Ik heb de meest verschrikkelijke verhalen van familieleden moeten horen over deze strijd. Echt te bizar dat dit zo weinig aandacht heeft gehad. Er is ook nooit enige vorm van erkenning of schadevergoeding geweest van de Fransen.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:35 schreef Aloulou het volgende:
Wat een droevig ventje die Sarkozy. Frankrijk heeft hele smerige handen in Noord-Afrika en vooral de Algerijnse onafhankelijksoorlog waar ze duizenden hebben afgemaakt. Vergeten we alle andere voormalige Afrikaanse landen die zich hebben doodgevochten voor hun vrijheid. Eerst maar ff zelf in de eigen historie kijken?
Volgens Algerijnse documenten vielen er naar schatting 1,5 miljoen doden gedurende de onafhankelijkheidsstrijd van Algerije. De Algerijnen en hun president Abdelaziz Bouteflika argumenteerden dat het bloedbad erkend moest worden als genocide en dat Frankrijk zich aan hen zou moeten verontschuldigen. De Arabische staten en veel moslimlanden, Turkije inbegrepen, steunden de Algerijnse beweringen. Frankrijk deelde echter deze visie niet en schatte het aantal doden op 350 000.
http://en.wikipedia.org/wiki/S%C3%A9tif_and_Guelma_massacre
Toch is dit dan wel weer grappig:quote:Op donderdag 22 december 2011 18:35 schreef Aloulou het volgende:
Wat een droevig ventje die Sarkozy. Frankrijk heeft hele smerige handen in Noord-Afrika en vooral de Algerijnse onafhankelijksoorlog waar ze duizenden hebben afgemaakt. Vergeten we alle andere voormalige Afrikaanse landen die zich hebben doodgevochten voor hun vrijheid. Eerst maar ff zelf in de eigen historie kijken?
Volgens Algerijnse documenten vielen er naar schatting 1,5 miljoen doden gedurende de onafhankelijkheidsstrijd van Algerije. De Algerijnen en hun president Abdelaziz Bouteflika argumenteerden dat het bloedbad erkend moest worden als genocide en dat Frankrijk zich aan hen zou moeten verontschuldigen. De Arabische staten en veel moslimlanden, Turkije inbegrepen, steunden de Algerijnse beweringen. Frankrijk deelde echter deze visie niet en schatte het aantal doden op 350 000.
http://en.wikipedia.org/wiki/S%C3%A9tif_and_Guelma_massacre
Die paar honderd jaar dat ze elk volk hebben uitgemoord rond de Middellandse Zee is goed voor een voetnoot in de geschiedenis.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:33 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Euh... is dit het werk van iemand die voortdurend onder de voet gelopen wordt:
[ afbeelding ]
Hoe ging het met de armenen? Ze werden opgehitst door de russen en kwamen in opstand in Turkije, ze begonnen met het uitmoorden van Turkse dorpen..quote:Op donderdag 22 december 2011 18:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Feitelijke leugen, zelf-hatertje. Zowel de Kroaten, Bosniers als Serviers gingen als beesten te keer en de Serviers zijn NIET degene die ermee begonnen zijn. Dat waren je moslimvriendjes die opeens een onafhankelijke staat uitriepen en de Bosnische Serviers tot ongewenst verklaarden. Dat de Serviers een stuk sterker bleken te zijn dan hun, dat is hun eigen domheid geweest.
Maar goed, met feiten heb jij niet zoveel op, dat is bekend.
Is dat werkelijk zo? Kijk hier eens.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Turkije heeft dezelfde credit rating als Mongolie en Egypte. Vele, vele malen slechter dan de Europese zwakke broeders, buiten Griekenland dan.
Toegegeven, het is kinderachtig. Maar het maakt het niet minder hypocriet om dát niet te erkenen, maar die ene waar je niets mee te maken hebt, wel.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:37 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
"Ja maar hunnie deden het ook!!!"
En jij des te meer met racisme, dat is ook algemeen bekend.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Feitelijke leugen, zelf-hatertje. Zowel de Kroaten, Bosniers als Serviers gingen als beesten te keer en de Serviers zijn NIET degene die ermee begonnen zijn. Dat waren je moslimvriendjes die opeens een onafhankelijke staat uitriepen en de Bosnische Serviers tot ongewenst verklaarden. Dat de Serviers een stuk sterker bleken te zijn dan hun, dat is hun eigen domheid geweest.
Inderdaad. Deal with it.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:38 schreef xminator het volgende:
Maar hey Turken zijn moslims, dus dan hebben de Turken het gedaan.
Hmm ik geloof dat je in die tijden beter een inwoner kon zijn van het Ottomaanse rijk dan inwoner van een christelijke staat.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:38 schreef OEM het volgende:
[..]
Die paar honderd jaar dat ze elk volk hebben uitgemoord rond de Middellandse Zee is goed voor een voetnoot in de geschiedenis.
Shhhhhttt... dit mag niet gezegd worden Mutant. Dan zijn we weer moslimhuilies met calimerogedrag en die slachtofferrolquote:Op donderdag 22 december 2011 18:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb de meest verschrikkelijke verhalen van familieleden moeten horen over deze strijd. Echt te bizar dat dit zo weinig aandacht heeft gehad. Er is ook nooit enige vorm van erkenning of schadevergoeding geweest van de Fransen.
Aan successen uit het verleden heb je vandaag de dag helemaal niks.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:40 schreef xminator het volgende:
[..]
Hmm ik geloof dat je in die tijden beter een inwoner kon zijn van het Ottomaanse rijk dan inwoner van een christelijke staat.
Misschien moet je een paar geschiedenisboeken openslaan.
WAT MAAKT HET NOU UIT WIE ER BEGINT?quote:Op donderdag 22 december 2011 18:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Waar heb jij het nou weer over? Check berichtje waar ik op reageer en trek je conclusies. Ik verbeter zijn drogredenen.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:42 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Aan successen uit het verleden heb je vandaag de dag helemaal niks.
Ongewenst verklaren is ook niet netjes, maar is nog lang niet zo erg als genocide. Maar dat snapt ie toch niet, want hij vindt dat moslims minderwaardig en gevaarlijk zijn.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:42 schreef zarGon het volgende:
[..]
WAT MAAKT HET NOU UIT WIE ER BEGINT?
Dat is recent gebeurt dan. Maar nog steeds vele, vele malen slechter dan het slechtste Euro lid. Buiten Griekenland dan.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:39 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Is dat werkelijk zo? Kijk hier eens.
Waar heb jij het nou weer over? Check berichtje waar ik op reageer en trek je conclusies. Ik verbeter zijn valse berichten.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:42 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Aan successen uit het verleden heb je vandaag de dag helemaal niks.
Maakt dat wat uit?quote:Op donderdag 22 december 2011 18:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Toch is dit dan wel weer grappig:
de Arabische staten en veel moslimlanden, Turkije inbegrepen,
Ja Naser Oric deed alleen aan 'ongewenst verklaren'. Het uitmoorden van Servische dorpen, dat deed hij helemaal niet hoor!quote:Op donderdag 22 december 2011 18:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Ongewenst verklaren is ook niet netjes, maar is nog lang niet zo erg als genocide. Maar dat snapt ie toch niet, want hij vindt dat moslims minderwaardig en gevaarlijk zijn.
Frankrijk heeft er degelijk wel mee te maken. De Franse soldaten in Zuid-Oost Turkije(Antep, Maras, Urfa) waren overwegend Armeniërs. Turkije hoeft niet te wijzen naar Algerije, wijzen naar de handelingen van Fransen(Armenen) in Turkije tussen 1918 en 1921 is genoeg.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:39 schreef zarGon het volgende:
[..]
Toegegeven, het is kinderachtig. Maar het maakt het niet minder hypocriet om dát niet te erkenen, maar die ene waar je niets mee te maken hebt, wel.
Verbeteren? Je komt met een willekeurige, niet relevante vergelijking met de big boys, ditmaal de Christenen. Hetgeen weer een teken is van het Turkse calimero-complex.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:44 schreef xminator het volgende:
[..]
Waar heb jij het nou weer over? Check berichtje waar ik op reageer en trek je conclusies. Ik verbeter zijn valse berichten.
Misschien op de schaal van de Nederlanders in Indië, maar niet zodanig dat het onder de noemer 'genocide' valt.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja Naser Oric deed alleen aan 'ongewenst verklaren'. Het uitmoorden van Servische dorpen, dat deed hij helemaal niet hoor!
Dat is hij ook. Ik hou mijn hart vast wat de toekomst gaat brengen.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:47 schreef WammesWaggel het volgende:
Erdogan is een gestoorde extremist, de zoveelste keer dat hij de banden met een ander land verpest.
De opvolger van Khadaffi wbt wispelturigheid.
Je verbetert zijn berichten niet maar bent met hem een mijn-land-had-vroeger-de-grootste-virtuele-piemel wedstrijdje aangegaan, iets wat bijzonder nutteloos is aangezien je er niks uit af kunt leiden omdat geen van jullie beiden ook maar iets heeft bijgedragen aan dat succes wat je land in het verleden had.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:44 schreef xminator het volgende:
[..]
Waar heb jij het nou weer over? Check berichtje waar ik op reageer en trek je conclusies. Ik verbeter zijn valse berichten.
Schaf een aantal geschiedenisboeken aan en verdiep je in de Ottomaanse rijk. Kom dan terug, want het enige wat je doet is Turken proberen te kleineren, terwijl je inhoudelijk niets toevoegd.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:47 schreef OEM het volgende:
[..]
Verbeteren? Je komt met een willekeurige, niet relevante vergelijking met de big boys, ditmaal de Christenen. Hetgeen weer een teken is van het Turkse calimero-complex.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |