He is mad, dude.quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:38 schreef LXIV het volgende:
Verder vind ik Breivik wel een nerd, want omdat hij wist dat hij in het gevang kwam of zou sneuvelen bij zijn acties, besloot hij "zichzelf te verwennen door een jaar lang 16 uur per dag WOW te spelen"
Kom op, hoe erg wil je het hebben? Je weet dat je nog een jaar (in vrijheid) te leven hebt, je hebt geld genoeg en wat ga je dan doen in dat ene jaar? Dag in, dag uit bij je moeder op een zolderkamertje een suf computerspel spelen, samen met 16-jarige pubers met puistjes! Dat kan ik nu weer niet begrijpen van Fall Breivik. Ga dan lekker door Azië reizen, aanpappen met de sletjes daar, lekker eten, beetje surfen etc. 16 uur per dag WOW-spelen kan je ook in een Noorse cel.
Daar kan ik niks van zeggen want ik ben nooit naar school geweest. Maar als ik zo mag lezen wat Reve van onderwijs vond, dan kan het toch kloppen. En die had een hele scherpe kijk op dat soort zaken.quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je bent aan het huilen over die maatschappijleraren, zo is niemands middelbare school periode of universiteitsperiode geweest.
Ja, neem Reve even als het ijkpunt van deze maatschappij, goed idee.quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar kan ik niks van zeggen want ik ben nooit naar school geweest. Maar als ik zo mag lezen wat Reve van onderwijs vond, dan kan het toch kloppen. En die had een hele scherpe kijk op dat soort zaken.
Ja, als het zwart is, kopjes geeft, miauwt, spint, achter musjes aanloopt dan is het wrs een....?quote:
Goh, wat fijn dat je enkel randverschijnselen noemt.quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:38 schreef LXIV het volgende:
Verder vind ik Breivik wel een nerd, want omdat hij wist dat hij in het gevang kwam of zou sneuvelen bij zijn acties, besloot hij "zichzelf te verwennen door een jaar lang 16 uur per dag WOW te spelen"
Kom op, hoe erg wil je het hebben? Je weet dat je nog een jaar (in vrijheid) te leven hebt, je hebt geld genoeg en wat ga je dan doen in dat ene jaar? Dag in, dag uit bij je moeder op een zolderkamertje een suf computerspel spelen, samen met 16-jarige pubers met puistjes! Dat kan ik nu weer niet begrijpen van Fall Breivik. Ga dan lekker door Azië reizen, aanpappen met de sletjes daar, lekker eten, beetje surfen etc. 16 uur per dag WOW-spelen kan je ook in een Noorse cel.
Overigens het meest wrange is dat door sommige mensen wordt geïmpliceerd dat die 77 jongeren, omdat ze van een sociaaldemocratische jongere partij lid waren, idd anti-das Vaterland waren. Een generalisering die ook bij Breivik leefde.quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:42 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Goh, wat fijn dat je enkel randverschijnselen noemt.
Dat ie 77 onschuldige mensen heeft omgebracht, noem je niet.
Toerekeningsvatbaar of niet, hij kan nooit meer de maatschappij in.quote:Op vrijdag 20 april 2012 18:45 schreef Geneziz het volgende:
Moet je dit eens lezen;
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)nstructie-in-tweets/
Wat een gek zeg.
Het is wel confronterend voor mensen die zijn gedachtegoed, in eerste instantie, deelden natuurlijk, lijkt mij althans.quote:Op vrijdag 20 april 2012 19:02 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Toerekeningsvatbaar of niet, hij kan nooit meer de maatschappij in.
Ik zit dat te lezen...quote:Op vrijdag 20 april 2012 18:45 schreef Geneziz het volgende:
Moet je dit eens lezen;
Wat een gek zeg.
Welk gedachtegoed?quote:Op vrijdag 20 april 2012 19:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is wel confronterend voor mensen die zijn gedachtegoed, in eerste instantie, deelden natuurlijk, lijkt mij althans.
