abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 april 2012 @ 17:38:06 #226
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110563061
Verder vind ik Breivik wel een nerd, want omdat hij wist dat hij in het gevang kwam of zou sneuvelen bij zijn acties, besloot hij "zichzelf te verwennen door een jaar lang 16 uur per dag WOW te spelen"

Kom op, hoe erg wil je het hebben? Je weet dat je nog een jaar (in vrijheid) te leven hebt, je hebt geld genoeg en wat ga je dan doen in dat ene jaar? Dag in, dag uit bij je moeder op een zolderkamertje een suf computerspel spelen, samen met 16-jarige pubers met puistjes! Dat kan ik nu weer niet begrijpen van Fall Breivik. Ga dan lekker door Azië reizen, aanpappen met de sletjes daar, lekker eten, beetje surfen etc. 16 uur per dag WOW-spelen kan je ook in een Noorse cel.
The End Times are wild
pi_110563088
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 17:38 schreef LXIV het volgende:
Verder vind ik Breivik wel een nerd, want omdat hij wist dat hij in het gevang kwam of zou sneuvelen bij zijn acties, besloot hij "zichzelf te verwennen door een jaar lang 16 uur per dag WOW te spelen"

Kom op, hoe erg wil je het hebben? Je weet dat je nog een jaar (in vrijheid) te leven hebt, je hebt geld genoeg en wat ga je dan doen in dat ene jaar? Dag in, dag uit bij je moeder op een zolderkamertje een suf computerspel spelen, samen met 16-jarige pubers met puistjes! Dat kan ik nu weer niet begrijpen van Fall Breivik. Ga dan lekker door Azië reizen, aanpappen met de sletjes daar, lekker eten, beetje surfen etc. 16 uur per dag WOW-spelen kan je ook in een Noorse cel.
He is mad, dude.
I´m back.
  vrijdag 20 april 2012 @ 17:38:56 #228
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110563093
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 17:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je bent aan het huilen over die maatschappijleraren, zo is niemands middelbare school periode of universiteitsperiode geweest.
Daar kan ik niks van zeggen want ik ben nooit naar school geweest. Maar als ik zo mag lezen wat Reve van onderwijs vond, dan kan het toch kloppen. En die had een hele scherpe kijk op dat soort zaken.
The End Times are wild
  vrijdag 20 april 2012 @ 17:39:45 #229
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110563117
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 17:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

He is mad, dude.
Aan de hand van dit voorbeeld wel ja.
The End Times are wild
pi_110563129
quote:

[..]

Daar kan ik niks van zeggen want ik ben nooit naar school geweest. Maar als ik zo mag lezen wat Reve van onderwijs vond, dan kan het toch kloppen. En die had een hele scherpe kijk op dat soort zaken.
Ja, neem Reve even als het ijkpunt van deze maatschappij, goed idee.
I´m back.
pi_110563177
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 17:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, als het zwart is, kopjes geeft, miauwt, spint, achter musjes aanloopt dan is het wrs een....?
I´m back.
pi_110563181
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 17:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Gamers weer slecht neerzetten!!
  vrijdag 20 april 2012 @ 17:42:18 #233
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_110563206
quote:

Goh, wat fijn dat je enkel randverschijnselen noemt.
Dat ie 77 onschuldige mensen heeft omgebracht, noem je niet.
Leef en Laten Leven
pi_110563352
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 17:42 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Goh, wat fijn dat je enkel randverschijnselen noemt.
Dat ie 77 onschuldige mensen heeft omgebracht, noem je niet.
Overigens het meest wrange is dat door sommige mensen wordt geïmpliceerd dat die 77 jongeren, omdat ze van een sociaaldemocratische jongere partij lid waren, idd anti-das Vaterland waren. Een generalisering die ook bij Breivik leefde.
Hoezo zijn sociaaldemocraten überhaupt anti-das Vaterland?
Een misconceptie van voor WO1.
Een misconceptie van cultuurelativisme ook. Misbruik door het tegen-argument van de kannibaal. Het was nooit zo dat de kannibaal op hetzelfde niveau staat als de Westerling natuurlijk. Maar in de redenering van sommige antilinksen en antimoslims werd dat wel gesteld, dat werd vervolgens overgenomen door een labiele geest als Breivik, et voilà de contouren van zijn gekte worden redelijk duidelijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ryan3 op 20-04-2012 17:59:26 ]
I´m back.
pi_110565319
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 17:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

He is mad, dude.
pi_110565503
Moet je dit eens lezen;
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)nstructie-in-tweets/

Wat een gek zeg. :{
  vrijdag 20 april 2012 @ 19:02:01 #237
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_110566017
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 18:45 schreef Geneziz het volgende:
Moet je dit eens lezen;

Toerekeningsvatbaar of niet, hij kan nooit meer de maatschappij in.
Dit, dus.
pi_110566116
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:02 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Toerekeningsvatbaar of niet, hij kan nooit meer de maatschappij in.
Het is wel confronterend voor mensen die zijn gedachtegoed, in eerste instantie, deelden natuurlijk, lijkt mij althans.
I´m back.
pi_110566256
quote:
Moet je dit eens lezen;

Ik zit dat te lezen...
I´m back.
  vrijdag 20 april 2012 @ 19:08:45 #240
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_110566259
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is wel confronterend voor mensen die zijn gedachtegoed, in eerste instantie, deelden natuurlijk, lijkt mij althans.
Welk gedachtegoed?
Dit, dus.
pi_110566319
quote:
5s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:08 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Welk gedachtegoed?
Al die antimoslim, antilinks ideeën.
Het is meer een anti-ideologie.
Want rechts heeft dezelfde ideologie gehad dan links omtrent moslims.
Ze doen na 2001 alsof dat niet zo is, maar dat is wel zo.
"Jullie gaan allemaal dood verdomde marxisten."
Veel rechtsen/hypocrieten likken hun vingers hierbij af, denk ik, om Rutte te parafraseren.

[ Bericht 8% gewijzigd door Ryan3 op 20-04-2012 19:20:38 ]
I´m back.
pi_110566633
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat politieke pamflet van de PVV-er Martin Bosma legt op net zo'n manier een verband tussen "links" en massa-immigratie en moslims als Anders Breivik. Volgens zowel Bosma als Breivik zijn de sociaal-democraten het grote gevaar, omdat moslims vanuit zichzelf niet de macht hebben om het Westen over te nemen, maar daar een cultuurrelativistische vijfde colonne voor nodig hebben. Zie ook Geert Wilders' uitspraak 'Partij van de Arabieren', dat eenzelfde gevoel of mening uitdrukt (ik denk dat het in de jaren dertig helemaal niet ongewoon was om partijen en organisaties 'Partij van de Joden' of iets dergelijks te noemen). Gezien het feit dat er heel veel volgelingen van de rechts-extremistische politieke beweging PVV, die ideologisch verwant is aan, nee, vrijwel overeenkomt met de ideologie van Anders Breivik, zijn, kan ik mij voorstellen dat heel veel rechtse of extreem-rechtse personen zich beginnen te schamen voor hun abjecte mening. Ze zouden het moeten doen in ieder geval. Ach, ze kunnen zich in ieder geval nog geruststellen met het feit dat de Leider van de PVV niet of hoogstens indirect tot geweld heeft opgeroepen.
  vrijdag 20 april 2012 @ 19:21:40 #243
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110566772
quote:
Moet je dit eens lezen;

En dan dit:
quote:
luukjmulder Luuk Mulder
Ik wou op de helikopter schieten, maar ik dacht: "dat moet ik niet doen. De politie zijn mijn vrienden."
_O-
The End Times are wild
  vrijdag 20 april 2012 @ 19:23:15 #244
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110566833
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:18 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat politieke pamflet van de PVV-er Martin Bosma legt op net zo'n manier een verband tussen "links" en massa-immigratie en moslims als Anders Breivik. Volgens zowel Bosma als Breivik zijn de sociaal-democraten het grote gevaar, omdat moslims vanuit zichzelf niet de macht hebben om het Westen over te nemen, maar daar een cultuurrelativistische vijfde colonne voor nodig hebben. Zie ook Geert Wilders' uitspraak 'Partij van de Arabieren', dat eenzelfde gevoel of mening uitdrukt (ik denk dat het in de jaren dertig helemaal niet ongewoon was om partijen en organisaties 'Partij van de Joden' of iets dergelijks te noemen). Gezien het feit dat er heel veel volgelingen van de rechts-extremistische politieke beweging PVV, die ideologisch verwant is aan, nee, vrijwel overeenkomt met de ideologie van Anders Breivik, zijn, kan ik mij voorstellen dat heel veel rechtse of extreem-rechtse personen zich beginnen te schamen voor hun abjecte mening. Ze zouden het moeten doen in ieder geval. Ach, ze kunnen zich in ieder geval nog geruststellen met het feit dat de Leider van de PVV niet of hoogstens indirect tot geweld heeft opgeroepen.
Het is ook extreem hypocriet om niet te stellen dat het gedachtengoed van Breivik niet overeenkomt met dat van de PVV en al die verwante bewegingen. Dat is zonder meer zo.

Breivik onderscheid zich enkel door uit dit gedachtengoed de conclusie te trekken dat de tijd gekomen is om gewelddadige actie te ondernemen.
The End Times are wild
pi_110567008
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:18 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat vat het wel zo ongeveer samen idd, en dat is de reden waarom we hier op FOK! in verschillende subfora de discussie voeren of Breivik toerekeningsvatbaar of ontoerekeningsvatbaar is. Veel mensen hebben hier nl. dezelfde ideeën geuit, de afgelopen 10 jaar.
Maar weinig mensen zien het blijkbaar niet als gekte, maar als mm, die jongen overdreef een beetje, maar zijn ideeën komen wel logisch over.
Wie is er nou gehersenspoeld?
I´m back.
pi_110567089
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is ook extreem hypocriet om niet te stellen dat het gedachtengoed van Breivik niet overeenkomt met dat van de PVV en al die verwante bewegingen. Dat is zonder meer zo.

Breivik onderscheid zich enkel door uit dit gedachtengoed de conclusie te trekken dat de tijd gekomen is om gewelddadige actie te ondernemen.
Hij haalt de kastanjes uit het vuur voor mensen zoals jij, toch?
I´m back.
pi_110567156
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hij haalde de kastanjes uit het vuur voor mensen zoals jij toch?
I´m back.
pi_110567158
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2011 13:30 schreef DRidder het volgende:

[..]

[..]

Toch opvallend dat er destijds op FOK! een groot aantal blanken beweerden dat deze knaap gezien zijn verrichtingen bijzonder intelligent zou moeten zijn :') _O-

En daarbij graag hadden gezien dat de slachtoffers van een andere etniciteit/religie zouden zijn.
Laat ik vooropstellen dat ik zijn daden absoluut niet toejuich en de straf wat mij betreft niet hoog genoeg kan zijn, maar een psychische stoornis en het niet toerekeningsvatbaar zijn natuurlijk 0,0 met intelligentie te maken heeft.
  vrijdag 20 april 2012 @ 19:36:10 #249
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110567366
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hij haalt de kastanjes uit het vuur voor mensen zoals jij, toch?
Nee, want ik hang dat gedachtengoed helemaal niet aan. Als je opgelet had, dan had je gezien dat ik me ook vaak tegen de PVV heb uitgesproken hier. Het is veel te liberaal en links naar mijn zin. Ik ben conservatief. Ik ben ook niet tegen de islam an sich, wel tegen de massa-immigratie. Omdat ik de Nederlandse identiteit graag behouden zie.

Maar dat gedweep met de Verlichting, liberale vrijheden, Israel, vrouwenrechten etc. kan me allemaal gestolen worden hoor. En al helemaal dat consumentisme voor proletariërs staat me tegen.

Verder heb ik helemaal geen kastanjes in het vuur. Naar mijn mening is het de eigen Westerse decadentie die de oorzaak is van de huidige situatie. Ik ben eerder van de introspectie als van het de schuld geven aan 'de buitenlanders'
The End Times are wild
pi_110567583
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, want ik hang dat gedachtengoed helemaal niet aan. Als je opgelet had, dan had je gezien dat ik me ook vaak tegen de PVV heb uitgesproken hier. Het is veel te liberaal en links naar mijn zin. Ik ben conservatief. Ik ben ook niet tegen de islam an sich, wel tegen de massa-immigratie. Omdat ik de Nederlandse identiteit graag behouden zie.

Maar dat gedweep met de Verlichting, liberale vrijheden, Israel, vrouwenrechten etc. kan me allemaal gestolen worden hoor. En al helemaal dat consumentisme voor proletariërs staat me tegen.

Verder heb ik helemaal geen kastanjes in het vuur. Naar mijn mening is het de eigen Westerse decadentie die de oorzaak is van de huidige situatie. Ik ben eerder van de introspectie als van het de schuld geven aan 'de buitenlanders'
Nou ja, ik weet niet waartegen je verdedig, volgens mij 1 op 1 Breivik, toch? Of kijk ik te oppervlakkig?
Als Breivik Nederlander was geweest en hier had gepost, had hij je een hand gegeven.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')