abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105968570
Als ik dit topic zo lees dan is mijn schuld van 9000 euro maar peanuts als ik lees welke restschulden de meeste hier overhouden met een steeds minder waard wordende koopwoningen.

Huren is anno 2011 met de hopeloze (koop)woningmarkt zo slecht nog niet, zeker niet voor 238 euro per maand. Ja toch!. :)
  vrijdag 23 december 2011 @ 17:13:26 #102
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_105968675
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 17:10 schreef Fusionfreak het volgende:
Als ik dit topic zo lees dan is mijn schuld van 9000 euro maar peanuts als ik lees welke restschulden de meeste hier overhouden met een steeds minder waard wordende koopwoningen.

Huren is anno 2011 met de hopeloze (koop)woningmarkt zo slecht nog niet, zeker niet voor 238 euro per maand. Ja toch!. :)
Toch zijn jouw problemen groter dan die van huizenbezitters. Het is alleen nog niet doorgedrongen tot je botte harses
  vrijdag 23 december 2011 @ 17:18:52 #103
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_105968893
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 17:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je betaalt aan het eind van de rit dus pas je hypotheek in een keer af, waardoor je de hele looptijd maximaal rente betaalt en ook maximaal HRA ontvangt, en dus ook je hele looptijd een volledige hypotheekschuld hebt.
Onder andere door dat soort constructies is de totale hypotheekschuld zo hoog.
Ja, de schuld is hoog, maar door de spaarhypotheek constructie is een groot deel van die schuld toch redelijk gedekt. In mijn ogen is met name de (volledig) aflossingsvrije hypotheek een monster dat nooit het levenslicht had mogen zien.
pi_105968940
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 16:23 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Ja, vandaar ook mijn opmerking dat het eea inmiddels een enorme bom onder het NL economische systeem vormt.

Wij hebben hier met z'n allen een grote bek over 'die Grieken', maar weet je dat de totale schuld van de Nederlanders (zo'm 600 miljard!) twee keer zo groot is als de totale Griekse staatschuld?
Iets om over na te denken! 8)7
Dat is niet hetzelfde. De Griekse staatsschuld was voornamelijk van Griekse staatsobligaties naar buitenlandse investeerders. Dit is een binnenlandse schuld van banken naar consumenten. En het is echt niet zo dat de meerderheid van de hypotheekklanten een aflossingsvrije heeft hoor.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_105969121
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 17:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je betaalt aan het eind van de rit dus pas je hypotheek in een keer af, waardoor je de hele looptijd maximaal rente betaalt en ook maximaal HRA ontvangt, en dus ook je hele looptijd een volledige hypotheekschuld hebt.
Onder andere door dat soort constructies is de totale hypotheekschuld zo hoog.
Als je die hypotheekschuld bekijkt moet je natuurlijk ook de andere kant bekijken, nml. het op de andere rekening al afbetaalde bedrag.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_105969141
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 17:10 schreef Fusionfreak het volgende:

Ja maar dat geld is niet van jou. En dan nog kom je niet uit.
pi_105969500
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 december 2011 17:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja maar dat geld is niet van jou. En dan nog kom je niet uit.
Klopt, is niet mijn geld, maar restschuld op een koopwoning is uiteindelijk ook niet jou geld. In feite maak het niet uit.. Schuld blijft schuld en zal zowel in mijn geval alook bij de verkopers hier afbetaald moeten worden.

Gisteren bij nieuwsuur weer een item over schuldsanering, blijkt dat er steeds meer mensen met modale en zelfs hogere inkomens een beroep op doen, met als reden onverkoopbare woningen, baanverlies, echtscheiding en ga zo maar door. Maar de kosten voor levensonderhoud, wonen, auto ed gaat toch gewoon door.
  vrijdag 23 december 2011 @ 17:43:17 #108
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_105969747
^^ Yep. Het een en ander hebben wel degelijk met elkaar te maken.
Dit gezegd hebbende, hypotheek via banksparen is natuurlijk al een veel betere constructie dan die aflossingsvrije ellende.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_105969797
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 17:35 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Klopt, is niet mijn geld, maar restschuld op een koopwoning is uiteindelijk ook niet jou geld. In feite maak het niet uit.. Schuld blijft schuld en zal zowel in mijn geval alook bij de verkopers hier afbetaald moeten worden.

Gisteren bij nieuwsuur weer een item over schuldsanering, blijkt dat er steeds meer mensen met modale en zelfs hogere inkomens een beroep op doen, met als reden onverkoopbare woningen, baanverlies, echtscheiding en ga zo maar door. Maar de kosten voor levensonderhoud, wonen, auto ed gaat toch gewoon door.
Dat is wel mijn geld en ik betaal het ZELF terug met door MIJ gedane arbeid. Groot, heel groot verschil.
pi_105969838
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 17:43 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Yep. Het een en ander hebben wel degelijk met elkaar te maken.
Dit gezegd hebbende, hypotheek via banksparen is natuurlijk al een veel betere constructie dan die aflossingsvrije ellende.
Aflossingsvrij is gewoon kolder. Die is toch ook al afgeschaft dacht ik?
Ik heb gewoon banksparen en kan 10% boetevrij aflossen. Gewoon bij een meevallertje paar duizend overmaken en als je dat jarenlang zo nu en dan doet scheelt dat een hoop.
  vrijdag 23 december 2011 @ 17:47:40 #111
323439 HetKlusKonijn
pi_105969871
^^ Dat had je gedacht. Aflossingsvrij is niet meer mogelijk tot 100% (dat is inderdaad jereinste kolder), maar nog steeds tot 50%. Dat gaat bij de meeste huizen toch nog steeds om een hele hoop geld.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
  vrijdag 23 december 2011 @ 17:54:39 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105970094
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 17:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Als je die hypotheekschuld bekijkt moet je natuurlijk ook de andere kant bekijken, nml. het op de andere rekening al afbetaalde bedrag.
Ware het niet dat de schuld volledig blijft bestaan zolang jij niet aflost, en dus jouw rente ook, en dus de HRA die je ontvangt.

En de problemen van FF zijn vele malen groter dan die van de meeste huizenbezitters, al was het alleen al omdat die huizenbezitters wel kredietwaardig zijn, in de meest letterlijke zin van het woord.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_105970385
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 17:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

En de problemen van FF zijn vele malen groter dan die van de meeste huizenbezitters, al was het alleen al omdat die huizenbezitters wel kredietwaardig zijn, in de meest letterlijke zin van het woord.
Geef dan eens een verklaring waarom de banken anno 2011 steeds strengere (inkomens)eisen gaan stellen voordat ze een hypotheek willen verstrekken..
Nu staat zelfs de HRA ter discussie, want dat loopt ook flink de spuigaten uit, dit was oorspronkelijk bedoeld om starters een financieel steuntje in de rug te geven, maar daar maakt op vandaag vrijwel iedere huiseigenaar gebruik van. Zelfs bezitters van dure woningen.

De tijden dat mensen met twee supermarktbanen een tophypotheek en allerlij extra leningen konden afsluiten is door de crises verleden tijd.
  vrijdag 23 december 2011 @ 18:12:53 #114
323439 HetKlusKonijn
pi_105970614
^^ Nou dat is nogal duidelijk, omdat de torenhoge private schuld van het NL volk gewoonweg de spuigaten uitloopt en een tijdbom vormt onder de economie. Als de boel inderdaad zou gaan ploffen dan zijn de banken mede het haasje, en gek genoeg hebben ze het zelf nog door ook. ;)
pi_105970623
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 18:04 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Geef dan eens een verklaring waarom de banken anno 2011 steeds strengere (inkomens)eisen gaan stellen voordat ze een hypotheek willen verstrekken..
Nu staat zelfs de HRA ter discussie, want dat loopt ook flink de spuigaten uit, dit was oorspronkelijk bedoeld om starters een financieel steuntje in de rug te geven, maar daar maakt op vandaag vrijwel iedere huiseigenaar gebruik van. Zelfs bezitters van dure woningen.

De tijden dat mensen met twee supermarktbanen een tophypotheek en allerlij extra leningen konden afsluiten is door de crises verleden tijd.
Simpel: omdat ik wel bereid ben te werken en voor mezelf te zorgen en daarmee geld genereer ben ik wel kredietwaardig en jij niet. Ik heb pas geleden nog binnen 1,5 jaar een schuld van 18.000 afbetaald terwijl we verder niets te kort komen (huis, 2 autos, vakantie etc). Zie ik jou niet doen.
pi_105970788
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 18:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Simpel: omdat ik wel bereid ben te werken en voor mezelf te zorgen en daarmee geld genereer ben ik wel kredietwaardig en jij niet. Ik heb pas geleden nog binnen 1,5 jaar een schuld van 18.000 afbetaald terwijl we verder niets te kort komen (huis, 2 autos, vakantie etc). Zie ik jou niet doen.
Wie leest gelooft zalig.. Veel succes met je....twee auto's, vakantie en niet afbetaald huis.

Ik wil ervoor zorgen dat ik dmv schuldsanering mijn schuld voor minstens 2/3 kwijtgescholden gaat worden, dacht je dat ik van plan ben om die hele 9000 euro zelf geheel af te gaan lossen...dacht het niet!
pi_105971164
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 18:18 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Wie leest gelooft zalig.. Veel succes met je....twee auto's, vakantie en niet afbetaald huis.

Ik wil ervoor zorgen dat ik dmv schuldsanering mijn schuld voor minstens 2/3 kwijtgescholden gaat worden, dacht je dat ik van plan ben om die hele 9000 euro zelf geheel af te gaan lossen...dacht het niet!
Nee natuurlijk betaal je niet (met geld wat je van anderen krijgt) voor wat je gekocht hebt. Stel je toch eens voor zeg.
Er is een naam voor dat gedrag en dat noemen we diefstal.

En leer eens lezen, want ik betaal dus juist wel m'n huis af.
pi_105971862
Ik zou graag willen verhuizen, maar dat zit er de komende jaren niet in. Kan ook niet anders, verkopen in mijn complex zijn compleet stilgevallen. Enige wat nog een beetje verkoopt zijn de huurwoningen die uitgepond worden en voor een habekrats worden verkocht.

Als ik nu mijn huis zou moeten verkopen, kan ik hopelijk mijn hypotheek net aflossen. Eventueel met behulp van mijn spaarpolis die er ook nog is. Tot zover het goede nieuws.

Maar de 30.000 euro die ik er uit eigen middelen heb ingestopt (keuken, badkamer, extra VVE bijdragen voor onderhoud, etc), ben ik hoe dan ook gewoon kwijt. Heb dus in feite mijn verlies de afgelopen jaren al genomen. Balen, had gehoopt nog wel wat van mijn investeringen terug te krijgen, maar vrees het ergste en hoop echt dat het hierbij blijft.
pi_105972009
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 december 2011 18:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

En leer eens lezen, want ik betaal dus juist wel m'n huis af.
En ik betaal mijn lening ook gewoon af in afwachting van de schuldsanering.
pi_105972218
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 18:45 schreef marthajones het volgende:

Maar de 30.000 euro die ik er uit eigen middelen heb ingestopt (keuken, badkamer, extra VVE bijdragen voor onderhoud, etc), ben ik hoe dan ook gewoon kwijt. Heb dus in feite mijn verlies de afgelopen jaren al genomen. Balen, had gehoopt nog wel wat van mijn investeringen terug te krijgen, maar vrees het ergste en hoop echt dat het hierbij blijft.
Ik hoop het voor jou anders wordt het op (korte) termijn net als mij schuldsanering en 30 K door je neus geboord.
pi_105972342
quote:

[..]

Ik wil je bedanken voor het verhogen van mijn rente die ik moet betalen op mijn lening. Afschrijvingen uit de schuldsanering worden netjes afgewenteld op alle andere mensen die wel netjes hun schuld aflossen en zorgen dus voor extra renteopslag op mijn hypotheek. Dus ik zou zeggen, zoek een extra baan en zorg dat je je eigen verantwoordelijkheid neemt.
pi_105972532
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 18:57 schreef marthajones het volgende:

[..]

Ik wil je bedanken voor het verhogen van mijn rente die ik moet betalen op mijn lening. Afschrijvingen uit de schuldsanering worden netjes afgewenteld op alle andere mensen die wel netjes hun schuld aflossen en zorgen dus voor extra renteopslag op mijn hypotheek. Dus ik zou zeggen, zoek een extra baan en zorg dat je je eigen verantwoordelijkheid neemt.
Hiervoor hebben ze toch HRA uitgevonden en indien de nood hoog is doe je gewoon een beroep op de Nationale Hypotheek Garantie, want nu kan het nog. Stel dat politiek Den haag op termijn anders gaat beslissen. :)
pi_105972570
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 18:49 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

En ik betaal mijn lening ook gewoon af in afwachting van de schuldsanering.
Dan betaal je dus niet. Maar goed het verschil tussen rente betalen en je schuld afbetalen zal wel weer te ingewikkeld voor je zijn.
En hopen dat een gedeelte kwijtgescholden wordt is gewoon diefstal. Lever dan die spullen weer in.
  vrijdag 23 december 2011 @ 19:04:57 #124
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_105972582
quote:

[..]

Lever je dan ook 2/3 van de spullen die je gekocht hebt weer in dan?
A grand adventure has begun.
pi_105972833
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 19:04 schreef Keshet het volgende:

[..]

Lever je dan ook 2/3 van de spullen die je gekocht hebt weer in dan?
Zou ik best willen als dat de schuld evenredig verminderd, maar op maat gemaakte rolluiken en op maat gemaakte vloermatten en vloerbedekking is niet te vergelijken met bv een (vrij) nieuwe auto recente computer cq flatscreen TV of kunstvoorwerpen. Deze kun je makkelijker van de hand doen, waarbij ik dan de nadruk leg op recent of (vrij) nieuw.

Alhoewel ik wel 100 procent woongenot heb van mijn rolluiken en vloerbedekking die ik nog minstens 15 jaar kan gebruiken. Dus dat maakt weer enigsinds wat goed.

Op de rolluiken heb ik 8 jaar volledige garantie op de electromotoren en metalen delen, en de vloerbedekking is van het topmerk Tarkett, deze is vrijwel onverwoestbaar en wordt oorspronkelijk gebruikt in kantoren, winkels ed voor zwaar intensief gebruik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')