Al die antimoslim, antilinks ideeën.quote:
Dat politieke pamflet van de PVV-er Martin Bosma legt op net zo'n manier een verband tussen "links" en massa-immigratie en moslims als Anders Breivik. Volgens zowel Bosma als Breivik zijn de sociaal-democraten het grote gevaar, omdat moslims vanuit zichzelf niet de macht hebben om het Westen over te nemen, maar daar een cultuurrelativistische vijfde colonne voor nodig hebben. Zie ook Geert Wilders' uitspraak 'Partij van de Arabieren', dat eenzelfde gevoel of mening uitdrukt (ik denk dat het in de jaren dertig helemaal niet ongewoon was om partijen en organisaties 'Partij van de Joden' of iets dergelijks te noemen). Gezien het feit dat er heel veel volgelingen van de rechts-extremistische politieke beweging PVV, die ideologisch verwant is aan, nee, vrijwel overeenkomt met de ideologie van Anders Breivik, zijn, kan ik mij voorstellen dat heel veel rechtse of extreem-rechtse personen zich beginnen te schamen voor hun abjecte mening. Ze zouden het moeten doen in ieder geval. Ach, ze kunnen zich in ieder geval nog geruststellen met het feit dat de Leider van de PVV niet of hoogstens indirect tot geweld heeft opgeroepen.quote:Op vrijdag 20 april 2012 19:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is wel confronterend voor mensen die zijn gedachtegoed, in eerste instantie, deelden natuurlijk, lijkt mij althans.
En dan dit:quote:Op vrijdag 20 april 2012 18:45 schreef Geneziz het volgende:
Moet je dit eens lezen;
Wat een gek zeg.
quote:luukjmulder Luuk Mulder
Ik wou op de helikopter schieten, maar ik dacht: "dat moet ik niet doen. De politie zijn mijn vrienden."
Het is ook extreem hypocriet om niet te stellen dat het gedachtengoed van Breivik niet overeenkomt met dat van de PVV en al die verwante bewegingen. Dat is zonder meer zo.quote:Op vrijdag 20 april 2012 19:18 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat politieke pamflet van de PVV-er Martin Bosma legt op net zo'n manier een verband tussen "links" en massa-immigratie en moslims als Anders Breivik. Volgens zowel Bosma als Breivik zijn de sociaal-democraten het grote gevaar, omdat moslims vanuit zichzelf niet de macht hebben om het Westen over te nemen, maar daar een cultuurrelativistische vijfde colonne voor nodig hebben. Zie ook Geert Wilders' uitspraak 'Partij van de Arabieren', dat eenzelfde gevoel of mening uitdrukt (ik denk dat het in de jaren dertig helemaal niet ongewoon was om partijen en organisaties 'Partij van de Joden' of iets dergelijks te noemen). Gezien het feit dat er heel veel volgelingen van de rechts-extremistische politieke beweging PVV, die ideologisch verwant is aan, nee, vrijwel overeenkomt met de ideologie van Anders Breivik, zijn, kan ik mij voorstellen dat heel veel rechtse of extreem-rechtse personen zich beginnen te schamen voor hun abjecte mening. Ze zouden het moeten doen in ieder geval. Ach, ze kunnen zich in ieder geval nog geruststellen met het feit dat de Leider van de PVV niet of hoogstens indirect tot geweld heeft opgeroepen.
Dat vat het wel zo ongeveer samen idd, en dat is de reden waarom we hier op FOK! in verschillende subfora de discussie voeren of Breivik toerekeningsvatbaar of ontoerekeningsvatbaar is. Veel mensen hebben hier nl. dezelfde ideeën geuit, de afgelopen 10 jaar.quote:Op vrijdag 20 april 2012 19:18 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat politieke pamflet van de PVV-er Martin Bosma legt op net zo'n manier een verband tussen "links" en massa-immigratie en moslims als Anders Breivik. Volgens zowel Bosma als Breivik zijn de sociaal-democraten het grote gevaar, omdat moslims vanuit zichzelf niet de macht hebben om het Westen over te nemen, maar daar een cultuurrelativistische vijfde colonne voor nodig hebben. Zie ook Geert Wilders' uitspraak 'Partij van de Arabieren', dat eenzelfde gevoel of mening uitdrukt (ik denk dat het in de jaren dertig helemaal niet ongewoon was om partijen en organisaties 'Partij van de Joden' of iets dergelijks te noemen). Gezien het feit dat er heel veel volgelingen van de rechts-extremistische politieke beweging PVV, die ideologisch verwant is aan, nee, vrijwel overeenkomt met de ideologie van Anders Breivik, zijn, kan ik mij voorstellen dat heel veel rechtse of extreem-rechtse personen zich beginnen te schamen voor hun abjecte mening. Ze zouden het moeten doen in ieder geval. Ach, ze kunnen zich in ieder geval nog geruststellen met het feit dat de Leider van de PVV niet of hoogstens indirect tot geweld heeft opgeroepen.
Hij haalt de kastanjes uit het vuur voor mensen zoals jij, toch?quote:Op vrijdag 20 april 2012 19:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is ook extreem hypocriet om niet te stellen dat het gedachtengoed van Breivik niet overeenkomt met dat van de PVV en al die verwante bewegingen. Dat is zonder meer zo.
Breivik onderscheid zich enkel door uit dit gedachtengoed de conclusie te trekken dat de tijd gekomen is om gewelddadige actie te ondernemen.
Hij haalde de kastanjes uit het vuur voor mensen zoals jij toch?quote:Op vrijdag 20 april 2012 19:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is ook extreem hypocriet om niet te stellen dat het gedachtengoed van Breivik niet overeenkomt met dat van de PVV en al die verwante bewegingen. Dat is zonder meer zo.
Breivik onderscheid zich enkel door uit dit gedachtengoed de conclusie te trekken dat de tijd gekomen is om gewelddadige actie te ondernemen.
Laat ik vooropstellen dat ik zijn daden absoluut niet toejuich en de straf wat mij betreft niet hoog genoeg kan zijn, maar een psychische stoornis en het niet toerekeningsvatbaar zijn natuurlijk 0,0 met intelligentie te maken heeft.quote:Op donderdag 22 december 2011 13:30 schreef DRidder het volgende:
[..]
[..]
Toch opvallend dat er destijds op FOK! een groot aantal blanken beweerden dat deze knaap gezien zijn verrichtingen bijzonder intelligent zou moeten zijn![]()
![]()
En daarbij graag hadden gezien dat de slachtoffers van een andere etniciteit/religie zouden zijn.
Nee, want ik hang dat gedachtengoed helemaal niet aan. Als je opgelet had, dan had je gezien dat ik me ook vaak tegen de PVV heb uitgesproken hier. Het is veel te liberaal en links naar mijn zin. Ik ben conservatief. Ik ben ook niet tegen de islam an sich, wel tegen de massa-immigratie. Omdat ik de Nederlandse identiteit graag behouden zie.quote:Op vrijdag 20 april 2012 19:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hij haalt de kastanjes uit het vuur voor mensen zoals jij, toch?
Nou ja, ik weet niet waartegen je verdedig, volgens mij 1 op 1 Breivik, toch? Of kijk ik te oppervlakkig?quote:Op vrijdag 20 april 2012 19:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, want ik hang dat gedachtengoed helemaal niet aan. Als je opgelet had, dan had je gezien dat ik me ook vaak tegen de PVV heb uitgesproken hier. Het is veel te liberaal en links naar mijn zin. Ik ben conservatief. Ik ben ook niet tegen de islam an sich, wel tegen de massa-immigratie. Omdat ik de Nederlandse identiteit graag behouden zie.
Maar dat gedweep met de Verlichting, liberale vrijheden, Israel, vrouwenrechten etc. kan me allemaal gestolen worden hoor. En al helemaal dat consumentisme voor proletariërs staat me tegen.
Verder heb ik helemaal geen kastanjes in het vuur. Naar mijn mening is het de eigen Westerse decadentie die de oorzaak is van de huidige situatie. Ik ben eerder van de introspectie als van het de schuld geven aan 'de buitenlanders'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |