit van leven in het vooruitzicht heeft, is abortus in de gegeven omstandigheden nooit in het belang van het kind maar altijd in het belang van de aanstaande ouders voor wie dat aanstaande ouderschap achteraf gezien kennelijk toch niet zo goed uitkomt.
Als werkelijk in het belang van het kind wordt gedacht, is niet abortus de aangewezen oplossing, maar adoptie. Want, inderdaad, je moet het een kind niet aandoen om overgeleverd te zijn aan de gratie van ouders die dat kind sowieso al niet wilde hebben.
Dus knap en verfrissend? Neuh. Moreel laakbaar? Ja. Strafbaar? Nou, misschien. De Wet Afbreking Zwangerschap bepaalt dat voortzetting van de zwangerschap niet van de vrouw gevergd kan worden indien dat tot een noodsituatie leidt. Wat de Wet precies onder een noodsituatie verstaat weet ik niet, maar dat de zorg voor een kind het de aanstaande vader zou beletten om zijn losbandige leven voort te zetten, zal de wetgever wel niet voldoende vinden.
Weet ik, daarom dat ik mijn mening er ook nog overheen gooidequote:Op dinsdag 27 december 2011 10:50 schreef mrspoeZ het volgende:
Da's precies waarom ik benadrukte dat mijn mening niet meer is dan een mening, Flugeltje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |